بیش از ۵۸ سال پس از معرفی اولین موستانگ در آوریل سال ۱۹۶۴، هفتمین نسل این افسانهٔ آمریکایی اکنون اینجا است. قبلاً در پدال بهطور کامل به معرفی نسل هفتم موستانگ و نسخهٔ دارک هورس آن پرداختیم اما بهترین راه برای درک تکامل طراحی این خودرو مقایسهٔ آن با نسل قبلی است. البته فرم کلی ظاهر موستانگ همچنان دنبالهروی نسل قبلی است اما طراحان تغییراتی را در آن ایجاد کردهاند تا مدرنتر و جذابتر شود. در ادامه طراحی این دو نسل را از زاویهها و نماهای مختلف باهم مقایسه خواهیم کرد.
جلو
نسل هفتم موستانگ از دماغهٔ جدیدی بهره میبرد که نسبت به نسل قبلی صافتر است. همچنین دریچههای هوا و برجستگیهای طرفین کاپوت نیز حالا حذف شدهاند. البته نسخهٔ GT یک دریچهٔ هوای ذوزنقهای در وسط کاپوت دارد که این ویژگی در نسخهٔ اکوبوست دیده نمیشود. در سمت بیرونی چراغهای جلوی نسل ششم موستانگ لامپهای دایرهای کار شده بود که نمای نسل اول دههٔ ۶۰ را تداعی میکرد اما در نسل جدید در هر چراغ از سه لامپ LED کوچک استفاده شده است. همچنین حالا چراغهای راهنما دیگر به شکل مجزا روی سپر نیستند و به داخل چراغهای اصلی منتقل شدهاند. این تغییرات درعینحالی که همچنان چهرهای رترو را به همراه داشتهاند، خودرو را مدرنتر جلوه میدهند.
سهرخ جلو
بهترین زاویه برای نگاه کردن به یک خودرو سهرخ جلو است زیرا در این نما بهخوبی میتوان دید که چگونه قسمت دماغهٔ خودرو با گلگیرها و خط سقف ادغام شده است. کنار هم قرار دادن تصاویر این نما، بزرگترین تغییرات در طراحی موستانگ را نشان میدهند. مثل قبل، دماغهٔ خودرو به گلگیرهای عضلانی متصل شده اما حالا طراحان خط روی درها را حذف کرده و به رکابها فرم نرمتری دادهاند. یکی خط تیز هم روی گلگیر عقب کار شده که از لحاظ بصری حسی بیرون زده و عضلانی به گلگیر بخشیده است.
عقب
تغییرات طراحان فورد در عقب خودرو بسیار ظریفتر است. در اینجا چراغها همچنان به همان طرح سهبخشی عمودی پایبند هستند اما حالا پانل بین آنها بجای مشکی، همرنگ بدنه شده است. همچنین در نسخهٔ GT یک بال جذاب هم میتواند در این قسمت نصب شود.
جانبی
پروفیل جانبی یکی از بهترین زوایایی است که نشان میدهد طراحی موستانگ جدید چقدر سادهتر از قبل شده است. در اینجا خط ظریفی روی درها کار شده و خط دیگری هم روی گلگیر عقب دیده میشود. همچنین اوورهنگ عقب خودرو هم کوتاهتر به نظر میرسد. بهطورکلی، نسل قبلی موستانگ طراحی پیچیدهتری دارد.
کانورتیبل
موستانگ جدید بهطور همزمان در نسخههای کوپه و کانورتیبل رونمایی شده است. همانطور که انتظار میرود، طراحی کلی نسخهٔ کانورتیبل با کوپه یکسان است ولی حذف سقف باعث شده گلگیرهای عقب برجستهتر به نظر برسند.
داخل
برخلاف بیرون، کابین نسل هفتم موستانگ کاملاً از نسل ششم فاصله گرفته است. مهمترین تغییر در اینجا استفاده از صفحه آمپر دیجیتالی با حالتهای نمایش مختلف است که قاب مشترکی با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی دارد. این تغییر باعث شده دریچههای تهویه به پایین منتقل شوند و حالا بجای دایره، شکل مستطیلی پیدا کنند. علاوه بر این، غربیلک فرمان هم از فرم رترو و کلاسیک قبلی فاصله گرفته و نمای مدرنی پیدا کرده است.
با توجه به این مقایسه، نظر شما در مورد طراحی نسل هفتم موستانگ چیست؟ آیا فورد در مدرنتر کردن این خودرو موفق بوده یا انتظار چیزی متفاوتتر از این را داشتید؟
بهراد
۲۶ شهریور ۱۴۰۱واقعا زیباست. موستانگ شاید یکی از بهترین ماشین هایی باشه که بشه به عنوان یه ماسل کار درست حسابی مثال زد.( اگه اینم برقی نشه البته )
࿗
۲۶ شهریور ۱۴۰۱برقی شده دیگه
پس مک ای چیه
بهراد
۲۶ شهریور ۱۴۰۱نه میگم نسخه اصلیش برقی نشه
Nima RST
۲۶ شهریور ۱۴۰۱صددرصد تا ۲۰۳۰ تمام برقی میشه
miladzm
۲۶ شهریور ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2013-Shelby-GT500.jpg
طراحی ماستنگ از روزی جذابیت خودش رو از دست داد که چراغ های جلو از این شکل خارج شدن و به سمت محصولات مدرن فورد مثل فیوژن و… متمایل شدن .
این چراغ های جلو اصالت و زیباترین نکته ماستنگ بودن .
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/IMG_7441.jpg
واقعا ماشین جذاب تر از این جی تی ۵۰۰ مدل ۲۰۱۴ داریم ؟
Erfan
۲۶ شهریور ۱۴۰۱برای بنده نسل جدید خیلی جذاب تره مخصوصا که طراحی داخل کابین هم یه پیشرفت زیادی داشته
iman
۲۶ شهریور ۱۴۰۱عالی شده من که عاشقش شدم. از نسل قبلی به خاطر طراحی چراغهای جلوش بدم میومد خوشحالم از شر اون چراغهای زشت جلوی نسل قبلی خلاص شد . بعد از نسل ۲۰۰۵ این بهترین طراحی هست که به دلم نشست
دیجی
۲۶ شهریور ۱۴۰۱جفتشون پرچم بالاست
AMANTE
۲۶ شهریور ۱۴۰۱نسل جدید از نظر طراحی بیرونی واقعا زیباست بخصوص نسبت به نسل قبل ولی طراحی داخل ایش اصلا برای من جذاب نیست کاش کمی هم شده اون حالت کلاسیک رو نگه میداشت و صفحه کیلومتر و صفحه نمایش رو جدا از هم طراحی میکرد و دو تا تبلت نمیچسبوند بهم.
ولی یاد سال های 2005 تا 2015 بخیر که بشخصه برام بهترین سال های دوره ی ماسل کارها هست بخیر.
https://www.motortrend.com/uploads/sites/21/2013/10/2014-american-muscle-car-review.jpg?fit=around%7C875:492
http://1.bp.blogspot.com/-zF0WKuwv3mM/VWKdYYdPy6I/AAAAAAAAAx0/VjZJf6m45mc/s1600/2014%2Bford%2Bmustang%2Bshelby%2Bgt500%2Bvs%2Bcamaro%2Bzl1%2B-%2B9.jpg
https://i.pinimg.com/originals/f7/da/de/f7dade78c9ec46d0bbf45ccbad8338fe.jpg
https://www.motortrend.com/uploads/sites/5/2011/07/2010-muscle-car-comparo-Dodge-Challenger-Ford-Mustang-and-Chevy-Camaro.jpg
zeg02
۲۶ شهریور ۱۴۰۱جالب اینجاست که اگه یه ماشین چینی بیاد دو تا تبلت رو بهم بچسبونه، همه با دید مسخره نگاهش میکنن ولی اینجا که بحث ماشین غیر چینیه، مسئله رو زیر سوال نمیبرن و فقط میگن نظر و سلیقه من اینجوریه!
Mustang shelby gt 350
۲۶ شهریور ۱۴۰۱کامارو فقط او نسل بهتر بود ولی دوج چارجر و چلنجر و فورد موستانگ پیشرفت کردن
مازیار
۲۶ شهریور ۱۴۰۱تغییر در دماغه و اوورهنگ جلو که شناسه اتومبیل هست خیلی خوب بوده
و بعد از اون نمای جانبی و سادگی کلی
Reza Waffen SS
۲۶ شهریور ۱۴۰۱نسل قبلی زیباتر بود
Pedram7
۲۶ شهریور ۱۴۰۱آره موافقم
هادی
۲۶ شهریور ۱۴۰۱مانیتور ماشین چینی
مهدی موتور
۲۶ شهریور ۱۴۰۱یه ماه پیش خداحافظی کردم لامصب انقدر اخبار خودرو خفن زیاد شده که اصلا…😅😅
corvette
۲۶ شهریور ۱۴۰۱امیدوارم مثل نسل قبل پرفورمنس چشمگیری رو ارائه کنه
و امیدوارم gt500 بازم باشه
کسرا
۲۶ شهریور ۱۴۰۱مگه قبلی پرفورمنس چشمگیری داشت (در مقایسه با رقبا شورولت جنگیر و چلنجر دیمون)
Si
۲۶ شهریور ۱۴۰۱خدایی کابین پیشرفت بسیار زیادی کرده و خیلی خوب شده
مردیم از خوشی
۲۶ شهریور ۱۴۰۱محبوب ترین خودرو برای من
دیوانه وار منتظر معرفی نسخه شلبی gt500 هستم من نمی تونم بایید از اینجا برم هر جور شده این نسل را خارج از ایران بخرم چون احتمالا اخرین نسل درونسوزه اگه نخرم تا اخر عمر ارزو به دل می مونم
مجید
۲۶ شهریور ۱۴۰۱اون حالت فرمون قبلیا خیلی بهتر بود و میتونستن با کمی برآمده کردنش کاری کنن که همه راضی بشن.
مردیم از خوشی
۲۶ شهریور ۱۴۰۱به غیر از زاویه سه رخ جلو از بقیه لحاظ به نظرم نسل جدید بهتره
Mohammad.2005
۲۶ شهریور ۱۴۰۱تو بحث نمای بیرونی که هر دو عالی هستند ولی کابین شون برام جالبه که نسل قبل چیدمان اجزای هماهنگ تری داره و به عوض نسل جدید با کیفیت تر بنظر می رسه .
نسخه شلبی این جدیده یه سلطانی بشه که نگو و نپرس
امیرحسین
۲۶ شهریور ۱۴۰۱روی نسل 2010 کار میشد نسل جدید 2010 میداد بیرون الان این خوبه ولی چراغ جلوش نه
JDM lover
۲۶ شهریور ۱۴۰۱من که نسل قبلو خیلی بیشتر میپسندم
محمد
۲۶ شهریور ۱۴۰۱نسل جدید اصلا حس ماسل کار نمیده مثل یه ماشین اسپورت اروپایی شده چیزی که کامارو رو تو این این نسل نابود کرد بخش عمدش همین طراحی اروپاییش برای یه ماشین آمریکایی بود بازم صد رحمت به دوج ماشین برقی هم معرفی میکنه حداقل تو طراحیش حس ماسل کار رو القا میکنه
R@min
۲۶ شهریور ۱۴۰۱طراحی که سلیقه ای هست اما موضوعی که مهمه حفظ اصالت هست که فورد هیچ وقت ازش فاصله نگرفته.
این ماشین در عقب از نسل ۱، در جلو از نسل ۳ و ۴، از بغل نسل ۲ و داخل هم از نسل ۳ الهام گرفته.
سوای این مسائل نسخه dark horse و مدل لمانز خیلی هیجان انگیز هستن و نشون دهنده این موضوعن که فورد تو این نسل سنگ تموم میزاره.
امیرحسین
۲۶ شهریور ۱۴۰۱به نظرم خوب ولی خوب میدونین ک بهتر از این میشد ک بشه ولی خوبه
به این دلیل ک یکدفعه نرفته همه چی رو تغییر بده
این خودش خوبه چون هنوز طرفدار های خودشو تشنه نگه میدار
و اینکه تغییرات کلی زیاد حالو هوای اولیه یه برندو از بین میبره همینکه رگه هایی از قبل هست به جذابیتش حس حال خوبی داده
ولی امیدوارم نسل بعدی اساسی تغییر کنه
مث ایرانخودرو پلاس ملاس کلاس نشه
راضیم از فورد
Hadi
۲۶ شهریور ۱۴۰۱هر دو شون واقعا خوبن و نسل جدید خیلی پیشرفت کرده نسبت به قبل 👌🏼
ولی نسل قبلش حس بیشتری به عنوان ماسلکار آمریکایی به من میده 😍
A.A.S
۲۶ شهریور ۱۴۰۱طراحی کابین خیلی عالی تر شده
پدرام
۲۶ شهریور ۱۴۰۱همچنان معتقدم نسل قبلی ابهت بیشتری داره با دیدن عکس های دو نسل کنار هم به باور خودم مطمئن تر هم شدم شما اصلا فرم چراغ های جلو تو نسل قبلی رو ببینید چقدر خوب با گریل مچ هست اما در نسل جدید چراغ ها گرافیکی شبیه بوگاتی شیرون دارن!!! و کم کردن شیب چراغ ها و عدم تناسب با گریل موجب شده با ماشینی صرفا مدرن و زیبا طرف باشیم نه یک موستانگ همیشگی
Payfast
۲۸ شهریور ۱۴۰۱ولی من از این که چراغ جلوش مثل عقبش ۳ تایی شده خوشحالم
پدرام
۲۶ شهریور ۱۴۰۱خیلی جالبه تو نسل جدید به قول شما اومده خطوط روی بدنه رو کم کرده اما بجاش این انحنا زیر در صندوق عقب رو ایجاد کرده که خیلی توی ذوق می زنه
برای درک بهتر این عکس رو ببنید بعد از ادیت عکس اصلی تو مقاله
https://s6.uupload.ir/files/cars-3-180_6kb3.jpg
Yasin
۲۶ شهریور ۱۴۰۱خیلی زیباست
بهترین ماشین اسپرت تاریخ
Mustang shelby gt 350
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ببینید در کل باید کم کم با این واقعیت که ماشینا از بنزین بیرون میان رو باید پذیرفت، ولی من هیدروژنی یا هیبریدی رو ترجیح میدم، در زمن هیبریدی ۱۰ سال دیگه غیر قانونی نیست
جواد
۲۶ شهریور ۱۴۰۱برای ما که نهایت آرزو یک ماشین ایران خودرو هست، همه چیز زیباست حتی خودروهای هندی و چینی چه برسد به این افسانه…
فرزاد
۲۶ شهریور ۱۴۰۱نمای عقب مثل اینه که یک گلادیاتور با کت و کیف سامسونت رفته باشه میدون نبرد و نمای داخلی هم با اون پنل بزرگ کمرِ اسبِ سرکِش رو شکست
mahan
۲۷ شهریور ۱۴۰۱داخل نسخه قبلیش به نظرم خیلی خیلی بهتر تا الان که این مانیتور بازی داخلش گذاشته مثل چینی ها
مرد حق
۲۷ شهریور ۱۴۰۱طراحی داخلی نسل جدید هیچ گونه زیبایی و اصالتی نداره. دقیقآ با کابین خودروهای چینی مونتاژ وطن یکی هست .