فیسلیفت فورد F150 با تغییرات ظاهری جزئی، تجهیزات استاندارد بیشتر، درب پشتی جدید و قیمتی از ۳۸,۵۶۵ دلار تا ۱۱۸,۵۹۰ دلار راهی بازار میشود.
فورد نسخه فیسلیفت F150 را برای مدل ۲۰۲۴ با ظاهر بروز شده و ویژگیهای جدید معرفی کرده است. البته طراحی بیرونی پیکاپ کاملاً آشنا است و تشخیص تغییرات به کمی دقت نیاز دارد. در جلو، چراغها بازطراحی و نوارهای LED جدید C شکلی در گوشه آنها کار شده است. طراحی جلوپنجره هنوز هم بسته به تیپ متفاوت خواهد بود اما حالا این جلوپنجره به زیبایی با چراغهای جلو ادغام شده و خصوصاً در نسخه ترمور با تریم نارنجی نمای جذابی را ایجاد کرده است.
در عقب، بزرگترین خبر ارائه درب پشتی جدید Pro Access است که پاسخی دیرهنگام به درهای عقب رم، شورلت و جیامسی محسوب میشود. این یک درب لولا کناری ساده است که در وسط درب پشتی سنتی پیکاپ تعبیه شده و در سه مرحله ۳۷ درجه، ۷۰ درجه و ۱۰۰ درجه باز میشود و امکان دسترسی آسان به وسایل داخل اتاق بار را فراهم میکند. حتی هنگام اتصال تریلر نیز امکان باز کردن این درب تا مرحلهٔ اول ۳۷ درجه وجود خواهد داشت. البته درب Pro Access بخشی از پکیجی ۱,۶۲۰ دلاری است که در تیپهای پایینی XL، STX و XLT ارائه نمیشود.
تیپ پایهٔ F150 همچنان XL است اما در آن طرف، تیپ جدید پلاتینوم پلاس جایگزین لیمیتد بهعنوان مدل لوکس و پرچمدار شده است. فورد همچنین پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 تنفس طبیعی پایه را حذف کرده و حالا موتور ۲.۷ لیتری V6 اکوبوست با ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور به پیشرانهٔ استاندارد تبدیل شده است. موتورهای ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی، ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست و قوای محرکهٔ هیبریدی نیز همچنان بدون تغییر ارائه خواهند شد. F150 رپتور R نیز کماکان با موتور ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ عرضه میشود اما فورد از افزایش قدرت آن به بیش از ۷۰۰ اسب بخار خبر داده است.
در بخش تکنولوژی، F150 مدل ۲۰۲۴ برای اولین بار بهصورت سفارشی از هدآپ دیسپلی بهرهمند خواهد بود. همچنین حالا تمام تیپها بهصورت استاندارد با صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲ اینچی ارائه میشوند. فورد بهصورت استاندارد ۱۰ سیستم کمکرانندهٔ مختلف را برای F150 جدید در نظر گرفته و نسخهٔ بهبودیافتهٔ سیستم نیمه خودران بلو کروز هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، فورد برای پیکاپ محبوب خود سیستم جدید مقابله با سرقت را هم ارائه کرده که از طریق اپلیکیشن فورد، در عرض ۳۰ ثانیه مالک را از احتمال سرقت باخبر کرده و با پلیس تماس میگیرد.
قیمت پایهٔ F150 مدل ۲۰۲۴ در تیپ XL تک کابین دیفرانسیل عقب از ۳۸,۵۶۵ دلار آغاز میشود که افزایشی ۲,۰۹۰ دلاری را نسبت به قبل نشان میدهد اما باید توجه داشت که این تیپ حالا با موتور قویتر ۲.۷ لیتری توربو ارائه میشود. این موتور قبلاً یک آپشن ۱,۲۸۵ دلاری بود. گرانترین عضو خانوادهٔ F150 هم مدل رپتور R با قیمت ۱۱۸,۵۹۰ دلار است.
(Ali(chevynova
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ماشالاه پرفروشترین ماشین امریکا
net
۲۲ شهریور ۱۴۰۲کنسول پهن و داشبورد و صفحه نمایش کمی قدیمی شده اگر مثل داشبورد و کنسول وانت gmc ۲۰۲۲ لوکستر بود و صفحه نمایش عمودی مستطیلی مثل صفحه نمایش زیبا مستطیلی عمودی با حاشیه کم فورد رنجر ۲۰۲۲ استفاده کرده بود قشنگتر میشد. اگر چراغ عقب یکپارچه قرمز زرشکی بود و خطوط مشکی داخلش نبود قشنگتر میشد.درب اتاق که از وسط باز میشه جالب نیست. شیشه زیر اینه بغل که مسطح نیست و فرورفتگی داره بد هست
net
۲۳ شهریور ۱۴۰۲طراحی داخلی و داشبورد و صندلیها به جای رنگ خاکستری یکپارچه مشکی بود قشنگتر میشد
مهرداد
۲۲ شهریور ۱۴۰۲دنیا یه F150 به من و عاشقانش بدهکار
مانی
۲۲ شهریور ۱۴۰۲مهمترین نکته ای که درباره فورد F150 نظر آدم رو جلب می کنه قیمت پایه بسیار پایین 38 هزار دلاری برای این پیکاپ غول پیکر،با کیفیت (عالی) و مجهز و قدرتمند و با دوام آمریکایی هست.واقعا کدام خودروسازی در دنیا می تونه با این قیمت پایین چنین ماشینی رو تولید و عرضه بکنه؟این نشون میده که هنوز هم خودروسازان آمریکایی در زمینه ساخت خودروهای بزرگ از شاسی بلندهای فول سایز گرفته تا مینی ون و پیکاپ و صد البته،خودروهای برقی حرف اول را در دنیا می زنند و در این زمینه تقریبا بی رقیب یا کم رقیب هستند.شاید الان تنها خودروسازان ژاپنی تا حدی بتونن در این کلاس های بزرگ سایز و پر سود با آمریکایی ها رقابت بکنند.در ضمن،همین موضوع هزینه پایین تولید خودرو در آمریکا را هم نشون میده و اینکه تولید ماشین هنوز هم در آمریکا بسیار با صرفه است.معجزه تولید انبوه و تکنولوژی برتر و مدیریت کارآمد را واقعا میشه در همین نکات ریز و تخصصی دید.البته این رو هم بگم که ماشین های بزرگ آمریکایی برای تردد در خیابان ها و کوچه های تنگ و باریک و پر تراکم ایران چندان مناسب نیستند و برای تردد در خیابان های ایران،خودروهای هاچ بک و کراس اوورهای کوچک و خودروهای سوپر مینی مناسب تر هستند.چون همین الان هم با این تعداد ماشین با کمبود جای پارک و تردد در کلان شهرهای خودمان مواجه هستیم.
net
۲۲ شهریور ۱۴۰۲من خودم ابعاد وانت میان سایز رو بیشتر دوست دارم تا ابعاد وانت فول سایز چون ابعاد وانت میان سایز کوچکتر هست و رانندگی کردن راحت تر هست و رانندگی وانت فول سایز چون ابعادش بزرگ هست رانندگی سخت هست و دید نداری در هنگام رانندگی
new reventon
۲۲ شهریور ۱۴۰۲دمت گرم net
AmirSoleimani
۲۲ شهریور ۱۴۰۲هر گاه از آشیانه خود یاد میکنم نفرین به خانواده صیاد میکنم
مهران
۲۲ شهریور ۱۴۰۲کابینش خیلی حس امنیت داره👌
Viper
۲۲ شهریور ۱۴۰۲قیافش با ابهت تر از فیس قبلی شده
M@M@DRZ911
۲۲ شهریور ۱۴۰۲آپتیموس پرایم دنیای خودرو ها …
X
۲۲ شهریور ۱۴۰۲من از نزدیک f150 دیدم ابعادی که من دیدم فکر نکنم توی شهر های بزرگ ایران راحت تردد کنه همین جوجه t8 ها برای خیابون های ما بهتره
صالح زمانی
۲۲ شهریور ۱۴۰۲برای ایران فورد رنجر گزینه مناسب تر ایه
Hamilton1970
۲۲ شهریور ۱۴۰۲F150 بیشتر به درد شهرهای جنوبی و مرکزی میخوره که خیابانها پهنترن و مسیرها هم اکثرا بیراهه هست
net
۲۲ شهریور ۱۴۰۲وانت فول سایز ابعادش بزرگه راننده دید نداره هنگام رانندگی و برای پارک کردن سخته. ابعاد وانت میان سایز بهتره
King viper ACR
۲۲ شهریور ۱۴۰۲به معنی واقعی کلمه بی نقص
R@min
۲۲ شهریور ۱۴۰۲جلوپنجره نسل ۹ و ۱۰ برگردوندن، فیس لیفت به کنار امکانات جدید هم به موقع اضافه کردن وقتش بود. خشونت از ظاهرش گرفتن و خیلی شیک و مجلسی شده.
تیپ ترمور خیلی بهتر شده و تو این تیپ با اضافه کردن وینچ تمرکز گذاشتن برای آفرود و ادونچر و از رپتور بالاخره جداش کردن. بنظرم تیپ ترمور بهترین انتخاب هست هم قیمتی هم امکانات با موتور کایوت هم عرضه میشه.
۲۲ شهریور ۱۴۰۲خودرویی که باید به جای نیسان آبی میومد ایران ولی لیاقتش رو نداشتیم😪😪😪
Soroush
۲۲ شهریور ۱۴۰۲بهترین،کامل ترین،باابهت ترین تو کلاس خودش
net
۲۲ شهریور ۱۴۰۲کنسول پهن و داشبورد و صفحه نمایش کمی قدیمی شده اگر مثل داشبورد و کنسول وانت gmc ۲۰۲۲ لوکستر بود و صفحه نمایش عمودی مستطیلی مثل صفحه نمایش زیبا مستطیلی عمودی با حاشیه کم فورد رنجر ۲۰۲۲ استفاده کرده بود قشنگتر میشد. اگر چراغ عقب یکپارچه قرمز زرشکی بود و خطوط مشکی داخلش نبود قشنگتر میشد.درب اتاق که از وسط باز میشه جالب نیست. شیشه زیر اینه بغل که مسطح نیست و فرورفتگی داره بد هست
مازیار
۲۲ شهریور ۱۴۰۲یه تیکه شکلات بلژیکی، یه کلبه چوبی تو جنگل بارونی، یه فراری 250GT SWB، عطر بنفشه های بهار، صدای انداختن یه کنده بزرگ تو یه آتیش بزرگ، فیله گوسفند نر سه ساله، یه وینچستر ۷۳، یه F150 با کاروان مجهز …
امیرحسین
۲۲ شهریور ۱۴۰۲خوش به حال اونایی که خارج ایران راحت میخرن😕
Enzo Ferrari 2008
۲۲ شهریور ۱۴۰۲عجب هیولایی زیبا خشن
خوش به حال کسایی که سوار میشن
Hadi
۲۲ شهریور ۱۴۰۲واقعا عالی شده من همیشه تو پیکاپ ها فورد انتخاب اولم بوده 👌🏼
ترمور و رپتور خیلی جذابن…
مهدی
۲۲ شهریور ۱۴۰۲عبادت جز خدمت به خلق نیست واقعا خداخیرشون بده بااین ماشین ساختن شون
KTM
۲۳ شهریور ۱۴۰۲جنگ و استعمار کشورهای دیگه چطور؟
اونم جزو عبادته؟
aryan
۲۲ شهریور ۱۴۰۲جون میده برای بیراهه نوردی تو بلوچستان خدایا….
Silent
۲۲ شهریور ۱۴۰۲اسکلید تو بوشهر و خوزستان دیدم مالک بدون مشکل استفاده میکنه و مشکلی بابت رانندگی در شهر نداشته
x.01
۲۳ شهریور ۱۴۰۲کلا این نوع ماشین همه چیز تمامه حالا فورد دیگه پرچم دارشم هست نور علی نور هر چه بخواهیم داره امکانات بالا، حمل بار، جاده، مسافرت، آفرود و…
German love
۲۷ آبان ۱۴۰۲کاربر نت بهتره دیگه درباره ماشین ها دیدگاه خودت رو نگی آخه مهندس های فورد که همه از برترین دانشگاه های جهان انتخاب میشن ندونستن بعد شما که تهش سوار ماشین چینی شدی میای ازش ایراد میگیری؟🫥🤣