پس از سالها ارائه تنها یک مدل با نشان RS، اکنون فورد رسماً اعلام کرده که برای گسترش این سری از محصولاتش برنامهریزی کرده است.
استیو اودل (Steve Odell)، معاون بازاریابی، فروش و خدمات جهانی فورد در گفتگویی با Auto Express قبل از نمایشگاه اتومبیل دیترویت، در این زمینه میگوید:البته «اودل» دقیقاً در مورد اینکه چه مدلهایی از فورد در آینده نشان RS را دریافت میکنند، صحبت نکرده است. با این حال، گزارشها حاکی از آن است که احتمالاً یک نسخه سرسخت و پرفورمنس از فیستا در راه خواهد بود. در ماه دسامبر گذشته بود که از آمدن فیستا RS در سال ۲۰۱۷ خبر داده شده بود. همچنین گفته میشد که این خودرو از همان موتور توربوی ۱/۶ لیتری به کار رفته در فیستا ST استفاده خواهد کرد. در حالی که قدرت ۱۹۷ اسببخاری موتور ۱/۶ لیتری چیزی بیشتر از حدّ نیاز برای یک هاچبک در اندازههای فیستا ST است، احتمالاً از نسخه ۲۴۶ اسببخاری از این موتور در RS بهره گرفته شود. برخلاف آخرین مدل فوکوس RS که نیازمند استفاده از دیفرانسیل تمامچرخ متحرک است، سطح نخست این مدل RS، فرمت دیفرانسیل جلو را حفظ خواهد کرد. البته در مورد «دیفرانسیل جلو بودن» این مدل، چندان جای نگرانی نیست؛ چرا که فورد قبلاً قابلیتهای خود برای تنظیمات شاسی و هندلینگ فوقالعاده مدلهای دیفرانسیل جلو را ثابت کرده است.برند RS واقعاً با ارزش است. آنها با این برند مسابقه میدهند و آن را در مجموعههای خود نگهداری میکنند. من اعتقاد دارم که فرصت برای توسعه RS فراهم است.
حمید
۲۹ دی ۱۳۹۴مرسی فورد واقعاً عالیه هندلینگ بالا و اسپرت و جذاب
مصطفی
۲۹ دی ۱۳۹۴حالا این آر اس چی هست :)
احمد باقری
۲۹ دی ۱۳۹۴این ماشین، ماشین خیلی جالبیه، یه جورایی یه هاچبک داغ و سریع هست.