فورد پس از بهروزرسانی فیستا در ماه پیش اقدام به ارتقای بصری و تکنولوژیک فوکوس نموده است. تمامی تریم های فوکوس ۲۰۲۲ دارای چراغهای جلوی LED استاندارد با مه شکنهای یکپارچه برای ایجاد نمای جلوی یکدستتر هستند. با پرداخت مبلغ اضافی میتوان چراغهای LED پیکسل را سفارش داد که با یک دوربین همکاری میکنند تا با تابش صحیح خود از کوری لحظهای رانندگان روبرویی جلوگیری شود. این چراغهای پیشرفته همچنین از دوربین برای بررسی جاده استفاده کرده و نور را به داخل پیچ میتابانند.
اما چراغهای عقب فوکوس هاچبک و استیشن تیرهتر شده و آپشن نمونههای LED نیز وجود دارد. شایان ذکر است فورد تمامی تریم های فوکوس شامل مدل اسپورت ST-Line و اکتیو را فیس لیفت کرده است.
قطعاً فیس لیفت این خانواده بدون ارتقای مدل ST کامل نخواهد شد و به همین خاطر این خودرو به رینگهای جدید و رنگ سبز مدلهای پوما ST و فیستا ST مجهز شده است. این خودروی پرفورمنس همچنان به دو صورت هاچبک و استیشن در دسترس بوده اما موضوع جالب اینکه فورد چیزی درباره پیشرانه دیزلی نگفته زیر تنها به پیشرانه بنزینی اکوبوست اشاره داشته است.
تغییرات بیشتر در کابین رخ دادهاند جایی که فوکوس ۲۰۲۲ از جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC 4 استفاده کرده است. این سیستم دارای نمایشگر بزرگ ۱۳.۲ اینچی بوده و از بهروزرسانی از راه دور و اپل کارپلی و اندروید اتو سود میبرد. نمایشگر بزرگتر به معنی حذف کنترلهای فیزیکی تنظیمات سیستم تهویه مطبوع بوده هرچند برخی افراد به دکمههای فیزیکی و سنتی علاقه بیشتری دارند.
از نظر قوای محرکه باید گفت نسخههای استاندارد فوکوس به پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو با خروجی ۱۲۵ و ۱۵۵ اسب بخار مجهز بوده و گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه جدید وظیفه انتقال نیرو را بر عهده خواهند داشت. این پیشرانه اکوبوست از تکنولوژی هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی برخوردار بوده تا مصرف سوخت و آلایندگی کمتری داشته باشد. پیشرانه یاد شده بدون سیستم هیبریدی ملایم قدرت ۱۰۰ و ۱۲۵ اسب بخاری دارد.
فورد پیشرانه دیزلی را نیز حفظ کرده و نیروگاه ۱.۵ لیتری اکوبلو را با قدرتهای ۹۵ و ۱۲۰ اسبی در دسترس قرار داده است. هر دو نسخه این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری میکنند اما پیشرانه قویتر را میتوان با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هم سفارش داد.
خبری از تغییرات فنی در فوکوس ST نبوده و این مدل همچنان با نیروگاه ۲.۳ لیتری ۲۸۰ اسبی عرضه خواهد شد. همانگونه که گفتیم خبری از پیشرانه ۲ لیتری دیزلی ۱۹۰ اسب بخاری نبوده و بنابراین فورد تصمیم گرفته این پیشرانه را برای ST فیس لیفت ارائه نکند.
مدل کاربردیتر استیشن هم نادیده گرفته نشده و بخش بارگیری آن دارای جدا کننده عمودی و کفپوشهایی است که راحتتر تمیز میشوند.
Audi R8
۲۴ مهر ۱۴۰۰خیلی خوب شده
پارسا عشق ماشین سابق
۲۴ مهر ۱۴۰۰چقدر شبیه محصولات هیوندای افتادم وقتی دیدمش
hssn
۲۴ مهر ۱۴۰۰طراحی جلوشو مخصوصا مدل ST رو قبل از فیس لیفت بیشتر دوست داشتم اما هنوزم خاصه
البته که یه امر سلیقه ایه ولی به هر حال اونو بیشتر دوست داشتم
فقط کاش فورد توسعه مدل RS رو متوقف نمیکرد واقعا حیف شدش
بنظرم متونست توی این نسل شاهکار یا حداقل یه ماشین خیلی خاصی بوجود بیاره
امیرعلی
۲۴ مهر ۱۴۰۰یک سوال توی خبر ساخت خودرو توسط فاکسکان نوشته بود که فاکسکان کارخونه لوردزتاون رو میخره یعنی دیگه لوردزتاون پیکاپ ش رو تولید نمی کنه؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ مهر ۱۴۰۰دنیای خودروسازی فعلا شیر تو شیر شده مشخص نیست!
پویا
۲۴ مهر ۱۴۰۰نه در توسعه خودرو به مشکل مالی و فنی رسیدن بنابراین پروژه لغو و کارخونه رو به فاکسکان فروختن قرار fisker با فاکسکان قراردادی برای تولید خودروهاش تو اون کارخونه داشته باشه
M@M@DRZ 911
۲۴ مهر ۱۴۰۰توی نسخه st هردو من فیستا رو بیشتر دوست دارم
Aran+Milan
۲۴ مهر ۱۴۰۰مدل rs کلا تعطیل شد?
AMIR / ARMI
۲۴ مهر ۱۴۰۰خیلی خوب که گیربکس دبل کلاچه ارائه میکنه
رقیب جدی میشه برای گلف تو اروپا
یانکی
۲۴ مهر ۱۴۰۰فورد باید نسخه rs رو دوباره میساخت.بنیان گذار هاچبکهای هیولا بود.عاشق نسخه 375 اسبیش بودم.یه خدمت بزرگی که کرد به بیمر و بنز ابداع سیستم دریفت برای دو دفها بود.سدانهای دو دف بنز و بیمر تو نسخه پرفورمنس ایرادی که داشتن این بود که توان دریفت نداشتن تا فورد این اختراع رو انجام داد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ مهر ۱۴۰۰خیلی خوشگله عین فیستا…
Reza Waffen SS
۲۵ مهر ۱۴۰۰زیبا شده
akrh78
۲۵ مهر ۱۴۰۰شبیه کیا ev6 شده جلوش
از وقتی rs رو کنار گذاشتن جذابیتش برام کم شد
الان فیستا st برا لذت رانندگی بهتره