اگرچه اکثر ما دوستدار فورد موستانگ 8 سیلندر هستیم اما نسخه اکوبوست ۴ سیلندر این خودرو نیز همواره گزینهای مطلوب برای افرادی است که مصرف سوخت مناسب را با پرفورمنس قابلتوجه میخواهند.
به نظر شما فورد موستانگ اکوبوست ۲۰۲۴ از نظر پرفورمنس چگونه خواهد بود؟ اخیراً کار اند درایور با نسخه مجهز به پکیج پرفورمنس این خودرو توانسته است صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیهای را ثبت کند. جدیدترین نسل موستانگ بهبودهای قابلتوجهی را نسبت به مدل قبلی تجربه کرده اما نکته جالب اینکه پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربوی آن ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتون متر گشتاور را به همراه پکیج پرفورمنس سفارشی ارائه میکند. البته باید دانست موستانگ اکوبوست نسل قبلی با استفاده از پکیج پرفورمنس ۳۳۲ اسب بخار قدرت داشت.
کار اند درایور با تست مدل گیربکس اتوماتیک موستانگ اکوبوست ۲۰۲۴ فهمیده حالت خط درگ موجود در این خودرو عملکرد خوبی دارد و باعث کاهش یک یا دو دهم ثانیهای شتاب آن میشود. برای یادآوری باید گفت موستانگ اکوبوست ۲۰۲۰ مجهز به گیربکس ۶ سرعته دستی و پکیج پرفورمنس در تستهای همین مجله صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵ ثانیهای را ثبت کرده بود اما کار اند درایور هرگز نسخه گیربکس اتوماتیک این خودرو را تست نکرده است و بنابراین نمیتوان قضاوت دقیقی بین تفاوت عملکرد دو نسل داشت.
فورد موستانگ اکوبوست ۲۰۲۴ در تست مسافت ۴۰۰ متر نیز خوش درخشیده و این مسافت را در ۱۳.۲ ثانیه و با سرعت ۱۶۶ کیلومتر در ساعت طی کرده است. نسل قبلی زمان ۱۳.۶ ثانیهای و سرعت ۱۶۴ کیلومتر در ساعت را با گیربکس ۶ سرعته دستی بر جای گذاشته بود. همچنین باید گفت نسل پیشین موستانگ اکوبوست با گیربکس اتوماتیک مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۴ ثانیه طی کرده است. این خودروی عضلانی از نظر تواناییهای توقف نیز بهبود یافته است به گونهای که برای توقف از سرعت ۱۱۳ کیلومتر در ساعت و رسیدن به سکون به ۴۵.۴ متر فاصله نیاز دارد درحالیکه این رقم برای مدل قبلی به ۴۶.۶ متر میرسد. فاصله توقف موردنیاز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تا سکون نیز برای نسلهای جدید و قبلی موستانگ اکوبوست به ترتیب ۸۹.۳ و ۹۳.۸ متر است.
نکته جالب به عملکرد نه چندان خوب نسل جدید موستانگ اکوبوست در تست اسکید پن مربوط میشود به گونهای که حداکثر شتاب جانبی ۰.۹۵ جی را ثبت کرده درحالیکه این رقم برای مدل قبلی ۱.۰۲ جی بوده است. احتمالاً دلیل این تفاوت به استفاده از لاستیکهای پیرلی پی زیرو کورسا PCZ4 نسل قبلی مربوط میشود. مدل جدید به لاستیکهای پی زیرو PZ4s که چسبندگی کمتری دارند مجهز شده است. همچنین پهنای لاستیکهای مدل قبلی ۲۶۵ است درحالیکه نسل جدید از لاستیکهایی با پهنای ۲۵۵ استفاده میکند.
کیان
۲۱ شهریور ۱۴۰۲واقعا با وجود چنین امریکایی اصیل و جذابی با پرفورمنس و استایل جذاب قطعا ماشینهایی مثه جنسیس جی ۷۰ باید هم از بازار خداحافظی کنن.
موستانگ یه ماشین نیست، یک سبک زندگی هست.
هنوزم مدلای کلاسیک خودش طرفدارای دو آتیشه داره و بازسازی میکنن و …
مهران
۲۱ شهریور ۱۴۰۲شتاب انچنانی نداره ک بشه گفت عملکرد خوب…
سبک زندگی!😐😕
amir-z
۲۱ شهریور ۱۴۰۲این شتاب برای یک موتور ۴ سیلندر با قدرت حدودی ۳۱۵ است خیلی رضایت بخشه
با این قدرت اکثر خودرو ها شتابشون تو حدود ۵ ثانیه است
blackwing
۲۱ شهریور ۱۴۰۲این پرفورمنس رو پورشه پانامرا 4S هایی که تو ایران هستن با موتور هشت سیلندر و گیربکس PDK ندارن!!
R
۲۱ شهریور ۱۴۰۲تو تیتر مینویسین صفر تاصد میایم میبینیم صفر تا ۹۶ عه
دو دهم ثانیه بین صفر تا ۹۶ و صفر تا ۱۰۰ اختلاف هست
amir-z
۲۱ شهریور ۱۴۰۲معمولا توی کشورهایی مثل آمریکا واحد سرعت رو بر حسب مایل بر ساعت (mph) بیان میکنن
که صفر تا صد اونا میشه ۰ تا ۶۰ مایل که ۶۰ مایل تقریبا میشه همین ۹۶ کیلومتر که فکر کنم اگه گیربکس تو این سرعت تعویض دنده انجام نده اختلاف کمتر از ۰.۱ ثانیه میشه که میشه ازش چشم پوشی کرد
Enzo Ferrari 2008
۲۱ شهریور ۱۴۰۲موستانگ از این چهرش خوشم اومده چون به گذشته ماشین هم اشاره شده امید وارم
فورد اینو برقی نکنه
مهدی
۲۱ شهریور ۱۴۰۲حیف این مدل و این پلت فرم آخرین مدلی هست که درون سوز و بنزینی
فکر کنم دیگه اینم برقی بشه
ولی درکل فرم بدنه جذابی داره حنوزم آدم رد میشه سرش بر میگرده نیگاه میکنتش
ما که نتونستیم سوار شیم یا تو خیابونامون ببینیم به تعداد زیاد
ولی در کل حیف جونی و حیف آرزوهامون……
همایون
۲۱ شهریور ۱۴۰۲پرچم ماسل کارها رو قراره در آینده به تنهایی روی دوش بکشه.دم فورد گرم که جو برقی شدن بیش از حد روش اثر نذاشته.کاش فقط فورد روی کیفیت مونتاژ خودروهاش هم کار کنه چون کرایسلر تو این زمینه ازش جلوتره و به جز دوج چلنجر و چارجر تو مدلهای جدید رم و جیپ کیفیت مونتاژ واقعا بهتر از همتایان فوردش هست اینو کسایی که هم زمان رپتور و trx یا نویگیتور و اکسپیدیشن رو به همراه گرندچروکی و گرندواگونییر رو سوار شدن تصدیق میکنن
رضا
۲۱ شهریور ۱۴۰۲چقدر قشنگ شده مدل پایه تو این نسل
ارین صاحب جمعی
۲۱ شهریور ۱۴۰۲الان سری ۵ ،۳ ثانیه میزنه ۴.۵ ثانیه خیلی خوب نیست
دکتر
۲۱ شهریور ۱۴۰۲چه رخی داره این موستانگ،ادم کیف میکنه
دیمن
۲۲ شهریور ۱۴۰۲هروقت دنبال بهترین ها هستی آمریکایی بخر، بخصوص موستانگ❤️❤️
علی
۲۵ شهریور ۱۴۰۲رخ جذابی داره خدارو شکر عین نصف بیشتر خودرو ساز های دنیا چراغ اصلیش رو سپر نیست