خودرویی که در تصاویر میبینید، با قیمت ۷ میلیون دلار فروخته شده و به گرانترین خودروی تاریخ فورد در حراجیها تبدیل شده است.
این فورد GT40 مدل ۱۹۶۶ با کد P/1034، یکی از تنها ۳۱ نمونهٔ جادهای است که از سری MKI این خودرو ساخته شد. همچنین این اولین نمونهای است که به یک خریدار خصوصی تحویل داده شد. این خودرو در اواخر سال ۱۹۶۵ تولید شده و در مارس ۱۹۶۶ تحویل داده شده است. اولین مالک این خودرو، «جیمز فیلدینگ» از انگلستان بوده است. وی رئیس شرکتی بود که دستگاههای داینو را برای آزمایش GT40 تولید میکرد. فیلدینگ خودرو را به رنگ سبز کاجی و بدون نوارهای رنگی روی بدنه سفارش داد و خودرو توسط «جکی استوارد» که سفیر فورد بود به او تحویل داده شد.
این خودرو برخلاف نمونههای مسابقهای GT40، به گرمکن شیشهٔ جلو، ساعت، چراغهای دندهعقب و منبع اگزوزهای جادهای مجهز است. کفپوش کامل و صندلیهای چرمی هم از دیگر ویژگیهای این نمونهٔ خاص هستند که روی رینگهای سیمی قرار دارد و در هر چهارچرخ به ترمزهای دیسکی مجهز است. فیلدینگ پنج سال بعد، GT40 را با رولزرویس همسایهاش «پل ولدون» معاوضه کرد. وی خودرو را به رنگ سبز مسابقهای بریتانیایی درآورد و لاستیکهای عقب پهنتری روی آن نصب کرد. ولدون در اوایل دههٔ ۷۰ با GT40 در مسابقات شرکت کرد و سپس در سال ۱۹۷۴ خودرو را فروخت.
P/1034 در سال ۱۹۷۵ به استرالیا برده شد و دوباره تغییر رنگ داد. این فورد پرماجرا پسازاینکه در مسابقات مختلفی در استرالیا حضور یافت، در سال ۱۹۹۵ به آلمان برده شد و پس از ماجراجوییهای مسابقهای در این کشور، دوباره به استرالیا بازگردانده شد. این GT40 در هر نمایشگاهی که حضور میافت جوایز را درو میکرد و در سال ۲۰۰۱ به رنگ اصلی یعنی سبز کاجی بازگشت که البته حالا با نوارهای نقرهای همراه بود. P/1034 در سال ۲۰۱۲ به شخصی در کالیفرنیا فروخته شد و نهایتاً در سال ۲۰۲۱ به اروپا بازگشت و به دست شرکتی رسید که هماکنون آن را با قیمت ۷ میلیون دلار فروخته است. برای این GT40 در سال ۱۹۹۷ فرم هویت تاریخی فیا صادر شد که امکان حضور در مسابقات خودروهای کلاسیک مثل گودوود ریوایوال و لمان کلاسیک را فراهم میکند.
این خودرو به یک پیشرانهٔ ۴.۷ لیتری V8 مجهز است که روی داینو ۳۵۵ اسب بخار قدرت را نشان داده است. این پیشرانه چهار کاربراتور وبر دارد و برای انتقال نیرو به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل است. P/1034 بهطور کامل به مشخصات اولیهٔ خود بازگردانده شده و تاکنون تنها ۷,۲۰۰ کیلومتر کار کرده است. البته GT40 موردبحث از همان ابتدا با یک پیشرانهٔ اضافی به خریدار تحویل داده شده که در طول سالها از آن موتور استفاده کرده است. این خودرو با فروش به قیمت ۷.۰۴ میلیون دلار، از گرانترین فورد GT40 قبلی که اوایل ماه جاری با قیمت ۶.۹۳ میلیون دلار به فروش رسید پیشی گرفته است.
phonix
۶ بهمن ۱۴۰۳سلام
اگر امکانش هست عکس هارو با کیفیت بالا تری اپلود کنید
ممد ژانگولر
۶ بهمن ۱۴۰۳لامصب موتور نیست که لوله کشی و تاسیسات خونست .
۶ بهمن ۱۴۰۳ناموسا خوشگله
مهدی
۶ بهمن ۱۴۰۳یکی از زیباترین خودروهای تاریخ
مازیار
۶ بهمن ۱۴۰۳طراحی بدنه خیلی جذاب و جلوتر از زمان خودش
Kamran Aghaei
۶ بهمن ۱۴۰۳قاتل فراری
محمدهادی
۶ بهمن ۱۴۰۳تنها ماشین امریکایی که هرچقد قیمت گذاری بشه میارزه
عاشقتم جی تی ۴۰ غول کش
قنداق
۶ بهمن ۱۴۰۳من دیدگاه نمی زارم دیسلایک جمع کنم یا رکورد دیسلایک بزنم فقط نظرم رو میگم
Taha Ayoobi
۶ بهمن ۱۴۰۳خیلی خوشگله
JDM سابق
۶ بهمن ۱۴۰۳فورد جی تی باشه
گیربکس 5 دنده و 4 دنده Kar Kraft و colloti باشه
موتور 427 ساید اویلر باشه
چه شود
قنداق
۶ بهمن ۱۴۰۳دیمن 170 رو غیر هنسی تیونرهای دیگه تیونینگ کردن ؟ این ماشین هنسی چه فناوری هایی داره ؟
JDM سابق
۶ بهمن ۱۴۰۳کدوم ماشین هنسی ؟ دیمن هنسی؟
قنداق
۷ بهمن ۱۴۰۳آره آره منظورم دیمن هنسی بود این اینترکولر داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
JDM سابق
۷ بهمن ۱۴۰۳اینترکولر که داره ولی یه شبکه از چیلر و رادیات و… هم داره که توضیحاتش مفصله
قنداقی
۷ بهمن ۱۴۰۳ممنون ممنون ممنون
JDM سابق
۷ بهمن ۱۴۰۳خواهش میکنم
R@min
۶ بهمن ۱۴۰۳چه ایده نابی بود این ساید اویلر، موتور ۴۲۷ سراسر خلاقیت بود.
JDM سابق
۶ بهمن ۱۴۰۳فضاحت تاپ اویلر رو جبران کرد
Titanium
۶ بهمن ۱۴۰۳گنگ ترین خودرویی که تا حالا دیدم
البته بعد یه مدل موستانگ
nima.jdm
۶ بهمن ۱۴۰۳خیلی گرونه دیگه چخبره
محمدهادی
۶ بهمن ۱۴۰۳این ماشین دقیقا نسخه امریکایی فراری دینوی مسابقه یی هستش
چرا باید قیمتش پایین باشه؟
مگه فورد جی تی ۲۰۰۶ هست که یه چیز معمولی و پر تعداد باشه
فورد جی تی ۴۰ شاهکار سوپر اسپرت های کلاسیک امریکاست
همه چیش با نهایت دقت و روح طراحی و ساخته شده
من میگم حتی مدلهای نابش مثل این تا ۲۵ ملیون دلارم جا داره واقعا
خودم بشخصه اگر فرد پولدار کلکسیون داری بودم حتما دونسخه ازش الان تو پارکینگ اختصاصی م وجود داشت
آرش
۶ بهمن ۱۴۰۳دهه ۶۰ میلادی در حالیکه فراری و آلفارومئو و جاگوار زیباترین ماشینهای تاریخ رو میساختن فورد و لامبورگینی آوانگاردترین طراحی رو ارائه دادن
" Swedish Arrogant Tiger "
۶ بهمن ۱۴۰۳زیباست و دوست داشتنی ولی نمی ارزه.
حالا اگه رنگش فابریک بود و یه موتور پلمپ داشت داستانش فرق میکرد.