فورد اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد ون کاملاً جدید ترانزیت الکتریکی را در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد.
این خودروساز آمریکایی در یک رویداد خودرویی در آمستردام هلند دو ترانزیت الکتریکی را به نمایش گذاشته که یکی از آنها نمونهای دارای پوششهای استتاری بدنه بوده و دیگری نیز همین ترانزیت تمام الکتریکی اسمارت انرژی کانسپت است.
فورد جزئیات زیادی از این کانسپت را منتشر نکرده اما میدانیم که ترانزیت اسمارت انرژی چیزی بیشتر از یک طرح مطالعاتی بوده و از تکنولوژیهایی استفاده کرده که میتواند برد خودروهای الکتریکی شدهی آتی را به حداکثر برساند.
فورد مینی باس ۱۰ نفره ی خود را برای نمایش سختترین چالشهای افزایش محدوده حرکتی خودروها انتخاب کرده است. تحقیقات نشان میدهد سیستم گرمایی سنتی میتواند در آبوهوای سرد تا ۵۰ درصد برد خودرویی الکتریکی را کاهش دهد و این تأثیر در مینی باس ها چشمگیرتر است. دلیل این امر نیاز به انرژی بیشتری به منظور ایجاد دمای مناسب است درحالیکه خودروهای شخصی انرژی کمتری نیاز دارند.
ترانزیت اسمارت انرژی الکتریک برای حل این چالش از خلاقیتهای کاهش مصرف انرژی جدیدی سود میبرد که از جملهی آنها میتوان به پانلهای خورشیدی و سیستمهای ریکاوری گرمای قوای محرکه اشاره کرد. برای مثال پمپ گرمایی خلاقانهی فورد گرمای هدر رفته از قطعات پیشرانه را بکار میگیرد و هوای بیرونی با این گرما به داخل کابین فرستاده میشود که این امر باعث میشود مصرف انرژی سیستم گرمایی تا ۶۵ درصد کاهش یابد.
حسن
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ترانزیت از محصولات بسیار محبوب فورد تو اروپا هستش که سالهاست تولید میشه
الان که نمونه برقیش هم معرفی کرد
یانکی
۲۷ فروردین ۱۳۹۸اتوبوس از مینی بوس بزرگتر است
Mad.z.Max
۲۷ فروردین ۱۳۹۸: ))))) ???
F22RAPTOR
۲۷ فروردین ۱۳۹۸یه صحنه یاد ۳۰۸ ناوگان مسافربری افتادم
بعضیا میگن ما تو صنایع هم رده با اروپاییم
نوید جهرمی
۲۷ فروردین ۱۳۹۸اگه توی این رده فولکس و فورد با هم همکاری کنن خیلی منافع هم برای خودشون و هم مشتری داره.
من که از این گروه، مدلای کمپرشو خیلی میپسندم. جون میدن برای سفروگشت و گذار.