نسل ششم موستانگ موفقیتی خیرهکننده برای فورد به همراه داشت زیرا با عرضهٔ جهانی این ماشین، طرفداران جدیدی را از استرالیا گرفته تا اروپا جذب کرد. هرچند فورد با یک فیسلیفت و ارائهٔ نسخههای مختلف مثل شلبی GT500 و مکوان هنوز هم این نسل را تازه نگه داشته است اما بااینحال، نسل هفتم موستانگ بهزودی از راه خواهد رسید. تاکنون، جاسوسان عکاس توانستهاند این خودرو را که با کد S650 شناخته میشود، زیر پوششهای استتاری سنگین شکار کنند درحالیکه چندین تصویر هم از آن افشا شده است؛ بنابراین، در ادامه قصد داریم به تمام چیزهایی که تاکنون در مورد نسل هفتم موستانگ میدانیم مروری داشته باشیم.
بیرون
با نگاهی به تصاویر جاسوسی موستانگ جدید میتوان دید که تناسبات و خط سقف خودرو تقریباً مشابه نسل کنونی است زیرا برخلاف چیزی که قبلاً انتظار میرفت، نسل هفتم این ماشین بهطور کامل از ابتدا توسعه پیدا نمیکند و اشتراکاتی با نسل ششم خواهد داشت. طبق شایعات، موستانگ S650 در ابتدا قرار بود روی پلتفرم محرک عقب جدید فورد اکسپلورر و لینکلن اویاتور ساخته شود اما گویا این طرح شکست خورده است. البته نسل هفتم موستانگ هنوز هم یک بازطراحی کامل خواهد بود که ظاهر خودرو را مدرنتر میکند اما همچنان به گذشته وفادار است.
نسخهٔ GT این خودرو از سپر جلوی جسورانهای که از مکوان الهام گرفته به همراه جلوپنجرهای مشابه فوکوس RS بهره میبرد. در چراغهای جلوی باریک خودرو دیلایتهایی بهصورت سه عنصر U شکل دیده میشود درحالیکه کاپوت فرم صافتری دارد. در عقب خودرو هم شاهد همان چراغهای آشنای موستانگ با سه نوار LED عمودی خواهیم بود درحالیکه چهار سر اگزوز هم به نسخهٔ GT نمای تهاجمیتری میبخشند.
داخل
در کابین S650 فورد از محبوبیت طراحی داخلی موستانگهای فاکس بادی دههٔ ۸۰ تأثیر گرفته است. وقتی تصاویر جاسوسی و افشایی از داخل نسل هفتم را در کنار نسل سوم قرار میدهیم بهوضوح مشخص میشود که طراحان فورد تا چه اندازه از گذشته الهام گرفتهاند. این یعنی در نسل جدید، داشبورد متقارن موستانگ جای خود را به طراحی معمولتر و راننده محورتر خواهد داد که در آن دکمههای فیزیکی به سمت راننده زاویه دارند. غربیلک فرمان D شکل، دریچههای تهویهٔ مربعی و شیفتر دندهٔ سنتی هم از دیگر ویژگیهای داخلی قابلتوجه نسل هفتم موستانگ هستند درحالیکه انتظار استفاده از متریال باکیفیتتری را هم داریم.
تکنولوژیهای داخلی این موستانگ جدید نیز شامل صفحه آمپر دیجیتالی متصل به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی با جدیدترین نسخه از سیستمعامل Sync 4 فورد میشود که از اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم با قابلیت بهروزرسانی از راه دور بهره میبرد. همچنین انتظار ارائهٔ پورتهای USB-C، شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند و مجموعهای از سیستمهای ایمنی را هم داریم.
زیر کاپوت
برخلاف بسیاری از خودروسازان، فورد در نسل بعدی موستانگ برگ برندهٔ این ماشین یعنی پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 کایوت را کنار نخواهد گذاشت. البته طبق گزارشات، این موتور بروز خواهد شد و تغییراتی را در کالیبراسیون تجربه خواهد کرد. علاوه بر این، در گزارشات به ارائهٔ یک نسخهٔ هیبریدی هم اشاره شده است. محتملترین گزینه برای هیبریدی شدن، پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست است که در موستانگ پایهٔ کنونی ارائه میشود. نیروی موتورها همچنان به چرخهای عقب منتقل میشود اما بهاحتمالزیاد، تیم توسعهٔ فورد به جنرال موتورز و کوروت هیبریدی چهارچرخ محرک آنهم توجه دارند.
رقبا و زمان معرفی
نزدیکترین رقبای موستانگ جدید همچنان شورلت کامارو و دوج چلنجر خواهند بود اما عمر هردوی این ماسل کارها رو به پایان است. چلنجر در آینده به یک ماسل کار الکتریکی تبدیل خواهد شد و طبق گزارشات، کامارو هم با یک سدان الکتریکی پرفورمنس جایگزین خواهد شد. این یعنی موستانگ به یکهتاز بازار تبدیل خواهد شد. البته در این بخش کوپههای اسپرتی مثل تویوتا سوپرا و نیسان Z حضور دارند اما هیچکدام از آنها پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی ارائه نمیکنند. طبق گزارشات، ممکن است رونمایی رسمی نسل هفتم موستانگ در آوریل ۲۰۲۳ صورت گرفته و خودرو با مدل ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود.
جناب ایکس
۹ خرداد ۱۴۰۱چرا اینقدر طراحیش ساده هست؟
اصلا مث نسل های قبلی نیست…
ممد ژانگولر
۹ خرداد ۱۴۰۱باز هم میتونه زیبا مثل همیشه بشه
هر چند که یکمی طراحیش داره شبیه نیسان Z میشه
زیزیگولو
۹ خرداد ۱۴۰۱طراحی سنتی و یه سری مشخصات عالی مثل شاسیو موتور خارق العاده و بدنه عضلانیو جذاب باعث شده تا موستانگ تو هر نسل خودش طرفدارای فراوونی داشته باشه
javadhy
۹ خرداد ۱۴۰۱با این که به نظرم نسل کنونی بسیار زیبا و جذابه احساس میکنم نسل بعدی قراره حتی بهتر بشه امیدوارم نسخه ای قوی تر از gt500 هم ساخته بشه
new reventon
۹ خرداد ۱۴۰۱انشالله که یه ماشین غضلانی، شیک، تکنولوژیک و با کیفیت داخلی خوب باشه که ایشالله منم تا چند سال دیگه که مهاجرت میکنم بخرمش🙂
BMW
۹ خرداد ۱۴۰۱قرار ماشین خیلی خوبی بشه
Jdm باز
۹ خرداد ۱۴۰۱همچنان یه v8 تنفس طبیعی رو داره 💪
امیدوارم بتونه موفقیت های نسل کنونی رو تکرار کنه
و اینکه یه نسخه خیلی وحشی تر از gt500 هم تولید بشه
TML BN
۹ خرداد ۱۴۰۱امیدوارم خوب باشه و مثل بعضی از ماشین ها که نسل جدیدشون آبروی جد و آباد و برند رو برن نباشه(راهنمایی ژاپنی فکر کنم فهمیدید)
R@m!n
۹ خرداد ۱۴۰۱خیلی سخته بگیم نسل جدید، بیشتر یه فیس لیفت ظاهری و ارتقای فنی کوچیک هست.
نسل شش انقدر کامل هست که نیازی به اضافه کردن چیزی نداره.
net
۹ خرداد ۱۴۰۱چراغ عقب موستانگ قدیمی شده و نیاز به طراحی جدید داره
پدرام
۹ خرداد ۱۴۰۱چراغش در راستای جلو پنجره شده زیاد جالب نیست همون قبلی بهتر بود که حالت موربی داشت
Mustang shelby gt 350
۹ خرداد ۱۴۰۱از نسل پنجم که قشنگ تره ولی نسبت به نسل ۶ نمیتونم نظر بدم
matin
۹ خرداد ۱۴۰۱یک المانی فن هست داره به همه دیس لایک میده
کجایی خودتو نشون بده
فرحان نصیری
۹ خرداد ۱۴۰۱دیگه کم کم ماسل کار های آمریکایی دارن به پایان عمر خودشون نزدیک میشن و مدل های هیبریدشون داره میاد🙂