فورد F-150 رپتور R مدل ۲۰۲۳ یک هیولای واقعی است که پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژردار آن قدرت ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۸۶۸ نیوتون متر را تولید میکند. قطعاً هیچکسی از این وانت پیکاپ قلدر انتظار کممصرف بودن را ندارد.
آژانس حفاظت محیطزیست آمریکا EPA اخیراً جزئیات مصرف سوخت خودروی یاد شده را منتشر کرده است. این موسسه میگوید رپتور R در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب مصرف سوخت ۲۳.۵/۱۵.۶/۱۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر دارد. این ارقام بسیار وحشتناک هستند و باعث میشوند F-150 رپتور R بهطور قابلتوجهی پرمصرفتر از نسخه استاندارد F-150 رپتور با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو باشد. F-150 رپتور عادی در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی مصرف سوخت ۱۵.۶/۱۳/۱۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر دارد.
تنها رقیب واقعی فورد یعنی رم ۱۵۰۰ TRX نیز مصرف سوخت مشابهی داشته و در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۲۳.۵/۱۶.۸/۱۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف میکند. البته فکر نمیکنیم بسیاری از خریداران رپتور R به خاطر مصرف سوخت بالای این وانت پیکاپ از خریدش منصرف شوند. احتمالاً خریداران از این هیولا به عنوان دایناسورهای عصر مدرن خودروسازی نام خواهند برد، محصولاتی که طرفداران خاص خود را دارند.
اما تنها پیشرانه برگرفته از فورد موستانگ شلبی GT500 نیست که این وانت هیولا را جذاب میسازد. فورد از سیستم تعلیق عقب ۵ اتصالی به همراه بازوهای جدید در رپتور R استفاده کرده تا این خودرو تواناییهای بیشتری در مسیرهای خشن داشته باشد. همچنین شوکهای جدید فاکس نیز به همراه فنرهای پیچشی ۲۴ اینچی وجود دارند. سیستم تعلیق فورد F-150 رپتور R به حدی پیشرفته است که دامپرها بهصورت الکترونیکی کنترل میشوند و از حسگرهای ارتفاع برای پایش شرایط مسیر و تنظیم سیستم تعلیق استفاده میکند. وانت پیکاپ پرقدرت فورد قیمت بالایی دارد. در واقع برای دستیابی به این خودرو باید حداقل ۱۰۹۱۴۵ دلار کنار گذاشت که باعث میشود رپتور R حدود ۳۷ هزار دلار گرانتر از رپتور عادی با پیشرانه ۶ سیلندر باشد.
AMANTE
۲۶ آبان ۱۴۰۱کمتر از این بود جای تعجب داشت.
کسی که این ماشین رو میخره اصلا دنبال مصرف سوخت نیست و دنبال لذت بردن هست.
viper2
۲۶ آبان ۱۴۰۱به نظرم الان وقتشه جی ام هم یه پیکاپ با موتور ۷ لیتری تولید کنه و مثلث پیکاپ های های پرفورمنس کامل شه .
MILADZM
۲۶ آبان ۱۴۰۱از همون اول هم معلوم بود که قرار نیست مصرف خوبی داشته باشه
همین انجین روی شلبی GT500 هم سوار هستش و جالبه که بدونید مصرفش از انجین هلکت بیشتره !
جالبه که این موتور DOHC هستش ولی هلکت OHV
کلا من هیچ وقت نفهمیدم که این انجین دست ساز شاهکار که قطعا فناوری ش چندین دهه از انجین هلکت جلوتره اما مصرفش کلی بیشتره .
به هر حال دیدن مبارزه RAPTOR R و TRX بسیار جذابه
الان وقتشه جی ام هم عقلش سر جاش بیاد انجین LT4 رو بردار بکوبه توی سیلورادو تا جنگ تمام عیار این سه تفنگدار رو توی بخش پیکاپ ها هم شاهد باشیم .
Jamshid
۴ آذر ۱۴۰۱جنگ جهانی اول بین پیکاپ بابا😂
Ninja MA-R
۲۶ آبان ۱۴۰۱داداش دیگه لذت اینا رو بهونه نکن
کلا تو آمریکا مصرف سوخت براشون مهم نیست
یادمه یه نظر سنجی از مردم آمریکا گرفته بودن
مصرف سوخت اولویت ۲۳ بود
من اصلا نمیتونم ۲۳ تا اولویت برای خرید ماشین بگم
بعد اونوقت جا لیوانی اولویت زیر ۱۰ بود
کلا اونا اولویت هاشونم با ما فرق داره 😶
مشتاقی
۲۶ آبان ۱۴۰۱اسراف، اسراف، اسراف
چه لذتی وقتی این ور دنیا دارن به خاطر نون آدم میکشن؟
Iman99
۲۷ آبان ۱۴۰۱برید کنار حاجی گنگشون اومد
برید کنار زخمی نشید
نوش جونش بخور عزیزم تو فقط بخور
این بنزین مثل شیر مادر و نون پدر حلالت هست بخور
خدا قوت پهلوان خسته نباشید دلاور
واقعا هیچ آفرودری به گرد پاش نمیرسه مگر یه چیزی مثل مرسدس جی کلاس 4×4² و رم تی آر ایکس و هامر و هاموی اینها فقط میتونن در حدش باشن که اینها هم هرکدوم در کاربرد و تخصص خودشون برتر هستن که بازم هرکدم یکی از قطب ها دستشونه
بالاتر از اینها آفرودر های دیگه مگر دیگه بزرگانی از ریشه خودشون در کلاس بالاتر که بزرگتر از خودشون هستن آفرودر های بهتری هستن که باز از
ریشه خودشونن این اروپایی ها و امریکایی ها در همه چیز بهترین و اول هستن خداییش
Just toyota
۲۶ آبان ۱۴۰۱برای خارجی ها شاید خیلی زیاد باشه ، ولی برای ما ایرانی ها که پژو ۴۰۵ با سیکل ترکیبی ۲۰ لیتر به ازای هر صد کیلومتر داریم عددی واقعا به حساب نمیاد 😂🙌🙌🙌
Carbonado Aventador
۲۶ آبان ۱۴۰۱ماشینتو ببر تعمیرگاه یه نشون بده داداش من همونو دارم صدی ۹ میسوزونه
محمد
۲۶ آبان ۱۴۰۱البته شما با پژو ۲۰۰۰ دویست تا هم رفتی صدی ۹ سوزاندن هم حتما مثل دویست تا رفتنته
MILADZM
۲۶ آبان ۱۴۰۱داداش اشتباه گرفتی
اونی که میگی 200 تا رفته اسمش مجیده
11500 تا کامنت داره
این یکی دیگه س
این اسمش محمد حسین هست
تنها وجه اشتراکشون اینه که جفتشون لامبورگینی دوس دارن .
Carbonado Aventador
۲۷ آبان ۱۴۰۱مخلصیم🙌🏻
مرتضی مقدم
۲۷ آبان ۱۴۰۱چجوری صدی بیست مصرف میکنی؟منم همین ماشین رو داشتم پنج سال پیش.هیچوقت نصف این عددی ک شمامیگی هم نرسیدم.ببر تعمیرگاه
MASOUD 0099
۲۶ آبان ۱۴۰۱مثل … بنزین مصرف میکنه
Amirreza.M
۲۶ آبان ۱۴۰۱اگه کسی میدونه راهنمایی کنه : چرا مصرف سوخت ترکیبی بیشتر از شهریه آخه معمولا اینطور نیست
shayan
۲۶ آبان ۱۴۰۱وقتی عدد مینویسه چپ نویس میشه عددا رو از چپ به راست بخون
Asa
۲۶ آبان ۱۴۰۱نوش جونش
Amir evolution
۲۶ آبان ۱۴۰۱700 اسب واسه یه وانت زیاده
ولی شاهکاره
Ferrari
۲۶ آبان ۱۴۰۱تولید این دست ماشینها چه فایده ای داره؟
۱۱۰ هزار دلار برای ماشینی که اندازه یه تویوتا fj کروز قابلیت افرود داره
نمونه های دست دوم fj رو میشه با ۱۵_۲۰ هزارتا خرید و با ۱۵_۲۰ هزار دلار بیشتر میشه براش قطعات افرودی خوب سفارش داد
بهرام
۲۶ آبان ۱۴۰۱این هیولا رو با اف جی که تولیدش متوقف شده مقایسه می کنی؟؟؟؟؟؟
آخه تعصب و تنفر هم یه حدی داره!
blackwing
۲۶ آبان ۱۴۰۱فراری
افجی کروز بین محور اینا جا میشه ! چیو با چی مقایسه میکنی ؟
حتی مقایسه بالا ترین Trim تویوتا لندکروزر و تویوتا تاندرا با اینا ، نشدنی و اشتباهه
امیر
۲۶ آبان ۱۴۰۱دقیقا اف جی کروز بین محور اینا جا میشه و همین باعث میشه برای افرود و مانور پذیری تو مسیر های افرود بهتر باشه!
زاویه حمله اف جی فابریک ۳۶ درجه
زاویه حمله رپتور ۳۳ درجه
زاویه حمله تیرکس ۳۰ درجه
زاویه شکست و فرار هم اف جی بهتره حالا فکر کن ۱۰ هزار دلار خرج لیفت و تایر بزرگ تر و سپر های آفرودی بکنی تبدیل به چیزی میشه که ماشینای فابریک حریفش نمیشن
بالا بری پایین بیای رپتور آر و تیرکس بیشتر برا خودنمایی و جلب توجه ساخته شدن و اصن تو نصف مسیر های آفرودی جا نمیشن !! کسی که دنبال آفرود اکستریم باشه میره دنبال اف جی کروز و ۴رانر یا جیپ و برانکو دو در
blackwing
۲۶ آبان ۱۴۰۱حالا موقع آفرود شما میخوای پیاده شی گونیا نقاله دستت بگیری ببینی این مانع رو رد میکنی یا نه ؟
تعریف آفرود با Terrain فرق داره ، آفرود یعنی از روی آسفالت بیای بیرون میشه آفرود
ترین میشه سنگو لاخ کوهستانی ، برای Terrain آره درست میگی ولی تو آفرود چیزی جلودار اینا نیست
MILADZM
۲۶ آبان ۱۴۰۱دوست عزیز جناب امیر
به اینا میگن baja truck
اینا برای آفرود های سریع و پرسرعت و همیچنین حرکت و پرش از روی تپه های رمل و شن های نرم و روان ساخته شدن
نه بالا رفتن از صخره و توی این موقعیت هیچ ماشینی نمیتونه بهتر ازشون عمل کنه
اگه به دنیای RC علاقه داشته باشی
یه شرکت امریکن هست به اسم HPI RACING
یه مدل از ماشین های این شرکت سری BAJA هستن
این ماشین ها دقیقا حکم بزرگ شده اون ماشین های BAJA رو دارن
توی همون دنیای آر سی هم اون ماشینا برای حرکت توی صحرا و شن های نرم طراحی شدن
ARMAN سابق
۲۶ آبان ۱۴۰۱اگه اینجوریه مردم به فراری های الکی گرون که شتابشون به درد هیچ جا نمیخوره و همیشه تو پارکینگن و الکی جا گرفتن نیازی ندارن
به جایش می تونن یه گلف قدیمی بخرم تیون کنن از فراری چند صد هزار دلاری هم شتابش بهتر میشه
اگه بنا به تعصبه ما هم بلدیم
Ferrari
۲۶ آبان ۱۴۰۱سه تا کامنت درجواب من گذاشتید ومتاسفانه درک
بسیار پایین شمارو نشون داد که نفهمیدید سوال من درمورد چیه.
نابغه های عزیز من پرسیدم دقیقا این ماشین برای چی ساخته شده؟ چرا بولشت مینویسید برام؟ خب بگید نمیدونید یا اصلا چیزی نگید
یه پیکاپ با موتور سوپر شارژ موستانگ؟
یکی گفته اف جی کروز بین محور های این ماشین جا میشه. این که افتخار نیست فاصله زیاد محورها برای یه ماشین افرود نقطه ضعف محسوب میشه.
درجواب ارمان هم باید بگم فراری در کلاس خودش ماشین معقول میسازه هروقت فراری یه سوپر اسپرت ساخت که قابلیتهای پیکاپ هارو داشته باشه شما میتونی بگی این کار مسخره بوده و واقعا هم مسخرست
blackwing
۲۶ آبان ۱۴۰۱چند سالته که به من میگی درکشو نداری ؟ پشت پراید نشستی به منی که ۲۰ ساله دارم با ماشین امریکایی رانندگی میکنم میگی بولشت مینویسی ؟؟
سوالت مسخره بود جوابت هم در حد خودت بود ، تویی که عکس فراری گذاشتی اصلاً نباید راجع به پیکاپ امریکایی نظر بدی
MILADZM
۲۶ آبان ۱۴۰۱داداش شما تازه اومدی سایت
ولی قضیه این بحث برمیگرده به 9 ماه پیش
یه بحثی اون موقع بین ایشون و یه آقای طرفدار فورد پیش اومد این آقا از اون به بعد به خیال خودش میخواد فورد رو ببره زیر سوال
بزار برات ساده کنم این آقا داره از فورد gt فشار میخوره که فراری جونش رو چندین سال پیاپی تحقیر کرد همین .
ARMAN سابق
۲۶ آبان ۱۴۰۱این برای پرش از رو رملا ساخته شده کاری که هیچ اف جی کروزی و اکثر ماشینای استاندارد اگه بکنن باید برن اوراق خونه
همونطور که هندلینگی که فراری داره رو یه گلف تیون شده نمی تونه داشته باشه.
بهرام
۲۶ آبان ۱۴۰۱نه برادر من. تصور شما اشتباهه. تو آفرود هم حفظ تعادل خیلی اهمیت داره. اتفاقایکی از مهمترین مشکلات تویوتا همین خشک بودن و بی تعادل بودن ماشینهای آفرودشه. به ویژه اف جی
ما تو ایران ماشین ندیدیم فکر می کنیم تویوتا خیلی ماشینه. تنها مزیتش ارزون بودنشه. وگرنه تو ماشینهای آفرود رده بالا هیچ جایگاهی نداره
واسه ماشین آفرود جمع و جور هم جیپ هست که خدای صخره نوردیه. ولی برای جامپ و رانندگی هیجانی تو کویر و همینطور سفر با تجهیزات زیاد، این غولا بهترن
احمدرضا
۲۷ آبان ۱۴۰۱بولشت!
😄
باسواد
MILADZM
۲۶ آبان ۱۴۰۱فراری
دوست عزیز
این پیکاپ تراک ها برای آفرودی که شما مدنظرته ساخته نشدن
اگه ویدیو های یوتیوب رو هم ببینی به اینا میگن BAJA TRUCK
یعنی سیستم تعلیق و بازوهای فنربندی و شاک ها و … به جوری تنظیم شدن که با سرعت های بالا توی شن های نرم و روان مثل کویر و … حرکت کنی و با لذت هر چه تمام تر از روی تپه های رمل بپری جیگرت حال بیاد
به این منظور یه انجین وی 8 گردن کلفت هم نیاز داری
چیزی که اف جی حتی توی خواب هم نمیتونه ببینه
نه آفرودی که صرفا از توی رودخانه و سنگلاخ بگذری
آوردن اسم تویودا کنار این هیولاهای بی شاخ و دم خودش توهین نابخشودنی هستش .
Iman99
۲۷ آبان ۱۴۰۱در جواب امیر که همه حرفاش اشتباه بود
آخه اف جی فسقلی رو چه بهمقایسه با این غول بیابونی
اگه گیر کارتون فاصله بین دومحوره و کاربردش که همون برانکو رپتور رو بیارید تو هرچی آفروده اف جی fj و لنکروز هست رو لوله میکنه و میزاره تو جیبش و کلا برانکو و رپتور از هر لحاظ خیلی بهتر هستن
و پرش ها و دست انداز های مهیبی که این فورد رپتور ردشون میکنه اف جی و لند کروز اگه باهاش مواجه بشن از هم میپاشن و متلاشی و اوراق میشن
ضمن اینکه خود همین فورد اف ۱۵۰ رپتور رو بیارید چرخ های ۴۰ اینچی آفرود بندازید زیرش تا بیشتر از قبل آماده بشه واسه آفرود که دیگه از هرچی سخره هست عبور میکنه و از همه جا رد میشه و تو افرود هرچی اف کی و لنکروز هست رو میخوره و میزاره تو جیبش و کلا از همه نظر خیلی بهتره
ولی کلا فورد اف ۱۵۰ رپتور بیشتر واسه افرود های خشن صحرایی حال میده دست انداز ها و ناهمواری های مهیبی که فورد رپتور هضمشون میکنه اگه اف جی یا لندکروز باهاش مواجه بشن همون اولش از هم میپاشن و داغون میشن و باید بیان با یدک کش جمعشون کنن ببرنشون چون کوچیکن در برابرش و هرکدوم با ۱.۸ و ۱.۹ عرض و وزن حدون ۲ تن و فاصله از زمین معمولی اصلا نمیتونن و قابل مقایسه با فورد رپتور نیستن و ظرفیت این رو هم ندارن حالا هزار که خواسته باشن ارتقاش هم بدن چون پتانسیلشون در حد فورد رپتور و اونهایی که میگم نیست نمیتونن در حدش باشن
چون فورد رپتور از همه نظر خیلی بهتر از افجی و لنکروزه و کلا با این غول رپتور قابل مقایسه نیستن
کلا تو رده این فقط مرسدس جی کلاس 4×4² و رم تی آر ایکس و هامر ها و هاموی هرکدوم با بیش از ۲.۲ متر عرض و بیش از از ۳ تن وزن و فاصله از زمین خیلی زیاد و قدرت های بسیار بالا فقط میتونن یه چیزی در اون زمینه باشن و هرکدوم در زمینه تخصصی خودش در حد فورد اف ۱۵۰ رپتور آر باشن و هستن آفرود اکستریم و سطح بالا و بالاترین سطح و بهترین آفرودر های فول سایز یعنی همینها که گفتم
بعد از اینها ها هم آفرودر مدرن فورد برانکو رپتور برتر هست
آفرودر لوکس رنجروور برتر هست
آفرودر کلاسیک اینیوس گرنادیر برتر هست
سطح بالا ها و اول ها که برتر هستن که همینهایی که بودن که گفتم که کلا همه از اروپا و امریکا هستن و کلا تو همه چیز بهترین و اول هستن و تو این مورد هم همینطور
Jamshid
۴ آذر ۱۴۰۱داداش
تیون موتور شش سیلندر ، اونم رو اتاق صد که اعراب ها میزنن ، یا انجین خطی نیسان سوپر سافاری
تونستی از شش سیلندر های آمریکایی دو هزار و پونصد اسب بخار قدرت میگیره ، هر چی ماشین هست رو لول میکنه
کلا کلاس جدا هستن مقایسه نکن
هر کدوم پتانسیل های جدا و خوب دارن
Jamshid
۴ آذر ۱۴۰۱ببخشیدا ژاپنی بازم
ولی اینا هیچیشون به هم نمیخوره
بگو یک ذره
کلاس و اندازه موتور و امکانات و مصرف سوخت و موتور و حجم و مصرف سوخت و . کلا از زمین تا آسمون فرق دارن
ashkan-car
۲۶ آبان ۱۴۰۱برای یه خودروی وانت پیکاپ که هم برای آفرود و هم برای بار بردن قابل استفاده است. اونم با این حجم موتور به نظر من مصرف منطقی داره.
مجید
۲۶ آبان ۱۴۰۱برو بابا مگه عقلش کم باشه انگار چه خدماتی میتونه بده که ژاپنیها نمیتونن بدن
بهرام
۲۶ آبان ۱۴۰۱دیگه شما به بزرگواری خودتون ببخشید که ژاپنیها همچین هیولای آفرود سوپرسایز و نرم و راحت و هیجانانگیزی تولید نمی کنند.
مجید
۲۶ آبان ۱۴۰۱کی این اراجیف گفته برو تست تویوتا توندرا یا نیسان تیتان ببین قورت میده همرو کی اینو میخره جز خود آمریکایی ها که اونم بخاطر وطن پرستیشونه
blackwing
۲۶ آبان ۱۴۰۱مجید 😂🤦🏻♂️
اگه واردات تو ایران آزاد بود هیشکی طرف این اسباب بازیهای تویوتا نمیرفت ، تو خیابون پر میشد از وانتهای فورد ، جیامسی و شورولت..
توی تاریخ تمامی سازندههای وانت دنباله روی امریکاییا بودن و همیشه هم با اختلاف پشت سر اونا قرار داشتن ، نیسان تایتان قورت میده اینا رو ؟؟ مثه اینه بگی ناوچه جماران از پس ناو USS Arlington بر میاد !!
خیلی از سازندهها هم شکست خوردن مثل همین نیسان تایتان و مرسدس ایکس کلاس..
.
همین توندرا فقط تو بازار امریکا و توسط خود امریکاییا ساخته میشه..
.
اگه تو اروپا کسی اینا رو سوار نمیشه چون قوانین حمل و نقل محدودیت داره و خیابونها و پارکینگهاشون جا برای این هیولاها نداره و مالیات سنگینی میگیرن
سوشیانت
۲۶ آبان ۱۴۰۱فعلا که آمریکایی تو بحث پیکاپ های لوکس و اسپرت حرف اول رو میزنن و ژاپنی ها پشت سر آمریکایی ها هستن نمونش همین جی ام سی حتی درب پشتیش هم آپشن داره برو فیلمش رو ببین به همه جهت باز میشه حتی رو در پشتیش هم اسپیکر داره و میشه موزیک گوش داد!!! کدوم ژاپنی همچین امکاناتی داره؟؟؟؟؟؟ کدوم پیکاپ ژاپنی ماساژور صندلی و تنظیم ۱۶ جهته داره
امیر
۲۶ آبان ۱۴۰۱بلک وینگ خیلی شبیه نوید ۰۰ حرف میزنی
پس بقیه دنیا که واردات آزاده چرا تویوتا پرفروش ترین برنده
تویوتا توندرا هم تو آمریکا ساخته میشه چون دولت آمریکا روی وانت های وارداتی ۲۵ درصد مالیات میبنده بنز ایکس کلاس واسه همین وارد آمریکا نشد
حسین
۲۶ آبان ۱۴۰۱اگه واردات آزاد بود کسی طرف تویوتا نمی رفت😂 این حرفو جای دیگه نگی گل پسر آمریکایی سوار چون بهت میخندن. تو آمریکا که واردات آزاده چی سوار میشن؟؟؟ تو اروپا چی؟ لازمه یکبار دیگه آمار فروش حماسی شورلت تو اروپا رو بگم؟ شورلت با افتخار سالی هزار دستگاه میفروشه تو اروپا. مشخصه تو اقتصاد آزاد کدوم برندها خریدار دارن کدوما ندارن
بهرام
۲۶ آبان ۱۴۰۱نه عزیزم. آمریکاییا یه ملت مصرفگرا و راحت طلبن. تا چیزی خوب نباشه سراغش نمیرن.
تایتان و توندرا با اینکه تو آمریکا طراحی و تولید شدن، حرفی برای گفتن جلوی اینا ندارن. الکی خودتو گول نزن.
blackwing
۲۶ آبان ۱۴۰۱حسین
.
آزاد تر از اقتصاد امریکا داریم ؟
نکنه میخوای بگی نروژ و آلمان ؟؟
واسه وارد کردن سیلورادو باید دوبرابر پول بدی این یعنی اقتصاد آزاد ؟
لندکروز خدابیامرز که از بازار امریکا کیک شد ، ال ایکس هم همین میشه ، نیسان تایتان نفسهای آخرشو میکشه ، وضعیت سکویا هم که بهتر نیس ، اونوقت توعه شوتی سوار که دغدغه شاتون زدن ماشینتو داری برو بشین بروشور بخون آمار در بیار
هروقت با ماشینت تونستی دونات بزنی بیا آمار کمپانیهای دیگه رو بده 🫵🏼😉
حسین
۲۶ آبان ۱۴۰۱تو همون بازار آمریکا تویوتا پر فروش ترین برنده😂 نکنه فک کردی فورد اوله🤣🤣
کادیلاک و لینکلن کجان؟ مرحوم مالیبو کجاست؟ آخی از خط تولید خارج شد؟ آخی دلم سوخت واسش. از پونتیاک و کرایسلر چه خبر جانم؟ راستی داج هم که بعد پنجاه سال با کپی زدن از آلفا یه دونه محصول جدید معرفی کرد😂 نصف بازار آزادتون دست ژاپنی هاست بقیه جهان هم که اصلا نگاه نمی کنن به ماشینای آمریکایی.
امیدوارم لاستیک دوچرخت باد داشته باشه دو روز دیگه بری جلو مدرسه دخترونه باهاش تک چرخ بزنی جانم😂
blackwing
۲۶ آبان ۱۴۰۱مجید
به اینا میگن Ultra High-Performance Super Truck
کلاسی که به هیچ عنوان برای ژاپنیها تعریف نشده و نخواهد شد..
datsun
۲۶ آبان ۱۴۰۱(اگه واردات تو ایران آزاد بود هیشکی طرف این اسباب بازیهای تویوتا نمیرفت)
یه سر به کشورهای حوزه خلیج فارس بزن، اونجا هم واردات آزاده هم حق انتخاب
(توی تاریخ تمامی سازندههای وانت دنباله روی امریکاییا بودن و همیشه هم با اختلاف پشت سر اونا قرار داشتن )
تو فول سایزها حرفت درسته صرفا هم ژاپن دوتا وانت فول سایز بیشتر نداره اونم برای بازار آمریکاست
ولی تو میان سایز و کوچک بقیه دنبال رو ژاپن بودن
blackwing
۲۶ آبان ۱۴۰۱وانتی که کوچیک باشه بدرد نمیخوره ، کشورهای خلیج فارس هم رفتم دیدم تعداد جیامسی و شورولت کمتر از تویوتا نیست ، کلاس سوپر تراکها رو امریکاییا پایه گذاری کردن ، تا ابد هم متعلق به خودشونه ، ۴تا کشور که جمعیتشون ۵۰ میلیون نفر هم نمیشه که معیار نیست
معیار بازار امریکاست جایی که آزادی عمل به کمال میرسه ، نه قطر و امارات که ۴۰ ساله کشور شدن
datsun
۲۶ آبان ۱۴۰۱از لحاظ شما وانتی که کوچک باشه بدرد نمیخوره آخه همه مثل شما بالای ۸۰ هزار پول ندارن بدن پیکاپ و صد کیلومتری ۲۳ لیتر بنزین بریزن توش وگرنه تو اکثر بازارها از وانتهای مید سایز استقبال میشه این که میگی کی تویوتا مسخره تو بازار آمریکا جدا از بحث وانت آمار فروش ۲۰۲۱ از بیست خودرو پرفروش ۱۱ عددش ژاپنی بود که بیشتر هم تویوتا بودن من دیگه حرفی ندارم
Porsche 911
۲۷ آبان ۱۴۰۱خیلی جالبه
وقتی بحث فروش میشه
آمریکایی ها توی بازار خلیج فارس خوب میفروشن و اون بازار بازار مهمی تلقی میشه
اما وقتی نوبت تویوتا میرسه شدن ۴ تا کشور ۵۰ میلیونی که معیار نیستن
حداقل قبل از بحث به ثبات توی حرفاتون برسین بعد بحث کنین
بهرام
۲۷ آبان ۱۴۰۱من نمی دونم چرا یک چیزی که به راحتی قابل فهمه اینقدر برای دوستان متعصب سنگین و پیچیده میشه.
بله تویوتا زیاد میفروشه چون در رنج ماشینهای ارزان و کم استهلاک فعالیت میکنه. اساسا تو هر رده ای اقتصادی ترین و کم استهلاک ترینش رو میسازه. ولی همین موضوع باعث میشه ماشینهای پرفورمنس بالا نداشته باشه تو محصولاتش. همچنین از نظر تکنولوژی معمولا پیشتاز نیست. پشت سر بقیه حرکت می کنه. چون این مدلی ارزون تر در میاد.
ولی ماشین اقتصادی که نمی تونه پرهیجان باشه. بعدش هم کسایی که توانایی مالی خوبی داشته باشن خیلی سراغش نمیرن. الان عملا تولید خودروهای اقتصادی و با سود پایین همش افتاده روی شونه تویوتا، که البته در اون مورد هم درگیر رقابت با کرهای هایی شده که توسط کمپانیهای آمریکایی پشتیبانی میشن.
بهرام
۲۷ آبان ۱۴۰۱توی ژاپنیها قبلا نیسان ماشینهای پرفورمنس بالا و هیجان انگیزی تولید می کرد. سوپرسافاری و جیتیآر واقعا حرف نداشتن. پاترول سافاری واقعا یکی از کاملترین خودورهای دنیای آفرود بود. ولی اونم الان به بلای تویوتا گرفتار شده. همین اقتصادیبازی. ارزون و فراوون و کماستهلاک…
آمریکاییها به مدت دو دهه زیاد سرمایهگذاری نمیکردن تو صنعت خودرو. حالا دوباره با قدرت زیادی برگشتن. همون استایل قدیمی رو با تکنولوژی و طراحی روز (که تو هیچکدومش محدودیتی ندارن) ترکیب کردن.
اروپا قبلا با مالیاتهای سوختی سنگین و ژاپن با محدودیتهای وارداتی جلوشون رو می گرفت. ولی الان با ورود پرقدرت آمریکاییها به خودروهای الکتریکی وضعیت هر دو جبهه خندهدار شده یک کم. هر دوشون شروع کردن به انتقاد از خودروهای الکتریکی! تویوتا که میگه من به الکتریکی اعتقاد ندارم و هیبرید خوبه! اروپاییها میگن باید هیدروژنی باشه. یعنی هر خودرو یه بمب متحرک حمل کنه!
blackwing
۲۶ آبان ۱۴۰۱اینا دایناسورهای عصر کرتاسه و ژوراسیک هستن که دوباره زنده شدن…
ویلاسیرپتور ها به عنوان باهوش ترین شکارچیان تاریخ ( ۲۰ درصد از مغزشون استفاده میکردن ) و تیرکس ها به عنوان بزرگ ترین گوشتخوار خشکیها ( جمجمه تیرکس ۲ تن وزن داشت ) شناخته میشدن
مهراد
۲۶ آبان ۱۴۰۱بخور نوشه جونت ، تو نخوری کی بخوره !
امیر
۲۶ آبان ۱۴۰۱یه نکته ک خیلی عجیب و البته جالبه، مصرف برابر با رم تیرکس اما رم موتورش حجیم تره و قدیمی تر و قدرتش هم کمی بالاتره و وزنش هم بیشتره!
HEMI😍
Chevrolet3
۲۶ آبان ۱۴۰۱mopar !
you’re with us or behind us .
✈😎
R@min
۲۶ آبان ۱۴۰۱بخاطر ساختار میل لنگ متقاطع هست که برای دسترسی به پرفورمنس و دور بالا با قیمت پایین تر از این ساختار استفاده میشه که در پروژه های هات راد خیلی استفاده میشه و کاملا طبیعیه. هیچ چیز عجیب نیست اگر راجب دلیلش تحقیق کنی.
امیر
۲۷ آبان ۱۴۰۱بله درسته اما منم دلیلشو میدونستم و صرفا بحث پروفورمنس و چیزی ک عملا به مصرف کننده تحویل میده، بود
این موتور اگه اشتباه نکنم تا ۷هزار راحت دور میگیره اما موتور هلکت روی تیرکس فک میکنم ۶۲۰۰ و البته قدرت بالاتر در دورهای بالاتر در موتور رپتور
احمدرضا
۲۶ آبان ۱۴۰۱گوارای وجودش
shahrukh
۲۶ آبان ۱۴۰۱Miles per gallon , dont matter
when you have smiles per gallon😁
امیرحسین
۲۶ آبان ۱۴۰۱مهم اینه کی دستمون به فرمونش میخوره
امین
۲۶ آبان ۱۴۰۱این مصرف سوخت رو چجوری حساب کرده؟!!! چرا مصرف ترکیبی از مصرف شهری هم بیشتر شده.!!!! توی مصرف ترکیبی مصرف جاده رو ضربدر 2 می کنن و با مصرف شهری جمع میزنن و نتیجه رو تقسیم بر 3 می کنند. همیشه مصرف ترکیبی عددی بین شهری و جاده ای هستش.
دلیل اینکه مصرف جاده ای رو در 2 ضرب می کنن این هستش که یک اتومبیل به طور میانگین دو سوم از صد کیلومتر رو در جاده های بزرگراهی طی می کنه.
R@min
۲۶ آبان ۱۴۰۱دو تا محصول احمقانه که یکی ضعف مهندسیشو پشت یه موتور هلکت قایم کرده و یه هایپ احمقانه ایجاد کرده و یه تیم احمق تر موتور دست سازی که باید رو سوپراسپرت سوار می شد رو پیکاپ گذاشته که جواب حماقت رقیبو بده.
این موتور باید رو فورد جی تی یا یه سوپراسپرت موتور جلو یا هایپرکار باشه شده وسیله بازی یه عده که دنبال عر عر V8 رو پیکاپ هستن. هر وقت این ماشینو می بینم واقعا حرصم می گیره چرا واقعا ؟؟!!
مازیار
۲۶ آبان ۱۴۰۱فراری جوابت اینجاست☝
جای دیگه نرو
Payfast
۲۶ آبان ۱۴۰۱V8 های فورد که رو کونیگزگ ها هستن خیلی خوب نشون میدن
Asa
۲۶ آبان ۱۴۰۱بعد از فرمایش شما دیگ تمام مهندسان فورد و جنرال موتورز جم میکنن و میرن .
چون اونا احمقن ولی گویا شما بیشتر از اونا سواد دارید.
اونی که سرمایه تولید موتور gt500 رو داده و اون بازاریاب متخصصی که فورد به کار میگیره احتمالا متوجه نکته ظریفی که شما اشاره کردید نشدن دیگ .
R@min
۲۶ آبان ۱۴۰۱تموم شد ؟؟ خیلی نکته ظریفی بود حتما یادم می مونه. سرمایه gt500 سال ۲۰۱۷ تامین شده بود و هیچ برنامه ای برای رپتور هشت سیلندر وجود نداشت.
Porsche 911
۲۷ آبان ۱۴۰۱دقیقا رامین جان
نمیدونم چرا فورد روی GT از موتور اکوبوست ۶ سیلندر استفاده کرد
درحالی که موتور V8 خودش یکی از بهترین V8 هاست و همین الان هم مشخصه که این موتور روی نسخه های مختلف کویینزگ چه پرفورمنس عالی ای میدن
کوروش
۲۷ آبان ۱۴۰۱هیچکس خطاب به این ماشین:بیا منم بخور.
ولی واقعا ارزش داره