فورد

مصرف سوخت فورد F-150 رپتور R اعلام شد؛ 23.5 لیتر در صد کیلومتر!

فورد F-150 رپتور R مدل ۲۰۲۳ یک هیولای واقعی است که پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژردار آن قدرت ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۸۶۸ نیوتون متر را تولید می‌کند. قطعاً هیچ‌کسی از این وانت پیکاپ قلدر انتظار کم‌مصرف بودن را ندارد.

آژانس حفاظت محیط‌زیست آمریکا EPA اخیراً جزئیات مصرف سوخت خودروی یاد شده را منتشر کرده است. این موسسه می‌گوید رپتور R در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب مصرف سوخت ۲۳.۵/۱۵.۶/۱۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر دارد. این ارقام بسیار وحشتناک هستند و باعث می‌شوند F-150 رپتور R به‌طور قابل‌توجهی پرمصرف‌تر از نسخه استاندارد F-150 رپتور با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو باشد. F-150 رپتور عادی در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی مصرف سوخت ۱۵.۶/۱۳/۱۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر دارد.

تنها رقیب واقعی فورد یعنی رم ۱۵۰۰ TRX نیز مصرف سوخت مشابهی داشته و در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۲۳.۵/۱۶.۸/۱۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. البته فکر نمی‌کنیم بسیاری از خریداران رپتور R به خاطر مصرف سوخت بالای این وانت پیکاپ از خریدش منصرف شوند. احتمالاً خریداران از این هیولا به عنوان دایناسورهای عصر مدرن خودروسازی نام خواهند برد، محصولاتی که طرفداران خاص خود را دارند.

اما تنها پیشرانه برگرفته از فورد موستانگ شلبی GT500 نیست که این وانت هیولا را جذاب می‌سازد. فورد از سیستم تعلیق عقب ۵ اتصالی به همراه بازوهای جدید در رپتور R استفاده کرده تا این خودرو توانایی‌های بیشتری در مسیرهای خشن داشته باشد. همچنین شوک‌های جدید فاکس نیز به همراه فنرهای پیچشی ۲۴ اینچی وجود دارند. سیستم تعلیق فورد F-150 رپتور R به حدی پیشرفته است که دامپرها به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند و از حسگرهای ارتفاع برای پایش شرایط مسیر و تنظیم سیستم تعلیق استفاده می‌کند. وانت پیکاپ پرقدرت فورد قیمت بالایی دارد. در واقع برای دستیابی به این خودرو باید حداقل ۱۰۹۱۴۵ دلار کنار گذاشت که باعث می‌شود رپتور R حدود ۳۷ هزار دلار گران‌تر از رپتور عادی با پیشرانه ۶ سیلندر باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    کمتر از این بود جای تعجب داشت.
    کسی که این ماشین رو میخره اصلا دنبال مصرف سوخت نیست و دنبال لذت بردن هست.

    موافقم 102
    مخالفم 19
    1. viper2

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      به نظرم الان وقتشه جی ام هم یه پیکاپ با موتور ۷ لیتری تولید کنه و مثلث پیکاپ های های پرفورمنس کامل شه .

      موافقم 33
      مخالفم 3
    2. MILADZM

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      از همون اول هم معلوم بود که قرار نیست مصرف خوبی داشته باشه
      همین انجین روی شلبی GT500 هم سوار هستش و جالبه که بدونید مصرفش از انجین هلکت بیشتره !
      جالبه که این موتور DOHC هستش ولی هلکت OHV
      کلا من هیچ وقت نفهمیدم که این انجین دست ساز شاهکار که قطعا فناوری ش چندین دهه از انجین هلکت جلوتره اما مصرفش کلی بیشتره .
      به هر حال دیدن مبارزه RAPTOR R و TRX بسیار جذابه
      الان وقتشه جی ام هم عقلش سر جاش بیاد انجین LT4 رو بردار بکوبه توی سیلورادو تا جنگ تمام عیار این سه تفنگدار رو توی بخش پیکاپ ها هم شاهد باشیم .

      موافقم 22
      مخالفم 3
      1. Jamshid

        ۴ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2773 ديدگاه)

        جنگ جهانی اول بین پیکاپ بابا😂

    3. Ninja MA-R

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      داداش دیگه لذت اینا رو بهونه نکن
      کلا تو آمریکا مصرف سوخت براشون مهم نیست
      یادمه یه نظر سنجی از مردم آمریکا گرفته بودن
      مصرف سوخت اولویت ۲۳ بود
      من اصلا نمیتونم ۲۳ تا اولویت برای خرید ماشین بگم
      بعد اونوقت جا لیوانی اولویت زیر ۱۰ بود
      کلا اونا اولویت هاشونم با ما فرق داره 😶

      موافقم 28
      مخالفم 4
    4. مشتاقی

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (173 ديدگاه)

      اسراف، اسراف، اسراف
      چه لذتی وقتی این ور دنیا دارن به خاطر نون آدم میکشن؟

      موافقم 11
      مخالفم 16
      1. Iman99

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        برید کنار حاجی گنگشون اومد
        برید کنار زخمی نشید
        نوش جونش بخور عزیزم تو فقط بخور
        این بنزین مثل شیر مادر و نون پدر حلالت هست بخور
        خدا قوت پهلوان خسته نباشید دلاور
        واقعا هیچ آفرودری به گرد پاش نمیرسه مگر یه چیزی مثل مرسدس جی کلاس 4×4² و رم تی آر ایکس و هامر و هاموی اینها فقط میتونن در حدش باشن که اینها هم هرکدوم در کاربرد و تخصص خودشون برتر هستن که بازم هرکدم یکی از قطب ها دستشونه
        بالاتر از اینها آفرودر های دیگه مگر دیگه بزرگانی از ریشه خودشون در کلاس بالاتر که بزرگتر از خودشون هستن آفرودر های بهتری هستن که باز از
        ریشه خودشونن این اروپایی ها و امریکایی ها در همه چیز بهترین و اول هستن خداییش

  2. Just toyota

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    برای خارجی ها شاید خیلی زیاد باشه ، ولی برای ما ایرانی ها که پژو ۴۰۵ با سیکل ترکیبی ۲۰ لیتر به ازای هر صد کیلومتر داریم عددی واقعا به حساب نمیاد 😂🙌🙌🙌

    موافقم 71
    مخالفم 10
    1. Carbonado Aventador

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      ماشینتو ببر تعمیرگاه یه نشون بده داداش من همونو دارم صدی ۹ میسوزونه

      موافقم 16
      مخالفم 13
      1. محمد

        ۲۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        البته شما با پژو ۲۰۰۰ دویست تا هم رفتی صدی ۹ سوزاندن هم حتما مثل دویست تا رفتنته

        موافقم 13
        مخالفم 5
        1. MILADZM

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          داداش اشتباه گرفتی
          اونی که میگی 200 تا رفته اسمش مجیده
          11500 تا کامنت داره
          این یکی دیگه س
          این اسمش محمد حسین هست
          تنها وجه اشتراکشون اینه که جفتشون لامبورگینی دوس دارن .

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. Carbonado Aventador

          ۲۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          مخلصیم🙌🏻

    2. مرتضی مقدم

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (177 ديدگاه)

      چجوری صدی بیست مصرف میکنی؟منم همین ماشین رو داشتم پنج سال پیش.هیچوقت نصف این عددی ک شمامیگی هم نرسیدم.ببر تعمیرگاه

  3. MASOUD 0099

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    مثل … بنزین مصرف میکنه

    موافقم 24
    مخالفم 3
  4. Amirreza.M

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    اگه کسی میدونه راهنمایی کنه : چرا مصرف سوخت ترکیبی بیشتر از شهریه آخه معمولا اینطور نیست

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. shayan

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      وقتی عدد مینویسه چپ نویس میشه عددا رو از چپ به راست بخون

      موافقم 16
  5. Asa

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    نوش جونش

    موافقم 11
    مخالفم 9
  6. Amir evolution

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (108 ديدگاه)

    700 اسب واسه یه وانت زیاده
    ولی شاهکاره

    موافقم 24
    مخالفم 1
  7. Ferrari

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    تولید این دست ماشینها چه فایده ای داره؟
    ۱۱۰ هزار دلار برای ماشینی که اندازه یه تویوتا fj کروز قابلیت افرود داره
    نمونه های دست دوم fj رو میشه با ۱۵_۲۰ هزارتا خرید و با ۱۵_۲۰ هزار دلار بیشتر میشه براش قطعات افرودی خوب سفارش داد

    موافقم 19
    مخالفم 56
    1. بهرام

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      این هیولا رو با اف جی که تولیدش متوقف شده مقایسه می کنی؟؟؟؟؟؟
      آخه تعصب و تنفر هم یه حدی داره!

      موافقم 47
      مخالفم 9
    2. blackwing

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      فراری
      اف‌جی کروز بین محور اینا جا میشه ! چیو با چی مقایسه میکنی ؟
      حتی مقایسه بالا ترین Trim تویوتا لندکروزر و تویوتا تاندرا با اینا ، نشدنی و اشتباهه

      موافقم 37
      مخالفم 13
      1. امیر

        ۲۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (171 ديدگاه)

        دقیقا اف جی کروز بین محور اینا جا میشه و همین باعث میشه برای افرود و مانور پذیری تو مسیر های افرود بهتر باشه!
        زاویه حمله اف جی فابریک ۳۶ درجه
        زاویه حمله رپتور ۳۳ درجه
        زاویه حمله تیرکس ۳۰ درجه
        زاویه شکست و فرار هم اف جی بهتره حالا فکر کن ۱۰ هزار دلار خرج لیفت و تایر بزرگ تر و سپر های آفرودی بکنی تبدیل به چیزی میشه که ماشینای فابریک حریفش نمیشن
        بالا بری پایین بیای رپتور آر و تیرکس بیشتر برا خودنمایی و جلب توجه ساخته شدن و اصن تو نصف مسیر های آفرودی جا نمیشن !! کسی که دنبال آفرود اکستریم باشه میره دنبال اف جی کروز و ۴رانر یا جیپ و برانکو دو در

        موافقم 14
        مخالفم 18
        1. blackwing

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1303 ديدگاه)

          حالا موقع آفرود شما میخوای پیاده شی گونیا نقاله دستت بگیری ببینی این مانع رو رد میکنی یا نه ؟
          تعریف آفرود با Terrain فرق داره ، آفرود یعنی از روی آسفالت بیای بیرون میشه آفرود
          ترین میشه سنگو لاخ کوهستانی ، برای Terrain آره درست میگی ولی تو آفرود چیزی جلودار اینا نیست

          موافقم 14
          مخالفم 9
        2. MILADZM

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          دوست عزیز جناب امیر
          به اینا میگن baja truck
          اینا برای آفرود های سریع و پرسرعت و همیچنین حرکت و پرش از روی تپه های رمل و شن های نرم و روان ساخته شدن
          نه بالا رفتن از صخره و توی این موقعیت هیچ ماشینی نمیتونه بهتر ازشون عمل کنه
          اگه به دنیای RC علاقه داشته باشی
          یه شرکت امریکن هست به اسم HPI RACING
          یه مدل از ماشین های این شرکت سری BAJA هستن
          این ماشین ها دقیقا حکم بزرگ شده اون ماشین های BAJA رو دارن
          توی همون دنیای آر سی هم اون ماشینا برای حرکت توی صحرا و شن های نرم طراحی شدن

          موافقم 8
          مخالفم 3
    3. ARMAN سابق

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (491 ديدگاه)

      اگه اینجوریه مردم به فراری های الکی گرون که شتابشون به درد هیچ جا نمیخوره و همیشه تو پارکینگن و الکی جا گرفتن نیازی ندارن
      به جایش می تونن یه گلف قدیمی بخرم تیون کنن از فراری چند صد هزار دلاری هم شتابش بهتر میشه
      اگه بنا به تعصبه ما هم بلدیم

      موافقم 30
      مخالفم 9
    4. Ferrari

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      سه تا کامنت درجواب من گذاشتید ومتاسفانه درک
      بسیار پایین شمارو نشون داد که نفهمیدید سوال من درمورد چیه.
      نابغه های عزیز من پرسیدم دقیقا این ماشین برای چی ساخته شده؟ چرا بولشت مینویسید برام؟ خب بگید نمیدونید یا اصلا چیزی نگید
      یه پیکاپ با موتور سوپر شارژ موستانگ؟
      یکی گفته اف جی کروز بین محور های این ماشین جا میشه. این که افتخار نیست فاصله زیاد محورها برای یه ماشین افرود نقطه ضعف محسوب میشه.
      درجواب ارمان هم باید بگم فراری در کلاس خودش ماشین معقول میسازه هروقت فراری یه سوپر اسپرت ساخت که قابلیتهای پیکاپ هارو داشته باشه شما میتونی بگی این کار مسخره بوده و واقعا هم مسخرست

      موافقم 15
      مخالفم 19
      1. blackwing

        ۲۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        چند سالته که به من میگی درکشو نداری ؟ پشت پراید نشستی به منی که ۲۰ ساله دارم با ماشین امریکایی رانندگی میکنم میگی بول‌شت مینویسی ؟؟
        سوالت مسخره بود جوابت هم در حد خودت بود ، تویی که عکس فراری گذاشتی اصلاً نباید راجع به پیکاپ امریکایی نظر بدی

        موافقم 24
        مخالفم 16
        1. MILADZM

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          داداش شما تازه اومدی سایت
          ولی قضیه این بحث برمیگرده به 9 ماه پیش
          یه بحثی اون موقع بین ایشون و یه آقای طرفدار فورد پیش اومد این آقا از اون به بعد به خیال خودش میخواد فورد رو ببره زیر سوال
          بزار برات ساده کنم این آقا داره از فورد gt فشار میخوره که فراری جونش رو چندین سال پیاپی تحقیر کرد همین .

          موافقم 14
          مخالفم 14
      2. ARMAN سابق

        ۲۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (491 ديدگاه)

        این برای پرش از رو رملا ساخته شده کاری که هیچ اف جی کروزی و اکثر ماشینای استاندارد اگه بکنن باید برن اوراق خونه
        همونطور که هندلینگی که فراری داره رو یه گلف تیون شده نمی تونه داشته باشه.

        موافقم 11
      3. بهرام

        ۲۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (68 ديدگاه)

        نه برادر من. تصور شما اشتباهه. تو آفرود هم حفظ تعادل خیلی اهمیت داره. اتفاقایکی از مهمترین مشکلات تویوتا همین خشک بودن و بی تعادل بودن ماشینهای آفرودشه. به ویژه اف جی
        ما تو ایران ماشین ندیدیم فکر می کنیم تویوتا خیلی ماشینه. تنها مزیتش ارزون بودنشه. وگرنه تو ماشینهای آفرود رده بالا هیچ جایگاهی نداره

        واسه ماشین آفرود جمع و جور هم جیپ هست که خدای صخره نوردیه. ولی برای جامپ و رانندگی هیجانی تو کویر و همینطور سفر با تجهیزات زیاد، این غولا بهترن

        موافقم 10
        مخالفم 4
      4. احمدرضا

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (749 ديدگاه)

        بولشت!
        😄
        باسواد

        موافقم 3
        مخالفم 4
    5. MILADZM

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      فراری
      دوست عزیز
      این پیکاپ تراک ها برای آفرودی که شما مدنظرته ساخته نشدن
      اگه ویدیو های یوتیوب رو هم ببینی به اینا میگن BAJA TRUCK
      یعنی سیستم تعلیق و بازوهای فنربندی و شاک ها و … به جوری تنظیم شدن که با سرعت های بالا توی شن های نرم و روان مثل کویر و … حرکت کنی و با لذت هر چه تمام تر از روی تپه های رمل بپری جیگرت حال بیاد
      به این منظور یه انجین وی 8 گردن کلفت هم نیاز داری
      چیزی که اف جی حتی توی خواب هم نمیتونه ببینه
      نه آفرودی که صرفا از توی رودخانه و سنگلاخ بگذری
      آوردن اسم تویودا کنار این هیولاهای بی شاخ و دم خودش توهین نابخشودنی هستش .

      موافقم 15
      مخالفم 10
      1. Iman99

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        در جواب امیر که همه حرفاش اشتباه بود
        آخه اف جی فسقلی رو چه به‌مقایسه با این غول بیابونی
        اگه گیر کارتون فاصله بین دو‌محوره و کاربردش که همون برانکو رپتور رو بیارید تو هرچی آفروده اف جی fj و لنکروز هست رو لوله میکنه و میزاره تو جیبش و کلا برانکو‌ و رپتور از هر لحاظ خیلی بهتر هستن
        و پرش ها و دست انداز های مهیبی که این فورد رپتور ردشون میکنه اف جی و لند کروز اگه باهاش مواجه بشن از هم میپاشن و متلاشی و اوراق میشن

        ضمن اینکه خود همین فورد اف ۱۵۰ رپتور رو بیارید چرخ های ۴۰ اینچی آفرود بندازید زیرش تا بیشتر از قبل آماده بشه واسه آفرود که دیگه از هرچی سخره هست عبور می‌کنه و از همه جا رد میشه و تو افرود هرچی اف کی و لنکروز هست رو میخوره و میزاره تو جیبش و کلا از همه نظر خیلی بهتره
        ولی کلا فورد اف ۱۵۰ رپتور بیشتر واسه افرود های خشن صحرایی حال میده دست انداز ها و ناهمواری های مهیبی که فورد رپتور هضمشون میکنه اگه اف جی یا لندکروز باهاش مواجه بشن همون اولش از هم میپاشن و داغون میشن و باید بیان با یدک کش جمعشون کنن ببرنشون چون کوچیکن در برابرش و هرکدوم با ۱.۸ و ۱.۹ عرض و وزن حدون ۲ تن و فاصله از زمین معمولی اصلا نمیتونن و قابل مقایسه با فورد رپتور نیستن و ظرفیت این رو هم ندارن حالا هزار که خواسته باشن ارتقاش هم بدن چون پتانسیلشون در حد فورد رپتور و اونهایی که میگم نیست نمیتونن در حدش باشن
        چون فورد رپتور از همه نظر خیلی بهتر از افجی و لنکروزه و کلا با این غول‌ رپتور قابل مقایسه نیستن

        کلا تو رده این فقط مرسدس جی کلاس 4×4² و رم تی آر ایکس و هامر ها و هاموی هرکدوم با بیش از ۲.۲ متر عرض و بیش از از ۳ تن وزن و فاصله از زمین خیلی زیاد و قدرت های بسیار بالا فقط میتونن یه چیزی در اون زمینه باشن و هرکدوم در زمینه تخصصی خودش در حد فورد اف ۱۵۰ رپتور آر باشن‌ و هستن آفرود اکستریم و سطح بالا و بالاترین سطح و بهترین آفرودر های فول سایز یعنی همینها که گفتم

        بعد از اینها ها هم آفرودر مدرن فورد برانکو رپتور برتر هست
        آفرودر لوکس رنجروور برتر هست
        آفرودر‌ کلاسیک اینیوس گرنادیر برتر هست
        سطح بالا ها و اول ها که برتر هستن که همینهایی که بودن که گفتم که کلا همه از اروپا و امریکا هستن و کلا تو همه چیز بهترین و اول هستن و تو این مورد هم همینطور

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. Jamshid

          ۴ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2773 ديدگاه)

          داداش
          تیون موتور شش سیلندر ، اونم رو اتاق صد که اعراب ها میزنن ، یا انجین خطی نیسان سوپر سافاری
          تونستی از شش سیلندر های آمریکایی دو هزار و پونصد اسب بخار قدرت میگیره ، هر چی ماشین هست رو لول می‌کنه
          کلا کلاس جدا هستن مقایسه نکن
          هر کدوم پتانسیل های جدا و خوب دارن

    6. Jamshid

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2773 ديدگاه)

      ببخشیدا ژاپنی بازم
      ولی اینا هیچیشون به هم نمیخوره
      بگو یک ذره
      کلاس و اندازه موتور و امکانات و مصرف سوخت و موتور و حجم و مصرف سوخت و . کلا از زمین تا آسمون فرق دارن

  8. ashkan-car

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    برای یه خودروی وانت پیکاپ که هم برای آفرود و هم برای بار بردن قابل استفاده است. اونم با این حجم موتور به نظر من مصرف منطقی داره.

    موافقم 14
    مخالفم 3
  9. مجید

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (292 ديدگاه)

    برو بابا مگه عقلش کم باشه انگار چه خدماتی می‌تونه بده که ژاپنی‌ها نمیتونن بدن

    موافقم 3
    مخالفم 38
    1. بهرام

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      دیگه شما به بزرگواری خودتون ببخشید که ژاپنی‌ها همچین هیولای آفرود سوپرسایز و نرم و راحت و هیجان‌انگیزی تولید نمی کنند.

      موافقم 34
      مخالفم 8
      1. مجید

        ۲۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (292 ديدگاه)

        کی این اراجیف گفته برو تست تویوتا توندرا یا نیسان تیتان ببین قورت میده همرو کی اینو میخره جز خود آمریکایی ها که اونم بخاطر وطن پرستیشونه

        موافقم 7
        مخالفم 36
        1. blackwing

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1303 ديدگاه)

          مجید 😂🤦🏻‍♂️
          اگه واردات تو ایران آزاد بود هیشکی طرف این اسباب بازی‌های تویوتا نمیرفت ، تو خیابون پر میشد از وانت‌های فورد ، جی‌ام‌سی و شورولت..
          توی تاریخ تمامی سازنده‌های وانت دنباله روی امریکاییا بودن و همیشه هم با اختلاف پشت سر اونا قرار داشتن ، نیسان تایتان قورت میده اینا رو ؟؟ مثه اینه بگی ناوچه جماران از پس ناو USS Arlington بر میاد !!
          خیلی از سازنده‌ها هم شکست خوردن مثل همین نیسان تایتان و مرسدس ایکس کلاس..
          .
          همین توندرا فقط تو بازار امریکا و توسط خود امریکاییا ساخته میشه..
          .
          اگه تو اروپا کسی اینا رو سوار نمیشه چون قوانین حمل و نقل محدودیت داره و خیابون‌ها و پارکینگ‌هاشون جا برای این هیولاها نداره و مالیات سنگینی میگیرن

          موافقم 40
          مخالفم 15
        2. سوشیانت

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (3513 ديدگاه)

          فعلا که آمریکایی تو بحث پیکاپ های لوکس و اسپرت حرف اول رو میزنن و ژاپنی ها پشت سر آمریکایی ها هستن نمونش همین جی ام سی حتی درب پشتیش هم آپشن داره برو فیلمش رو ببین به همه جهت باز میشه حتی رو در پشتیش هم اسپیکر داره و میشه موزیک گوش داد!!! کدوم ژاپنی همچین امکاناتی داره؟؟؟؟؟؟ کدوم پیکاپ ژاپنی ماساژور صندلی و تنظیم ۱۶ جهته داره

          موافقم 15
          مخالفم 12
        3. امیر

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (171 ديدگاه)

          بلک وینگ خیلی شبیه نوید ۰۰ حرف میزنی
          پس بقیه دنیا که واردات آزاده چرا تویوتا پرفروش ترین برنده

          تویوتا توندرا هم تو آمریکا ساخته میشه چون دولت آمریکا روی وانت های وارداتی ۲۵ درصد مالیات میبنده بنز ایکس کلاس واسه همین وارد آمریکا نشد

          موافقم 11
          مخالفم 12
        4. حسین

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          اگه واردات آزاد بود کسی طرف تویوتا نمی رفت😂 این حرفو جای دیگه نگی گل پسر آمریکایی سوار چون بهت می‌خندن. تو آمریکا که واردات آزاده چی سوار میشن؟؟؟ تو اروپا چی؟ لازمه یکبار دیگه آمار فروش حماسی شورلت تو اروپا رو بگم؟ شورلت با افتخار سالی هزار دستگاه میفروشه تو اروپا. مشخصه تو اقتصاد آزاد کدوم برندها خریدار دارن کدوما ندارن

          موافقم 7
          مخالفم 15
        5. بهرام

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (68 ديدگاه)

          نه عزیزم. آمریکاییا یه ملت مصرفگرا و راحت طلبن. تا چیزی خوب نباشه سراغش نمیرن.
          تایتان و توندرا با اینکه تو آمریکا طراحی و تولید شدن، حرفی برای گفتن جلوی اینا ندارن. الکی خودتو گول نزن.

          موافقم 7
          مخالفم 4
        6. blackwing

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1303 ديدگاه)

          حسین
          .
          آزاد تر از اقتصاد امریکا داریم ؟
          نکنه میخوای بگی نروژ و آلمان ؟؟
          واسه وارد کردن سیلورادو باید دوبرابر پول بدی این یعنی اقتصاد آزاد ؟
          لندکروز خدابیامرز که از بازار امریکا کیک شد ، ال ایکس هم همین میشه ، نیسان تایتان نفس‌های آخرشو میکشه ، وضعیت سکویا هم که بهتر نیس ، اونوقت توعه شوتی سوار که دغدغه شاتون زدن ماشینتو داری برو بشین بروشور بخون آمار در بیار
          هروقت با ماشینت تونستی دونات بزنی بیا آمار کمپانی‌های دیگه رو بده 🫵🏼😉

          موافقم 12
          مخالفم 12
        7. حسین

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          تو همون بازار آمریکا تویوتا پر فروش ترین برنده😂 نکنه فک کردی فورد اوله🤣🤣
          کادیلاک و لینکلن کجان؟ مرحوم مالیبو کجاست؟ آخی از خط تولید خارج شد؟ آخی دلم سوخت واسش. از پونتیاک و کرایسلر چه خبر جانم؟ راستی داج هم که بعد پنجاه سال با کپی زدن از آلفا یه دونه محصول جدید معرفی کرد😂 نصف بازار آزادتون دست ژاپنی هاست بقیه جهان هم که اصلا نگاه نمی کنن به ماشینای آمریکایی.
          امیدوارم لاستیک دوچرخت باد داشته باشه دو روز دیگه بری جلو مدرسه دخترونه باهاش تک چرخ بزنی جانم😂

          موافقم 6
          مخالفم 14
    2. blackwing

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      مجید
      به اینا میگن Ultra High-Performance Super Truck
      کلاسی که به هیچ عنوان برای ژاپنی‌ها تعریف نشده و نخواهد شد..

      موافقم 21
      مخالفم 18
      1. datsun

        ۲۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3951 ديدگاه)

        (اگه واردات تو ایران آزاد بود هیشکی طرف این اسباب بازی‌های تویوتا نمیرفت)

        یه سر به کشورهای حوزه خلیج فارس بزن، اونجا هم واردات آزاده هم حق انتخاب
        (توی تاریخ تمامی سازنده‌های وانت دنباله روی امریکاییا بودن و همیشه هم با اختلاف پشت سر اونا قرار داشتن )
        تو فول سایزها حرفت درسته صرفا هم ژاپن دوتا وانت فول سایز بیشتر نداره اونم برای بازار آمریکاست
        ولی تو میان سایز و کوچک بقیه دنبال رو ژاپن بودن

        موافقم 19
        مخالفم 8
        1. blackwing

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1303 ديدگاه)

          وانتی که کوچیک باشه بدرد نمیخوره ، کشورهای خلیج فارس هم رفتم دیدم تعداد جی‌ام‌سی و شورولت کمتر از تویوتا نیست ، کلاس سوپر تراک‌ها رو امریکاییا پایه گذاری کردن ، تا ابد هم متعلق به خودشونه ، ۴تا کشور که جمعیتشون ۵۰ میلیون نفر هم نمیشه که معیار نیست
          معیار بازار امریکاست جایی که آزادی عمل به کمال میرسه ، نه قطر و امارات که ۴۰ ساله کشور شدن

          موافقم 17
          مخالفم 21
        2. datsun

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (3951 ديدگاه)

          از لحاظ شما وانتی که کوچک باشه بدرد نمیخوره آخه همه مثل شما بالای ۸۰ هزار پول ندارن بدن پیکاپ و صد کیلومتری ۲۳ لیتر بنزین بریزن توش وگرنه تو اکثر بازارها از وانتهای مید سایز استقبال میشه این که میگی کی تویوتا مسخره تو بازار آمریکا جدا از بحث وانت آمار فروش ۲۰۲۱ از بیست خودرو پرفروش ۱۱ عددش ژاپنی بود که بیشتر هم تویوتا بودن من دیگه حرفی ندارم

          موافقم 17
          مخالفم 8
        3. Porsche 911

          ۲۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          خیلی جالبه
          وقتی بحث فروش میشه
          آمریکایی ها توی بازار خلیج‌ فارس خوب میفروشن و اون بازار بازار مهمی تلقی میشه
          اما وقتی نوبت تویوتا میرسه شدن ۴ تا کشور ۵۰ میلیونی که معیار نیستن
          حداقل قبل از بحث به ثبات توی حرفاتون برسین بعد بحث کنین

          موافقم 7
          مخالفم 3
    3. بهرام

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      من نمی دونم چرا یک چیزی که به راحتی قابل فهمه اینقدر برای دوستان متعصب سنگین و پیچیده میشه.
      بله تویوتا زیاد میفروشه چون در رنج ماشینهای ارزان و کم استهلاک فعالیت می‌کنه. اساسا تو هر رده ای اقتصادی ترین و کم استهلاک ترینش رو میسازه. ولی همین موضوع باعث میشه ماشینهای پرفورمنس بالا نداشته باشه تو محصولاتش. همچنین از نظر تکنولوژی معمولا پیشتاز نیست. پشت سر بقیه حرکت می کنه. چون این مدلی ارزون تر در میاد.

      ولی ماشین اقتصادی که نمی تونه پرهیجان باشه. بعدش هم کسایی که توانایی مالی خوبی داشته باشن خیلی سراغش نمیرن. الان عملا تولید خودروهای اقتصادی و با سود پایین همش افتاده روی شونه تویوتا، که البته در اون مورد هم درگیر رقابت با کره‌ای هایی شده که توسط کمپانی‌های آمریکایی پشتیبانی میشن.

      موافقم 3
      مخالفم 3
    4. بهرام

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      توی ژاپنی‌ها قبلا نیسان ماشین‌های پرفورمنس بالا و هیجان انگیزی تولید می کرد. سوپرسافاری و جی‌تی‌آر واقعا حرف نداشتن. پاترول سافاری واقعا یکی از کاملترین خودورهای دنیای آفرود بود. ولی اونم الان به بلای تویوتا گرفتار شده. همین اقتصادی‌بازی. ارزون و فراوون و کم‌استهلاک…
      آمریکایی‌ها به مدت دو دهه زیاد سرمایه‌گذاری نمی‌کردن تو صنعت خودرو. حالا دوباره با قدرت زیادی برگشتن. همون استایل قدیمی رو با تکنولوژی و طراحی روز (که تو هیچکدومش محدودیتی ندارن) ترکیب کردن.
      اروپا قبلا با مالیاتهای سوختی سنگین و ژاپن با محدودیت‌های وارداتی جلوشون رو می گرفت. ولی الان با ورود پرقدرت آمریکایی‌ها به خودروهای الکتریکی وضعیت هر دو جبهه خنده‌دار شده یک کم. هر دوشون شروع کردن به انتقاد از خودروهای الکتریکی! تویوتا که میگه من به الکتریکی اعتقاد ندارم و هیبرید خوبه! اروپایی‌ها میگن باید هیدروژنی باشه. یعنی هر خودرو یه بمب متحرک حمل کنه!

      موافقم 3
      مخالفم 4
  10. blackwing

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    اینا دایناسورهای عصر کرتاسه و ژوراسیک هستن که دوباره زنده شدن…
    ویلاسیرپتور ها به عنوان باهوش ترین شکارچیان تاریخ ( ۲۰ درصد از مغزشون استفاده میکردن ) و تی‌رکس ها به عنوان بزرگ ترین گوشتخوار خشکی‌ها ( جمجمه تی‌رکس ۲ تن وزن داشت ) شناخته میشدن

    موافقم 27
    مخالفم 14
  11. مهراد

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (862 ديدگاه)

    بخور نوشه جونت ، تو نخوری کی بخوره !

    موافقم 16
    مخالفم 4
  12. امیر

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    یه نکته ک خیلی عجیب و البته جالبه، مصرف برابر با رم تیرکس اما رم موتورش حجیم تره و قدیمی تر و قدرتش هم کمی بالاتره و وزنش هم بیشتره!
    HEMI😍

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. Chevrolet3

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      mopar !
      you’re with us or behind us .
      ✈😎

    2. R@min

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2054 ديدگاه)

      بخاطر ساختار میل لنگ متقاطع هست که برای دسترسی به پرفورمنس و دور بالا با قیمت پایین تر از این ساختار استفاده میشه که در پروژه های هات راد خیلی استفاده میشه و کاملا طبیعیه. هیچ چیز عجیب نیست اگر راجب دلیلش تحقیق کنی.

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. امیر

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2959 ديدگاه)

        بله درسته اما منم دلیلشو میدونستم و صرفا بحث پروفورمنس و چیزی ک عملا به مصرف کننده تحویل میده، بود
        این موتور اگه اشتباه نکنم تا ۷هزار راحت دور میگیره اما موتور هلکت روی تیرکس فک میکنم ۶۲۰۰ و البته قدرت بالاتر در دورهای بالاتر در موتور رپتور

  13. احمدرضا

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    گوارای وجودش

    موافقم 9
    مخالفم 3
  14. shahrukh

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (126 ديدگاه)

    Miles per gallon , dont matter
    when you have smiles per gallon😁

  15. امیرحسین

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    مهم اینه کی دستمون به فرمونش میخوره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. امین

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    این مصرف سوخت رو چجوری حساب کرده؟!!! چرا مصرف ترکیبی از مصرف شهری هم بیشتر شده.!!!! توی مصرف ترکیبی مصرف جاده رو ضربدر 2 می کنن و با مصرف شهری جمع میزنن و نتیجه رو تقسیم بر 3 می کنند. همیشه مصرف ترکیبی عددی بین شهری و جاده ای هستش.
    دلیل اینکه مصرف جاده ای رو در 2 ضرب می کنن این هستش که یک اتومبیل به طور میانگین دو سوم از صد کیلومتر رو در جاده های بزرگراهی طی می کنه.

  17. R@min

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    دو تا محصول احمقانه که یکی ضعف مهندسیشو پشت یه موتور هلکت قایم کرده و یه هایپ احمقانه ایجاد کرده و یه تیم احمق تر موتور دست سازی که باید رو سوپراسپرت سوار می شد رو پیکاپ گذاشته که جواب حماقت رقیبو بده.

    این موتور باید رو فورد جی تی یا یه سوپراسپرت موتور جلو یا هایپرکار باشه شده وسیله بازی یه عده که دنبال عر عر V8 رو پیکاپ هستن. هر وقت این ماشینو می بینم واقعا حرصم می گیره چرا واقعا ؟؟!!

    موافقم 18
    مخالفم 9
    1. مازیار

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      فراری جوابت اینجاست☝
      جای دیگه نرو

      موافقم 9
      مخالفم 1
    2. Payfast

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (808 ديدگاه)

      V8 های فورد که رو کونیگزگ ها هستن خیلی خوب نشون میدن

    3. Asa

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (30 ديدگاه)

      بعد از فرمایش شما دیگ تمام مهندسان فورد و جنرال موتورز جم میکنن ‌و میرن .
      چون اونا احمقن ولی گویا شما بیشتر از اونا سواد دارید.
      اونی که سرمایه تولید موتور gt500 رو داده و اون بازاریاب متخصصی که فورد به کار میگیره احتمالا متوجه نکته ظریفی که شما اشاره کردید نشدن دیگ .

      موافقم 5
      مخالفم 9
      1. R@min

        ۲۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2054 ديدگاه)

        تموم شد ؟؟ خیلی نکته ظریفی بود حتما یادم می مونه. سرمایه gt500 سال ۲۰۱۷ تامین شده بود و هیچ برنامه ای برای رپتور هشت سیلندر وجود نداشت.

        موافقم 7
        مخالفم 5
    4. Porsche 911

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      دقیقا رامین جان
      نمیدونم چرا فورد روی GT از موتور اکوبوست ۶ سیلندر استفاده کرد
      درحالی که موتور V8 خودش یکی از بهترین V8 هاست و همین الان هم مشخصه که این موتور روی نسخه های مختلف کویینزگ چه پرفورمنس عالی ای میدن

      موافقم 2
      مخالفم 4
  18. کوروش

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    هیچکس خطاب به این ماشین:بیا منم بخور.

    ولی واقعا ارزش داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا