درحالیکه برخی طرفداران دوآتشهی برندهای فورد و فولکسواگن در فضای مجازی با یکدیگر کلکلهای جالبی دارند اما این دو خودروساز پیش از این بررسی زمینههای همکاری مشترک به منظور تشکیل یک اتحاد استراتژیک را اعلام کرده بودند و به نظر میرسد این گفتوگوها داغتر از قبل ادامه دارد زیرا جیم هکت مدیرعامل فورد به دنبال کاهش هزینههاست.
بنا به گزارش پدال و به نقل از رویترز، فورد میخواهد سوددهی خود را با توسعهی مشترک خودروها توسط رقبا و تولید محصولاتی در کارخانههای رقبا افزایش دهد.
گفتوگوهای فورد با فولکس اساساً روی احتمال توسعه طیفی از خودروهای تجاری تمرکز داشته و برخی منابع خبری میگویند این دو خودروساز در ابتدا روی تولید یک ون تمرکز کردهاند. مدیر اجرایی فولکسواگن آمریکای لاتین تأیید کرده این گفتوگوها پیشرفت مثبتی داشته و شاید نتایج آن را در برزیل ببینیم.
رویترز همچنین میگوید فورد و فولکسواگن شاید منابع خود را صرف تولید محصولاتی در آمریکای جنوبی و اروپا بکنند. دو منبع ناشناس در مصاحبه با رویترز گفتهاند که فولکس میتواند به پیکاپ رنجر و ون ترانزیت دسترسی داشته باشد. اگر همهچیز به خوبی پیش برود این خودروها میتوانند به عنوان جایگزینهای فولکس آماروک و ترانسپورتر مورد استفاده قرار گیرند.
فورد همچنین به دنبال گسترش همکاری با ماهیندراست. توافقنامهی ابتدایی این دو شرکت روی توسعهی یک شاسیبلند میان سایز تمرکز داشته و گفته شده بود این خودرو بر پایهی پلتفرم ماهیندرا ساخته خواهد شد اما هماکنون صحبت از یک پلتفرم مشترک است. اولین خودرویی که از معماری این دو شرکت استفاده خواهد کرد احتمالاً تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد.
فورد و ماهیندرا در زمان اعلام این همکاری گفتند که به دنبال توسعه مشترک خودرویی الکتریکی و یک شاسیبلند جمعوجور نیز هستند. این دو خودروساز همچنین به دنبال استفاده از قوای محرکه مشترک هستند و شاید پیشرانههای ماهیندرا روی خودروهای فورد نصب شود.
هنوز مشخص نیست که میوههای این همکاری چه زمانی به ثمر خواهد نشست اما تعدادی از کارمندان فورد ظاهراً تعدیل خواهند شد زیرا این شرکت به دنبال کاهش هزینهها است. حتی اگر گفتوگوها به نتیجهای نهایی هم نرسد فورد اروپا به دنبال خاتمه تولید C-Max، S-Max، موندئو و گالکسی میباشد.
:::pooriya:::Bmw::: Germany
۹ مهر ۱۳۹۷اصلاً دوست ندارم این شراکت شکل بگیره
فولکس واگن نماد صنعت خودروسازی اروپا و آلمان هست باید اروپایی بمونه
اصلاً خبر خوبی نیست
917
۹ مهر ۱۳۹۷قراره با فورد اروپا همکاری کنه پس اروپایی میمونه
Mohammad
۹ مهر ۱۳۹۷داداش شرکت های اروپایی قرار بزرگترین بازار دنیا یعنی بازار امریکارواز دست بدن . دست به دامن فورد که چه عرض کنم دست به دانم خیلی ها میشن تا ضرر روبه حداعقل برسونن ??
ایرج
۹ مهر ۱۳۹۷بزرگترین بازار دنیا چینه
بعدم تا جایی که یادمه همین فورد مدلایی از اپل رو تو امریکا تولید میکرد
یا داج مدلای ون اسپرینتر رو تو لید میکنه
این افکار قرن بوقی جهان سومیتونو ببرین جایی که یه عده بیسواد دور و برتون باشه
کسی که به خاطر برند تو سر و کله هم میزنن بدترین چیزا حقشونه
Mohammad
۱۰ مهر ۱۳۹۷کدوم ادمی میتونی همچین ادعایی کنه . کل کسایی که این سایت دنبال میکنن میدونن بزرگترین مهم ترین معتبرترین و مورد اهمیت ترین بازار دنیا مال امریکاست
مگه قدرت خرید مردم چین چقدره که مهم هم باشه بازارش
حسن
۹ مهر ۱۳۹۷فقط خداکنه تقلبهاى متعدد فولکس به فورد منتقل نشه
:::pooriya:::Bmw::: Germany
۱۰ مهر ۱۳۹۷تفکر اروپایی هیچوقت با تفکر آمریکایی جور در نمیاد
چرا فولکس واگن میخواهد آزموده را دوباره بیازماید؟؟؟؟
شراکت دایملر_بنز با کرایسلر
ٱپل واکسول با جنرال موتورز
کرایسلر با فیات
هیچوقت آمریکا گزینه مناسبی برای شراکت با اروپاییان در مورد خودرو نبوده
در عوض ژاپن بسیار گزینه خوبی برای شراکت هست
رنو-نیسان-میتسوبیشی
ب ام و & تویوتا
تفکر آمریکایی روی عقل منطق نیست در هیچ زمینه ای
Mohammad
۱۰ مهر ۱۳۹۷اره واسه همین تا اینجا دنیا رو دوبار در جنگ جهانی از دست حذب نازی المان و کمونیست روسیه نجات داده