پس از معرفی نسخههای ویژه از F-150 و موستانگ، فورد برای طرفداران هاچبکهای داغ خود در نمایشگاه امسال SEMA مدلهای خاصی تدارک دیده است. فورد پرفورمنس برای نمایشگاه ماه نوامبر در «مرکز همایش لاس وگاس» کانسپتهایی از فیستا ST، فوکوس ST و فوکوس RS درنظر گرفته است.
اولین مدل، یک کانسپت اسپورت از فوکوس RS است که قدرتی برابر ۴۵۰ اسببخار دارد و مجهز به یک موتور ۲.۳ لیتری با کیت تووین-اسکرال توربو و یک توربوشارژر EFR است. اِلمانهای آئرودینامیک در جلو و اسپلیترهای کناری توسط «وِلوکس موتور اسپورتس» آماده شدهاند. در همین حال، یک طرح رنگآمیزی خاکستری (BASF Stealth Gray) و نارنجی (Fire Orange) کمک زیادی به سطح انرژی این هاچبک داغ کرده است.
این کانسپت فوکوس RS با تم مسابقهای و طرح رنگآمیزی خاکستری با نوارهای قرمز و آبی، محصولی از «راش پرفورمنس» است و ظاهری شبیه به یک خودروی مسابقهای واقعی دارد. فوکوس RS به لطف تنظیمات فورد پرفورمنس و کالیبراسیون راش پرفورمنس، از قدرتی برابر ۵۰۰ اسببخار برخوردار شده است. در همین حال، اسپلیتر جلو، بال عقب، هواکشهای کاپوت، کیت روشنایی جلوپنجره و رنگآمیزی سفارشی آینههای بغل این پکیج جذاب را تکمیل کردهاند.
کانسپت بعدی، یک فوکوس RS رالی است که به نظر میرسد آماده برای غرّش در پیست است. این خودرو به لطف یک سیستم تعلیق کویلاور H&R از «RSS پرفورمنس»، میتواند در هر مسیری قدم بگذارد. گرافیکهای مسابقهای «استنسورکز» از رنگهای گذشته و حال فورد در مسابقات اتومبیلرانی الهام گرفته شدهاند. از دیگر ویژگیهای ظاهری این کانسپت میتوان به دیفیوزر عقب طرح «فورد اوروپین RS»، هواکشهای کاپوت، اسپلیتر جلوی «تریپل R کمپوزیتز» و لبههای کناری بدنه اشاره کرد.
این نسخه از فورد فوکوس ST مدل ۲۰۱۶ با رنگآمیزی مشکی (BASF Hot Rod Black)، طراحی کلی بدنهاش توسط «کانفیلد کولیژن اند کاستوم» انجام گرفته است. بدنه این خودرو بر روی چرخها قرمز رنگ شفاف سوار شده که با گرافیکهای “Blood and Grease” همخوانی دارد. پیشرانه ۲ لیتری I4 اکوبوست در فوکوس ST، یک سیستم مکش هوای پرفورمنس «میشیموتو»، یک سیستم اگزوز «فلامستر امریکن تاندر»، سیستم «JMS بوستمکس» و تنظیمات اختصاصی دریافت کرده است.
اینجا یک فوکوس ST اکوبوست دیگر با گیربکس ۶ دنده دستی داریم که با دریافت تنظیماتی از «سینهموتیو گاراژ»، نسبتاً ظاهری شبیه به مدل موجود در بازار دارد. در همین حال، تجهیزات پنهان در زیر پوسته خودرو، شامل تجهیزاتی مانند یک آپگرید «MR300 پرفورمنس»، خنککننده داخلی جلو، سیستم لولهکشی خنککننده داخلی، کیت القایی با جریان بالا، سیستم اگزوز کتبک و سیستم تعلیق کویلاور «BC ریسینگ BR سریز» میشوند.
یک فورد فیستا ST مدل ۲۰۱۶ سفیدرنگ با موتور ۱.۶ لیتری اکوبوست، خودرویی نیست که در حالت عادی بتواند توجه و هیجان زیادی را به خود جلب کند، ولی این کانسپت ماهرانه از «دام توچی دیزاین»، یکی از زیباترین خودروهای موجود در این دسته است. این خودروی کوچک میتواند در شهر و پیست مورد استفاده قرار گیرد و با یک گیربکس ۶ دنده دستی همراه است. فورد فیستا رانندگی هیجانانگیزی نیز دارد و مجهز به یک کیت توربوی «فول-ریس»، سیستم اگزوز با انبار لوله اگزوز «بورلا» و دیفرانسیل لغزش-محدود «مونتیون» است.
نمایشگاه SEMA از یکم تا چهارم نوامبر (۱۱ تا ۱۴ آبانماه) در لاسوگاس کانونشن سنتر برگزار میشود. احتمالاً با آمدن این کانسپتها به سالن نمایشگاه، جزئیات بیشتری در ارتباط با آنها منتشر میگردد.
منبع: automobilemag
Nima
۲ آبان ۱۳۹۵همشون وااااقعا عالین بخصوص اون مورد 500 اسبى که واقعا هیولاس
Daniel
۲ آبان ۱۳۹۵500 اسب بخار!!!!!
دیگه حرفی واسه گفتن نذاشته.
ظاهرشم که هرچی فک میکنم اونم حرفی باقی نذاشته واسم.
Hot car
ELEMENTO
۲ آبان ۱۳۹۵.
500 اسب خیلی زیاده.
این ماشین خواهد ترکاند.
Viva German Cars
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲ آبان ۱۳۹۵چه استایلی داره بدنه خیلی خوش فرم و زیباست فقط اسپویلر زیادی بلنده که فکر کنم بیشتر جنبه ظاهری داره
تنها نقطه ضعفی که داره سایز تایر هاست
احمد باقری
۲ آبان ۱۳۹۵کلا استایل خوبی داره.
ونوم
۲ آبان ۱۳۹۵اگه اشتباه نکنم راش که این محصول رو اماده کرده به همراه شلبی و سالیین از تیونر های قدیمی و مورد اعتماد فورد هستن
مجید
۲ آبان ۱۳۹۵حیف که تو ایران تو این کلاس تنها گزینه قابل دسترس برای اکثر جامعه پژو 206 هستش!!!!!!!!کلیپ های زیادی از تیونیگ و بهسازی این دو مدل فورد تو نت هست که نشان از طراحی عالی و قابلیت بالاشون داره!با این که دستم فقط تو بازی های رایانه ای بهشون میرسه باز هم میگم مرسی فورد.