فورد

معرفی فورد F150 مدل 2024 با چهره تازه و تکنولوژی‌های بیشتر

فیس‌لیفت فورد F150 با تغییرات ظاهری جزئی، تجهیزات استاندارد بیشتر، درب پشتی جدید و قیمتی از ۳۸,۵۶۵ دلار تا ۱۱۸,۵۹۰ دلار راهی بازار می‌شود.

فورد نسخه فیس‌لیفت F150 را برای مدل ۲۰۲۴ با ظاهر بروز شده و ویژگی‌های جدید معرفی کرده است. البته طراحی بیرونی پیکاپ کاملاً آشنا است و تشخیص تغییرات به کمی دقت نیاز دارد. در جلو، چراغ‌ها بازطراحی و نوارهای LED جدید C شکلی در گوشه آن‌ها کار شده است. طراحی جلوپنجره هنوز هم بسته به تیپ متفاوت خواهد بود اما حالا این جلوپنجره به زیبایی با چراغ‌های جلو ادغام شده و خصوصاً در نسخه ترمور با تریم نارنجی نمای جذابی را ایجاد کرده است.

در عقب، بزرگ‌ترین خبر ارائه درب پشتی جدید Pro Access است که پاسخی دیرهنگام به درهای عقب رم، شورلت و جی‌ام‌سی محسوب می‌شود. این یک درب لولا کناری ساده است که در وسط درب پشتی سنتی پیکاپ تعبیه شده و در سه مرحله ۳۷ درجه، ۷۰ درجه و ۱۰۰ درجه باز می‌شود و امکان دسترسی آسان به وسایل داخل اتاق بار را فراهم می‌کند. حتی هنگام اتصال تریلر نیز امکان باز کردن این درب تا مرحلهٔ اول ۳۷ درجه وجود خواهد داشت. البته درب Pro Access بخشی از پکیجی ۱,۶۲۰ دلاری است که در تیپ‌های پایینی XL، STX و XLT ارائه نمی‌شود.

تیپ پایهٔ F150 همچنان XL است اما در آن طرف، تیپ جدید پلاتینوم پلاس جایگزین لیمیتد به‌عنوان مدل لوکس و پرچم‌دار شده است. فورد همچنین پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 تنفس طبیعی پایه را حذف کرده و حالا موتور ۲.۷ لیتری V6 اکوبوست با ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور به پیشرانهٔ استاندارد تبدیل شده است. موتورهای ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی، ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست و قوای محرکهٔ هیبریدی نیز همچنان بدون تغییر ارائه خواهند شد. F150 رپتور R نیز کماکان با موتور ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ عرضه می‌شود اما فورد از افزایش قدرت آن به بیش از ۷۰۰ اسب بخار خبر داده است.

در بخش تکنولوژی، F150 مدل ۲۰۲۴ برای اولین بار به‌صورت سفارشی از هدآپ دیسپلی بهره‌مند خواهد بود. همچنین حالا تمام تیپ‌ها به‌صورت استاندارد با صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲ اینچی ارائه می‌شوند. فورد به‌صورت استاندارد ۱۰ سیستم کمک‌رانندهٔ مختلف را برای F150 جدید در نظر گرفته و نسخهٔ بهبودیافتهٔ سیستم نیمه خودران بلو کروز هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، فورد برای پیکاپ محبوب خود سیستم جدید مقابله با سرقت را هم ارائه کرده که از طریق اپلیکیشن فورد، در عرض ۳۰ ثانیه مالک را از احتمال سرقت باخبر کرده و با پلیس تماس می‌گیرد.

قیمت پایهٔ F150 مدل ۲۰۲۴ در تیپ XL تک کابین دیفرانسیل عقب از ۳۸,۵۶۵ دلار آغاز می‌شود که افزایشی ۲,۰۹۰ دلاری را نسبت به قبل نشان می‌دهد اما باید توجه داشت که این تیپ حالا با موتور قوی‌تر ۲.۷ لیتری توربو ارائه می‌شود. این موتور قبلاً یک آپشن ۱,۲۸۵ دلاری بود. گران‌ترین عضو خانوادهٔ F150 هم مدل رپتور R با قیمت ۱۱۸,۵۹۰ دلار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    ماشالاه پرفروشترین ماشین امریکا

    موافقم 78
    مخالفم 48
    1. net

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3404 ديدگاه)

      کنسول پهن و داشبورد و صفحه نمایش کمی قدیمی شده اگر مثل داشبورد و کنسول وانت gmc ۲۰۲۲ لوکستر بود و صفحه نمایش عمودی مستطیلی مثل صفحه نمایش زیبا مستطیلی عمودی با حاشیه کم فورد رنجر ۲۰۲۲ استفاده کرده بود قشنگتر میشد. اگر چراغ عقب یکپارچه قرمز زرشکی بود و خطوط مشکی داخلش نبود قشنگتر میشد.درب اتاق که از وسط باز میشه جالب نیست. شیشه زیر اینه بغل که مسطح نیست و فرورفتگی داره بد هست

      موافقم 13
      مخالفم 48
      1. net

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (3404 ديدگاه)

        طراحی داخلی و داشبورد و صندلیها به جای رنگ خاکستری یکپارچه مشکی بود قشنگتر میشد

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. مهرداد

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (101 ديدگاه)

      دنیا یه F150 به من و عاشقانش بدهکار

      موافقم 40
      مخالفم 3
    3. مانی

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (254 ديدگاه)

      مهمترین نکته ای که درباره فورد F150 نظر آدم رو جلب می کنه قیمت پایه بسیار پایین 38 هزار دلاری برای این پیکاپ غول پیکر،با کیفیت (عالی) و مجهز و قدرتمند و با دوام آمریکایی هست.واقعا کدام خودروسازی در دنیا می تونه با این قیمت پایین چنین ماشینی رو تولید و عرضه بکنه؟این نشون میده که هنوز هم خودروسازان آمریکایی در زمینه ساخت خودروهای بزرگ از شاسی بلندهای فول سایز گرفته تا مینی ون و پیکاپ و صد البته،خودروهای برقی حرف اول را در دنیا می زنند و در این زمینه تقریبا بی رقیب یا کم رقیب هستند.شاید الان تنها خودروسازان ژاپنی تا حدی بتونن در این کلاس های بزرگ سایز و پر سود با آمریکایی ها رقابت بکنند.در ضمن،همین موضوع هزینه پایین تولید خودرو در آمریکا را هم نشون میده و اینکه تولید ماشین هنوز هم در آمریکا بسیار با صرفه است.معجزه تولید انبوه و تکنولوژی برتر و مدیریت کارآمد را واقعا میشه در همین نکات ریز و تخصصی دید.البته این رو هم بگم که ماشین های بزرگ آمریکایی برای تردد در خیابان ها و کوچه های تنگ و باریک و پر تراکم ایران چندان مناسب نیستند و برای تردد در خیابان های ایران،خودروهای هاچ بک و کراس اوورهای کوچک و خودروهای سوپر مینی مناسب تر هستند.چون همین الان هم با این تعداد ماشین با کمبود جای پارک و تردد در کلان شهرهای خودمان مواجه هستیم.

      موافقم 29
      مخالفم 3
    4. net

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3404 ديدگاه)

      من خودم ابعاد وانت میان سایز رو بیشتر دوست دارم تا ابعاد وانت فول سایز چون ابعاد وانت میان سایز کوچکتر هست و رانندگی کردن راحت تر هست و رانندگی وانت فول سایز چون ابعادش بزرگ هست رانندگی سخت هست و دید نداری در هنگام رانندگی

      موافقم 9
      مخالفم 19
      1. new reventon

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (451 ديدگاه)

        دمت گرم net

        موافقم 7
        مخالفم 7
  2. AmirSoleimani

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هر گاه از آشیانه خود یاد میکنم نفرین به خانواده صیاد میکنم

    موافقم 53
    مخالفم 6
  3. مهران

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (605 ديدگاه)

    کابینش خیلی حس امنیت داره👌

    موافقم 60
    مخالفم 1
  4. Viper

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    قیافش با ابهت تر از فیس قبلی شده

    موافقم 39
    مخالفم 3
  5. M@M@DRZ911

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (366 ديدگاه)

    آپتیموس پرایم دنیای خودرو ها …

    موافقم 40
    مخالفم 3
  6. X

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1035 ديدگاه)

    من از نزدیک f150 دیدم ابعادی که من دیدم فکر نکنم توی شهر های بزرگ ایران راحت تردد کنه همین جوجه t8 ها برای خیابون های ما بهتره

    موافقم 42
    مخالفم 4
    1. صالح زمانی

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      برای ایران فورد رنجر گزینه مناسب تر ایه

      موافقم 17
      مخالفم 3
    2. Hamilton1970

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (541 ديدگاه)

      F150 بیشتر به درد شهرهای جنوبی و مرکزی میخوره که خیابانها پهن‌ترن و مسیرها هم اکثرا بیراهه هست

      موافقم 14
    3. net

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3404 ديدگاه)

      وانت فول سایز ابعادش بزرگه راننده دید نداره هنگام رانندگی و برای پارک کردن سخته. ابعاد وانت میان سایز بهتره

      موافقم 5
      مخالفم 11
  7. King viper ACR

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    به معنی واقعی کلمه بی نقص

    موافقم 26
    مخالفم 6
  8. R@min

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2059 ديدگاه)

    جلوپنجره نسل ۹ و ۱۰ برگردوندن، فیس لیفت به کنار امکانات جدید هم به موقع اضافه کردن وقتش بود. خشونت از ظاهرش گرفتن و خیلی شیک و مجلسی شده.

    تیپ ترمور خیلی بهتر شده و تو این تیپ با اضافه کردن وینچ تمرکز گذاشتن برای آفرود و ادونچر و از رپتور بالاخره جداش کردن. بنظرم تیپ ترمور بهترین انتخاب هست هم قیمتی هم امکانات با موتور کایوت هم عرضه میشه.

    موافقم 20
    مخالفم 3
  9. ‌ ‌

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (4944 ديدگاه)

    خودرویی که باید به جای نیسان آبی میومد ایران ولی لیاقتش رو نداشتیم😪😪😪

    موافقم 30
    مخالفم 4
  10. Soroush

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    بهترین،کامل ترین،باابهت ترین تو کلاس خودش

    موافقم 23
    مخالفم 1
  11. net

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3404 ديدگاه)

    کنسول پهن و داشبورد و صفحه نمایش کمی قدیمی شده اگر مثل داشبورد و کنسول وانت gmc ۲۰۲۲ لوکستر بود و صفحه نمایش عمودی مستطیلی مثل صفحه نمایش زیبا مستطیلی عمودی با حاشیه کم فورد رنجر ۲۰۲۲ استفاده کرده بود قشنگتر میشد. اگر چراغ عقب یکپارچه قرمز زرشکی بود و خطوط مشکی داخلش نبود قشنگتر میشد.درب اتاق که از وسط باز میشه جالب نیست. شیشه زیر اینه بغل که مسطح نیست و فرورفتگی داره بد هست

    موافقم 6
    مخالفم 15
  12. مازیار

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (871 ديدگاه)

    یه تیکه شکلات بلژیکی، یه کلبه چوبی تو جنگل بارونی، یه فراری 250GT SWB، عطر بنفشه های بهار، صدای انداختن یه کنده بزرگ تو یه آتیش بزرگ، فیله گوسفند نر سه ساله، یه وینچستر ۷۳، یه F150 با کاروان مجهز …

    موافقم 38
    مخالفم 5
  13. امیرحسین

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (234 ديدگاه)

    خوش به حال اونایی که خارج ایران راحت میخرن😕

    موافقم 18
    مخالفم 1
  14. Enzo Ferrari 2008

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    عجب هیولایی زیبا خشن
    خوش به حال کسایی که سوار میشن

    موافقم 13
    مخالفم 3
  15. Hadi

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    واقعا عالی شده من همیشه تو پیکاپ ها فورد انتخاب اولم بوده 👌🏼
    ترمور و رپتور خیلی جذابن…

    موافقم 14
    مخالفم 3
  16. مهدی

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    عبادت جز خدمت به خلق نیست واقعا خداخیرشون بده بااین ماشین ساختن شون

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. KTM

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (172 ديدگاه)

      جنگ و استعمار کشورهای دیگه چطور؟
      اونم جزو عبادته؟

      موافقم 1
      مخالفم 16
  17. aryan

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    جون میده برای بیراهه نوردی تو بلوچستان خدایا….

    موافقم 14
    مخالفم 4
  18. Silent

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اسکلید تو بوشهر و خوزستان دیدم مالک بدون مشکل استفاده میکنه و مشکلی بابت رانندگی در شهر نداشته

    موافقم 8
    مخالفم 2
  19. x.01

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    کلا این نوع ماشین همه چیز تمامه حالا فورد دیگه پرچم دارشم هست نور علی نور هر چه بخواهیم داره امکانات بالا، حمل بار، جاده، مسافرت، آفرود و…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  20. German love

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کاربر نت بهتره دیگه درباره ماشین ها دیدگاه خودت رو نگی آخه مهندس های فورد که همه از برترین دانشگاه های جهان انتخاب میشن ندونستن بعد شما که تهش سوار ماشین چینی شدی میای ازش ایراد می‌گیری؟🫥🤣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا