موستانگ کالیفرنیا ادیشن جدید که بر اساس مدل GT ساخته شده، از ویژگیهای طراحی رترو بهره میبرد که به موستانگ کالیفرنیا ادیشن سال ۱۹۶۸ اشاره دارد.
درحالیکه تنها کمی بیش از یک سال از معرفی نسل هفتم موستانگ میگذرد، فورد بهسرعت در حال افزایش تنوع مدلهای این ماسل کار است. پس از نسخهٔ پیست محور دارک هورس و نسخهٔ سوپراسپرت GTD، حالا نوبت به نسخهٔ دیگری بنام کالیفرنیا اسپشیال رسیده است. این نسخه قبلاً هم برای موستانگ ارائه شده بود و حالا فورد آن را برای مدل ۲۰۲۴ آماده کرده است. این نسخه که بر اساس موستانگ GT ساخته شد، بهصورت کوپه یا کانورتیبل با گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قابل خریداری خواهد بود.
موستانگ کالیفرنیا اسپشیال از ویژگیهای رترو بهره میبرد که ادای احترامی به موستانگ GT کالیفرنیا اسپشیال اولیهٔ سال ۱۹۶۸ است. این ویژگیها با تریم آبیرنگ در ورودیهای هوای طرفین جلوپنجره خودنمایی میکنند. خود جلوپنجره هم تغییر کرده و حالا بجای الگوی لانهزنبوری شاهد خطوط افقی هستیم. علاوه بر این، فورد تریم آبیرنگ را در قسمتهای دیگری مثل نشانهای ۵.۰ و GT هم کار کرده است درحالیکه در پایین قسمت جانبی خودرو برچسب دورنگ مشکی و آبی دیده میشود. برای این موستانگ دو نوع رینگ در نظر گرفته شده است. رینگهای استاندارد به رنگ خاکستری با لوگوی GT/CS هستند درحالیکه امکان سفارش رینگهای پرفورمنس پک ماشینکاری شده با تریم آبی هم وجود دارد.
در داخل موستانگ کالیفرنیا اسپشیال صندلیهایی که با چرم آبی دریایی پوشیده شدهاند به همراه دوخت آبی رپتور و خاکستری متال روی پانل درها، داشبورد، کنسول مرکزی و غربیلک فرمان جلبتوجه میکنند. کفپوشهای منحصربهفرد و نشان کالیفرنیا اسپشیال روی داشبورد سمت سرنشین هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای داخلی این خودرو هستند. این نسخه ۱,۹۹۵ دلار به قیمت موستانگ GT پریمیوم اضافه میکند که یعنی قیمت نهایی آن ۴۹,۶۰۵ دلار خواهد بود. موستانگ کالیفرنیا اسپشیال در نمایشگاه خودروی لسآنجلس به نمایش عمومی درخواهد آمد اما زودتر امکان سفارش آن وجود خواهد داشت.
shetab-car
۱۹ آبان ۱۴۰۲طراحی جذابی داره اون خط در صندوق که در موازات پایین چراغ ها قرار گرفته ای کاش صاف بود و منحنی نبود
shetab-car
۱۹ آبان ۱۴۰۲برای اینکه منظورم متوجه بشید
https://s6.uupload.ir/files/mustang_t5bd.jpg
net
۲۰ آبان ۱۴۰۲چراغ عقبش کوچک شده و تغییر کرده بهتر شده نسبت به چراغهای عقب موستانگ های نسلهای قبلی . دو لوله اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست و چراغ باریک جلو خوبه.طراحی داخلی مشکی خوبه اگر وسط صندلی ابی نبود و طراحی داخلی یکپارچه رنگ مشکی داشت قشتگتر میشد.اگر به جای صفحه نمایش مثل بی ام و مدل صفحه نمایش عمودی رنجر ۲۰۲۲ داشت قشنگتر میشد.رینگ بد هست.اگر در جلوپنجره و رینگ ها خطوط ابی نداشت قشنگتر میشد
امیرحسین
۱۹ آبان ۱۴۰۲حیف کشور سازندش با ما ایرانی ها دشمنی داره
Rerace777
۱۹ آبان ۱۴۰۲اونا با ما مشکلی ندارن
یه سری از ماها همش مرگ و نفرین بهشون میگیم!
𝐀𝐥𝐢
۱۹ آبان ۱۴۰۲کاشکی حداقل موستانگ از مانیتور پیوسته استفاده نمیکرد اما در کل خیلی عالیه تریم آبی به رنگش میاد
Heavy-Duty
۱۹ آبان ۱۴۰۲انجین V8 5.0 لیتری در نسخه تنفس طبیعی در مدل دارک هورس 500 اسب بخار تولید میکنه که میشه 100 اسب بخار از لیتر
بعد کامارو با انجین V8 6.2 تنفس طبیعی هنوز 455 اسب بخار تولید میکنه اگه بخواهیم از هر لیتر این انجین 100 اسب بخار بگیریم میشه 620 اسب بخار که واقعاً قدرت زیادیه
البته جی ام یک انجین V8 5.3 هم داره که من تا حالا ندیدم در خودروی پرفومنسی ازش استفاده کنه ولی اگه تقویتش میکردن با قدرتی در حدود 500 اسب بخار یا بیشتر و جایگزین 6.2 فعلی میکردنش بنظرم خیلی بهتر میش و رقابتش با موستانگ منطقی تر میشد.
corvette
۱۹ آبان ۱۴۰۲منطق پیشرانه های LS و LT جی ام با پیشرانه کایوتی فورد
خیلی فرق داره
برای جی ام LT ها یک موتور بسیار ارزون . قدرتمند . بسیار با دوام و پوشراد هستند که یکم مدرن شدن
ولی کایوتی فورد یه موتور dohc مدرن هست که قیمتش یکم بالاتره از LT و پرفورمنس بهتری داره
برای فلسفه ماسل کار LT کافیه
ولی بحث پرفورمنس رو کوروت خرج میشه نه کامارو که میان انجین LT6 میسازن که ۵.۵ حجم داره و ۶۷۰ اسب قدرت
و یک موتوری به شدت مدرن
Heavy-Duty
۱۹ آبان ۱۴۰۲ممنون از شما
Heavy-Duty
۲۰ آبان ۱۴۰۲تشکر از دوستانی که جواب دادن
Heavy-Duty
۱۹ آبان ۱۴۰۲البته یک سوال دیگری هم که هست اینه که چرا این قضیه در پیکاپ ها هم وجود داره ؟
فورد از پنج لیتری ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور می گیره ولی جی ام از پنج و سه دهم لیتری ۳۵۵ اسب بخار و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور می گیره در اینجا هم بحث دوام مطرح هست یا فقط مربوط به قیمت و مدرن بودن هست؟
با تشکر
R@min
۱۹ آبان ۱۴۰۲کایوت f150 و ماستنگ دستور آتش متفاوتی دارن و بعضی قطعاتم برای دوام بیشتر فرق می کنه. البته تنظیمات ECU مخصوص خودشونم دارن.
ali_x76
۱۹ آبان ۱۴۰۲یکی پوشراده (OHV) یکی OHC.
هر دو نسبت گشتاور به حجمشون خیلی نزدیکه.
اما نسبت قدرت به حجمشون خیلی تفاوت داره.
علت هم ذات انجینهاست.
پوشراد دور پایینه و OHC دور بالا.
Amir
۱۹ آبان ۱۴۰۲نسل جدید موستانگ اصلا اون ابهت نسل قبل رو نداره
البته این نظر منه
Enzo Ferrari 2008
۱۹ آبان ۱۴۰۲فقط ای کاش سقفش پارچه ای نبود کاش فلزی بود
۰۰۹۸سامورایی
۱۹ آبان ۱۴۰۲فورد موستانگ از نسخه های پایه تاپرفورمنس سطح بالا رو داره برای تمام سلیقه ها خیلی محبوبه.
حسن
۱۹ آبان ۱۴۰۲همونقدر که کوروت پتانسیل تبدیل شدن به یک برند مستقل را دارد موستانگ هم همینطوره یه موتور عقب بزنه یه شاسی بلند تولید کنه برقی هم که داره مدلهای متنوع هم داره برند بسیار زیبا و فاخر میشه برا فورد
Ali mo
۱۹ آبان ۱۴۰۲کاش رینگاش یکم جذابتر بودن
noir
۱۹ آبان ۱۴۰۲خطوط آبی خیلی جذابش کرده
Mercedes
۲۰ آبان ۱۴۰۲عجیب عاشق نسل هفتم ماستنگ شدم 🥲
نسبت به خودروهای آمریکایی نظرم دوگانست
بعضیاشون از نظرم واقعا مز.خ.ر.ف هستن
بعضیاشون هم واقعا عالین و خیلی دوستشون دارم
البته نمیخوام فن های اونارو ناراحت کنم
ولی مثلا از دوج چلنجر اصلا خوشم نمیاد
برعکس از مدل چارجر خیلی خوشم میاد
یا مثلا ماستنگ های قدیمی رو خوشم نمیاد طراحیشون مال عهد بوقه ، ولی نسل هفتمی رو اصلا عجیب عاشقش شدم
Hummer ev ، venom f5 ،برانکو جدید ، کوروت z06 ، لوسید ایر و … هم جزو آمریکایی های مورد علاقم هستن
کامارو هم قبلا دوست داشتم ولی جدیدا نه زیاد حس میکنم خیلی سادست طراحیش تهشم سر پیچ در میره (بیشتر صحبتم طراحی داخلی و خارجی و متریال خودرو هست با موتورشون کاری ندارم)
BMW
۲۴ آبان ۱۴۰۲عالیزمخصوصا عقب انس خیلی خوبی با خطهای میانی داره فقط مانیتوره یخورده بد میکنه 😁