برانکو از زمان بازگشت با استقبال و تقاضای زیادی مواجه شده اما فورد به این قانع نیست و حالا برانکو رپتور را با شاسی ارتقاءیافته، فاصلهٔ بیشتر از زمین، افزایش فاصلهٔ عرضی چرخها و بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت معرفی کرده است.
زیر کاپوت
فورد هنوز مشخصات فنی کامل برانکو رپتور را اعلام نکرده ولی میدانیم که زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی اکوبوست قرار گرفته که حداقل ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. خروجی این موتور هماکنون در اکسپلورر ST برابر با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۳ نیوتن متر گشتاور است اما به گفتهٔ فورد، این پیشرانۀ اکوبوست در برانکو رپتور تنظیم خاصی خواهد داشت و از سیستم مکش هوای ارتقاءیافته با خنککنندهٔ داخلی و سیستم اگزوز چند حالته برخوردار خواهد بود.
انتقال نیروی این موتور صرفاً توسط گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد که قدرت را از طریق میل گاردانهای بزرگتر به محورهای ارتقاءیافتهٔ دانا مشترک با برانکو DR مسابقهای تحویل میدهد. سامانهٔ چهارچرخ محرک برانکو رپتور هم به گیربکس کمکی ارتقاءیافته، کلاچ با ظرفیت بالاتر، حالت باجا و یک سیستم ضد تأخیر مجهز شده است. این آفرودر توانمند آمریکایی همچنین از حالت یدک کشی با حداکثر ظرفیت ۲ تن هم بهرهمند شده است.
سیستم تعلیق
هرچند قدرت بیشتر موتور در برانکو رپتور ویژگی جذابی است اما خبر مهمتر در این نسخه ارتقاء سیستم تعلیق آن با الهام از سری مسابقات خشن Ultra4 است. محورهای مذکور بخشی از این ارتقاء هستند که در کنار سیستم تعلیق پرفورمنس بالای آفرود با کمکفنرهای نیمه فعال فاکس مشابه F150 رپتور قرار میگیرند. در برانکو رپتور همچنین برای مواقعی که خودرو از زمین جدا میشود و پرش میکند هم سنسورهایی تعبیه شده که ارتفاع از زمین و شرایط مسیر را بررسی میکند تا برای زمان فرود تعلیق را به شکل مناسب تنظیم کند.
همهٔ این قطعات به یک شاسی تقویتشده با بازوهای کنترلی که توسط فورد پرفورمنس توسعه پیدا کردهاند متصل شدهاند. درنتیجهٔ این اقدامات، میزان سفر یا تراول تعلیق در برانکو رپتور در جلو به ۳۳۰ میلیمتر و در عقب به ۳۵۵ میلیمتر رسیده که به ترتیب ۶۰ و ۴۰ درصد نسبت به برانکوی پایه افزایش یافته است. در برانکو رپتور همچنین فاصلهٔ عرضی چرخها ۲۲۰ میلیمتر بیشتر شده و با تقویت ستونهای B و C استحکام پیچشی خودرو هم ۵۰ درصد افزایش یافته است. حداقل فاصلهٔ این خودرو از زمین ۳۳۰ میلیمتر خواهد بود و صفحاتی فلزی هم برای محافظت از همهٔ قطعات حیاتی زیرین خودرو تعبیه شده است.
ویژگیهای ظاهری
برای برانکو رپتور رینگهای ۱۷ اینچی با لاستیکهای ۳۷ اینچی گودریچ K02 در نظر گرفته شده است. به گفتهٔ فورد، اینها بزرگترین لاستیکهایی هستند که تاکنون برای یک شاسیبلند استاندارد کارخانهای در ایالاتمتحده ارائه شدند. برای پوشاندن این تایرهای عظیم هم بچه گلگیرهای بسیار بزرگی طراحی شده که عرض کلی رپتور را ۲۵۰ میلیمتر نسبت به نسخهٔ معمولی افزایش دادهاند. البته این بچه گلگیرها تنها تغییر ظاهری برانکو رپتور نیستند زیرا فورد گلگیرها، پانل عقبی و کاپوت خاصی را هم برای این نسخه طراحی کرده است.
جلوپنجرهٔ خاص رپتور با نوشتهٔ بزرگ FORD، دیلایتهای منحصربهفرد و سپر جلوی ماژولار ساخت فورد پرفورمنس با قلابهای بکسل داخلی هم از دیگر ویژگیهای ظاهری برانکو رپتور هستند. برای این خودرو همچنین یک رنگ بیرونی نارنجی خاص هم بهصورت سفارشی ارائه میشود که همین رنگ در تزئینات داخل خودرو نیز به چشم میخورد. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی برانکو رپتور هم میتوان به تنظیمات خاص رپتور در صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی، غربیلک فرمان ضخیمتر، صندلیهای ارتقاءیافته از فورد پرفورمنس و تریمهای سفارشی ویژه اشاره کرد.
قیمت و زمان عرضه
قیمت پایهٔ برانکو رپتور از ۶۸,۵۰۰ دلار آغاز میشود که با احتساب ۱۵۰۰ دلار هزینهٔ حمل تا مقصد به ۷۰ هزار دلار میرسد. این مبلغ تقریباً دو برابر قیمت ۳۴ هزار دلاری برانکو چهاردر پایه است. بااینحال برای مقایسه، قیمت اصلیترین رقیب این خودرو یعنی رانگلر روبیکان ۳۹۲ با ۴۷۰ اسب بخار قدرت از ۷۸ هزار دلار آغاز میشود. پذیرش سفارشات خرید برانکو رپتور از ماه مارس آغاز میشود و ازآنجاییکه فورد آن را با مدل ۲۰۲۲ معرفی کرده است، از اواخر امسال راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد.
ممد ژانگولر
۴ بهمن ۱۴۰۰حالا این شد ی چیزی
فوق العاده شده 👏
من^_^
۴ بهمن ۱۴۰۰خیلییییی خوب شده
GMA
۴ بهمن ۱۴۰۰عالیه👌 ولی رانگلر روبیکان ۳۹۲ با اون V8 همی اتمسفریک یه چیز دیگست، هر چند کیفیت کابین برانکو با اختلاف بهتره
hssn
۴ بهمن ۱۴۰۰بنظر محصول خیلی خفنی میاد و قابل احترام ، واقعا ابعاد بزرگی داره
اگر نسخه دو دربش هم ساخته بشه قطعا چیز هیجان انگیزتری میشه
هرچند فکر نکنم این اتفاق بیوفته
mohamadreza
۴ بهمن ۱۴۰۰یکی از مورد انتظارترین ماشین های سال بالاخره معرفی شد
اول از همه خیلی خوشحالم که انجین های ۸ سیلندر گنده و بی نیاز رو زیر کاپوت ندیدم
قبلا هم بار ها گفتم که چپوندن یه انجین وی ۸ سنگین برا یه آفرودر حماقت محضه و چیزی جز فدا کردن راحتی و هندلینگ و دینامیک رانندگی ( چع در آفرود و چع در جاده ) نخواهد کرد ….
انتخاب یه موتور ۶ سیلندر اکوبوست بهترین گزینه هس
حتی از عکس هم مشخصه که فورد حسابی زیربندی ماشین رو هم تقویت کرده
بازوهای سیستم تعلیق بشدت قلدرتر شدند
چقد دلم میخاد یه روز دستم به این ماشین برسه حسابی برم زیرش دل و روده اش رو بریزم بیرون 😍😍😍
در آخر هم توجه همه رو به بازی سیستم تعلیق و کش اومدن شاسی توی عکس ۶ جلب میکنم …
mohamadreza
۴ بهمن ۱۴۰۰یه پیام هم به نویسندگان سایت پدال دارم :
فردا ؛ پس فردا این ماشین وارد بازار شد از درگ یا طناب کشی اش با رنگلر ۳۹۲ و دیفندر و . . . پست نزارید لطفا
یه تست آفرودی یا مطلب فنی و تخصصی در مورد اینجور ماشین ها ( مثل سیستم تعلیقش ؛ ترنسفرکیس و … ) ارزشش خیلی بیشتر از ۱۰۰ تا پست درگ بین اینجور ماشین ها هس …
شایان
۵ بهمن ۱۴۰۰خب طناب کشی و درگ هم به مقایسه ماشین ها خیلی کمک می کنه ولی در کل موافقم
R@m!n
۴ بهمن ۱۴۰۰خب باز هم طبق معمول کلاس خودروسازی فورد این بار در رشته آفرود !!!
همونطور که مشخصاته ابتدایی اومده این محصول از هر آفرودر استوکی بهتر هست با اختلاف و باز هم تمام امکانات رو یک جا به مشتری میده تا مشتری مجبور نباشه برای یه لاستیک 35 اینچ اضافه 4000 هزار دلار اضافه بده.
توانایی همزمان آفرود سریع و صخره نوردی رو در F-150 رپتور دیدیم که برای رقبا مثله یک رویاست و حالا برانکو رپتور این رویارو برای SUV آفرودی محقق کرده.
به این میگن رقابت از پایه ای ترین تریم تا قوی ترین و شکست کامل رقیب در هر بخش.
GMA
۴ بهمن ۱۴۰۰رامین مبارکه خیلی خوشحال بنظر میرسی😃
R@m!n
۴ بهمن ۱۴۰۰هر وقت درصدی از فروش این ماشین و یا هر ماشینه دیگه ای به حسابم ریختن اونوقت خوشحال میشم.
ماشینی خوب باشه تعریف می کنم بد باشه انتقاد، این مسائل خیلی وقته از من گذشته دیگه.
برانکو تو نسل جدید شاهکار بوده و رپتور هم باز قواعدو تغییر داد و لایق هر تمجید و تعریفی هست.
ehsan.fa
۵ بهمن ۱۴۰۰منظورت روبیکان که نیست
R@m!n
۵ بهمن ۱۴۰۰هر آفرودری که فکرشو بکنی
shayan
۴ بهمن ۱۴۰۰الان جیپ باید بگه کاپوتت را بزن بالا !
فورد باید بجای اکوبوست ضعیف از کایوت یا وودوو زیر کاپوت رپتور استفاده می کرد همون طور که رنگلر 392 موتور همی استفاده کرد !
این فرقش با برانکو عادی چیه فقط ۳۰۰ سیسی حجمش بیشتر شده ولی جیپ خاصه چون 392 زیر کاپوت رانگلر عادی نیست
1123
۴ بهمن ۱۴۰۰من تخصصی ندارم ولی فکر نکنم موتور حجیم خیلی مناسب آفرود باشه
shayan
۴ بهمن ۱۴۰۰نه تو دروخ میگی
قاهر ۳۱۳
۴ بهمن ۱۴۰۰سلام
من بنظرم خودرو ها و اجناس آمریکایی برای مشتی تازه به دوران رسیده ها است
پویا
۴ بهمن ۱۴۰۰باشه!!
mohamadreza
۴ بهمن ۱۴۰۰الهیی
حتی جرأت اینم نداری که با اکانت اصلیت بیای حرفتو بزنی
یه روز جوکر
یه روز ۱۳
یه روز هم این : قاهر ۳۱۳
در عجبم که چرا یه سایت تخصصی ماشین به همچین کامنتایی اجازه انتشار میده ….
GMA
۴ بهمن ۱۴۰۰سم پاشی قاهر ۳۱۳ در هر ساعتی از شبانه روز در خدمت شما🙂
آماده برای سم پاشی کامل جو سایت ها
پدال لطفا کامنتم حذف نشه
شایان
۵ بهمن ۱۴۰۰75 درصد آفرودر ها آمریکایین 25 درصدم ژاپنی
پدال لطفا حذف نکن
AMIR / ARMI
۴ بهمن ۱۴۰۰با اینکه معتقدم هیچ وقتی نمیاد که یه جیپ سوار به برانکو نگاه بکنه
ولی دم فورد گرم خیلی حال کردم با برانکو رپتور
خیلی برای تعلیق و تنظیم شاسی این ماشین زحمت کشیدن
زیزیگولو
۴ بهمن ۱۴۰۰معیار اندازه گیری و خوب بودن یه ماشین آفرود چالشهای آزمایشی هستش که بتونه با قدرت انجامش بده و پشت سر بزارتش
پرهام رهام
۴ بهمن ۱۴۰۰چه زیبا چه تنومند واقعا شاهکاری از فورد
Aboalfazl demon
۴ بهمن ۱۴۰۰بسیار عالی و تبریک به رفقای آمریکایی پسند
ولی یه فرهنگی تو آمریکا هست که محصولات کرایسلر مشتری خودشون رو دارن مثال بزنم . ماستنگ از چلنجر خیلی بهتره . اما فروش چلنجر بیشتره . برانکو اگه بهتر باشه که بعید بدونم . رانگلر بازم سلطانه
مزیت رانگلر . موتور اتمسفریک و ۸۰ سال تجربه هستش
پس فکر کنم تا پایان دوران بنزینی . رانگلر پادشاه آفرودر های درون سوز خواهد بود .
amir Benz
۴ بهمن ۱۴۰۰عشق در یک نگاه …..
ولی چیکار کنیم دستمونم بهش نمیخوره ….
منتظر مطالب فنی _ تخصصی از این ماین و رقبا هستیم .
Porsche 911
۴ بهمن ۱۴۰۰واقعا عالیه
نسخه عادی گل بود الان با نسخه رپتور به سبزه نیز آراسته شد! زیبایی قدرت اصالت و همه و همه شدن این شاهکار که تو آفرود رقیب خیلی سرسختی هست البته من این رو به رانگلر ترجیح میدم بدون احتساب توانایی آفرود عالی رانگلر
در کل این ماشین پک بهتری رو ارائه میده نسبت به رانگلر
Swedish Arrogant Tiger
۵ بهمن ۱۴۰۰گرگی شده، چیزی که از عکس ها مشخصه حسابی روش کار شده و قراره حرف های زیادی برای گفتن داشته باشه.
امیر
۵ بهمن ۱۴۰۰تلاش فورد واقعا تحسین برانگیزه و محصول خوبی ارائه داد
قطعا توانایی بالایی خواهد داشت و رقیب خوبی( قابل تامل) برای رانگلر هست
اما فقط یک موضوع در تاریخ صنعت خودروسازی باشه ک هیچ وقت نقض نشه و خلافش ثابت نشه،اونم اینه که رانگلر همیشه بهترینه و بهترین خواهد بود(حداقل در عصر بنزینی ها)
(Saeed(peugeot
۵ بهمن ۱۴۰۰زیادی تلاش میکنه فورد ….. دقیقا مثل بی ام و ….
باعث پیشرفتش هم میشه …… ولی هیچوقت نمیتونه به جیپ برسه
Tommy
۵ بهمن ۱۴۰۰هر چه قدر هم بخوای نادیدش بگیری ولی باز بهت چشمک میزنه😉 نمیشه محصولات فورد رو دوست نداشت😘