فورد

گیربکس جدید فورد رنجر رپتور، هرچه پردنده تر بهتر!

فورد رنجر رپتور جدید از همان گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیکی استفاده می‌کند که در برادر بزرگ‌تر یعنی F-150 رپتور نیز به کار رفته است.


این گیربکس که با همکاری جنرال موتورز توسعه یافته نیروی ۲۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توئین توربوی دیزلی را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد.


البته بنا به گفته مدیر مهندسی گیربکس و قوای محرکه فورد آسیا اقیانوسیه این اولین و تنها تصمیم فورد نبوده است. او گفت مهندسان به گیربکس‌های متفاوت از جمله نسخه‌ای ۱۳ دنده نیز فکر کرده‌اند!


او گفته است:

ما در واقع شبیه‌سازی‌هایی را در زمان تست‌های وسیع برای به دست آوردن بهترین نسبت‌های دنده در چنین پیکاپ بزرگ‌ و قدرتمندی انجام دادیم. ما به گیربکس‌های ۷، ۹ و حتی ۱۲ و ۱۳ دنده نگاه کرده تا ببینیم آیا از نظر پرفورمنس و راندمان خوب هستند یا نه و در نهایت به این طراحی بهینه رسیدیم.


در نهایت فورد تصمیم به استفاده از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک گرفت زیرا این گیربکس از نظر آسایش و عملکرد یک سنگ محک محسوب می‌شود. همچنین تعویض دنده‌های این گیربکس عالی است. مدیر فورد می‌گوید:

مبدل گشتاور نصب شده باعث بهبود عملکرد پیشرانه می‌شود بنابراین انتظارات مشتریان را برآورده می‌کند.


در خبر مرتبط دیگری هم باید گفت فورد هنوز تصمیم قطعی برای عرضه رنجر رپتور در آمریکا نگرفته است. البته اگر این خودرو نهایتاً وارد آمریکا شود به احتمال زیاد از پیشرانه بنزینی استفاده خواهد کرد.


محتمل‌ترین گزینه پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری اکوبوست خواهد بود که در حال حاضر نیروبخش اِج ST بوده و قدرت آن به ۳۳۵ اسب بخار می‌رسد.

فورد رنجر رپتور
در مقام مقایسه باید گفت پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی F-150 رپتور قدرت ۴۵۰ اسبی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. کارل شلبی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    ابهت خالص آمریکایی
    وجدانا میشه دیدو عاشقش نشد❤❤

  2. Sajjad

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ای کاش بنزین آلایندگی نداشت و ما عاشقان صدای اگزوز v8 همچنان عشق میکردیم و بدون مرز بنزین می سوزوندیم

    1. Mercede kaviani

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (551 ديدگاه)

      متانول 80 درصد کمتر الودگی دارد

      1. حسین دهمرد

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        متانول باعث ناک اوت نمیشه؟
        میشه بیشتر توضیح بدید؟ممنون

  3. آرش آمریکایی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    فورد وانتای عملکردی و سریعی میسازه
    خیلی عشقه این رپتور

  4. ژان وال ژان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    قشنگه ولی کنار اف۱۵۰ انگار همه می‌دونن می‌خواد ادای اف۱۵۰ رو دربیاره
    در قیاس با اف۱۵۰ حس اسباب‌بازی داره
    کاش جلو پنجرش رو فلزی بدون رنگ یا اگر جنس دیگه ای داره با روکش کروم طراحی می‌کردند

    1. ژان وال ژان

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (166 ديدگاه)

      لطفاً ناراحت نشید از این جمله ولی انگار از پلاستیک ساخته شده
      یه بار به عکس هایی که از جلو گرفته شده دقت کنید
      از عقب خیلی باابهته
      اما از جلو خیلی حس پلاستیکی بودن داره

  5. ایمان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    خودروسازان آمریکایی همشون عشقن ولی فورد رو بیشتر از بقیه دوست دارم واقعاً اسطوره میسازه
    ? فورد GT
    ?? فورد سری F
    ??? فورد موستانگ
    ???? فورد اکسپلورر

  6. me84

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    یاد اون پرایده افتادم که دنده عقب نداشت.

  7. aura

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    درسته توی کشش و مصرف سوخت ۱۰ دنده بودن عالیه ولی نمیزاره موتور یکم توی دور بالا بمونه و لذت ببری نه؟؟
    نمیدونم والا
    به هر حال واقعا دوسش دارم یکی از رویاهام F150 رپتور ۲۰۱۸ هست واقعا ابهت مردونه داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا