دنیای خودرو بهطورکلی دوست دارد فورد موستانگ II سالهای ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸ را نادیده بگیرد. در حال حاضر این رویه بیشتر از هر زمان دیگری به چشم میخورد و اما نمیخواهیم همان کلیشههای قدیمی را برای شما بازگو کنیم. ما به هر فردی که درباره نسل دوم موستانگ نظر منفی دارد میگوییم این خودرو یکی از پرفروشترین نسلهای موستانگ بوده است. در واقع این خودرو دقیقاً همان چیزی بود که مردم در آن زمان میخواستند. همین خودرو باعث شد که موستانگ تا زمان بازگشت پرقدرتش زنده بماند.
بنابراین زمانی که یک موستانگ نسل دوم زیبا میبینیم توجهمان به آن جلب میشود. این موضوع به ویژه زمانی جلوه میکند که یک پروژه بازسازی جذاب با رنگ بدنه آبی و ابهتی دو چندان را تماشا کنیم. همین خودرو را دقیقاً میتوانید مشاهده کنید که اخیراً توسط شرکت ولوسیتی موتورکارز برای فروش آماده شده است؛ اما در نظر داشته باشید که این خودرو میتواند گرانترین موستانگ نسل دوم تاریخ باشد!
این فورد موستانگ II مدل ۱۹۷۸ است اما اگر صادقانه باشیم باید بگوییم چیزی از سال ۱۹۷۸ در آن باقی نمانده است. اگرچه این خودرو برچسب شماره شاسی خودش را دارد اما زیر بدنه آبیرنگش میتوانید فریم لولهای با سیستم تعلیق مستقل و فاصله بیشتر بین چرخ های روبرویی را ببینید. همین تغییرات باعث ایجاد فضا به منظور نصب لاستیکهای سری ۳۲۵ در عقب و سری ۲۷۵ در جلو شدهاند. رینگهای ۱۸ اینچی نیز با دیسکهای ترمز بزرگ در تمامی چرخ ها همراه شدهاند و ظاهراً این خودرو توازن وزن حدود ۵۰/۵۰ دارد.
البته که موستانگ II هرگز مشکلی با هندلینگ نداشته است. این فورد جمعوجور بهطور سورپرایز کنندهای چابک بوده است اما به خاطر قوانین آن زمان از قدرت کافی برخوردار نبوده است. البته خودرویی که دربارهاش صحبت میکنیم مشکلی از این بابت ندارد زیرا دومین نسل پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت را در خود جای داده است. تغییراتی نیز در این پیشرانه رخ داده است و همکار آن نیز گیربکس ۶ سرعته دستی Tremec است. قدرت این پیشرانه اعلام نشده است اما قطعاً بیشتر از خروجی ۱۳۴ اسبی موستانگ ۸ سیلندر سال ۱۹۷۸ است.
بدنه هم بهصورت سفارشی ساخته شده است و با نگاهی به کابین شاهد فضای کافی برای دو نفر خواهید بود. کابین دارای سیستم صوتی آلپاین است و تونل مرکزی بلند نیز هنوز مشخصات موستانگ II را دارد. البته داشبورد این خودرو ما را به یاد موستانگ سالهای ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ میاندازد.
این خودرو سه بار در نمایشگاه SEMA حضور یافته است و جدیدترین حضورش هم به سال پیش بازمیگردد. قبل از آن خودرو کاملاً متفاوت بوده است و از پیشرانه ۱۰ سیلندر استفاده کرده بود اما جدیدترین نسخهاش یک هیولای پرفورمنس به نظر میرسد.
مهدی
۲۰ اسفند ۱۴۰۰خیلی حرفه که با ۷۸ موستانگ یه کاری کنی که کسی رغبت کنه بخرش! 😁
M@M@DRZ911
۲۰ اسفند ۱۴۰۰gt500 به مراتب زیبا تر و با ارزش تره
زیزیگولو
۲۰ اسفند ۱۴۰۰درسته که خیلی جذابه ولی بیشتر بدرد کلکسیونرها میخوره
Swedish Arrogant Tiger
۲۰ اسفند ۱۴۰۰قطعا Gt500 انتخاب بهتریه!
R@m!n
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ماستنگ نسل ۲ و ۳ در کنار چلنجر ۳ سیلندر لک ننگی در تاریخ خودروسازی هست.