نسل جدید فورد موستانگ GT در مسابقههای درگ و رولینگ به مصاف نیسان Z رفته است. هردوی این خودروها به گیربکس شش سرعتهٔ دستی مجهز هستند.
با عرضهٔ نسل جدید فورد موستانگ به بازار، میتوانیم مقایسهها و رقابتهای این ماسل کار مدرن آمریکایی را با رقبا ببینیم. تاکنون مصاف موستانگ GT و دارک هورس را با رقبای هموطن یعنی شورلت کامارو و دوج چلنجر دیدهایم اما حالا سم کارلیجن، موستانگ GT را در برابر یک کوپهٔ اسپرت چابک ژاپنی بنام نیسان Z قرار داده است. زیر کاپوت ماسل کار جدید فورد، یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۸۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است درحالیکه نیسان Z از یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو با تنها ۴۰۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
بااینحال، کوپهٔ ژاپنی کمبود قدرت خود را با وزن سبکتر جبران میکند زیرا هرچند موستانگ بهاندازهٔ یک چلنجر هلکت سنگین نیست اما هنوز هم وزن بیشتری از کوپهٔ جمعوجور نیسان دارد. هردوی این خودروها از گیربکس دستی استفاده میکنند و بنابراین مهارت راننده در تعویض دنده هم میتواند تأثیر مهمی در نتیجهٔ درگ داشته باشد. ابتدا دو مسابقهٔ رولینگ یعنی از سرعت ۵۰ و ۷۰ کیلومتر بر ساعت بین کوپهها برگزار میشود. در مسابقهٔ اول، موستانگ بهسختی رقیب ژاپنی را شکست میدهد اما در رولینگ دوم، کوپهٔ کوچک نیسان ماسل کار V8 آمریکایی را مغلوب میکند.
سپس نوبت به برگزاری سه مسابقهٔ درگ میرسد. در مسابقهٔ اول، فاجعهٔ مطلق برای موستانگ GT به بار میآید زیرا راننده حرکت را با هرز گردی چرخهای عقب و لانچ بسیار بد آغاز میکند که پیروزی نیسان را به دنبال دارد. در درگهای دوم و سوم اما سم لانچ بسیار بهتری با موستانگ انجام میدهد و حالا کوپهٔ آمریکایی بهراحتی و با اختلاف نسبتاً زیادی Z ژاپنی را شکست میدهد؛ بنابراین، مشخص است که نیسان Z در ۴۰۰ متر در برابر موستانگ GT حرفی برای گفتن ندارد ولی امیدواریم بهزودی بتوانیم شاهد درگ Z نیسمو با موستانگ دارک هورس باشیم تا ببینیم نتیجه تغییر خواهد کرد یا نه.
مشخصات فنی
نیسان Z | فورد موستانگ GT | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۵.۰ لیتری V8 |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۸۶ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر | ۵۶۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۹۵ کیلوگرم | ۱۷۱۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۴۳,۳۰۵ دلار | ۴۳,۰۹۰ دلار |
amir
۷ آبان ۱۴۰۲جهیدم
اختلاف کم بود بخاطر یه چیز
اونم راننده ای که با هر دنده دو ثانیه کپ میداد
MILADZM
۷ آبان ۱۴۰۲😂😂😂😂😂😂
نیسان z ماشینیه که فقط از مسیر درگ لذت میبره مقصد واسش مهم نیس .
تقریبا تو هر درگی نتیجه رو واگذار کرده .
Absurd Hero
۷ آبان ۱۴۰۲موستانگ به خاطر انجینش
R@min
۷ آبان ۱۴۰۲تنها جایی که می تونیم افتخار کنیم از خارجی ها بهتریم همین دنده دادن هست 😄😄 با اختلاف بدترین چنل خودرویی یوتیوب هست.
blackwing
۷ آبان ۱۴۰۲این یارو سم کارلیجن واقعاً یه آدم بی استعداد و با رانندگی افتضاحه ، هروقت میبینم دنده عوض میکنه مثانههام پُر میشه…
محتواش خیلی ضعیفه ، فیلم برداری افتضاح ، یه درگ رو مثل فیلم هندی از ۳۰تا زاویه نشون میده خیلی خسته کنندس..🤦🏻♂️
amir
۹ آبان ۱۴۰۲داداش مثانه ها؟؟؟؟؟ چندتا مثانه داری مگه؟؟؟ 🤣🤣🤣🤣
علی
۱۵ آبان ۱۴۰۲دوست عزیز درباره آناتومی بدن مطالعه کن .
مثانه هاهم ؟؟؟!!!!!!😐
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۲موستانگ عشقیه به اندازه اصالتش
پرفروش ترین کوپه جهان این روزا عالی داره خودش رو نشون میده
ماشالاه اصالت
ماشالاه پشتوانه
Porsche
۷ آبان ۱۴۰۲کسی که بین این دو که دقیقا هم قیمت هستن بخواد نیسان رو انتخاب کنه ، باید ازش نوار مغزی بگیرن 🤣😂
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ آبان ۱۴۰۲موستانگ حتی صندلی عقبش هم راحتی خوبی داره
datsun
۷ آبان ۱۴۰۲چرا چون با این حجم و موتور قدرت بیشتر گشتاور بیشتر نیم متر از z جلو افتاد تازه تو چندتا رول ها باخت
سوشیانت
۷ آبان ۱۴۰۲فورد تو رولینگ یکیش برد یکیش باخت تو سه تا درگ دو تاش رو برد یکیش رو باخت پس در مجموع فورد بهتر عمل کرد
شهروند ایرانی
۷ آبان ۱۴۰۲نیسان داره تو کل جهان فروش میره حتی اروپا برعکس فورد gt یا نسخه دیگه ماسل کار آمریکایی بجز ecoboost بیشتر تمرکزشون روی بازار داخلی ضمنا خیلی افراد استهلاک موتور براشون مطرح و ژاپنی هم که معروفند
Behnam1012
۷ آبان ۱۴۰۲جا داره بگم موستانگ پر فروش ترین کوپه اروپاست
Porsche
۷ آبان ۱۴۰۲واقعا خندتون نمیگیره این همه حرف از دوام و استهلاک پایین میزنین !! فکر کردین همه جا دنیا مثل این خراب شده هست که هر بیست سال یکبار باید ماشین عوض کرد !! تویوتا و بقیه ژاپنی ها به خاطر قیمت پایین و ایمنی نسبتا مناسبی که دارن پرفروش هستن و گرنه هیچ جای دنیا ماشینی رو بیش تر از سه سال نگهداری نمیکنن ! کسی که میخواد کوپه اسپرت بخره هدفش لذت رانندگی هست که تو این پارامتر موستانگ فرسنگ ها از نیسان جلو تر هست ، کلا ماشین های آسیایی فقط توی کلاس اقتصادی خوب هستن و گرنه بقیه سگمنت ها توسط اروپا و آمریکا اداره میشه
datsun
۷ آبان ۱۴۰۲ما با کامنت شما بیشتر خندمون میگیره جناب پورش
MILADZM
۷ آبان ۱۴۰۲پورشه جان قلب این داس تون کوچولو رو نشکن
میبینی که منم اصلا حسابش نمیکنم
تا اسمش رو میبینم اسکرول شدید
amir
۷ آبان ۱۴۰۲milad جان کاملا مشخصه داری اسکرول میکنی
datsun
۷ آبان ۱۴۰۲ت رول معظم فاقد ارزش
phonix
۷ آبان ۱۴۰۲اها یعنی الان همه خارجی ها ماشین 2020 به بالا سوار میشن ؟
خوبه دست دوم خریدن ماشینو همین خارجیا در راسشون امریکایی ها به بقیه یاد دادن
Enzo Ferrari 2008
۷ آبان ۱۴۰۲موستانگ عالیه
پیام
۷ آبان ۱۴۰۲انتخاب من موستانگ هست، به خاطر طراحی، موتور و صدای خاصش. قطعا سرتره
Car love
۷ آبان ۱۴۰۲نتیجه مشخص بود 🙂
ARMAN سابق
۷ آبان ۱۴۰۲انتخابم موستانگ به دلیل موتور V8 تنفس طبیعی و صداش
کلا برا من صدا خیلی عامل تعیین کننده ای هستش
شاهین
۷ آبان ۱۴۰۲مرسی از زحماتتون
ولی بیایید دیگه از این چنل و یوتیوبر مضخرف مقاله و کلیپ نزارید
خیییییلی رو مخه رانندگیشون. حتی اگر با دنده اتومات هم محتوا تولید کنن بازم رو مخ هستن
ابوالفضل
۹ آبان ۱۴۰۲کاش این نیسان z که درگ نمی انداخت آبروی شرکت نیسان رو برده
واقعا دیس لایک های بعضی رو در مورد برتری موستانگ متوجه نمیشم
داتسون عزیز که میگی با قدرت بیشتر نیم متر جلو افتاد
وزن کمتر و تویین توربو بودن نیسان رو یادت رفت بگی
تو رولینگ دوم هم مثل درگ اول بخاطر تعویض دنده افتضاح از نیسان باخت (البته تو درگ اول لانچ بدی هم داشت کلا این یارو با دنده دستی بلد نیست کاری به این درگ هم ندارم )
قیمت یکسانی هم دارن ، کی آخه نیسان رو انتخاب میکنه (قیافه بهتری داره ؟ صداش خوبه ؟ اصالت بیشتری داره؟)
صدای اگزوز موستانگ رو گوش کنید می ارزه به کل نیسان z های تولید شده
سید علیرضا موسوی
۱۰ آبان ۱۴۰۲عشق فقط نیسان
مگه میشه یه ماشینی تولید کنه و بد باشه
ابوالفضل
۱۰ آبان ۱۴۰۲آره عزیزم این یه مورد
JaMsHiD
۱۵ آبان ۱۴۰۲اینا هنوز دنده دادن رو بلد نیستن😂😂😂