فورد

موج جدید کراس‌اوورهای فورد در راه‌اند…

فورد با اعلام برنامه‌های خود درباره بازنشسته کردن سدان های بازار آمریکا همگان را شگفت‌زده کرد اما به نظر می‌رسد بخش اعظم این خودروها جای خود را به کراس اوورهای جدیدی خواهند داد.


بنا به گفته‌ی چندین نمایندگی فورد که در رویداد خصوصی حضور داشته‌اند، این خودروساز کراس اوورهای جدید و هم قیمتی را جایگزین خودروهای فیستا، فوکوس و فیوژن خواهد کرد. این یک خبر خوب برای طرفداران فورد است زیرا تصمیم اتخاذ شده نقش مهمی در پربار شدن سبد محصولات این برند خواهد داشت و همچنین باعث جلوگیری از کوچ خریداران به سمت خودروهای رقیب خواهد شد.

فورد فیوژن فیس‌لیفت
همان‌گونه که گفته شده حذف سدان های فورد از بازار باعث خواهد شد مدل ۱۴۲۶۰ دلاری فیستا با بازار خداحافظی کرده و اکو اسپورت با بهای ۱۹۹۹۹ دلاری به ارزان‌ترین خودروی این برند تبدیل شود.


اطلاعاتی درباره زمان عرضه‌ی این کراس اوورها یا چگونگی تشابه قیمتی آن‌ها با سدان های فورد به بیرون درز نکرده اما دیترویت نیوز گزارش داده این خودروها کوچک و خشن خواهند بود. ظاهراً فورد اعلام کرده خودروی فوکوس اکتیو را به خاطر جنگ تجاری با چین در آمریکا عرضه نخواهد کرد.


جدای از اعلام برنامه‌ها برای تولید کراس اوورهایی جدید، نمایندگی‌های فورد ظاهراً با نسل آینده اسکیپ، اکسپلورر و ماک ۱ هم آشنا شده‌اند. در این رویداد ظاهراً بچه برانکو و موستانگ شلبی GT500 نیز به نمایندگی‌های فورد نشان داده شده‌اند.

Ford Mustang Shelby GT500
Ford Mustang Shelby GT500
موضوع جالب اینکه فورد از نمایندگی‌های خود به خاطر طرز اعلام برنامه‌های حذف سدان ها از بازار آمریکا عذرخواهی کرده است. دیترویت نیوز می‌گوید چندین نمایندگی هنوز هم از این تصمیم فورد عصبانی هستند اما بسیاری از نمایندگی‌ها نیز به فورد درباره این تصمیم قوت قلب داده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    دوران خوش من…
    خداییش وقتی میشه به نرمی و راحتی با کلی فضای جا از روی موانع گذشت دیگه چرا ارتفاع چسبیده به زمین..سدان چیه
    ارتفاع کم فقط برای ماشینهای سوپر اسپرت با سرعت 300 به بالا اونم توی پست توجیه پذیره توی دنیای واقعی کی قراره با سدانش 250 تا بره
    تهش مجازی و بتونی 160 بری
    شاسی بلند یعنی محدود نبودن به هرجایی البته شاسی بلند واقعی

    1. سروش

      ۳۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (228 ديدگاه)

      تنها مزیت سدان ها سرعته؟؟ کیفیت سواری و هندلینگ رو شما چجوری نادیده میگیری؟؟؟!!! همینطور قیمت کمتر

      1. حسن

        ۳۰ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (154 ديدگاه)

        کیفیت سواری و هندلینگ خوب رو تو شاسى بلندها هم مىشه تجربه کرد

        1. (Ali (Chevy nova

          ۳۰ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          من که منتظر کولاک فورد برانکو هستم
          رقىب سرسخت و جدى رانگلر

        2. (Ali (Chevy nova

          ۳۰ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          راستى تو عکس اولى فورد اکسپدىشن هم هست که مقام اول شاسى بلند 2018 رو هم به راحتى تصاحب کرد

        3. sina

          ۳۰ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2663 ديدگاه)

          هندلینگ خوب در شاسی بلندها نیازمند پرداخت هزینه بالایی هست.
          در حالت عادی هم گرون تر از سدان ها هستن و هم مصرف سوختشون بیشتر هست.

    2. بهزاد

      ۳۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (64 ديدگاه)

      اینا فاکتورای شماست…. هشتاد درصد موانع تو زندگی شهری امروز نهایت یه سرعت گیره ! برای من نه سدان ونه شاسی بلند….یه هاچبک کوچیک پر شتاب که بهش احاطه داشته باشم و راحت ترم پارکش کنم….

  2. Cadillac

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    جی تی ۵۰۰ چه رخی داره
    دیوونه وار زیباس

    1. (Ali (Chevy nova

      ۳۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      دقىقا
      موستانگ با 10/000/000 فروش چه مىکنه

  3. ایمان

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    بیضی آبی دنیای خودرو یک تحول اساسی تو محصولاتش ایجاد کرد و منتظر بازتاب این حرکتش می مونیم ….
    به نظر خودم در کنار موستانگ ، فیوژن هم باید حفظ میشد ولی همه میدونن کراس اوورها و SUV های فورد چقدر زیبا و با ابهت هستن و کارشون خیلی درسته دقیقاً مثل پیکاپ های استثنایی فورد ????

  4. حمیدرضا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    هر تصمیمی فورد بگیره قابل احترامه ولی به نظرم با این کار دست قشر ضعیف رو از خودروهاش کوتاه میکنه که مخالف فلسفه فورد هست

  5. sina

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    حذف نکن موندعو رو لامصب!!!

  6. دلتنگ عاشق

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2363 ديدگاه)

    فیوژن حیف بود
    زمانی که همه عاشق اکورد و ماکسیما و کمری بودند به نظر من فیوژن بهترین توی کلاس خودش بود توی سدان های لقتصادی بهترین بود,اسپورت اتو کشیده پر پرستیژ و جذاب کهرهم برای جوانا خوب بودرهم میانسالا دلم براش تنگ میشه خیلی دوست داشتنی بود,دلم برای فیوژن کوروت,و تویوتا fj تنگ خواهد شد.همینطور لنسر.

    1. دلتنگ عاشق

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2363 ديدگاه)

      همینطور وایپر دوست داشتنی
      امسال سال دردناکی برای دوست داران خودرو بود عشقای زیادی از بینمون رفتند بدترینشونم به نظر من وایپر بود با اون کاپوت کشیدش و داخل ی دست رنگی کرمی یا قرمزش با اون قدرت و با اون قیمت مناسبش اگه امید داشتم شاید ی روزی شاید بتونم بدستش بیارم دیگه امید ندارم.با رفتن وایپر حس شکست عشقی دارم خخخ.

  7. emad1990

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    از کراس اورها متنفرم.باز اس یو وی های دارای شاسی نردبانی که قابلیت افرود سخت دارن قابل احترام هستن.
    باید کسانی که مخترع کراس اور بودن و گرفت دار زد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا