پس از معرفی نسل جدید پیکاپ رنجر، فورد از نسخهٔ شاسیبلند آن یعنی اورست پردهبرداری کرد و حالا مشخصات کامل آن را اعلام کرده است. این شاسیبلند خشن و آفرودی جدید در استرالیا با دو پیشرانهٔ توربودیزل و چهار تیپ مختلف عرضه خواهد شد. پیشرانهٔ پایهٔ اورست یک ۲ لیتری چهار سیلندر بایتوربودیزل است که ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب یا هر چهارچرخ منتقل میشود.
اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند موتور ۳ لیتری V6 توربودیزل را انتخاب کنند که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط همان گیربکس ۱۰ سرعته صورت میگیرد اما بهصورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میشود. هرچند هردوی این موتورها با نسل جدید رنجر مشترک هستند اما برای اورست موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی بنزینی ۴۰۰ اسب بخاری رنجر رپتور ارائه نخواهد شد.
وزن اورست بسته به تیپ و پیشرانه بین ۲۲۶۰ تا ۲۴۹۲ کیلوگرم خواهد بود اما تمام نسخههای آن ظرفیت یدک کشی ۳.۵ تن را دارند. همانطور که در ابتدا اشاره شد، فورد استرالیا نسل جدید اورست را در چهار تیپ عرضه میکند که شامل دو تیپ برای هر پیشرانه میشود. تیپهای پایهٔ ترند و آمبینت با پیشرانهٔ ۲ لیتری و تیپهای مجهزتر اسپرت و پلاتینوم با موتور ۳ لیتری ارائه خواهند شد.
تجهیزات استاندارد تیپ پایهٔ آمبینت شامل چراغهای LED، رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی با لاستیکهای چهارفصل، پنج صندلی، تودوزی پارچهای، کنترل تهویهٔ دو منطقهای، نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی، سیستم صوتی با هشت بلندگو، ۹ ایربگ و انتخابگر حالات رانندگی شامل معمولی، اقتصادی، یدک کشی و لغزنده میشود. در تیپ ترند، رینگهای ۱۸ اینچی، صندلیهای ردیف سوم، درب صندوق برقی، شیشههای دودی، نمایشگر ۱۲ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و دو حالت آفرود اضافی (ماسهای و گلولای) به موارد قبلی اضافه میشوند.
در تیپ اسپرت علاوه بر موتور قویتر V6، تریم مشکیرنگ بیرونی، رینگهای ۲۰ اینچی مشکیرنگ، گرمکن و تهویهٔ صندلیهای جلو و سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو ارائه میشود درحالیکه بالاترین تیپ اورست یعنی پلاتینوم هم از تریم کرومی بیرونی، رینگهای ۲۱ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی، سیستم صوتی پریمیوم B&O با ۱۲ بلندگو، گرمکن صندلیهای ردیف دوم، نورپردازی داخلی، تودوزی چرمی، دوربین ۳۶۰ درجه و دستیار فعال پارک بهره میبرد.
نسل جدید فورد اورست علاوه بر استرالیا که در آن توسعه پیدا کرده است، در بازارهای دیگری مثل فیلیپین، تایلند و هند هم عرضه خواهد شد. ظاهر لوکس و تجهیزات فراوان اورست در تیپهای بالایی بدین معنا است که رقبای این شاسیبلند آمریکایی دیگر فقط به مدلهایی مثل تویوتا فورچونر، میتسوبیشی پاجرو اسپرت و ایسوزو MU-X محدود نمیشوند و حالا میتواند با اسیوویهای شاسی نردبانی گرانتری مثل تویوتا لندکروزر پرادو هم رقابت کند.
Nima
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا ماشین خوبیه
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر
۳.۵ تن بکسل
شاسى نردبانى
یه آفرودر خوب و رقیب قابل براى پرادو
که البته در حال حاضر خیلى به روز تره
کافر مقدس
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱از اوناست که براش کلی پیکیج میاد
علی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم بیشتر رقیب فورچونر هست چون از لحاظ اندازه هم بیشتر به اون میاد.
احمدرضا
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی شیک و مردونس
behnam-84
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ماشین خوبیه.مشخصات فنی مخصوصا مدل سه لیتری توربو دیزل که گشتاور خوبی داره.ظاهر خوبی داره.از طرفی چون نسخه شاسی بلند رنجر هست و رنجر در بحث آفرود مثل هایلوکس خوب عمل میکنه بنابراین رقیب مهمی برای فورچونر و پرادو هست.از امکانات رفاهی کم و کسری وجود نداره.
کوبیده
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱پرادو رو پودر میکنه
ممد میر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱پرادو با اون قیافه قدیمی و اپشنای در حد پراید رو با این یکی میکنید😂؟
امیرعلی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱مدیریت فقط مدیر فورد
یک استراتژی موفق با شرکت های باتری سازی تشکیل داده و در حال ساخت کارخانه های باتری خودش ه( حتما درباره blue oval city تحقیق کنید واقعا پروژه عظیمی برای فورد ه)
نسل جدید ماشین هاش رو خیلی کامل تر نسبت به رقبا ارائه داده و فروش برند لوکس لینکن رو افزایش داده و یک جون جدید به لینکن داده واقعا مدیر خوبی ه
من^_^
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱برادرم ه کسره سرهمه
اینجوری اعصاب خورد کن میشه
Hamilton1970
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱نسل جدید پرادو هم معرفی بشه، دیگه اوفففف چه شود!
چه تقابل جذابی!
samurai
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱پرادو سگ جون همه جا رو کجا اینا کجا باید خیلی هنوز کار کنن به 20 سال پیش تویوتا برسن
Iman99
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱میدونم اینو که نوشتی از فشاری هست که میخوری توصیه میکنم فشاری نشو و تعصب رو بذار کنار
در غیر این صورت ما درخدمتت هستیم
با رد کردن حرفات تا ثابت هم نکنم ول کنت نمیشم چون حق با تو نیست و تنها چیزی که همراهت هست تعصب به دور از عقل و منطقه حالا خود دانی دیگه میل خودت فعلا علی الحساب
این فورد اورست از همه نظر بهتر از پرادو و بقیشون هست سگ جون تر هم هست
۲۰ سال پیش تویوتا ۵۰ سال پیش تویوتا مثل چین الان بود کپی کاری و کمک گرفتن از امریکا و اروپا بوده و کلا هرچی داره از امریکا داره که همونم به گرد پای برتری اروپا و امریکا نمیرسه چون برتری مطلق دارن در همه چیز تو این مورد هم همینطور
پ.ن: خودم دوست ندارم اینهارو بنویسم ولی برای اینکه اینجور افراد جو رو سم پاشی نکنن بعضی وقتا باید جوابشون رو مثل خودشون داد
امید
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱برادر من آمریکا اقتصاد اول جهان هستش اولین شرکتهای خودروسازی اونجا دست بکار شدن،، چرا الکی اطلاعات غلط میدی فورد یکی از بهترینها هستش،، یعنی تویوتا بیست سال پیش از این خودرو بهتره،، از کجات درمیاری این حرفها رو
Iman99
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱آره ایشون رو من میشناسم کلا حرفاش باد هوا هست هرچی میگه از روی تعصبه و غلطه این حرفا رو از روی تعصبش در میاره پس نیازی نیست جوابشو بدین مگر اینکه مثل من با روشی دیگه جوابشون رو بدین ولی کلا ولش کنید این از شدت فشاری و تعصبی که میخوره و داره اینها رو مینویسه میشناسمش اکانت اصلیش هم نیست با اسامی دیگه میاد
ساسان
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ی مقدار بیشتر مطالعه کن
Iman99
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی بیشتر باید مطالعه کنه یه مقدار مطالعه برای اون کمه
Afg
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا شیک و دوست داشتنی شده و فعلا از پرادو سرتره اینو کاملا نشون میده
Iman99
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آره دقیقا دوست داشتنی شده این نسل جدیدش
Mustang shelby gt 350
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱پرادو های جدید از بس زشتن این نیومده خوردش کرد شرف بر درودت فورد