فورد

اعلام مشخصات نسل جدید فورد موستانگ، حداکثر قدرت 500 اسب بخار

قدرت نسل جدید موستانگ GT به ۴۸۰ اسب بخار رسیده درحالیکه نسخۀ دارک هورس ۵۰۰ اسب بخار و نسخۀ اکوبوست ۳۱۵ اسب بخار قدرت دارد.

پس‌ازاینکه چند ماه پیش نسل جدید موستانگ رونمایی شد، حالا فورد مشخصات کامل آن را اعلام کرده است. لیست موتورها با یک ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست آغاز می‌شود که هرچند حجمی مشابه قبل دارد اما به گفتهٔ فورد پیشرانهٔ کاملاً جدیدی است که از ابتدا طراحی شده است. این موتور از معماری ماژولار جدید، ضریب قطر سیلندر به کورس پیستون جدید، تزریق مستقیم سوخت، زمان‌بندی متغیر میل بادامک و توربوشارژر توئین اسکرول بهره می‌برد و حالا ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

هرچند این اعداد افزایش جزئی ۵ اسب بخاری را نسبت به قبل نشان می‌دهد اما به گفتهٔ فورد، این موتور استانداردترین قدرت را در بین تمام موستانگ‌های چهار و شش سیلندر تاریخ دارد. همچنین انتظار می‌رود موستانگ اکوبوست مصرف سوخت کمتری هم داشته باشد. فورد برای این نسخه مصرف ترکیبی ۹ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر را در نظر گرفته که حدود ۰.۴ بهتر از نسل قبلی است.

اما خریدارانی که خواهان قدرت بیشتری هستند باید سراغ نسخهٔ GT بروند که از نسل چهارم پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 کایوت استفاده می‌کند. این موتور هم به‌روزرسانی‌هایی مثل بهبودهای ساختاری، مخزن روغن جدید، سیستم ورود هوای دوتایی و دریچه گاز جدید را تجربه کرده است. به لطف این تغییرات، خروجی این موتور به ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۲ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۳۰ اسب بخار و ۷ نیوتن متر از قبل بیشتر است. علاوه بر این، با سفارش سیستم اگزوز پرفورمنس، خریداران می‌توانند این اعداد را به ۴۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۶۶ نیوتن متر گشتاور افزایش دهند.

و نهایتاً به نسخهٔ دارک هورس می‌رسیم که از دانش فورد پرفورمنس بهره می‌برد. در این نسخه، پیشرانهٔ کایوت به شاتون‌های فورج‌کاری شده و میل‌لنگ منحصربه‌فرد برای کنترل فشار بیشتر سیلندر و سرعت بالاتر پیستون‌ها مجهز شده است. در این موتور همچنین میل‌بادامک‌ها هم برای بهبود دوام در پیست و کارکرد بیشتر در نزدیکی ردلاین ۷,۵۰۰ تقویت شده‌اند. درنتیجه، دارک هورس به قوی‌ترین موستانگ V8 تنفس طبیعی غیر شلبی تبدیل شده است. این نسخه ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۶ نیوتن متر گشتاور دارد که ۳۰ اسب بخار و ۱۱ نیوتن متر از مدل مک‌وان نسل قبلی بیشتر است.

انتقال نیرو در همهٔ نسخه‌ها توسط همان گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قبلی صورت می‌گیرد. نسخهٔ GT به‌صورت استاندارد با گیربکس دستی ارائه می‌شود که به سیستم تطبیق‌دهندهٔ دور موتور مجهز است. دارک هورس نیز از گیربکس شش سرعتهٔ منحصربه‌فرد با خنک‌کنندهٔ روغن بهره می‌برد هرچند که گیربکس ۱۰ سرعته هم برای آن قابل سفارش است. نسل جدید فورد موستانگ تابستان آینده با مدل ۲۰۲۴ راهی بازار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. شاهرخ

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    لعنتی عاااااااااااالیه
    فقط عکس آخر

    موافقم 72
    مخالفم 9
    1. ناخدا

      ۲۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (365 ديدگاه)

      معلومه که عالیه ، شرکت آمریکایی فورد مشخصات نسل جدید موستانگ رو اعلام میکنه بعد در کشور ما قیمت خودروی دیگنیتی در بورس کالا کشف میشه و یک عده…..با قیمت بالای ۲ میلیارد تومان خریدن !!!!

      موافقم 62
      مخالفم 5
      1. زیزیگولو

        ۲۵ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        مشخصه که گاو فروختن و با پولش از بورس دیگنیتی خریدن!!!!! چون اگه حتی کوچیکترین شناخت و درک و فهمی از ماشین داشتن پونصد میلیون بیشتر پول بهای این آشغال چینی نمیدادن و تازه همون پونصد میلیونم واسه خریدن این ماشین پول هدر دادنه

        موافقم 54
        مخالفم 5
      2. مهردادکمال

        ۲۵ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1986 ديدگاه)

        جماعت دزد سر گردنه گیر که میگن همینان دیدن مشتری داره ابطال کردن تا با کلی سود به خلق الله فرو کنن

        موافقم 31
        مخالفم 3
    2. Nefarius

      ۲۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کامارو که کلا منقرض شد،چارجر و چلنجر ها هم که رسما تبدیل به ماشین شارژی شدن،شروع کننده این آتیش موستانگ بود،قطعا پایان دهنده این آتیش موستانگ
      خواهد بود

      موافقم 32
      مخالفم 2
      1. کیانوش

        ۲۵ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (826 ديدگاه)

        البته بنظرم این کلاس هیچوقت تموم نمیشه اسپورت هایی که واسه لذت بردن ساخت شدن نه جر دادن پیست

        موافقم 4
        مخالفم 2
  2. phonix

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    از نظر ظاهری میتونم کنار رنجرور قرارش بدم بهمون اندازه ساده و پخته

    موافقم 50
    مخالفم 6
  3. HS

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    جلوش قشنگه
    ولی عقبش نه

    موافقم 12
    مخالفم 48
  4. R@min

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    100 اسب به ازای هر لیتر ! روی ماشین 50 هزارتایی.

    این کادوی کریسمس فورد به طرفداراش بود، اینجام هر هفته 30 میلیون رو تارا میاد.

    موافقم 52
    مخالفم 5
  5. بیلمیش

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    به حسرتهای زندگیم یکی دیگه اضافه شد

    موافقم 27
    مخالفم 5
  6. مازیار

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    بیشتر از تمام ماستنگ ها نظرم رو جلب کرده طراحیش و موتورها که وضعشون مشخصه
    این نسل ممکنه عنوان بهترین ماستنگ همه دوران رو بدست بیاره

    موافقم 31
    مخالفم 2
  7. TESLA

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    یعنی دیگه خبری از نسخه های ۷۰۰ اسبی شلبی نیست ؟!!! 😢😢

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. کیانوش

      ۲۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      مگه قبلا همون سال اول شلبی هارو میداد بیرون ؟!

      موافقم 1
      مخالفم 2
  8. PRPR

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    جابه جا گفتی

    موافقم 6
    مخالفم 2
  9. Ferrari

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    کوپه اسپرت ایده ال.
    همه چیزهای خوب رو یکجا داره.

    موافقم 18
    مخالفم 2
  10. sina

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    واقعا بی نقصه تو سگمت خودش
    واقعا درک نمیکنم کسایی تو این سگمت ماشین دیگه ای میخرن رو

    موافقم 23
    مخالفم 2
  11. محمدصادق

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    الان با موتور مگازیلا تصور کردم
    چیز عجیب و خفنی میشه.

    موافقم 12
    مخالفم 2
  12. MILADZM

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (345 ديدگاه)

    تریم به تریم ماستنگ پکیج بی نظیری رو در قبال مبلغ پرداختی تحویل میدن .
    دلار به دلار پولی که پای هر مدل از ماستنگ با هر انجینی ریخته میشه ارزش داره .

    موافقم 12
    مخالفم 2
  13. Poria

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    خوبه ولی من هنوز مدل کلاسیک ترجیح میدم

    موافقم 3
    مخالفم 3
  14. MK

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    بایدصبرکرددیدشلبی بااین ماشین چه میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. کیانوش

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (826 ديدگاه)

    دارک هورس دنده دستی رو حتی به نسخه هایذقوی تری که بعدن معرفی میشن ترجیح میدن
    واینکه واقعا نمیدونم چه لزومی داشته طراحی ی پیشرانه جدید با همون قدرت و گشتوار و همون حجم ۲.۳ لیتری اونم تو اینوضعیت که اکثر شرکتها بی خیال توسعه پیشرانه های بنزینی شدن که الته من مخالف متوقف شدن توسعه بنزینی ها هستن اما هزینه رو باید هوشمندانه خرج کرد لااقل این همه هزینه باید پیشرفت چشمگیر تری نتیجه اش میشد نسبت به پنج تسب و ۴۰۰ سی سی مصرف سوخت ترکیبی کم تر

  16. محمدهادی

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2410 ديدگاه)

    فقط اون دنده آخری که روی ۲۶۷ مایل به سنگینی و قلدری هر چه تمام تر لانچ شد
    🤟🤟🔥🔥💪💪😤😤

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا