فورد گیا تریو یکی از عجیبترین و خاصترین خودروهای این خودروساز به شمار میرود. شرکت گیا که در کار کوچ بیلد بوده به خاطر طراحی برخی از زیباترین خودروهای دنیا شناخته میشود و به همین خاطر عمده محصولات آن قیمت بالایی داشتهاند. با در نظر گرفتن این موضوع، فورد گیا تریو ۱۹۸۳ که مشاهده میکنید با قیمت ۵۰۰ هزار دلاری خود کاملاً جلبتوجه خواهد کرد. این خودروی مفهومی تنها نسخه موجود در دنیاست که دلیل استفاده از پسوند تریو برای آن وجود سه صندلی خواهد بود که یکی از صندلیها در بخش جلو و مرکزی برای راننده و دو صندلی پشت آن نیز برای سرنشینان طراحی شده است. به همین خاطر میکروکار فورد شباهت جالبی با مک لارن F1 افسانهای خواهد داشت!
به این مورد خاص باید شاسی فریم لولهای و بدنهای تمام آلومینیومی را نیز اضافه کرد. دیگر ویژگیهای خاص فورد گیا تریو شامل کف متشکل از ساختار لانهزنبوری کولار/فایبرگلاس و فریمهای صندلی ساخته شده از آلومینیوم و فایبرگلاس خواهند بود. شاید این کانسپت در مقایسه با برخی محصولات مفهومی موجود چندان به چشم نیاید اما باید دانست گیا تریو خودرویی اقتصادی و جمعوجور از دهه ۸۰ میلادی است و ما با یک هایپرکار چند میلیون دلاری مدرن طرف نیستیم.
واضح است که این خودرو برای تجسم آیندهای خاص طراحی شده و به همین خاطر در نمایشگاه ژنو آن سالها به نمایش درآمد. با توجه به موارد ذکر شده حدس میزنیم اولویت اصلی طراحان در این خودرو مصرف سوخت کم بوده و جالب است بدانید فورد گیا تریو تنها ۳۳۷ کیلوگرمی وزن داشته و ظاهراً در هر صد کیلومتر تنها ۳.۳ لیتر سوخت مصرف میکرده است.
اگرچه فورد گیا تریو در وضعیت فابریک خود از پیشرانه دو زمانه ۲۵۰ سیسی استفاده میکرد و نیرو را به چرخ های عقب میفرستاد اما در حال حاضر خبری از پیشرانه در زیر کاپوت نیست. فروشنده میگوید برخی افراد پیشنهاد نصب پیشرانه توسط شرکتهای مستقل را دادهاند اما این کار هزینه بین ۴ تا ۶ هزار دلاری را در بر دارد. نکته مثبت اینکه فروشنده میگوید تمامی اسناد و مدارک این کانسپت موجود است و هویت آن نیز توسط مقامات کنتیکت تائید شده است. با تمامی این تفاسیر باید گفت حتی اگر این کانسپت تک ساخت توسط یک شرکت مشهور طراحی شده و در نمایشگاه ژنو حضور یافته و با بهترین متریال ساخته شده باشد، هنوز هم یک خودروی اقتصادی کوچک است که با قیمتی گزاف به فروش میرسد؛ اما اگر واقعاً به این خودرو علاقه دارید و نمیدانید با ثروت زیاد خود چهکار کنید، فورد گیا تریو بهترین گزینه برای شما خواهد بود!
PRPR
۱۴ آبان ۱۴۰۱کی میاد پول رولزرویس فانتوم رو بده اینو بخره ؟
Amard
۱۴ آبان ۱۴۰۱همونی میخره که ۵۰۰ پول فانتوم میده چون ماشین های انگلیسی الکی گرونن یه المانی بخری نصف قیمت درمیاد تازه از لحاظ شتاب هم سریعتر من خودم به شخص اگه پولش داشتم پانامرا اس کلاس به فانتوم ترجیح میدادم ضمنن این ماشین واقعا مفتش گرون یه مدل فولکس هست مصرفش صدی یک الان سوزکی سلریو جدید همین مصرف داره تازه بدنه الومینیوم صافکاریش سخت به نظرم فقط به درد اوراق کردن میخوره از بدنش درد پنجره درست کنن
مهردادکمال
۱۴ آبان ۱۴۰۱با ارماند به شدت موافقم
HamiD
۱۵ آبان ۱۴۰۱چی مصرف میکنی سید
فانتوم با اون همه آپشن و غیره ی ماشین ثابت شدست …
این چی؟!
کدوم گرون فروشه ؟!
البته که خودم از رولزرویس خوشم نمیاد ولی کدوم دیوانه ای میره ۵۰۰ هزار دلار پای این پول میده البته دیوانه پولدار هم کم تو دنیا نداریم الان میگن اگه دیوانه بود که پولدار نمیشد ؛ ی سری دیوانه پولدار هم داریم :))))
داریوش
۱۵ آبان ۱۴۰۱من میخرم، چون در عین سادگی قدرت به ادم میده، رولزرویس جنبع میخواد داشتنش که ما ایرانیا که نه ما ادما نداریم چون دیگه اونوخته که حتی مادرع خودمونم نشناسیم
اردلان
۱۵ آبان ۱۴۰۱اونی که چند تا فانتوم داره
مجید
۱۴ آبان ۱۴۰۱گزینه ای عالی برای واردات 😉
❤BMW❤
۱۴ آبان ۱۴۰۱😆
Royal Driver UK 70
۱۴ آبان ۱۴۰۱نیم میلیون دلاااااار؟!
Radmehr
۱۴ آبان ۱۴۰۱فک کن تو جمع سلبریتیا و پولدارای دیگه با ماشین 500 هزار دلاریت بیایی…
❤BMW❤
۱۴ آبان ۱۴۰۱چه جذاب 😆
و با قیمت معقول
ارشک
۱۴ آبان ۱۴۰۱بیست هزار دلار هم ارزش نداره چه برسه به پانصد هزار دلار
PURIYA
۱۴ آبان ۱۴۰۱قیمت ۵ تا بنز اس کلاس صفر یا یه رولس رویز رو باید بدیم جای این که واقعا ۲ هزار دلار بیشتر نمی ارزه
Reza Waffen SS
۱۴ آبان ۱۴۰۱یک قرونم بابتش پول نمیدم
حسن
۱۴ آبان ۱۴۰۱این ماشین پایه ی طراحی ماتیز هست،
پیام
۱۴ آبان ۱۴۰۱برای چهارشنبه سوری خوبه
زیزیگولو
۱۴ آبان ۱۴۰۱چقدر شبیه اون سوزوکیهای سبز رنگی هستش که تو دهه های شصت و هفتاد زیاد تو خیابونای ایران میدیدیم و مالکاشونم اکثراً یا فروشنده های دوره گرد بودن یا تو کار خریدو جمع آوری ضایعات آهن و نون خشکو مواد پلاستیکی بودن
viper2
۱۴ آبان ۱۴۰۱بهش میگن سوزولیت .
زیزیگولو
۱۴ آبان ۱۴۰۱آره 😂😂😂
پدرام
۱۴ آبان ۱۴۰۱دستگاه پول چاپ کن هم تو خونه داشته باشم حاضر نیستم این ماشین رو بخرم
عارف
۱۵ آبان ۱۴۰۱جدا از شوخی چرا ماشین های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی اینقدر متریال بدنشون با کیفیت بود؟ چرا الان اون کیفیت بدنه رو نمیبینیم؟
دانیال
۱۵ آبان ۱۴۰۱این ماشین که کانسپت بوده و برای یک نسخه توجیه اقتصادی داشته که از فایبرگلاس و آلومینیوم استفاده کنن ؛ ولی دلیل استفاده از متریال مرغوب تر در گذشته قیمت پایینترش نسبت به الانِ . الان جوری متریال گرون شده که حتی بازیافت کارتون و کاغذ هم بسیار سودآورِ . در گذشته های دورتر حتی از طلا هم صنایع نه چندان لاکچری استفاده میشده
مهردادکمال
۱۵ آبان ۱۴۰۱بیشتر میخوره ماشین ریش تراش کینگ کونگ باشه تا ماشین
Taha.sp
۱۶ آبان ۱۴۰۱واقعا کی پول این ماشینو میده ؟
واسه یه پیشرانه ۲۵۰ سی سی؟
پراید میخری حداقل ۵ نفره س
Payfast
۱۷ آبان ۱۴۰۱قیمت پراید ورمیدارم تازه ۲۰۰ تومنم سر برند فورد میدم
یزدان
۲۰ آبان ۱۴۰۱در عجبم شماها واقعاا ماشین باز هستید ؟یا حداقل عاشق ماشین؟ به کسی که این ماشینو میخره میگن عشق باز توی عشق بازیم دایوانگی شرطه وگرنه اسمش عشقبازی نبود_ کسی که اینو میخره صدرصد یه عاشق به تمام معناس که واقعااا قابل احترام هستش _بعضیا یه ماشین کلاسیک رو به صدتا ماشین امروزی نمیدن مث خودم _من باشم یک میلیون دلارم اگه داشتم بابتش میدادم فقط جهت نگاه کردن از نزدیک ولذت بردن از این زندگی فانی _وسلام