یک دستگاه فورد فالکن ۱۹۶۳ بازسازی شده به دنبال مالک جدیدی بوده و به زودی در حراجی برت جکسون چکش خواهد خورد. این فورد فالکن وجه اشتراک بسیار کمی با نسخه استاندارد داشته و از رنگ بدنه برجستهای با نام قرمز ویوید متالیک سود میبرد. فالکن ۱۹۶۳ همچنین از رینگهای افترمارکتی کرومی و دستگیرههای درب جدید استفاده میکند. از دیگر ویژگیهای برجسته بدنه این خودرو میتوان به جلوپنجره کرومی، تریم کرومی اطراف و تریم نقرهای اطراف چراغهای عقب اشاره کرد.
در داخل کابین نیز تغییراتی مشابه بدنه دیده میشود و از صندلیهای اسپورت جدید با پوشش چرم استفاده شده است. این فورد فالکن بازسازی شده همچنین از تونل گیربکس و داشبورد با همان رنگ قرمز بدنه سود برده است. حالا نوبت به قوای محرکه میرسد. فالکن ۱۹۶۳ در بطن خود یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی کایوت با قدرت ۴۳۰ اسب بخار را جای داده و این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب فرستاده میشود. شایان ذکر است این پیشرانه ۸ سیلندر از یک پوشش فیبر کربنی منحصربهفرد برخوردار شده است.
اما نیروی توقف این خودرو نیز توسط دیسکهای ترمز سوراخدار ویل وود تأمین میشود و سیستم تعلیق بادی خودرو نیز سواری نرمی را به ارمغان میآورد. به این موارد باید یک سیستم اگزوز سفارشی و جدید را نیز اضافه کرد. فعلاً خبری از تخمین قیمت این خودرو در حراجی منتشر نشده اما برت جکسون تائید کرده فورد فالکن ۱۹۶۳ در طول سالهای قبل برخی جوایز را کسب کرده است.
۱۳
۱۰ دی ۱۴۰۰بعد از معرفی پیکان وانت دوج با چراغهای بنزی
حالا شاهد معرفی پیکان وانت فورد با چراغهای گرد هستیم
چه رقابتی
viper
۱۰ دی ۱۴۰۰به مقدسات ما احترام بذار
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۰ دی ۱۴۰۰شاید خیلی از دوستان کم تجربه بگن که همه ماشین آمریکایی ها موتوراشون فقط یه وی ۸ پر حجم هست ولی اینطور نیست اگر کمی عاشق خودروهای آمریکایی مخصوصا فورد باشید متوجه تفاوت های فورد با بقیه خودروساز ها در موتور میشید ، موتور کایوت فورد هم که جای خود داره یه موتور با بازدهی بالاتر نسبت به نمونه های مشابه که تمرکز زیادی روی جریان هوا داره ، بسیار برای تغییرات مناسبه و میتونه هم از پاشش سوخت مستقیم و هم غیر مستقیم و سایز های متنوع سوپرشارژر برخوردار بشه که همین یکی از دلایلی هست که هنوز که هنوزه روی سری اف و موستانگ نصب میشه ، میل بادامک های متغیر مستقل که با افزایش و کاهش دور موتور و سرعت خودرو عملکرد متفاوتی از خودشون نشون میدن و توسط فورد توسعه یافتن ، فورد برای کاهش انتشار گاز های گلخانه ای و بازدهی بهتر از سیستم میل بادامک دوقلو مستقل در موستانگ استفاده کرد، تفاوت Coyote با سایر موتورهای Ti-VCT که در همان دوره تولید شد، در این است که از فعال سازی گشتاور بادامک Borg-Warner (CTA) برای استفاده از انرژی پیچشی برای چرخش میل بادامک به جای فازبندی بادامک تحت فشار روغن، مانند هونداها، استفاده می کند. ، فورد به دلیل افزایش فشار برای تولید موتورهایی که قدرت بیشتر با صرفه اقتصادی بالاتر ، سراغ ساخت این انجین رفت ، البته خواسته یا ناخواسته مجبور شد انجین خودش رو برای رقابت با ls3 و همی آماده کنه اما به طرز قابل توجهی بازدهی بهتری نسب به اونا داره ، اولین کایوت مدرن در سال ۲۰۱۰ و با تمام تکنولوژی های ذکر شده در موستانگ جیتی تولید شد که انقدر قدرتمند بود که آنها باید دیواره موتور را تقویت میکردند اما فورد با هوشمندی خودش اومد و بجای افزایش ضخامت دیواره ها ، تارهای خاصی در اونها قرار داد که به موتور اجازه کنترل بهتر قدرت رو میدادند در موستانگ قدرت ۴۱۲ اسبی تولید میکنه که نسبت به گذشته کایوت عدد نسبتا چشمگیریه و این افزایش قدرت بخاطر طراحی دوباره سر سیلندر ها ، منیوفولد ها و ….. که همین افزایش تکنولوژی باعث بازدهی بیشتر موتور و مصرف سوخت کمتر اون نسبت به رقبا میشه. جدیدترین به روزرسانی کایوت باعث ایجاد قدرت ۴۶۰ اسبی و گشتاور ۴۲۰ نیوتنی میشه رد لاین اون ۵۰۰ دور در دقیقه افزایش داشته و در دورهای پایین عملکرد بهتری داره ، همچنین دوام این نوع موتور چه در رقبا و چه در فورد بسیار بالاست و علی رغم قدرت زیاد، این موتور نیاز به اکتان زیادی ندارد و اکتان ۸۷ هم براش کافیه ، فقط حیف که استانداردهای سختگیرانه اروپا داره کم کم باعث مرگ این پیشرانه ها میشه ، ولی نکته خیلی خوب و جالب اینه که قیمت خود موتور کایوت اگر اشتباه نکنم فقط ۱۰ هزار دلاره ، که فوق العادست ، مخصوصا اگر بخواید یه ماشین رو بازسازی کنید
امیدوارم مفید بوده باشه
یوسف
۱۰ دی ۱۴۰۰خدایی خیلی قشنگه…. باید برقی شو تولید کنن
Hamid
۱۰ دی ۱۴۰۰استایل عقبش چقدر جذابه …
خیلی هم تمیز کار کردن …
عجب رنگی هم داره …
رینگاش ولی بنظرم جالب نیس خیلی …
Lamborghini
۱۰ دی ۱۴۰۰خیلی خوب در اومده دقیقا ماشین کلاسیک با ظاهری که دوست دارم یه مدل این طور ماشین کلاسیک داشته باشی هر از چند گاهی بیاری بیرون یه دور بزنی دوباره ببری بزاری پارکینگ سر پوشیده
amirkhanzadeh
۴ شهریور ۱۴۰۳کلاسیک خوبه اما استاندارد خود شرکت
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ دی ۱۴۰۰این ماشین فابریکش معرکه ست، چراغای عقبش جزو جذابترین چراغ های عقبه که من دیدم توی این نسخه هم خوب کار کردن ولی فابریکش چیز دیگه اییه عکساشو ببینید متوجه حرفم میشید…
حسین
۱۱ دی ۱۴۰۰گند زد توش