هرچند نسل جدید فورد موندئو فقط در چین عرضه میشود اما نظر علاقهمندان به سدانها در سراسر جهان را جلب کرده است. پس از معرفی نسخهٔ معمولی این ماشین در ماه گذشته، حالا فورد نسخهٔ اسپرت ST-Line آن را به همراه انتشار اولین تصاویر از داخل خودرو معرفی کرده است. این نسخهٔ اسپرت از سپرهای جلو و عقب متفاوتی نسبت به موندئوی معمولی برخوردار است و در جلوی آنهم جلوپنجرهٔ جدیدی دیده میشود. همچنین عناصر مشکی براقی چراغهای اصلی جلو را به ورودی هوای درون سپر متصل کردهاند.
در عقب خودرو دیفیوزر بزرگتری در سپر، تریم مشکی براق در سر اگزوزهای تزئینی و اسپویلر کوچک مشکیرنگی در لبهٔ درب صندوق دیده میشود. نمونهای که از این خودرو به نمایش درآمده است، با رنگ قرمزی رنگآمیزی شده که تضاد جذابی با سقف مشکیرنگ آن دارد. زیر این بدنهٔ زیبا هم رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی قرار گرفته است. طول خودرو اما بدون تغییر باقیمانده و ۴,۹۳۵ میلیمتر است.
همانطور که در ابتدا گفته شد، فورد همزمان با معرفی موندئو ST-Line، برای اولین بار رسماً داخل نسل جدید این سدان میان سایز را هم نشان داده است که بسیار آیندهنگرانه به نظر میرسد. اصلیترین ویژگی داخلی موندئو نمایشگر بسیار بزرگ تمام عرضی ۱.۱ متری یا ۴۳ اینچی است که سال گذشته مشابه آن را در فورد ایووس دیده بودیم. این شامل یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی به همراه یک نمایشگر لمسی ۲۷ اینچی با وضوح ۴K میشود که تا مقابل سرنشین جلو کشیده شده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC+ 2.0 را ارائه میکند.
این سیستم از تکنولوژی هوش مصنوعی بایدو هم برخوردار است. موندئو ST-Line همچنین در داخل از صندلیهای اسپرت، تریم قرمزرنگ، نورپردازی داخلی، سانروف پانوراما و نشان ST روی داشبورد هم بهره میبرد تا حال و هوایی اسپرت داشته باشد.
با وجود طراحی اسپرت، زیر کاپوت موندئو ST-Line همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر اکوبوست نسخهٔ معمولی قرار دارد که ۲۳۵ اسب بخار قدرت تولید میکند و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. این پیشرانه در مدل ایووس که پلتفرم مشترکی با موندئو و همینطور لینکلن زفیر دارد هم ارائه میشود.
نسل جدید موندئو توسط چانگان فورد در چین در حال تولید است و اولین نمونههای آن به نمایندگیهای فروش رسیدهاند. این خودرو میتوانست بهعنوان نسل جدید فیوژن در آمریکای شمالی هم عرضه شود اما فورد تصمیم گرفته تمام سدانهای خود را از آن بازار حذف کند. همین موضوع در مورد بازار اروپا هم صدق میکند و بهتازگی پس از ۳۰ سال موندئو از این بازار حذف شده است.
پرهام رهام
۸ اسفند ۱۴۰۰خیلی ماشین خاصی من که از ظاهرش خیلی خوشم اومد
مهدی
۸ اسفند ۱۴۰۰نمای بغل بسیار عالی – قدرت موتور عالی – رینگ 19 اینچی – دیگه این چینی ها چی میخوان تقریبا مشخصات و زیبایی بی ام و اما قیمت یک سوم آن
مردیم از خوشی
۸ اسفند ۱۴۰۰چرا قیاس بیهوده میکنی
مردیم از خوشی
۸ اسفند ۱۴۰۰تا الان 5 تا دیسلایک
یعنی شما هم موافق هستید که این ماشین یک سوم bmw قیمت داره ؟
مردیم از خوشی
۸ اسفند ۱۴۰۰این کار اح مقانه آمریکایی ها درک نمی کنم سدان هایی به این خوبی تولید می کنند ولی در همه جا عرضه نمی کنند ! و رقبا راحت بازار های دیگه را جمع می کنند
RKH7787
۸ اسفند ۱۴۰۰آخه یکی به من بگه که این چین برا اینا چکار کرد که دارن کلی ماشین توش عرضه میکنن؟
مردیم از خوشی
۸ اسفند ۱۴۰۰💰
GMA
۸ اسفند ۱۴۰۰چرا موندئو چینیزه شده؟ 💔😕
GMA
۸ اسفند ۱۴۰۰سلام دوست عزیز
خیلی دوست دارم به گروهتون بپیوندم اما متأسفانه نمیتونم در خدمتتون باشم شرمنده🙏
elman
۸ اسفند ۱۴۰۰ماشین خیلی خوبیه فقط نمیدونم چرا برای چین هستش چون ماشین خیلی خوبیه . نمیفهمم چرا فورد بازار خودشو یعنی آمریکا رو ول کرده و رفته چین
محمد احسان رضایی
۸ اسفند ۱۴۰۰چون همه میخوان بازار چین رو فتح کنن چین بزرگترین بازار خودرویی جهان رو داره و رقابت بسیار بالایی توی صنعت خودروسازی چین وجود داره.
تو همین موقعیت هم داره ماشین هایی که خودش میسازه فروش میره همه ی خودرو سازی های بزرگ دنیا نسخه های خاصی از خودرو های خودشون رو برای بازار چین میسازن.
محسن
۸ اسفند ۱۴۰۰به به چه زیبا
مرتضی
۸ اسفند ۱۴۰۰تلویزیونا رو ریخته تو موندئو ها
یوسف
۸ اسفند ۱۴۰۰طراحی جالب و هیجان انگیزی داره ولی طراحیش اصلا شبیه فوردهای دیگه نیست.