فورد سرانجام در نمایشگاه خودروی دیترویت از نسل هفتم موستانگ پردهبرداری کرد. این خودرو مثل اجداد خود باید بتواند نظر طرفداران را به خود جلب کند زیرا از ظاهری آشنا اما مدرنتر، پیشرانههای آشنا اما قویتر و تکنولوژیهای پیشرفتهتر بهره میبرد. فورد سرمایهگذاری روی نسل دیگری از موستانگ در زمانی که بسیاری از رقبا در حال خارج شدن از بازار خودروهای درونسوز هستند را جسارت بزرگی میداند.
هرچند نسل جدید موستانگ در ظاهر آشنا به نظر میرسد اما به لطف چراغهای جلوی جدید فوراً قابلتشخیص خواهد بود درحالیکه گلگیرهای عقب هم بروز شدهاند تا نمای عضلانیتری به خودرو ببخشند. موستانگ همچنان در نسخههای کوپهٔ فستبک و کانورتیبل تولید میشود که نسخهٔ کوپه حالا بهمنظور سهولت در ورود و خروج با کلاه ایمنی، خط سقف کشیدهتری پیدا کرده است.
در این نسل همچنین تشخیص نسخههای اکوبوست و GT آسانتر خواهد بود زیرا نسخهٔ GT با جلوپنجرهٔ سهقسمتی، ورودیهای هوای بزرگتر، دریچهٔ روی کاپوت و اسپلیتر برجستهتر، نمای جلویی متفاوتی دارد. بااینحال، برای هردو نسخه پکیج پرفورمنس با دیفرانسیل LSD تورسن، ترمزهای برمبوی ۳۹۰ میلیمتری در جلو و ۳۳۵ میلیمتری در عقب و رینگ و لاستیکهای پهنتر در عقب قابل سفارش خواهد بود. همراه با این پکیج میتوان کمکفنرهای تطبیقی، صندلیهای ریکارو و سیستم اگزوز فعال را هم سفارش داد.
فورد اما در نسخهٔ GT موستانگ ویژگی جالبی بنام Active Pothole Mitigation را ارائه کرده است که در اصل یک ترمز الکترونیکی دریفت است. این سیستم ظاهری مثل یک ترمزدستی مکانیکی سنتی دارد اما به گفتهٔ فورد میتواند دریفت کشیدن تازهکارها را مثل حرفهایها جلوه دهد. موستانگ اکوبوست روی رینگهای ۱۷ اینچی قرار میگیرد اما برای GT نمونههای ۱۹ اینچی در نظر گرفته شده که بهصورت سفارشی امکان ارتقاء آن به ۲۰ اینچی هم وجود خواهد داشت.
بزرگترین تغییر نسل جدید موستانگ اما در داخل آن رخ داده است یعنی جایی که شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی در کنار نمایشگر ۱۳.۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. مطمئناً این طراحی از موستانگهای قبلی فاصلهٔ زیادی گرفته است اما کابین ماسل کار فورد را بروز کرده و کیفیت آنهم بهتر از قبل به نظر میرسد. هرچند در اینجا هنوز هم چند دکمۀ فیزیکی به چشم میخورد اما اکثر کنترلها به نمایشگر لمسی منتقل شدهاند.
ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی مدرن موستانگ نیز میتوان به غربیلک فرمان D شکل، پد شارژر بیسیم و مجموعهٔ کاملی از سیستمهای ایمنی مثل کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم جاده و دستیار ترمز دندهعقب اشاره کرد. صندلیهای استاندارد خودرو پارچهای هستند اما نسخهٔ GT از تودوزی چرمی بهره میبرد درحالیکه در تیپ پریمیوم دوخت برجسته در قسمتهای مختلفی مثل رو دریها کار میشود.
در مورد پیشرانههای نسل هفتم موستانگ هم خبر خوب و هم بد وجود دارد. خبر بد اینکه هیچ تغییر بزرگی در این قسمت صورت نگرفته اما خبر خوب این است که همچنان تا چند سال دیگر میتوان از موستانگ هشت سیلندر تنفس طبیعی لذت برد. البته به گفتهٔ فورد، موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این خودرو کاملاً جدید است درحالیکه موتور ۵ لیتری V8 هم حالا به ایرباکس دوتایی و بدنهٔ دریچه گاز دوگانه مجهز شده است. بااینحال، سازندهٔ آمریکایی فعلاً خروجی این موتورها را اعلام نکرده و صرفاً نسخهٔ V8 را قویترین موستانگ GT تاریخ توصیف کرده است.
برای انتقال قدرت نیز همچنان گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی و ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک ارائه میشود با این تفاوت که حالا گیربکس اتوماتیک برای موتور چهار سیلندر و گیربکس دستی برای موتور هشت سیلندر استاندارد خواهد بود. فروش نسل هفتم فورد موستانگ از تابستان سال ۲۰۲۳ در ایالاتمتحده آغاز خواهد شد.
Reza Waffen SS
۲۴ شهریور ۱۴۰۱پسرفت در طراحی
VIPER
۲۴ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا خیلی طراحیش همراه با سادگی و شیکی مدرن تر شده قسمت عقبش خیلی زیباست و به نظر من تکامل زیبایی کرده
چراخ جلوش هم لینکن طور شده
در کل ماشین تعادل ساده شیک داره و تمام عناصر طراحیش هارمونی بسیار زیبایی داره
KSH
۲۴ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا عقبش خیلی بد شده با اون زاویه اش
ولی جلوش بهتر از نسل قبلشه
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۴ شهریور ۱۴۰۱دقیقا
این نسل بی شک کاملترین نسله و سود دهی فوقالعاده ای برای فورد خواهد داشت
دقیقا نقطه ضعف بقیه ماسلا رو به نکته قوتش تبدیل کرده… (کابین)
طراحیش هم عالیه ولی بازم به نسل ۶ نمیرسه…
موتور وی ۸ اش هم عالیه…
احتمالا مثل نسل های قبلی هم هندلینگ بهتر از رقبا و تایم های پیست بهتری از خودش به جا میذاره…
به نظرم کامل ترین نسله، با توجه به اینکه نقاط ضعفشو حل کرده
بهراد
۲۴ شهریور ۱۴۰۱موافق نیستم. از نظر طراحی خارجی که واقعا زیباست و همون ترکیب برنده فورده. حالا طراحی داخلیش شاید برای بعضی دوستان خوب جلوه نکنه ولی همه ماشینا دارن اینطوری طراحی میشن پس کاریش نمیشه کرد.
آرین
۲۴ شهریور ۱۴۰۱همزمان هم زیبا شده هم زشت. وقتی کلیت خودرو رو میبینی پسرفت کرده ولی وقتی به جزئیات میرسی زیبایی میبینی.
داشبوردش، داشبورد کامارو رو تو ذهنم تداعی میکنه.
Ali_x76
۲۴ شهریور ۱۴۰۱برای منم خیلی جالب نیست.
جذابترین طراحی از نظر من، مربوط به GT500KR دو نسل قبل بود که واقعا اوج قلدری و گردن کلفتی یه ماسلکار رو نشون میداد، و بعدش هم GT350R نسل قبل که همزمان مدرن و قلدر بود.
این یکی رو صرفا مدرن میبینم، و نه قلدر.
4wheeled
۲۴ شهریور ۱۴۰۱دقیقا پسرفت بود
الان فقط دوج داره پیشرفت میکنه،کامارو و موستانگ طراحیشون به خوبی قبل نیست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ شهریور ۱۴۰۱به نظر من که جذاب تر شده
کافر مقدس
۲۴ شهریور ۱۴۰۱مخصوصا نمای جانبی ش که به نظر منم جذابتر شده و داشبورد دیجیتالی و… رو دیگه نمیشه کاری ش کرد باید پذیرفت
نمای عقب هم با اسپویلر قشنگ تره
البته ماسل کار جماعت رو باید از نزدیک دید تو عکس هیچوقت اون عضلات جلوه نمیکنن و اللخصوص پهن پیکر بودن این ماشین ها
VIPER
۲۴ شهریور ۱۴۰۱داشبورد دیجیتالش به مزاج منم خوش نیامد
بنظرم باید محفظه جدا گانه مخصوص خودشو میخواست تا ازین تبلتی بودن محض دوری میکرد
شلبی
۲۴ شهریور ۱۴۰۱در کل بهتر شده ولی داخلش امضا طراحی موستانگ رو نداره داشبورد موستانگ تو اکثر نسل هل سبک خاص خودشو داشت
Kamy .m
۲۵ شهریور ۱۴۰۱مهمترین نشونش سر دنده ی کروی اون ترمز دستی خفن و داشبرد متورم بود که تا حدودی رعایت شده
ولی اون مانیتور و کیلومتر شمار دیجیتالی منو بد آزار میده
نسل ۵ از لحاظ داخل بی نظیر بود
امیرحسین
۲۴ شهریور ۱۴۰۱جذاب شده ولی از مخوف بودنش کاسته شده
کابین که نیاز به تغییرات شدید داشت
خوب شده ولی ایده آل نیست
به هرحال ماستانگ هرچی بزنه من دوست دارم
ولی انتظارات فن ها همیشه زیاد
دیجی
۲۴ شهریور ۱۴۰۱به امید روزی که تک تک جونا ایران داشته باشن از این قبیل ماشینا نه اشغال های موجود
دکتر
۲۴ شهریور ۱۴۰۱عالی شده،من که دوسش دارم
SRT
۲۴ شهریور ۱۴۰۱طراحیش به نسلای قبل نمیرسه ولی از چیزی که انتظارشو داشتم بهتر بود
کافر مقدس
۲۴ شهریور ۱۴۰۱اگه میشه یه مطلب راجع ب Active Pothole Mitigation بذارید ببینیم چیه این حرکت جدید فورد
Ali
۲۴ شهریور ۱۴۰۱طراحی عقب و کنار بهتر شده
جلو پسرفت داشته ولی قابل تحمله
داخلشم نسل قبل بهتر بود دکمه واقعی و فرمون دایره ای قشنگ تر بودن این فرمون مثل برانکو و کراس اوور های فورده به موستانگ نمیخوره
ehsan
۲۴ شهریور ۱۴۰۱دوج وایپر = توقف تولید
فورد gt = خداحافظی اسطوره
دوج چلنجر = الکتریکی 🤯
کوروت c8 = پسرفت طراحی
فورد موستانک = پسرفت طراحی
شورولت کامارو = احتمال زیاد نسل بعد الکتریکی
کادیلاک و جیپ = پیشرفت ،
جوری شده که میگم ای کاش فلان خودرو مدل جدیدش نیاد بیرون یا الکتریکی میشه یا افت طراحی 😔😔
Erfan
۲۴ شهریور ۱۴۰۱کوروت c8=پسرفت طراحی؟
اینو موافق نیستم.
برای موستانگ هم نمیشه گفت پسرفت چون زیبایی از نظر هرکسی برای یه ماشین تعریف جدا گونه ای داره پس دوست داشتن به ماشین سلیقه ای و اینکه ما یه ماشین رو دوست نداشته باشیم نمیشه گفت پسرفت در طراحی.
aMiRsHaYaN
۲۴ شهریور ۱۴۰۱با همش بجز کوروت و موستانگ مواقم
Royal Driver UK 70
۲۵ شهریور ۱۴۰۱کوروت کجاش پسرفت در طراحی داشته:/؟
AMANTE
۲۴ شهریور ۱۴۰۱طراحی زیبایی داره ولی دیگه خیلی اروپایی شده، طراحی شیک و شسته رفته به سبک انگلیسی ها.
طراحی کنار و رینگ های ماشین هم تا حدودی منو یاد طراحی های M از BMW میندازه.
MOHAMMAD.DEMON
۲۴ شهریور ۱۴۰۱طراحی کنارش به خاطر این تو رو یاد m4 میندازه چون بی ام و طراحی فست بک موستانگ که از نسل اولش تا الان داره رو روی m4 کپی کرد بی ام و فست بک نداشتیم تات الان که به لطف کپی از موستانگ الان وجود داره
بی خیال اسم
۲۴ شهریور ۱۴۰۱باشد اصلا کل بی ام و کپی از فورده
R@min
۲۴ شهریور ۱۴۰۱بنچمارکه طراحی سری 4 و 8 بی ام و ماستنگ نسل 6 هست.
امیرحسین
۲۴ شهریور ۱۴۰۱منتظر ورودت به منطقه آزاد انزلی هستم
Erfan
۲۴ شهریور ۱۴۰۱نمیدونم چرا قیمت های منطقه آزاد انزلی و ارس آنقدر بالاس در حدی که در بعضی موارد با موارد ملی اختلاف قیمت زیادی ندارند.
منطقه آزاد اروند از نظر تنوع و قیمت خیلی بهتر از انزلی و ارس هست.
و منطقه آزاد اروند فکر کنم بزرگتر هم هست.
امیرحسین
۲۴ شهریور ۱۴۰۱از نظر من اروند دیر منطقه ازاد شد ولی خوب موقع واردات تنوع محصولات برند ها خیلی زیادتر از الان بود به خاطر همین گرونه حالا باز بیشتر باید تحقیق کنی
Phonix
۲۴ شهریور ۱۴۰۱طراحیش به پختگی رسیده
اما باید یه مدل با طراحی خشن تر درست کنن مثلا در طراحی سپر مدل شلبی بازنگری بشه تا خشن تر به نظر بیاد
من که دوست داشتم
hadi6
۲۴ شهریور ۱۴۰۱مدل شلبی GT500 پرقدرت تر خشن تر و اسپرت تر میشه 👍🏼
Behnam1012
۲۴ شهریور ۱۴۰۱من که نتونستم با طراحی این نسل ارتباط بر قرار کنم
نسل ششم واقعاً از نظر طراحی حرف نداشت در حین بروز بودن طراحی کلاسیکی هم داشت مثل اون داشبورد دو قسمتی معروف موستانگ که در این نسل از بین رفته
Erfan
۲۴ شهریور ۱۴۰۱یه کانورتیبل لطفا واسه من کنار بزارید.
😅🥺
😈
MOHAMMAD.DEMON
۲۴ شهریور ۱۴۰۱چقدر کلاسیک تر شده خیلی خوشم اومد وقتی دیدم فهمیدم از نسل اول موستانگ الهام گرفتن
hadi6
۲۴ شهریور ۱۴۰۱واقعا عجب طراحی جالب و خفنی داره و میشه رد پای موستانگ کلاسیک رو توش دید مخصوصا عقبش و این خیلی خوبه 👌🏼😍
خداروشکر فورد مثل بعضیا گند نزد به اصالت خودش و این ماشین رو برقی نکرد که خودش چیز خوبیه
خوشحالم که میشه هنوزم تا چند سال غرش اسب وحشی امریکن با V8 رو شنید و ازش لذت برد🇺🇸
خیلی ازش خوشم اومد واقعا خیلی خفن شده 👌🏼
Payfast
۲۴ شهریور ۱۴۰۱اون ۴ سیلندر چه سمیه؟
seyedjavad.mercedesbenz
۲۴ شهریور ۱۴۰۱این نسل ، نسل حساسیه ، یا فورد سنگ تموم میذاره و انقد با موتوراش بازی میکنه و ارتقاش میده که کلا نسل قبل رو فراموش کنیم یا به لطف قوانین آایندگی باید شاهد نزول نسخه های بنزینی در اواسط این نسل باشیم ، امیدوارم این موستانگ همون موستانگی باشه که میشناسیم ، فعلا برای شروع که طراحیش فوق العاده جذابه و کاملا پیشرفت داشته در طراحی ، خصوصا چراغای عقبزاویه دارش که شبیه مدلای کلاسیک شده ، جهش موتورا جهش زیاد و خوبیه ( همچنان به آیندش خوشبین نیستم ولی دارم سعی میکنم خوشبین باشم )
آرین
۲۴ شهریور ۱۴۰۱با ابهتترین نسل ماستنگ نسل پنجم بود.
یوسف
۲۴ شهریور ۱۴۰۱نسل قبل به نظر من جذاب تره تو این نسل انگار فورد خواسته اول لوکس ترش کنه بعد آخر تصمیم گرفته نه یه چیزایی رو تغییر بدیم یکمم عضلانی بشه دوباره گفته نه یکم ساده ترش کنیم
محمد
۲۴ شهریور ۱۴۰۱تعریف الکی نکنید انصافاً زشت شده نسل قبلی واقعا سرتر بود نسبت به این ، خیلی ها نسل فعلیش هم به خوبی مدل قبلیش نمیدونستن این که دیگه رسماً اروپایی شده
Si
۲۴ شهریور ۱۴۰۱بد نیست خوبه ولی نسل قبل بهتر بود
akrh78
۲۴ شهریور ۱۴۰۱هنوز نسل 5 زیباترین طراحی رو داره
عکس اخر مشخصه انگار میخواد نیشت بزنه
امیدوارم توی نسخه های شلبی طراحی رو خشن تر کنن
مازیار
۲۴ شهریور ۱۴۰۱خوبه بنظرم این سادگی در طراحی بهتر و جذاب ترش کرده
اما به حال محبوب ترین کوپه اسپرت خیلی فرق نمی کنه ماستنگ راه خودش رو میره بخصوص که این نسل آخر بنزینی هست
مهدی
۲۴ شهریور ۱۴۰۱میپسندم
Porsche
۲۴ شهریور ۱۴۰۱چه ماشین بی نظیری هست
وقتی دیدم عکساشو برای اولین بار یکم تو ذوقم خورد
اما الان خیلی بهش علاقمند شدم
بشدت زیباست
یک پکیج کامل و لذت بخش
green
۲۴ شهریور ۱۴۰۱benz gt
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۴ شهریور ۱۴۰۱اونا که از طراحی این الهه قدرت و زیبایی ایراد گرفتن همونایی هستند که bwm و بنز رو زیبا میدونن دیروز برا هاچبک بد قواره فراری که به هیچ عنوان معلوم نیست چیه به به چه چه میکردن.ابن زیباترین موستانگ تاریخه حرف نداره گوشه گوشه ماشین از اصالت نسلهای مختلف موستانگ حرف میزنه.نمای داخل موستانگ نسل 3 هست که به زیبایی با آینده پیوند خورده.چراغهاب عقب که سه بعدی بودن رو معنی میکنه به نگاه اول فکر میکنی که زاوبه چراغها هر سمت به سمت مخالفه که این به دلیل امتداد چراغها رو قوس در عقبه.در روزگار نبود وی8 اونم تنفس طبیعی اونم خوش صدا و ترسناک فورد شاهکار کرده.جایی که فراری هم وجود نمیکنه وی8 تنفس طبیعی بسازه.دیشب نسل اول موستانگ تو محل ما من رو به دیدار نسل آخر دعوت کرد با اون غرشی که باعث لذت مردم شد و تا چند دقیقه نقل محفل محل ما شده بود
Porsche
۲۴ شهریور ۱۴۰۱فراری موقعی جرات کرد ساخت که الان شما رو ماشین جدیدتون کپی موتورش رو سوار میکنید
miladzm
۲۴ شهریور ۱۴۰۱نه بابا ! کپی کرده ؟ واقعا خوشا به حال صنعت خودرو که نویسنده ای مثل شما داره ! خوب شد گفتی ! پسر خوب ! کلمه وی 8 با امریکن کارز گره خورده ! بهترین و معروف ترین و نمادین ترین وی 8 های تاریخ برای امریکاست که فقط المانی ها میتونن مقابلش بایستن و باهاش رقابت کنن ! اسم وی 8 با سنت و فرهنگ امریکا گره خورده و دنیا وجود این موتور نازنین رو مدیون امریکاست ! اون موقع که فراری هنوز به دنیا نیومده بود امریکا داشت با وی 8 های خودش اسفالت خیابون ها رو به جهنم تبدیل میکرد !
corvette
۲۴ شهریور ۱۴۰۱آقای porsche. از شما بعید بود
کپی ؟؟؟؟
فرق موتور کوروت و ۴۵۸ زمین تا آسمونه
صرفا جفتشون فلت پلین هستن
جنرال موتورز هیچ وقت موتور فلت پلین نساخته بود
نیاز داشت بدونه موتور فلت پلین یا میلنگ تخت اصن چیه
به خاطر همین رو فراری ۴۵۸ کار کرد
از شما بعیده موتور کوروت خیلییییی فرق داره با اون
پس از این به بعد هرکی موتور فلت پلین ساخت از فراری کپی کرده ؟؟؟؟
محمد
۲۴ شهریور ۱۴۰۱شما دیگه هیچی نگو که اگه آرم یه ماشین دیگه بود تا صبح مخ همه رو کار میگرفتی که این اسباب بازی چیه
۹۱۱
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ابهت نسل های قبلی رو نداره. ولی خیلی ماشین خوبیه.
AMD
۲۴ شهریور ۱۴۰۱واقعا عالیه شاید اول قابل درک نباشه ولی بعدش زیباییشو نشون میده.
سینا
۲۴ شهریور ۱۴۰۱اخ اخ قلبم صدای اگزوز فقط
ولی حیف اون پشت کیلیمتر گرد جذاب دیگه خبری نیست
Taha Malek
۲۴ شهریور ۱۴۰۱طراحی بیرونی عالی شده هم مدرن تر شده در عین حال به گذشته هم نگاه بیشتری شده
طراجی کابین حداقل کاش فرمون نسل قبل رو نگه میداشت خیلی نسل قبل کلاسیک و جذاب بود کابینش
Hamilton1970
۲۴ شهریور ۱۴۰۱به نظرم باید صبر کنیم تا نسخه شلبی هم معرفی شده و بعد در موردش نظر بدیم:)