زمانی که نسل جدید فورد F150 در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، تغییرات فنی اساسی خود را زیر ظاهری که شباهت زیادی به نسل قبلی داشت پنهان کرده بود و حالا نسل جدید سری F سوپر دیوتی نیز همین رویکرد را دنبال کرده است. هرچند این پیکاپ سنگین حالا به جلوپنجرهٔ جدیدی مجهز شده که بین چراغهای بازطراحی شده اما آشنایی قرار گرفته است ولی سوپر دیوتی مدل ۲۰۲۴ در ظاهر خیلی جدید به نظر نمیرسد. بااینحال، در پروفیل جانبی گلگیرها حالا مسطحتر شده و برخلاف قبل خیلی از بدنه بیرون نزدهاند.
مثل بیرون، فورد در داخل پیکاپ سنگین خود هم محافظهکار بوده و همان طرح کلی نسل قبلی را حفظ کرده است تا جایی که پانل میانی داشبورد شباهت زیادی به قبل دارد هرچند که حالا غربیلک فرمان بروز شده و یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی هم به لیست آپشنها افزوده شده است. همچنین بهجز تیپ پایهٔ XL که با نمایشگر ۸ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی ارائه میشود، تمام تیپها بهصورت استاندارد به نمایشگر بزرگتر ۱۲ اینچی مجهز هستند. علاوه بر این، حالا کیفیت متریال داخلی هم افزایش پیدا کرده است.
ازآنجاییکه خریداران سوپر دیوتی معمولاً ساعتهای طولانی کار میکنند، فورد صندلیهای Max Recline را برای آن ارائه کرده که برای اولین بار در نسل جدید F150 ارائه شدند. این صندلیها کاملاً تخت میشوند تا راننده بتواند بخوابد یا استراحت کند. سیستم صوتی استاندارد این پیکاپ از برند B&O با هشت بلندگو است اما امکان سفارش نمونهٔ ۱۰۸۰ واتی با ۱۸ بلندگو هم وجود دارد. اینترنت 5G، اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، قابلیت بهروزرسانی از راه دور، هدآپ دیسپلی رنگی و حداکثر ۲۸ دوربین دورتادور خودرو هم از دیگر تجهیزات سوپر دیوتی هستند.
اما همانطور که در ابتدا اشاره شد، تغییرات مهمتر زیر پوست پیکاپ رخ دادهاند. در اینجا، یک پیشرانهٔ ۶.۸ لیتری بنزینی کاملاً جدید جایگزین نمونهٔ ۶.۲ لیتری قبلی شده است. این پیشرانه به بلوک چدنی، سر سیلندرهای آلومینیومی و تزریق سوخت متوالی مجهز است. فورد هنوز خروجی این موتور را اعلام نکرده ولی گفته است که گشتاور دور پایین زیادی تولید میکند تا شروع حرکت در شیبها را آسانتر کند. خریدارانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما میتوانند سراغ پیشرانهٔ ۷.۳ لیتری V8 گودزیلا بروند که چند ارتقاء مثل بهبود ورود هوا را تجربه کرده است و بیشترین خروجی این کلاس برای یک پیشرانهٔ بنزینی را ارائه میکند. البته فورد خروجی این موتور را هم اعلام نکرده است.
علاقهمندان به پیشرانههای دیزلی هم میتوانند موتور ۶.۷ لیتری V8 را انتخاب کنند که باید حدود ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. این پیشرانه نیز به منیفولدهای اگزوز ارتقاءیافته و توربوشارژر منحصربهفردی مجهز شده است تا بالاترین خروجی این کلاس را فراهم کند. انتقال نیروی هر سه موتور توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و حالا تمام تیپها از XLT و بالاتر بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز خواهند بود.
پیکاپهای سنگین برای یدک کشی طراحی میشود و تقریباً ۹۰ درصد خریداران از آنها برای این منظور استفاده میکنند؛ بنابراین، تعجبی ندارد که در نسل جدید سوپر دیوتی فورد توجه زیادی به تکنولوژیهای یدک کشی داشته و مجموعهای از سیستمهای پیشرو در این کلاس را توسعه داده که یکی از جالبترین آنها دستیار قلاب تریلر است. با این سیستم، یک دوربین محل اتصال تریلر را تشخیص میدهد و سپس پیکاپ بهطور خودکار عقب میرود تا به آن متصل شود. به لطف این ویژگی، راننده هیچ نگرانی برای هدایت پیکاپ جهت اتصال به تریلر نخواهد داشت زیرا همهچیز بهصورت خودکار انجام میشود.
علاوه بر این، فورد یک سیستم ناوبری خاص یدک کشی را هم برای سوپر دیوتی جدید توسعه داده است. در این سیستم، راننده اندازه و وزن تریلر را وارد میکند و سپس ناوبری بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد را پیدا خواهد کرد تا بسته به اندازهٔ تریلر، پیکاپ با پیچهای تند و پلهای باریک مواجه نشود. یکی دیگر از ویژگیهای جذاب نسل جدید سوپر دیوتی نصب دوربین و سنسورهای دندهعقب برای اولین بار بالای درب پشتی است تا حتی زمانی که درب بار باز است، راننده بتواند عقب را ببیند. فورد همچنین برای این پیکاپ سنسورهای نقطهٔ کور جدیدی را ارائه کرده که میتوان روی تریلر نصب کرد. یک دوربین تریلر ۳۶۰ درجه نیز این سنسورها را همراهی میکند که نمایی از بالای تریلر را در اختیار راننده قرار میدهد.
اما تکنولوژیهای تریلر نسل جدید سوپر دیوتی به اینجا ختم نمیشود زیرا فورد یک سیستم هشدار سرقت را هم ارائه کرده که اگر هنگام قفل بودن درهای پیکاپ، اتصال تریلر قطع شود، از طریق اپلیکیشن FordPass به راننده اطلاع میدهد. فورد هرچند فعلاً ظرفیت بار و یدک کشی سوپر دیوتی را اعلام نکرده اما قصد ارائهٔ بالاترین ظرفیت این کلاس را دارد. شش حالت رانندگی مختلف و مجموعهای از سیستمهای ایمنی مثل کروز کنترل تطبیقی هوشمند، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، ترمز اضطراری خودکار، نوربالای خودکار و سیستم پایش نقاط کور هم از دیگر ویژگیهای این پیکاپ سنگین جدید هستند.
علاوه بر این، فورد به فکر ارتقاء تواناییهای آفرود سوپر دیوتی جدید هم بوده است و به همین دلیل پکیج آفرودی ترمور را ارائه کرده که برای تمام تیپها قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، امکان سفارش پکیج دیگری بنام XL Off-Road هم وجود دارد که لاستیکهای ۳۳ اینچی، قفل دیفرانسیل عقب و محافظ زیر بدنه را به همراه خواهد داشت. نسل جدید فورد سری F سوپر دیوتی اوایل سال آینده برای فروش راهی بازار خواهد شد.
TML BN
۷ مهر ۱۴۰۱فقط میتونم بگم یا خدا😂😂😂
Reza Waffen SS
۷ مهر ۱۴۰۱فورد سوپر دیوتی : لایک
شورلت سیلورادو HD : دیسلایک
OM.01
۷ مهر ۱۴۰۱Reza Waffen SS
تو پست فورد سوپر دیوتی میگی سوپر دیوتی بهتره یا سیلورادوHD.
🤣🤣
Reza Waffen SS
۷ مهر ۱۴۰۱خوووب ؟؟؟
بی خیال اسم
۷ مهر ۱۴۰۱تو پیکاپ سازی جنرال موتورز چندسال از فورد و رم عقب تره از سیلورادو تا HD
سوشیانت
۷ مهر ۱۴۰۱نه اتفاقا جی ام سی سیرا دنالی خیلی لوکسه
بی خیال اسم
۷ مهر ۱۴۰۱خب لوکسی چکار پیکاپ میاد
مهم ظرفیت بار و بکسل و …. هست
سوشیانت
۸ مهر ۱۴۰۱تو هر سبکی لوکس بودن قطعا خوبه
بی خیال اسم
۱۴ مهر ۱۴۰۱اصلا خوب نیست
یارو پیکاپ می خره
که بار بره از ماشینش پول در بیاره
باهاش که نمی خواد بره سفر
کلا جنرال موتورز با همین چیز ها می خواد نشون بده تو پیکاپ خیلی عالیه که اینطور نیست
تازه فکر کنم همین جمس سیرا دنالی
آمار فروشش افت کرده
miladzm
۷ مهر ۱۴۰۱حالا فهمیدید که چرا المان و امریکا از همه نظر نسبت به بقیه بهتر و بالاتر هستن و هیچ کس نمیتونه به گرد پاشون هم برسه ؟
meysam
۷ مهر ۱۴۰۱حالا فهمیدی چرا انقدر دیس خوردی؟؟ 😂
دوره تعصب گذشته حاجی بیدار شو لطفا
سوشیانت
۷ مهر ۱۴۰۱یعنی میخوای بگی بقیه کشور ها تو پیکاپ از آمریکایی ها بهترن🤣🤣🤣
اوکی ولی باید ثابت کنی
Iman99
۸ مهر ۱۴۰۱Miladzm
چرا جو میدی الان در حال حاضر دلیلی وجود نداره از این حرفا بزنی
زمانی میتونی اینها رو بگی که یه فن متعصب خارج از منطق یه چیزی بگه که ناحق باشه یا هدف درستی نداشته باشه و بخواد ذهن دیگران رو تو مسیری که خودش تعیین کرده منحرف کنه
در غیر این صورت درست نیست از این حرفا بزنی بخصوص اینکه اومدی حرفایی رو که قبلا دیدی کپی کردی و دو باره مینویسی
چون دلیلی وجود نداره
این چند باره دیدم اینکارو کردی چیزی نگفتم
پس مواظب حرفات باش
من تو رو هم به حساب اونها میزارم چون اینها رو مینویسی که جوابتو بدن برای اون هدف نادرستی که دنبالشی که خوشبختانه دوستان متوجه شدن و جوابتو نمیدن
Radmehr
۷ مهر ۱۴۰۱فقط اینه بغلش اندازه کل چراغ جلو و عثب پرایده
TML BN
۷ مهر ۱۴۰۱سوپر دیوتی:پراید میقولم
😂😂😂
کرگدن باواریا
۷ مهر ۱۴۰۱اینا حتی میتونن کانتینر هم بکسل کنن به راحتی ؛ آمریکایی ینی همینا.
AMANTE
۷ مهر ۱۴۰۱جذاب، دوست داشتنی، توانمند و پر از تکنولوژی برای راحتی خریدار.
جالبه که داخل ماشین 5G دارن ولی اینجا…..
ehsan.fa
۷ مهر ۱۴۰۱بیچاره ایرانی ها که تو این کلاس که هیجگونه تولید داخلی وجود نداره هم انتخابی ندارند و مجبورند نیسان آبی رو شاسی تقویت بکنند استفاده بکنند
Radmehr
۷ مهر ۱۴۰۱بیچاره ایران؟
برادر اینا از ماشینای ناامن منافع دارن مگرنه خیلیا هستن همین الان میتونن یکی بهتر از اینم بسازن
ولی متاسافنه این ادما فقط به منافع خودشون اهمیت نمیدن…
Reza Waffen SS
۷ مهر ۱۴۰۱( تو این کلاس که هیجگونه تولید داخلی وجود نداره )
مگه تو باقی کلاسا تولید داریم ؟
کرگدن باواریا
۷ مهر ۱۴۰۱نمیدونم شاید ایشون تحت تاثیر سدا و صیما قرار گرفته که فکر میکنه صنعت خودرو “ایرانی” داریم
ehsan.fa
۷ مهر ۱۴۰۱رادمهر گفتم بیچاره ایرانی ها ، منظور مردم ایران نه اقلیت مسئول
خدمت رضا بگم تو کلاس سدان و هاچبک و وانت یک سری مونتاژ داخلی داریم مثلا کوییک که قیمت کارخونه ایش از پژو ۲۰۶ گرونتره که جزو عجایب ایران محسوب میشه
برای کرگدن هم هیچ جوابی ندارم خیلی فکر کردم ولی جوابی ندارم واقعا ، به عنوان یه مهندس مکانیک که ۴تا زبان بلدم و ۴تا کشور اروپایی و ۳ تا کشور منطقه و ۲۶ تا استان ایران رو دیدم فکر نکنم صدا و سیما بتونه تاثیری رو من داشته باشه چون اصلا تلوزیون ندارم تو خونه خودم
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۸ مهر ۱۴۰۱داش این حرف خیلی باور ناپذیر که تلویزیون نداشته باشی
ehsan.fa
۸ مهر ۱۴۰۱چون ندارم تلوزیون
Mad.z.Max
۸ مهر ۱۴۰۱والا منم بالای ۱۱ ساله تلویزیون نگاه نکردم. البته tv دارم، ولی به عنوان مانیتور وصله به کیس
وحید اسماعیل نسب
۷ مهر ۱۴۰۱چه ابهتی داره
ARMAN سابق
۷ مهر ۱۴۰۱برادران متعصب
الان کدوم کشور غیر از آمریکا می تونن همچین چیزی بزنه؟
ژاپن؟
اروپا؟
phonix
۷ مهر ۱۴۰۱میشه بفرمایید ژاپنی ها و اروپایی ها استفادشون از این سگمنت میتونه چی باشه؟
مخصوصا که جاده هاشون اصلا توان تحمل همچین ماشین هایی نداره در اهواز هم که خیابون ها اکثرا از تهران پهن ترن نمیشه خیلی از پیکاپ های امریکایی ازاد استفاده کرد
البته مسئله سوختهم در این کشور ها ملاک هست
این باعث شد شرکت های اروپایی و ژاپنی دنبالش نرن البته چند تویوتا تلاش های برای تولید ماشین های سه ردیفه فول سایز و یا پیکاپ های فول سایز داشته ولی باید تلاش بیشتری بکنه تا بتونه امریکایی هارو تو تخصصشون بگیره
AMANTE
۷ مهر ۱۴۰۱Toyota، البته اگه Toyota بازی در نیاره.
سوشیانت
۷ مهر ۱۴۰۱تویوتا هم نمیتونه برو جی ام سیرا دنالی اولیتیمت رو نگاه کن امکاناتی مثل صندلی های جلو ماساژور دار و قابل تنظیم به ۱۶ جهت درب پشتی به همه شکل باز میشه و حتی سیستم کنترل اسپیکر به همراه چند تا اسپیکر هم روی درب پشتی نصب شده!
Porsche 911
۷ مهر ۱۴۰۱چه آپشنایی سورپرایز شدم!
😂
سوشیانت
۷ مهر ۱۴۰۱اگه این ها آپشن نیست پس چیه؟؟؟ آهان لابد از نظر شما زه در پراید آپشن محسوب میشه😊
سوشیانت
۷ مهر ۱۴۰۱اون آخری رو کامل نگفتم از بیرونش وقتی در پشتی بازه میشه سیستم صوتی رو کنترل کرد که چند تا اسپیکر هم داره که موقع نصب بار میشه از موسیقی لذت برد
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۸ مهر ۱۴۰۱داش اینارو که همه ماشین های خارجی دارن
سوشیانت
۸ مهر ۱۴۰۱دوست عزیز کدوم پیکاپی همچین آپشنی داره که میگی این رو همه ماشین ها دارن؟؟؟
اردلان
۱۹ مهر ۱۴۰۱قشنگ میشه کل ژاپنو با صنعت خودرو سازیش یدک بکشه
Ali_x76
۷ مهر ۱۴۰۱تویوتا در کلاس پیکاپ فول سایز لایت دیوتی فعالیت داره (تاندرا) که رقیب فورد F-150 میشه.
تو کلاس مدیوم که میشه F-250، و کلاس هوی که میشه F-350 و F-450 هیچوقت چیزی تولید نکرده و نمیکنه.
AMANTE
۷ مهر ۱۴۰۱Ali_X76
درسته تویوتا توی این کلاس وانت نداره ولی همون تاندرا که گفتی رقیب F150 هست رو تویوتا میتونه برای رقابت در این کلاس آماده کنه ولی اینکار رو نمیکنه، چون تویوتا است و ریسک نمیکنه.
viper2
۷ مهر ۱۴۰۱ماشاللله به فورد .
MOHAMMAD.DEMON
۷ مهر ۱۴۰۱تنوع قیمتی جالبی دارن F250 ها مدل پایه از ۳۸ هزار دلار
تا نسخه لیمیت که ۹۰ هزار دلاره super duty هم از ۵۰ هزار دلار شروع میشه همه نوع تنوع کاربری رو شامل میشن چون نسخه های تک کابین هم دارن و قابلیت همه نوع نصب تجهیزات دارن
Amin
۷ مهر ۱۴۰۱تنها کلمه ای که به ذهنم میرسه عظیم هست
OM.01
۷ مهر ۱۴۰۱فکر کنم تجربه سواری جالبی داشته باشه فورد F450 فول آپشن لیمتید با قیمت 90هزار دلار.
چون بسیار غول پیکر و عظیم هست و قدرت وحشتناک داره و میتونه چندین تن رو یدک بکشه از اون ور داخل ماشین 18 بلندگو چرم جیر هدلپ دیسپلی ماساژور داره قشنگ حس اشرافیت بهت میده.
تجربه سواری جالبی هست
Kato
۷ مهر ۱۴۰۱ماشین ژاپنی یه میلیارد چی خوبه ؟
حسین
۷ مهر ۱۴۰۱کرولا و کمری ۲۰۱۵،اگر دنبال ژاپنی هستی که سفارش آمریکا باشه سراغ هوندا اکورد و سیویک هم برو،البته اکورد یکم گران تره و هزینه نگهداری بیشتری میخواد.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۸ مهر ۱۴۰۱داداش تو مقاله آلپینا تمام محصولات ژاپنی رو با این قیمت گفتم برات جدید اگه می خوای مزدا بگیر اگه بزرگ تر می خوای کمری ۲۰۱۲ اگه قدیمی برات مشکل نداره ماکسیما بگیر
۹۱۱
۷ مهر ۱۴۰۱چه با ابهت…
کابین لوکس،توانایی های یدکشی بالا،قیافه به شدت زیبا، قیمت مناسب.
دیگه از یه ماشین چه انتظاری دارید؟
علی جردن
۷ مهر ۱۴۰۱سلام اون مدلی که دوتا چرخ اضافه داره اسمش چیه؟ می شه چرخارو باز کرد یا چی؟
مرد حق
۷ مهر ۱۴۰۱اون مدل F350 هست . توی این تصاویر البته. ضمن اینکه بزرگترین نسخه سوپر دیوتی هم F650 بوده در نسلهای قبلی و فعلی.
علی جردن
۷ مهر ۱۴۰۱مرسی💝
امیرحسین
۷ مهر ۱۴۰۱از شورولت خاص تره طراحیش
Royal Driver UK 70
۷ مهر ۱۴۰۱جوووووونوووم چه هیولایییییه
Alan.r
۷ مهر ۱۴۰۱رم 3500 HD رو ترجیح میدم
این کلاس حاصل ازدواج کامیون ها و سدان های لوکسه هم خیلی قوین و هم لوکسن
R@min
۷ مهر ۱۴۰۱رئیس برگشت 😎
بی خیال اسم
۷ مهر ۱۴۰۱آقا رامین رقیب جی ام سی سیرا دنالی از فورد کیه هرچی فکر می کنم به نتیجه ای نمی رسم جز اکسپدیشن
بعدش آقا رامین به نظر شما ال اس بهتره یا کایوت؟
و لینکلن بهتره یا کادیلاک؟
R@min
۷ مهر ۱۴۰۱تریم های لیمیتد و هارلی دیویدسون F-150 هست و اگر منظورت یوکان بود همون تریم های بالای اکسپدیشن هست.
مقاله مفصلی فرستادم برای سایت راجب همین موضوع که دو قسمتش منتشر شد و ادامه داره و این قضیه به تیم پدال مربوطه که ادامه میدن یا نه ؟؟
لینکلن هم در تمام مدل های هم رقیب محصول باکیفیت تر و مدرن تری هست ولی دلیل بر این نیست که کادیلاک محصولات بی کیفیت زده رقابت بسیار نزدیکه، اما خب غیبت چندسالش باعث شد کادیلاک میخشو بکوبه .
viper2
۷ مهر ۱۴۰۱ls بهتره
به من اعتماد کنید!
بی خیال اسم
۸ مهر ۱۴۰۱دلیلی داری وایپر جان؟
viper2
۸ مهر ۱۴۰۱دلیل دارم . بله .
بی خیال اسم
۸ مهر ۱۴۰۱خب دلیل هات چیه وایپر؟
بی خیال اسم
۸ مهر ۱۴۰۱ممنونم رامین جان
REBORN OF KAMRAN
۷ مهر ۱۴۰۱جونم موتور پوشراد ۷.۳ گودزیلا
پدرام
۷ مهر ۱۴۰۱چطوره که موستانگ و چلنجر می رن سمت برقی شدن اما این پیکاپ های بنزینی همچنان در حال تولید هستند قطعا لذت رانندگی سوخت فسیلی بیشتر از برقی هست اما این دوگانگی در تصمیم گیری رو درک نمی کنم
Hadi
۷ مهر ۱۴۰۱عالیه این هیولا معرکس خیلی خفنه 👌🏼…
کلی تکنولوژی کاربردی داره و موتور هیولا ۷.۳ لیتری که حرفی باقی نمیزاره…
سلطان کلاس دیوتی فقط فورد سری F👌🏼…
RaptorR
۷ مهر ۱۴۰۱به قول کوروش کبیر
قدرت
شهرت
عظمت
ilia2008
۷ مهر ۱۴۰۱فورد سکان دار این کلاسه . چیز دیگه ای ازش توقع نمی ره
Akbar top
۸ مهر ۱۴۰۱فقط میتونم بگم که محشره