قدرت نسل جدید موستانگ GT به ۴۸۰ اسب بخار رسیده درحالیکه نسخۀ دارک هورس ۵۰۰ اسب بخار و نسخۀ اکوبوست ۳۱۵ اسب بخار قدرت دارد.
پسازاینکه چند ماه پیش نسل جدید موستانگ رونمایی شد، حالا فورد مشخصات کامل آن را اعلام کرده است. لیست موتورها با یک ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست آغاز میشود که هرچند حجمی مشابه قبل دارد اما به گفتهٔ فورد پیشرانهٔ کاملاً جدیدی است که از ابتدا طراحی شده است. این موتور از معماری ماژولار جدید، ضریب قطر سیلندر به کورس پیستون جدید، تزریق مستقیم سوخت، زمانبندی متغیر میل بادامک و توربوشارژر توئین اسکرول بهره میبرد و حالا ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
هرچند این اعداد افزایش جزئی ۵ اسب بخاری را نسبت به قبل نشان میدهد اما به گفتهٔ فورد، این موتور استانداردترین قدرت را در بین تمام موستانگهای چهار و شش سیلندر تاریخ دارد. همچنین انتظار میرود موستانگ اکوبوست مصرف سوخت کمتری هم داشته باشد. فورد برای این نسخه مصرف ترکیبی ۹ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر را در نظر گرفته که حدود ۰.۴ بهتر از نسل قبلی است.
اما خریدارانی که خواهان قدرت بیشتری هستند باید سراغ نسخهٔ GT بروند که از نسل چهارم پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 کایوت استفاده میکند. این موتور هم بهروزرسانیهایی مثل بهبودهای ساختاری، مخزن روغن جدید، سیستم ورود هوای دوتایی و دریچه گاز جدید را تجربه کرده است. به لطف این تغییرات، خروجی این موتور به ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۲ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۳۰ اسب بخار و ۷ نیوتن متر از قبل بیشتر است. علاوه بر این، با سفارش سیستم اگزوز پرفورمنس، خریداران میتوانند این اعداد را به ۴۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۶۶ نیوتن متر گشتاور افزایش دهند.
و نهایتاً به نسخهٔ دارک هورس میرسیم که از دانش فورد پرفورمنس بهره میبرد. در این نسخه، پیشرانهٔ کایوت به شاتونهای فورجکاری شده و میللنگ منحصربهفرد برای کنترل فشار بیشتر سیلندر و سرعت بالاتر پیستونها مجهز شده است. در این موتور همچنین میلبادامکها هم برای بهبود دوام در پیست و کارکرد بیشتر در نزدیکی ردلاین ۷,۵۰۰ تقویت شدهاند. درنتیجه، دارک هورس به قویترین موستانگ V8 تنفس طبیعی غیر شلبی تبدیل شده است. این نسخه ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۶ نیوتن متر گشتاور دارد که ۳۰ اسب بخار و ۱۱ نیوتن متر از مدل مکوان نسل قبلی بیشتر است.
انتقال نیرو در همهٔ نسخهها توسط همان گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قبلی صورت میگیرد. نسخهٔ GT بهصورت استاندارد با گیربکس دستی ارائه میشود که به سیستم تطبیقدهندهٔ دور موتور مجهز است. دارک هورس نیز از گیربکس شش سرعتهٔ منحصربهفرد با خنککنندهٔ روغن بهره میبرد هرچند که گیربکس ۱۰ سرعته هم برای آن قابل سفارش است. نسل جدید فورد موستانگ تابستان آینده با مدل ۲۰۲۴ راهی بازار خواهد شد.
شاهرخ
۲۵ آذر ۱۴۰۱لعنتی عاااااااااااالیه
فقط عکس آخر
ناخدا
۲۵ آذر ۱۴۰۱معلومه که عالیه ، شرکت آمریکایی فورد مشخصات نسل جدید موستانگ رو اعلام میکنه بعد در کشور ما قیمت خودروی دیگنیتی در بورس کالا کشف میشه و یک عده…..با قیمت بالای ۲ میلیارد تومان خریدن !!!!
زیزیگولو
۲۵ آذر ۱۴۰۱مشخصه که گاو فروختن و با پولش از بورس دیگنیتی خریدن!!!!! چون اگه حتی کوچیکترین شناخت و درک و فهمی از ماشین داشتن پونصد میلیون بیشتر پول بهای این آشغال چینی نمیدادن و تازه همون پونصد میلیونم واسه خریدن این ماشین پول هدر دادنه
مهردادکمال
۲۵ آذر ۱۴۰۱جماعت دزد سر گردنه گیر که میگن همینان دیدن مشتری داره ابطال کردن تا با کلی سود به خلق الله فرو کنن
Nefarius
۲۵ آذر ۱۴۰۱کامارو که کلا منقرض شد،چارجر و چلنجر ها هم که رسما تبدیل به ماشین شارژی شدن،شروع کننده این آتیش موستانگ بود،قطعا پایان دهنده این آتیش موستانگ
خواهد بود
کیانوش
۲۵ آذر ۱۴۰۱البته بنظرم این کلاس هیچوقت تموم نمیشه اسپورت هایی که واسه لذت بردن ساخت شدن نه جر دادن پیست
phonix
۲۵ آذر ۱۴۰۱از نظر ظاهری میتونم کنار رنجرور قرارش بدم بهمون اندازه ساده و پخته
HS
۲۵ آذر ۱۴۰۱جلوش قشنگه
ولی عقبش نه
R@min
۲۵ آذر ۱۴۰۱100 اسب به ازای هر لیتر ! روی ماشین 50 هزارتایی.
این کادوی کریسمس فورد به طرفداراش بود، اینجام هر هفته 30 میلیون رو تارا میاد.
بیلمیش
۲۵ آذر ۱۴۰۱به حسرتهای زندگیم یکی دیگه اضافه شد
مازیار
۲۵ آذر ۱۴۰۱بیشتر از تمام ماستنگ ها نظرم رو جلب کرده طراحیش و موتورها که وضعشون مشخصه
این نسل ممکنه عنوان بهترین ماستنگ همه دوران رو بدست بیاره
TESLA
۲۵ آذر ۱۴۰۱یعنی دیگه خبری از نسخه های ۷۰۰ اسبی شلبی نیست ؟!!! 😢😢
کیانوش
۲۵ آذر ۱۴۰۱مگه قبلا همون سال اول شلبی هارو میداد بیرون ؟!
PRPR
۲۵ آذر ۱۴۰۱جابه جا گفتی
Ferrari
۲۵ آذر ۱۴۰۱کوپه اسپرت ایده ال.
همه چیزهای خوب رو یکجا داره.
sina
۲۵ آذر ۱۴۰۱واقعا بی نقصه تو سگمت خودش
واقعا درک نمیکنم کسایی تو این سگمت ماشین دیگه ای میخرن رو
محمدصادق
۲۵ آذر ۱۴۰۱الان با موتور مگازیلا تصور کردم
چیز عجیب و خفنی میشه.
MILADZM
۲۵ آذر ۱۴۰۱تریم به تریم ماستنگ پکیج بی نظیری رو در قبال مبلغ پرداختی تحویل میدن .
دلار به دلار پولی که پای هر مدل از ماستنگ با هر انجینی ریخته میشه ارزش داره .
Poria
۲۵ آذر ۱۴۰۱خوبه ولی من هنوز مدل کلاسیک ترجیح میدم
MK
۲۵ آذر ۱۴۰۱بایدصبرکرددیدشلبی بااین ماشین چه میکنه
کیانوش
۲۵ آذر ۱۴۰۱دارک هورس دنده دستی رو حتی به نسخه هایذقوی تری که بعدن معرفی میشن ترجیح میدن
واینکه واقعا نمیدونم چه لزومی داشته طراحی ی پیشرانه جدید با همون قدرت و گشتوار و همون حجم ۲.۳ لیتری اونم تو اینوضعیت که اکثر شرکتها بی خیال توسعه پیشرانه های بنزینی شدن که الته من مخالف متوقف شدن توسعه بنزینی ها هستن اما هزینه رو باید هوشمندانه خرج کرد لااقل این همه هزینه باید پیشرفت چشمگیر تری نتیجه اش میشد نسبت به پنج تسب و ۴۰۰ سی سی مصرف سوخت ترکیبی کم تر
محمدهادی
۲۵ آذر ۱۴۰۱فقط اون دنده آخری که روی ۲۶۷ مایل به سنگینی و قلدری هر چه تمام تر لانچ شد
🤟🤟🔥🔥💪💪😤😤