در بازسازی یا رستوماد خودروهای قدیمی انجام اقدامات افراطی خیلی راحت خواهد بود زیرا بسیاری از شرکتهای افترمارکتی، لوازم و قطعات فراوانی را ارائه میکنند که میتوانند یک خودروی قدیمی را کاملاً از آن حال و هوای کلاسیک دور کنند. به همین دلیل، رستوماد یک خودرو به شیوهای معقولانه و اصولی به مهارت و صرف زمان زیادی نیاز دارد.
این فورد استارلاینر مدل ۱۹۶۱ یکی از بهترین رستومادهایی است که تاکنون دیدهایم زیرا ویژگیهای مدرن فقط آنقدری به آن اضافه شده که امکان استفادهٔ روزمره را فراهم کند و استایل کلاسیک و حال و هوای قدیمی خودرو همچنان حفظ شده است. استارلاینر در اصل نسخهٔ فستبک فورد گلکسی بود که فقط در دو سال ۱۹۶۰ و ۱۹۶۱ تولید شد. این خودرو بر اساس بالاترین تیپ گلکسی ساخته شده بود و خودروی پرچمداری محسوب میشد.
هرچند ظاهر چشمگیر استارلاینر که در عصر جت طراحی شده قطعاً نظرها را به خود جلب میکند اما ستارهٔ واقعی این خودرو زیر کاپوت پنهان شده یعنی جایی که پیشرانهٔ فابریک استارلاینر جای خود را به موتور ۵ لیتری V8 کایوت متعلق به موستانگ GT داده است. پیشرانهٔ فابریک این خودرو یکی از سه موتور ۴.۸ لیتری هشت سیلندر، ۵.۷ لیتری هشت سیلندر و یا موتور سفارشی ۶.۴ لیتری V8 بوده که از تاندربرد گرفته شده بود و ۳۷۵ اسب بخار قدرت داشت.
موتور ۵ لیتری V8 جدید این خودرو اما حالا ۴۳۵ اسب بخار قدرت تولید میکند و این نیرو را از طریق یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب تحویل میدهد. این پیشرانهٔ مدرن اما با نمای بیرونی کلاسیک استارلاینر با رنگ سفید شیری و رینگهای فولادی با قالپاقهای استیل کاملاً در تضاد است. همچنین پشت این رینگها هم ترمزهای Baer pro با کالیپرهای شش پیستونه پنهان شده که روی دیسکهای ۱۴ اینچی سوراخدار خنک شونده قرار گرفتهاند. این استارلاینر سفارشی در حراجی برت جکسون با قیمت ۱۰۴ هزار دلار فروخته شد.
Prpr
۱۳ شهریور ۱۴۰۱بنظرم ظاهرشم تیونینگ باید میکردن
SRT
۱۳ شهریور ۱۴۰۱حیف نیست این ظاهرو تغییر بدی؟
NAVID۰۰۹۸
۱۳ شهریور ۱۴۰۱زیبایی بازسازی این روحِ سرگردان ، به همین استاندارد بودنشه !!!
امیدوارم این موضوع بازسازی و بروزرسانی قوای فنی در همه جای جهان باب بشه تا چنین نازنینهایی را بیشتر ببینیم و عشق کنیم ❤.
Reza Waffen SS
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ظاهرش که نیازی به تغییر نداره ولی رنگش رو مخه
پیام
۱۳ شهریور ۱۴۰۱عشق
PURIYA
۱۳ شهریور ۱۴۰۱به قول یه کی از کاربرا وای گلبم کابین با تودوزی قرمز ۶۰ سال پیش!❤
مردم آمریکا عشق میکردن بخدا وقتی بهش نگاه میکنم لذت میبرم فقط داشبوردش می ارزه به صد تا ماشین برقی بی روح حال بهم زن
JDM lover
۱۳ شهریور ۱۴۰۱طراحی های دهه ۶۰ و ۷۰ امریکا ، طراحی هایی بودن که هیچوقت قدیمی و تکراری نمیشن و تو هر زمانی زیبا و چشم نواز بنظر میان
اینم یکی از اون ها
در عین سادگی ، جذابیت بینهایتی داره
کابینشم که اصلا نیاز به تعریف نداره ، فوق العاده اس
MASOUD 0099
۱۳ شهریور ۱۴۰۱عالی یکی از زیباترین ماشین ها
Amir
۱۳ شهریور ۱۴۰۱خیلی زیباست ولی کاپوت و صندوقش رو هم اندازه یه پرایده
Behnam1012
۱۳ شهریور ۱۴۰۱عاشقش شدم 😍
A.A.S
۱۳ شهریور ۱۴۰۱پشتش چقدر خوفناکه
R@min
۱۳ شهریور ۱۴۰۱این همه اسم بزرگ تو تاریخ این برنده و متاسفانه یه کوپه لوکس با یکی از این احیا نمی کنه.
Cowboy
۱۳ شهریور ۱۴۰۱یکی از آرزو هام اینه که یکی از خودرو ساز های آمریکایی بیاد یک خودرویی با این سبک طراحی ولی امکانات مدرن طراحی کنه(منظورم امکانات ایمنی) و موتورش هم چهار یا شش یا هشت سیلندر فرق نداره ولی برقی نباشه تولید کنه و توی این دوران هجوم به برقی ها یکهو همه نگاه ها رو برگردونه
نوید AJ
۱۳ شهریور ۱۴۰۱بحش سر اینه که تمام کمپانی های امریکایی فقط فکر سود و درآمد بیشترن و بقیه ی چیزا براشون اهمیتی نداره.
ilia2008
۱۳ شهریور ۱۴۰۱زیباست . با موتور موستانگ از قبل هم وحشی تر شده
سوشیانت
۱۳ شهریور ۱۴۰۱موتور فابریکش تو اون زمان ۳۷۵ اسب بخار قدرت داشته این یعنی مهندسی آمریکایی👌
Payfast
۱۳ شهریور ۱۴۰۱پشتش خیلی زشته =/
A.A.S
۱۴ شهریور ۱۴۰۱داداش قربون سلیقت😐
پدرام
۱۳ شهریور ۱۴۰۱پیشرانه ارتقا پیدا کنه خیلی بهتره تا بیان ماشین کلاسیک رو با رینگ های افتر مارکتی جدید و ارتفاع دادن گند بزنن بهش
در این حالت حداقل ظاهر خودرو حفظ میشه و به لطف موتور به روز هزینه های ماشین قدیمی رو حداقل تو بخش فنی نداره
aryan 25
۱۳ شهریور ۱۴۰۱فقط میتونم بگم زیباست…
بی وطن
۱۴ شهریور ۱۴۰۱عصر جت…
عصر عشق…
حضرت عشق…
طراحی های ان دوران هرگز تکرار نمیشن…
ی جنتلمن واقعیه…
Erfan
۱۴ شهریور ۱۴۰۱واقعا که این طراحی ها اثر هنری هستند که قطعا اگر صد ها سال از تولید این ماشین ها گذشته باشه.
باز هم آیندگان میتوانند ساعت ها به عکس های این ماشین خیره شوند و لذت ببرند.
هیبت الله
۱۴ شهریور ۱۴۰۱گودرت 🗿👍