فورد برانکو رپتور و جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ آفرودرهای بسیار توانمندی هستند و میتوانند شما را به جاهایی ببرند که کمتر وسیلهٔ نقلیهای میتواند؛ اما آیا واقعاً به چنین قدرتی در آفرود نیاز است؟ از دید ما، هیچکدام از این شاسیبلندها چندان منطقی به نظر نمیرسند و حتی شاید مضحک باشند. البته این خودروها چیزی بسیار فراتر از قرار دادن پیشرانههای قدرتمند زیر کاپوت برانکو و رانگلر هستند و هم رپتور و هم روبیکان ۳۹۲ قبل از ورود به طبیعت تحت توسعهٔ دقیق و کاملی قرار گرفتهاند.
شاسی این خودروها بهگونهای اصلاح شده که مستحکمتر باشد و حتی تحمل بیشتری در برخورد با تختهسنگها از خود نشان دهد درحالیکه هم روی جاده و هم در آفرود نیز خودروها را بسیار سریع میسازد. برانکو رپتور ۲۵۴ میلیمتر از نسخهٔ معمولی خود عریضتر است درحالیکه ۳۹۲ به تعلیق کاملاً متفاوتی نسبت به رانگلر استاندارد مجهز شده است. ما در تپههای شنی، مسیرهای فنی و همینطور جادهها و بزرگراههای پرپیچوخم، طی دو روز این خودروها را در برابر هم قرار دادیم تا بفهمیم کدامیک افراطیتر و هیجانانگیزتر است.
خودروها
رقابت برانکو و رانگلر زمانی بهطورجدی آغاز شد که فورد شاسیبلند آفرودی خود را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد؛ اما علیرغم این پیشینهٔ کوتاه، نبرد برانکو و رانگلر مشابه موستانگ در برابر کامارو، مرسدس بنز در برابر بامو و فراری در برابر لامبورگینی، مثل نبردی برای اعصار مختلف احساس میشود. برانکو رپتور و رانگلر ۳۹۲ برای خشنود کردن آمریکاییهایی ساخته شدهاند که به دنبال انجام کارهای دیوانهوار هستند. در لیست اولویتهای این خودروها نه مصرف سوخت که تفریح و هیجان قرار دارد و این چیزی است که هردو ارائه میکنند.
در سینهٔ برانکو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۱۸ اسب بخار قدرت و ۵۹۷ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که به یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک متصل شده است. این موتور همانی است که در اکسپلورر ST میبینیم اما در برانکو قدرت بیشتر و مأموریت متفاوتی دارد که نیاز به تنظیم جدید گیربکس خواهد داشت. تغییرات اساسی سیستم تعلیق با استفاده از کمکفنرهای جدید فاکس و بازوهای کنترل منحصربهفرد هم توسط تیم فورد پرفورمنس انجام گرفته است یعنی همانهایی که موستانگ شلبی GT500 را ساختند. درنتیجه، تراول جلو ۳۳۰ میلیمتر و تراول عقب ۳۵۵ میلیمتر بیشتر شده و فاصله از زمین هم به ۳۳۳ میلیمتر رسیده است. قیمت پایهٔ برانکو رپتور ۷۰,۰۹۵ دلار است که در نمونهٔ آزمایشی ما به ۷۷,۰۱۵ دلار رسیده است.
از سوی دیگر، رانگلر روبیکان ۳۹۲ حتی گرانتر بوده و در نمونهٔ آزمایشی ما ۸۷,۱۶۵ دلار قیمت دارد. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ عظیم ۶.۴ لیتری V8 قرار گرفته است که ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک از طریق گیربکس کمکی تماموقت این نیرو را به هر چهارچرخ میفرستد. در حالت 4WD Auto، این رانگلر ۷۰ درصد از گشتاور را به محور عقب میفرستد اما در شرایط خاص میتواند تا ۵۰ درصد گشتاور را به چرخهای جلو ارسال کند. جیپ در این خودرو چند تغییر مثل جابجایی پایههای تعلیق را برای جای دادن موتور بزرگتر انجام داده است. فنرهای عقب خودرو ۲۰ درصد نرمتر و فنرهای جلو ۱۰ درصد سفتتر از روبیکان معمولی شدهاند و کمکفنرهای فاکس هم آنها را همراهی میکنند.
رانندگی
روی جاده، اختلاف ۵۲ اسب بخاری و ۴۰ نیوتن متری بین رپتور و ۳۹۲ مطمئناً احساس میشود و رانگلر بسیار سریعتر و سرزندهتر است. به همین دلیل، اختلاف شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت نیز بین ۴.۲ ثانیه برای رانگلر و ۶.۲ ثانیه برای رپتور، رقم چشمگیر ۲ ثانیه را نشان میدهد که این اختلاف تا پایان مسافت ۴۰۰ متر ثابت باقی میماند. جیپ پیروزی عددی خود را با یک پیروزی احساسی تقویت میکند زیرا با فشردن پدال گاز، اگزوز فعال با صدایی شبیه نفس آتشین اژدها فوران خواهد کرد. رپتور اما چنین صدای جذابی ندارد و هرچند نمیتوان آن را خودروی کُندی دانست اما آنقدرها هم سریع نیست. برانکو در رانندگی هم جذابیت کمتری دارد هرچند که این فقط اندکی کمتر است.
عرض بیشتر رپتور باعث میشود احساس پایداری بیشتری نسبت به رانگلر داشته باشد و هرچند جیپ برای پیچیدن کمی اشتیاق بیشتری دارد اما همیشه سنگینتر احساس میشود و سواری فورد هم راحتتر است. بااینحال، از سوی دیگر دید رو به بیرون برانکو محدودتر است و هرچند سیستم دید ۳۶۰ درجه کمک میکند اما مانور دادن و پارک کردن آن دشوارتر است. رانگلر اما دید بیرونی فوقالعادهای دارد و در مقایسه با رقیب خودروی کوچکتری احساس میشود. بااینحال، درنهایت رفتار جادهای اولویت دوم این خودروها است حتی اگر بیشتر وقت خود را در آنجا سپری کنند؛ بنابراین، وقت آن بود که راهی جادههای خاکی شویم.
آفرود
تپههای شنی اولانچا مکانی عالی برای آزمایش این آفرودرهای سریع در زیستگاه طبیعی آنها محسوب میشود. سیستم تعلیق برانکو باعث میشود خودرو بهتر از روی دستاندازها عبور کند خصوصاً در سرعتهای بالا که لرزشها را بهتر از رانگلر مهار میکند. برانکو همچنین هنگام پریدن از روی تپههای شنی نرمتر فرود میآید و احساس راحتتری دارد. این یک تراک مسابقهای برای داکار نیست اما از تمام خودروهای حال حاضر بازار، حتی F150 رپتور و رم TRX به آن نزدیکتر است. برای آزمایش نهایی آفرود این دو خودرو اما باید به جنوب کالیفرنیا میرفتیم یعنی جایی که قبلاً رانگلر پلاگینهیبریدی 4xe را با برانکو ساسکواچ مقایسه کردیم.
در اینجا، موانعی که برانکو ساسکواچ برای عبور از روی آنها بهسختی تلاش میکرد بهراحتی توسط رپتور مغلوب شدند و به همین دلیل ما فورد را به خاطر پیشرفتهایی که در این خودرو داشته تحسین میکنیم. رپتور از لحاظ توانایی و راحتی کیلومترها از ساسکواچ جلوتر است. لاستیکهای آلترین این خودرو در آفرود واقعاً تغییردهندهٔ بازی هستند تا جایی که رپتور توانست بدون درگیر کردن ضریب سنگین مسیر را به پیان برساند؛ اما عرض زیاد خودرو در اینجا نگرانی زیادی را به دنبال داشت. البته ما مسیر را بدون هیچ آسیبی طی کردیم ولی جاهایی وجود داشت که عبور از آنها با چنین خودروی عریضی اصلاً آسان نبود.
در مقابل، جاهایی هم بود که رانگلر حتی با وجود عرض کمتر و دید عالی، برای عبور از آنها به چند بار تلاش نیاز داشت. در این خودرو همچنین برای قفل کردن دیفرانسیلهای جلو و عقب باید به حالت ۴ Low رفت درحالیکه برانکو این کار را در حالت ۴ High انجام میدهد. این در حالی است که به گفتهٔ یکی از آزمایشکنندگان، در آفرود شرایط زیادی وجود دارد که فقط به حالت ۴ High و قفل دیفرانسیل عقب نیاز است نه دندههای سنگین.
کابین
بیرون آمدن از کابین رانگلر و سوار شدن بر برانکو مثل تعویض آیفون ۱۰ با ۱۳ پرو است. رانگلر همهٔ وظایف را انجام میدهد اما فاقد آخرین تکنولوژیها است و اساساً پنج سال بدون تغییر باقیمانده است. بهعنوانمثال، نمایشگر لمسی ۸.۴ اینچی جیپ ویژگیهای فراوانی دارد اما وضوح آن کمتر است و در مقایسه با نمایشگر ۱۲ اینچی فورد بسیار کوچک به نظر میرسد. همچنین هرچند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هردو خودرو اپل کارپلی و اندروید اتو دارد اما برانکو اتصال بیسیم را ارائه میکند. علاوه بر این، برانکو با فضای بیشتری بین راننده و سرنشین جلو و همینطور صندلیهای عقبی که در مقایسه با جیپ مثل اتاق نشیمن احساس میشوند، خودروی جادارتری است درحالیکه در ۳۹۲ مثل همهٔ رانگلرها، شانههای راننده و سرنشین جلو بسیار نزدیکتر است.
نسخههای پایینتر برانکو ممکن است در داخل احساس ارزانقیمتی داشته باشند اما در رپتور تا حد زیادی این احساس از بین رفته است. در اینجا، پلاستیکهای خشک روی دستگیرهٔ درها با چرم نرم پوشیده شدهاند و چرم صندلیها یک پله بالاتر از تودوزی معمولی برانکوهای ارزانتر است. با قیمت ۷۷ هزار دلاری، انتظار احساس نشستن در خودروی خاصی میرود و برانکو رپتور در اکثر موارد این کار را انجام میدهد اما کابین این رانگلر ۸۷ هزار دلاری چندان متفاوت از روبیکان معمولی نیست. علاوه بر این، داخل برانکو به میزان قابلتوجهی از جیپ ساکتتر است و در کابین آن میتوان بدون مشکل با شخص دیگر یا تلفن صحبت کرد.
رانگلر یا برانکو؟
پس از راندن هردو خودرو پشت سر هم در مسیرهای مختلف، برندهٔ واضحی نداشتیم. هردوی این شاسیبلندها بسیار هیجانانگیز هستند، میتوانند با هر چیزی بر سر راه خود مقابله کنند و در یک آفرود افراطی برداشتهای متفاوتی را ارائه میکنند. جیپ سریعتر، خوشصداتر و چابکتر است اما برانکو تعلیق همهکاریتری دارد، در ظاهر شبیه هیچ خودروی دیگری نیست و کابین آن مکان زیباتر و مدرنتری برای گذراندن وقت است.
به همین دلیل، برای تصمیمگیری در مورد انتخاب رتبههای اول دوم فقط سراغ قیمت رفتیم. ما از خود پرسیدیم که آیا رانگلر ۳۹۲ حدود ۱۰ هزار دلار بهتر از برانکویی است که تقریباً در همهٔ مسیرها پابهپای جیپ پیش میرود و حتی بهتر عمل میکند؟ رانگلر ۳۹۲ آفرودری است که بیشتر سروصدا میکند اما برانکو رپتور قابلیتهای بیشتری را با قیمت کمتری ارائه میکند. البته هردو خودروهای بسیار خوبی هستند اما همین موضوع باعث میشود که فورد در این جدال نفسگیر پیروز شود.
مقام دوم: جیپ رانگلر ۳۹۲
نقاط قوت: سریع، خوشصدا، مانور دهی و هدایت آسانتر در آفرود و آنرود
نقاط ضعف: کابین قدیمی، فقدان جدیدترین تکنولوژیها و امکانات، دشواری در غلبه بر موانع سخت
جمعبندی: این خودرویی بسیار عالی است و رانندگی بسیار هیجانانگیزی دارد اما ۱۰ هزار دلار بهتر نیست
مقام اول: فورد برانکو رپتور
نقاط قوت: سواری راحت، کابین جادار، تکنولوژیهای بروز
نقاط ضعف: اندازهٔ خیلی بزرگ، فقدان صدای جذاب موتور، توان کمتر پیشرانه
جمعبندی: برانکو رپتور با قیمت کمتر، تقریباً از همه لحاظ با رانگلر ۳۹۲ مطابقت دارد و یا حتی بهتر عمل میکند
مقایسه مشخصات فنی
فورد برانکو رپتور | جیپ رانگلر ۳۹۲ | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۶.۴ لیتری V8 |
قدرت | ۴۱۸ اسب بخار | ۴۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۹۷ نیوتن متر | ۶۳۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
ردلاین | ۶,۲۰۰ rpm | ۶,۰۰۰ rpm |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۵۹ میلیمتر | ۳,۰۰۷ میلیمتر |
طول | ۴,۸۵۱ میلیمتر | ۴,۷۸۵ میلیمتر |
عرض | ۲,۱۷۷ میلیمتر | ۱,۸۷۴ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۹۷۶ میلیمتر | ۱,۸۹۲ میلیمتر |
فاصله از زمین | ۳۳۳ میلیمتر | ۲۶۱ میلیمتر |
زاویه حمله | ۴۷.۲ درجه | ۴۴.۵ درجه |
زاویه فرار | ۴۰.۵ درجه | ۳۷.۵ درجه |
دایرهٔ چرخش | ۱۲.۴ متر | ۱۲.۰ متر |
وزن خالص | ۲۵۹۶ کیلوگرم | ۲۳۲۳ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۶ به ۴۴ جلو/عقب | ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب |
ظرفیت یدک کشی | ۲۰۴۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۹۴۵ لیتر | ۷۸۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۲ ثانیه | ۴.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۹ ثانیه | ۱۲.۹ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۴۴.۲ متر | ۴۰.۵ متر |
شتاب جانبی | ۰.۶۹ جی | ۰.۶۷ جی |
تایم پیست Figure 8 | ۲۹.۰ ثانیه | ۰.۶۷ ثانیه |
ظرفیت باک | ۸۰ لیتر | ۸۱ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۷۰,۰۹۵ دلار | ۸۱,۱۹۰ دلار |
قیمت تستشده | ۷۷,۰۱۵ دلار | ۸۷,۱۶۵ دلار |
۹۱۱
۱۹ شهریور ۱۴۰۱هردو ماشین های خوبین. هردو بهترین افرود های دنیا هستن. اما به نظر من برانکو یخورده بهتره. اگه پول داشتم برانکو می خریدم. ولی کاش برانکو موتورش ۸سیلندر بود. راستی بچهها مثل رپتور r،برانکو rهم میاد؟ البته ۷۰۰ اسب بخار برای یک شاسی بلند افرود زیاده. اگر هم بیاد شاید با موتور gt350 یا موستانگ اکوبوست بیاد. راستی موتور جیپ همی هست؟
viper2
۱۹ شهریور ۱۴۰۱بله موتور جیپ ۳۹۲ همی هست .
۹۱۱
۱۹ شهریور ۱۴۰۱ممنون
Moein
۱۹ شهریور ۱۴۰۱با همه این احوال بنظرم همون موتور روی جیپ اختلاف قیمت رو توجیه کنه
࿗
۱۹ شهریور ۱۴۰۱چون از تکنولوژی اکوبوست فورد و توربوشارژش مطمئنم انتخابم فورده
R@min
۱۹ شهریور ۱۴۰۱موتور همی ۱۰ هزار دلار قیمت داره و فاصله قیمتی نهایت ۳ هزارتایی داره.
Porsche
۱۹ شهریور ۱۴۰۱سوای از انتخاب مجله که برانکو رو بهتر انتخاب کرد من خودم به شخصه برانکو رو خیلی بیشتر دوست دارم چه نسخه رپتور و چه نسخه عادی بشدت پکیج کاملی برای آفرود و کار های روزانه هست
البته که جیپ هم شاید این ویژگی هارو داشته باشه اما انتخاب من برانکو هست
Si
۱۹ شهریور ۱۴۰۱خدایی هردو توی آفرود شاهکار هستن ولی جیپ موتورش خیلی بهتره
REBORN OF KAMRAN
۱۹ شهریور ۱۴۰۱جیپ پدر آفروده بقیه دارن اداشو در میارن
یه بچه نمیتونه اندازه پدر با تجربه و سن سال دارش خوب باشه
شما فقط موتورا رو نگا جیپ پوشراد ساده ولی قدرتمند هیولا داره که دوست داره زیر فشار باشه اگرم خراب شد وسط صحرا میشه تعمیر کرد ولی موتور فورد ضعیف و پیچیدس بهش فشار بیاری خراب میشه اون همه شیلنگ داره که معلوم نیست کجا میره فک کن وسط آفرود بخوای اینو تعمیر کنی
شتابا رو نگا موتور فورد باید جون بکنه تا راه بره ولی جیپ با توک پا گاز زمینو جر میده
Reza Waffen SS
۱۹ شهریور ۱۴۰۱عجب منطقی دست مهندسای فورد رو از پشت بستین
࿗
۱۹ شهریور ۱۴۰۱از تجربیات فوردتون که زیر فشار خراب شده برامون بگو
چون حس میکنم شما بیشتر از مهندسان فورد از پیشرانه معروف اکوبوست که حدود یک دهه از جواب پس دادن تکنولوژیش میگذره آگاهی
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۹ شهریور ۱۴۰۱پس شما عمریکن فنی
قشنگ سطح عمریکن فنا رو نشون میدی✌️👌
فرزاد
۲۲ آذر ۱۴۰۲شما سگ دست برانکو رو نگاه کن چقدر زده بیرون ، صد در صد با موانع برخورد خواهد کرد و صد در صد هم جلو بندی ماشین بهم خواهد ریخت ولی عوضش زیر جیپ رو نگاه عزیز دل برادر ،ساختن واسه سنگلاخ
که این تازه یه امتیاز درس گرفتن از تجارب پیشین هست
کاملا با نظر شما در خصوص تجربه جیپ موافقم
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۹ شهریور ۱۴۰۱برانک با توجه به بررسی آفرودر قوی تر و بروز تری هست
اما شتابش کمه
اما برانکو در چیزایی که نیازه بهتره
پس برانکو
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۹ شهریور ۱۴۰۱این دو سلطان افرود هیا سنگین هستن ولی یک سوال جی کلاس و لندرور دیفندر رو میشه با این دو مقایسه کرد؟
ARMAN سابق
۱۹ شهریور ۱۴۰۱دوست عزیز تو خودت باشی با او من دوتایی که گفتی آفرود میری؟
اونا هم جفتشون ماشینای آفرود معرکه ای هستن ولی کسی که هر بخواد آفرود های سنگین باهاشون بره و هیچی دیگه براش مهم نباشه میاد ۸۰ هزار دلار بیشتر به جی بده؟
Muty
۱۹ شهریور ۱۴۰۱حاجی همین رپتور و رانگر هم 77 و 87 هزار دلار هستن آااا
اول بخون داداش بعد کامنت بزار
ضمن اینکه دیفندر خودش مخصوص آفرئدهای سنگینه و رنج قیمتی همین حدود
ARMAN سابق
۱۹ شهریور ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/05/2022-jeep-wrangler-392-land-rover-defender-v8-and-mercedes-amg-g63-2.jpg
فقط به ارتفاع از سطح زمین و اندازه تایر های جیپ نگا کن
به جای اینکه مثل اون دوتا از رینگای بزرگ و لاستیک فلق کوتاه استفاده کنن از تایر با فاق زیاد و رینگ کوچیک استفاده کردن
نتیجه: اگه با اون دو تا بخوای پرش بزنی اول کل جلو بندیشون میاد پایین بعد فاتحه تایرا و تعلیق خونده میشه.
دیفندرم که کلا شاسیس یکپارچه شده گند زده به توانایی های آفرود واقعی و سنگینش
من نمیگم اون دو تا بدرد آفرود نمی خورن ولی اونا به غیر از آفرود برای فخر فروشی هم ساخته شدن.
ولی جیپ فقط برای (آفرود) ساخته شده و تمام
بعدم با ۸۷ هزار دلار دیفندر V8 گیرت میاد؟
Iman99
۲۲ شهریور ۱۴۰۱نه جی کلاس نسخه 4×4² و فورد رپتور و رم تی آر ایکس و هامر ها در کلاس و سگمنت بالاتری قرار دارن و از لندکروزم هم خیلی بزرگتر هستن و بالای ۳تن وزن هرکدومشون هست
و بالاترین ارتفاع از زمین و بزرگترین چرخ ها رو دارن ۳۵ و ۳۷ اینچ و کلا با عرض بیشز از ۲.۲ متر
خودشون غول های برتر هستن
و اتقاقا تو پرش و آفرود خشن و انواع کار ها از همه نظر بهترین هستن
Iman99
۲۲ شهریور ۱۴۰۱بعد از مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رم تی آر ایکس و هامر ها که بالاتر توضیحش رو دادم هم جیپ و لندروور بهترین آفرودر ها هستن کلا اینها از اروپا و امریکا هستن همشون که از همه نظر در همه چیز هم بهترین و سطح بالا و اول هستن و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه تو این مورد هم همینطور همه چیز هم از خودشونه
R@min
۱۹ شهریور ۱۴۰۱برانکو رپتور توانایی آفرودرهای کارخونه ای رو چندین سطح بالاتر برد.
-محور دانا ۵۰ در عقب و لاستیک ۳۷
-بالاترین زوایای افرودی
-سیستم تعلیق فاکس ۳.۱ اینچی
-بالاترین ضریب محور عقب
در بحث این شاهکار مهندسی، تلفات القایی موتور ۵۰ درصد کمتر شده که یعنی ساده سازی زیادی شکل گرفته و اگر عکس موتور رو ببینین تمامی اتصالات و شلنگ ها اومده بالای موتور و این بخاطر راحتی تعمیر هست.
ضریب محور عقب ۴.۷ (برای مثال در جی کلاس ۳.۷ و در همین روبیکان ۴.۵ هست که بالابردن این یک دهم ها در کنار حفظ سواری شهری خودش یه دنیا مهندسی و ساعت ها زمان می طلبه) که عدد بسیار بالایی هست باعث میشه که در کمترین سرعت بیشترین درگیری گیربکس و بهترین استفاده از گشتاور شکل بگیره که باعث افزایش مصرف سوخت میشه اما فورد با تغییر سرعت توربوها و کاهش تاپ اسپید باعث شده مصرف نسبتا پایین حفظ شه.
فورد با این ماشین قهرمان مسابقات ultra4 شد.
قبلا که معرفی شد گفتم این ماشین کلاس آموزش ساخت ماشین آفرودر هست و فورد یکی از اساتید این صنعت.
4wheeled
۱۹ شهریور ۱۴۰۱انتخاب سختیه
ولی رپتور
nima1912
۱۹ شهریور ۱۴۰۱قطعا فورد برانکو آفرودر توانمند و خوبیه ولی انتخابم صد در صد جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ هست
مازیار
۱۹ شهریور ۱۴۰۱برتری های احتمالی رانگلر اصلا به برتری های قطعی برانکو نمی چربه و برای یه آفرود سوار هرچقدرم که جسور باشه برانکو کافیه به اضافه راحتی غیر قابل انکارش
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۹ شهریور ۱۴۰۱انجین عظیم همی اونم حجم بالا 6.4 لیتری با اسب و گشتاور بی انتهای همیشه آماده صدای مست کننده داشتن اکسل جلوی سولید نزدیکی لاستیک به سپر جلو برا صخره نوردی دوتا دسته دنده سنتی جذاب و در آخر یه جیپه.بعد جیپ بدون شک برانکو.ولی هر چی زیر کاپوت برانکو رو نگاه میکنم بیشتر عصبی میشم خدا وکیلی این چه وضعیه
Amir mahdi @-1387
۱۹ شهریور ۱۴۰۱حتما چند ماه دیگه این دوتا ماشینم برقی بدرد نخور میشن
JDM lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۱من برانکو رو انتخاب میکنم
پکیج کامل تریه
Erfan
۱۹ شهریور ۱۴۰۱برانکو برای من دوست داشتی تره.
فکر کنم به خاطر توربو داشتنش هم بتونه گشتاور رو در دور موتور پایین تری ارائه بکنه.
Payfast
۱۹ شهریور ۱۴۰۱بهترین افرودر دنیا : فورد برانکو لاکهید مارتین
Phonix
۱۹ شهریور ۱۴۰۱شاید هم جیپ رانگلر نورثروپ گرومن
مصطفی
۴ مهر ۱۴۰۱منظورشون F22 رپتوره که توسط لاکهید مارتین ساخته شده
کشته مرده ی نامگذاری محصولات آمریکایی ام خیلی خیلی جذابن!
ADAK
۱۹ شهریور ۱۴۰۱نظر همه محترم!
ولی برای من رانگلر و دیفندر پادشاهان بلامنازع آفرود هستن
رانگلر = صخره نوردی ، کوه و تپه های سنگلاخی
دیفندر = صحرا ، کویر و ماسه و باتلاق و گل و لای
شاهین
۱۹ شهریور ۱۴۰۱چی شد؟
نقاط ضعف رانگلر دشواری در غلبه بر موانع سخت!!!!
بیخیال باباجان نخندون مارو زورکی عزادار ملکه ایم
چند تا کلیپ کالکشن از افرود رانگلر میخوایید که ببینید چه جاهایی میره که رقبا خوابشو میبینن؟!
حتی. حتی اگر اینجا رانلگر 6 سیلندر هم میشد بازم انتخابم رانگلر بود
برانکو یا هر رقیب دیگه هم نمیکوبم و خراب نمیکنم ولی رانگلری که چندین ساله داره توی ماه قدم میزنه رو نباید اینجوری کوچیک نشونش بدن
میگن کابین قدیمی، فقدان جدیدترین تکنولوژیها و امکانات!
خب اگر میخواست اینارو اجرایی کنه در کنار افرود بی نظیر دیگه به این قیمت کسی میخریدش؟!
ماشینی که توی نیم متر آب و گل و باتلاق شنا میکنه به این چیزا احتیاجی داره؟!
سَبک رانگلر همینه یه چیزی تو مایه های تویوتاهای دهه 90 تا 2010 که با سادگیشون تونستن حسابی تو دل مردم جا باز کنن
در مقابل بودن ماشینای المانی که با همون تکنولوژی ها و امکانات همش تعمیرگاه!
نوید AJ
۲۰ شهریور ۱۴۰۱از اول تا آخر پست به این فکر میکردم: خاک بر سر بلیزر کردن رفت. الان باید بلیزر هم توی این جمع میبود. هییییی
Payfast
۲۱ شهریور ۱۴۰۱تایم پیست Figure 8 ۲۹.۰ ثانیه ۰.۶۷ ثانیه ۰.۶۷ ثانیه؟