فورد امروز برنامههای مهمی را اعلام کرد. این خودروساز تخمین زده تا سال ۲۰۳۰ خودروهای الکتریکی سهم ۴۰ درصدی از فروش جهانیاش را تشکیل خواهند داد. فورد به همین منظور پلتفرم الکتریکی جدیدی را توسعه میدهد. پلتفرم موردبحث در چندین خودروی مهم از جمله اکسپلورر شاسیبلند بکار خواهد رفت.
فورد در خلال جلسه با سرمایهگذاران به این موضوع اشاره کرده و تیزری از محصولات و سرویسهای جدیدش را به نمایش گذاشته است. پلتفرم جدید این شرکت در نسخههای الکتریکی فورد اکسپلورر و لینکلن آویاتور بکار خواهد رفت هرچند این دو محصول تنها خودروهای الکتریکی فورد نخواهند بود. معماری یاد شده همچنین در شاسی بلندهای خشن مورد استفاده قرار خواهد گرفت هرچند فورد در پاسخ به اینکه آیا منظور از شاسی بلندهای خشن نسخه الکتریکی برانکو است جوابی نداده است.
این پلتفرم در دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک برای خودروهای سواری، کراس اوورها و پیکاپ های فول سایز تولید خواهد شد. فورد برنامههای مفصلی برای الکتریکی سازی اکثر محصولات نمادین خود در سالهای پیش رو دارد و دو نمونه از شاخصترین آنها فورد F-150 لایتنینگ و موستانگ مک ای است. الکتریکی سازی اکسپلورر نیز با این برنامه هماهنگ است زیرا این خودرو دومین محصول پرفروش فورد پس از پیکاپ های سری F است.
فورد چارچوب زمانی تولید این خودروهای الکتریکی را اعلام نکرده اما این خودروها در دهه میلادی آینده عرضه خواهند شد. این برند همانند برخی رقبا راهی بازار الکتریکی نشده و روش متمرکزی را در پیش خواهد گرفت. فورد به دنبال سرمایهگذاری سنگین بیش از ۳۰ میلیارد دلاری روی خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ است. کمپانی موردبحث قبلاً تعهد ۲۲ میلیارد دلاری خود به تکنولوژی الکتریکی را اعلام کرده است.
فورد امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ حجم کسبوکار خودروهای تجار خود را به ۴۵ میلیارد دلار برساند و باتریهای یون بوست و حالتجامد خود را نیز توسعه دهد. بیانیه فورد زمانی منتشر میشود که خودروسازان تمرکز شدیدی روی الکتریکی سازی محصولات خود کردهاند.
محمد مختاری آذر
۸ خرداد ۱۴۰۰پدال یک سوال داشتم اگه بخوام مطلب بفرستم باید در فرمت ورد پاورپوینت یا چی باشه؟
لطفا جواب بده ممنون
سردبیر
۸ خرداد ۱۴۰۰درود بر شما.
فرمت مطالب ارسالی باید به شکل متن ساده یا ورد باشد. حتما لینک منبع یا منابع مورد استفاده هم ذکر شود. مطالب را می توانید برای بنده ایمیل بفرمایید تا ابتدا مورد بررسی و در صورت تایید ویراستاری و نشر قرار گیرند.
ارادتمند
RezaRs
۸ خرداد ۱۴۰۰خیلی ار این قضیه خرسندم که فورد ورود قدرت مندی در خودرو های الکتریکی داشته و قطعا خلا شاسی بلند لوکس احساس میشد در خودرو های برقی و امیدوارم اویاتور برقی به لوکسی ماشین های درون سوز لینکلن باشه چون تا مدتها ار ماشین های برقی اون لوکسی که مدنظر من بود ارائه نشده بود و لینکلن هم که از ابتدا لوکس های محشری داشته میتونه ماشین هنجار شکنی معرفی کنه که اذهان ما از برقی هارو بهتر کنه مثلا کابین های ماشین تسلا به من حس خیلی جالبی نمی داد دوست نداشتم کابینو( بارها گفتم منکر عملگرد خوبشون نیستم منتها زبان طراحیشونو در کابین دوس نداشتم البته نه فقط تسلا فلوکس واگن های برقیم دوس نداشتم کابینشونو ولی تایکان رو دوست داشتم و e tron gt و هامر برقی و لوسید ایر اینا واقعا کابین هایی داشتند که من دوس داشتم ) اما خب لینکلن از اون طرف قضیه کابین هاش هم لوکسند هم مدرنند و هم دوست داشتنی امیدوارم آویاتور هم برد خوب و مناسبی داشته باشه هم لوکس محشری باشه که به نظرم فورد میتونه اینکار رو انجام بده و ثابت شدست این شرکت بزرگ
من از لینکلن خودم صفر تا صد ۲ ثانیه نمی خوام خودم برد مناسب شارژ سریع کابین لوکس
امیرعلی
۸ خرداد ۱۴۰۰خب الان شرکت های چینی دارن کنفرانس رو بررسی میکنن که هر کار فورد میخواد بکنه رو انجام بدن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ خرداد ۱۴۰۰…آقایون الان هرچی فورد داره معرفی میکنه رو کپی کنید،سریع!وقت تلف کنی کنید همون حقوق کمتون رو هم نمیدم!??
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ خرداد ۱۴۰۰ای بابا،یه زمانی مرکوری یه عظمتی با درونسوز ها واسه خودش داشت الان فوردم داره جاروبرقی میشه…