فورد

معرفی فورد موستانگ کالیفرنیا اسپشیال با ویژگی‌های خاص

موستانگ کالیفرنیا ادیشن جدید که بر اساس مدل GT ساخته شده، از ویژگی‌های طراحی رترو بهره می‌برد که به موستانگ کالیفرنیا ادیشن سال ۱۹۶۸ اشاره دارد.

درحالی‌که تنها کمی بیش از یک سال از معرفی نسل هفتم موستانگ می‌گذرد، فورد به‌سرعت در حال افزایش تنوع مدل‌های این ماسل کار است. پس از نسخهٔ پیست محور دارک هورس و نسخهٔ سوپراسپرت GTD، حالا نوبت به نسخهٔ دیگری بنام کالیفرنیا اسپشیال رسیده است. این نسخه قبلاً هم برای موستانگ ارائه شده بود و حالا فورد آن را برای مدل ۲۰۲۴ آماده کرده است. این نسخه که بر اساس موستانگ GT ساخته شد، به‌صورت کوپه یا کانورتیبل با گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قابل خریداری خواهد بود.

موستانگ کالیفرنیا اسپشیال از ویژگی‌های رترو بهره می‌برد که ادای احترامی به موستانگ GT کالیفرنیا اسپشیال اولیهٔ سال ۱۹۶۸ است. این ویژگی‌ها با تریم آبی‌رنگ در ورودی‌های هوای طرفین جلوپنجره خودنمایی می‌کنند. خود جلوپنجره هم تغییر کرده و حالا بجای الگوی لانه‌زنبوری شاهد خطوط افقی هستیم. علاوه بر این، فورد تریم آبی‌رنگ را در قسمت‌های دیگری مثل نشان‌های ۵.۰ و GT هم کار کرده است درحالی‌که در پایین قسمت جانبی خودرو برچسب دورنگ مشکی و آبی دیده می‌شود. برای این موستانگ دو نوع رینگ در نظر گرفته شده است. رینگ‌های استاندارد به رنگ خاکستری با لوگوی GT/CS هستند درحالی‌که امکان سفارش رینگ‌های پرفورمنس پک ماشین‌کاری شده با تریم آبی هم وجود دارد.

در داخل موستانگ کالیفرنیا اسپشیال صندلی‌هایی که با چرم آبی دریایی پوشیده شده‌اند به همراه دوخت آبی رپتور و خاکستری متال روی پانل درها، داشبورد، کنسول مرکزی و غربیلک فرمان جلب‌توجه می‌کنند. کف‌پوش‌های منحصربه‌فرد و نشان کالیفرنیا اسپشیال روی داشبورد سمت سرنشین هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند. این نسخه ۱,۹۹۵ دلار به قیمت موستانگ GT پریمیوم اضافه می‌کند که یعنی قیمت نهایی آن ۴۹,۶۰۵ دلار خواهد بود. موستانگ کالیفرنیا اسپشیال در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس به نمایش عمومی درخواهد آمد اما زودتر امکان سفارش آن وجود خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. shetab-car

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (230 ديدگاه)

    طراحی جذابی داره اون خط در صندوق که در موازات پایین چراغ ها قرار گرفته ای کاش صاف بود و منحنی نبود

    موافقم 28
    مخالفم 7
    1. shetab-car

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (230 ديدگاه)

      برای اینکه منظورم متوجه بشید
      https://s6.uupload.ir/files/mustang_t5bd.jpg

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. net

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3396 ديدگاه)

      چراغ عقبش کوچک شده و تغییر کرده بهتر شده نسبت به چراغهای عقب موستانگ های نسلهای قبلی . دو لوله اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست و چراغ باریک جلو خوبه.طراحی داخلی مشکی خوبه اگر وسط صندلی ابی نبود و طراحی داخلی یکپارچه رنگ مشکی داشت قشتگتر میشد.اگر به جای صفحه نمایش مثل بی ام و مدل صفحه نمایش عمودی رنجر ۲۰۲۲ داشت قشنگتر میشد.رینگ بد هست.اگر در جلوپنجره و رینگ ها خطوط ابی نداشت قشنگتر میشد

      موافقم 4
      مخالفم 5
  2. امیرحسین

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (230 ديدگاه)

    حیف کشور سازندش با ما ایرانی ها دشمنی داره

    موافقم 15
    مخالفم 51
    1. Rerace777

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      اونا با ما مشکلی ندارن
      یه سری از ماها همش مرگ و نفرین بهشون میگیم!

      موافقم 41
      مخالفم 8
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    کاشکی حداقل موستانگ از مانیتور پیوسته استفاده نمی‌کرد اما در کل خیلی عالیه تریم آبی به رنگش میاد

    موافقم 30
    مخالفم 2
  4. Heavy-Duty

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    انجین V8 5.0 لیتری در نسخه تنفس طبیعی در مدل دارک هورس 500 اسب بخار تولید می‌کنه که میشه 100 اسب بخار از لیتر
    بعد کامارو با انجین V8 6.2 تنفس طبیعی هنوز 455 اسب بخار تولید می‌کنه اگه بخواهیم از هر لیتر این انجین 100 اسب بخار بگیریم میشه 620 اسب بخار که واقعاً قدرت زیادیه
    البته جی ام یک انجین V8 5.3 هم داره که من تا حالا ندیدم در خودروی پرفومنسی ازش استفاده کنه ولی اگه تقویتش میکردن با قدرتی در حدود 500 اسب بخار یا بیشتر و جایگزین 6.2 فعلی میکردنش بنظرم خیلی بهتر میش و رقابتش با موستانگ منطقی تر میشد.

    مخالفم 16
    1. corvette

      ۱۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (370 ديدگاه)

      منطق پیشرانه های LS و LT جی ام با پیشرانه کایوتی فورد
      خیلی فرق داره
      برای جی ام LT ها یک موتور بسیار ارزون . قدرتمند . بسیار با دوام و پوشراد هستند که یکم مدرن شدن

      ولی کایوتی فورد یه موتور dohc مدرن هست که قیمتش یکم بالاتره از LT و پرفورمنس بهتری داره

      برای فلسفه ماسل کار LT کافیه

      ولی بحث پرفورمنس رو کوروت خرج میشه نه کامارو که میان انجین LT6 میسازن که ۵.۵ حجم داره و ۶۷۰ اسب قدرت
      و یک موتوری به شدت مدرن

      موافقم 23
      مخالفم 1
      1. Heavy-Duty

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (39 ديدگاه)

        ممنون از شما

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. Heavy-Duty

          ۲۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (39 ديدگاه)

          تشکر از دوستانی که جواب دادن

      2. Heavy-Duty

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (39 ديدگاه)

        البته یک سوال دیگری هم که هست اینه که چرا این قضیه در پیکاپ ها هم وجود داره ؟
        فورد از پنج لیتری ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور می گیره ولی جی ام از پنج و سه دهم لیتری ۳۵۵ اسب بخار و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور می گیره در اینجا هم بحث دوام مطرح هست یا فقط مربوط به قیمت و مدرن بودن هست؟
        با تشکر

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. R@min

          ۱۹ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          کایوت f150 و ماستنگ دستور آتش متفاوتی دارن و بعضی قطعاتم برای دوام بیشتر فرق می کنه. البته تنظیمات ECU مخصوص خودشونم دارن.

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. ali_x76

          ۱۹ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (394 ديدگاه)

          یکی پوشراده (OHV) یکی OHC.
          هر دو نسبت گشتاور به حجمشون خیلی نزدیکه.
          اما نسبت قدرت به حجمشون خیلی تفاوت داره.
          علت هم ذات انجین‌هاست.
          پوشراد دور پایینه و OHC دور بالا.

          موافقم 2
          مخالفم 0
  5. Amir

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    نسل جدید موستانگ اصلا اون ابهت نسل قبل رو نداره
    البته این نظر منه

    موافقم 13
    مخالفم 5
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    فقط ای کاش سقفش پارچه ای نبود کاش فلزی بود

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. ۰۰۹۸سامورایی

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (142 ديدگاه)

    فورد موستانگ از نسخه های پایه تاپرفورمنس سطح بالا رو داره برای تمام سلیقه ها خیلی محبوبه.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  8. حسن

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    همونقدر که کوروت پتانسیل تبدیل شدن به یک برند مستقل را دارد موستانگ هم همینطوره یه موتور عقب بزنه یه شاسی بلند تولید کنه برقی هم که داره مدلهای متنوع هم داره برند بسیار زیبا و فاخر میشه برا فورد

    موافقم 3
    مخالفم 8
  9. Ali mo

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کاش رینگاش یکم جذابتر بودن

    موافقم 2
    مخالفم 3
  10. noir

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (867 ديدگاه)

    خطوط آبی خیلی جذابش کرده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. Mercedes

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    عجیب عاشق نسل هفتم ماستنگ شدم 🥲
    نسبت به خودروهای آمریکایی نظرم دوگانست
    بعضیاشون از نظرم واقعا مز.خ.ر.ف هستن
    بعضیاشون هم واقعا عالین و خیلی دوستشون دارم
    البته نمی‌خوام فن های اونارو ناراحت کنم
    ولی مثلا از دوج چلنجر اصلا خوشم نمیاد
    برعکس از مدل چارجر خیلی خوشم میاد
    یا مثلا ماستنگ های قدیمی رو خوشم نمیاد طراحیشون مال عهد بوقه ، ولی نسل هفتمی رو اصلا عجیب عاشقش شدم
    Hummer ev ، venom f5 ،برانکو جدید ، کوروت z06 ، لوسید ایر و … هم جزو آمریکایی های مورد علاقم هستن
    کامارو هم قبلا دوست داشتم ولی جدیدا نه زیاد حس میکنم خیلی سادست طراحیش تهشم سر پیچ در میره (بیشتر صحبتم طراحی داخلی و خارجی و متریال خودرو هست با موتورشون کاری ندارم)

  12. BMW

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    عالیزمخصوصا عقب انس خیلی خوبی با خطهای میانی داره فقط مانیتوره یخورده بد میکنه 😁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا