فورد

معرفی فورد فوکوس فیس‌لیفت مدل 2022

فورد پس از به‌روزرسانی فیستا در ماه پیش اقدام به ارتقای بصری و تکنولوژیک فوکوس نموده است. تمامی تریم های فوکوس ۲۰۲۲ دارای چراغ‌های جلوی LED استاندارد با مه شکن‌های یکپارچه برای ایجاد نمای جلوی یکدست‌تر هستند. با پرداخت مبلغ اضافی می‌توان چراغ‌های LED پیکسل را سفارش داد که با یک دوربین همکاری می‌کنند تا با تابش صحیح خود از کوری لحظه‌ای رانندگان روبرویی جلوگیری شود. این چراغ‌های پیشرفته همچنین از دوربین برای بررسی جاده استفاده کرده و نور را به داخل پیچ می‌تابانند.

اما چراغ‌های عقب فوکوس هاچبک و استیشن تیره‌تر شده و آپشن نمونه‌های LED نیز وجود دارد. شایان ذکر است فورد تمامی تریم های فوکوس شامل مدل اسپورت ST-Line و اکتیو را فیس لیفت کرده است.

قطعاً فیس لیفت این خانواده بدون ارتقای مدل ST کامل نخواهد شد و به همین خاطر این خودرو به رینگ‌های جدید و رنگ سبز مدل‌های پوما ST و فیستا ST مجهز شده است. این خودروی پرفورمنس همچنان به دو صورت هاچبک و استیشن در دسترس بوده اما موضوع جالب اینکه فورد چیزی درباره پیشرانه دیزلی نگفته زیر تنها به پیشرانه بنزینی اکوبوست اشاره داشته است.

تغییرات بیشتر در کابین رخ داده‌اند جایی که فوکوس ۲۰۲۲ از جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC 4 استفاده کرده است. این سیستم دارای نمایشگر بزرگ ۱۳.۲ اینچی بوده و از به‌روزرسانی از راه دور و اپل کارپلی و اندروید اتو سود می‌برد. نمایشگر بزرگ‌تر به معنی حذف کنترل‌های فیزیکی تنظیمات سیستم تهویه مطبوع بوده هرچند برخی افراد به دکمه‌های فیزیکی و سنتی علاقه بیشتری دارند.

از نظر قوای محرکه باید گفت نسخه‌های استاندارد فوکوس به پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو با خروجی ۱۲۵ و ۱۵۵ اسب بخار مجهز بوده و گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه جدید وظیفه انتقال نیرو را بر عهده خواهند داشت. این پیشرانه اکوبوست از تکنولوژی هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی برخوردار بوده تا مصرف سوخت و آلایندگی کمتری داشته باشد. پیشرانه یاد شده بدون سیستم هیبریدی ملایم قدرت ۱۰۰ و ۱۲۵ اسب بخاری دارد.

فورد پیشرانه دیزلی را نیز حفظ کرده و نیروگاه ۱.۵ لیتری اکوبلو را با قدرت‌های ۹۵ و ۱۲۰ اسبی در دسترس قرار داده است. هر دو نسخه این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کنند اما پیشرانه قوی‌تر را می‌توان با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هم سفارش داد.

خبری از تغییرات فنی در فوکوس ST نبوده و این مدل همچنان با نیروگاه ۲.۳ لیتری ۲۸۰ اسبی عرضه خواهد شد. همان‌گونه که گفتیم خبری از پیشرانه ۲ لیتری دیزلی ۱۹۰ اسب بخاری نبوده و بنابراین فورد تصمیم گرفته این پیشرانه را برای ST فیس لیفت ارائه نکند.

مدل کاربردی‌تر استیشن هم نادیده گرفته نشده و بخش بارگیری آن دارای جدا کننده عمودی و کف‌پوش‌هایی است که راحت‌تر تمیز می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Audi R8

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    خیلی خوب شده

  2. پارسا عشق ماشین سابق

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (66 ديدگاه)

    چقدر شبیه محصولات هیوندای افتادم وقتی دیدمش

    موافقم 3
    مخالفم 14
  3. hssn

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (490 ديدگاه)

    طراحی جلوشو مخصوصا مدل ST رو قبل از فیس لیفت بیشتر دوست داشتم اما هنوزم خاصه
    البته که یه امر سلیقه ایه ولی به هر حال اونو بیشتر دوست داشتم
    فقط کاش فورد توسعه مدل RS رو متوقف نمیکرد واقعا حیف شدش
    بنظرم متونست توی این نسل شاهکار یا حداقل یه ماشین خیلی خاصی بوجود بیاره

  4. امیرعلی

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (309 ديدگاه)

    یک سوال توی خبر ساخت خودرو توسط فاکسکان نوشته بود که فاکسکان کارخونه لوردزتاون رو می‌خره یعنی دیگه لوردزتاون پیکاپ ش رو تولید نمی کنه؟

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      دنیای خودروسازی فعلا شیر تو شیر شده مشخص نیست!

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. پویا

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (490 ديدگاه)

      نه در توسعه خودرو به مشکل مالی و فنی رسیدن بنابراین پروژه لغو و کارخونه رو به فاکسکان فروختن قرار fisker با فاکسکان قراردادی برای تولید خودروهاش تو اون کارخونه داشته باشه

  5. M@M@DRZ 911

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (366 ديدگاه)

    توی نسخه st هردو من فیستا رو بیشتر دوست دارم

  6. Aran+Milan

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    مدل rs کلا تعطیل شد?

  7. AMIR / ARMI

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1285 ديدگاه)

    خیلی خوب که گیربکس دبل کلاچه ارائه می‌کنه
    رقیب جدی میشه برای گلف تو اروپا

  8. یانکی

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2345 ديدگاه)

    فورد باید نسخه rs رو دوباره میساخت.بنیان گذار هاچبکهای هیولا بود.عاشق نسخه 375 اسبیش بودم.یه خدمت بزرگی که کرد به بیمر و بنز ابداع سیستم دریفت برای دو دفها بود.سدانهای دو دف بنز و بیمر تو نسخه پرفورمنس ایرادی که داشتن این بود که توان دریفت نداشتن تا فورد این اختراع رو انجام داد.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4607 ديدگاه)

    خیلی خوشگله عین فیستا…

  10. Reza Waffen SS

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    زیبا شده

  11. akrh78

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    شبیه کیا ev6 شده جلوش
    از وقتی rs رو کنار گذاشتن جذابیتش برام کم شد
    الان فیستا st برا لذت رانندگی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا