نسل جدید فورد رنجر با پیشرانههای ۲.۳ لیتری چهار سیلندر و ۲.۷ لیتری V6 و همینطور نسخهٔ رپتور برای بازار آمریکای شمالی معرفی شده است.
فورد نسل پنجم رنجر را در اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی کرد و چند ماه بعد هم رنجر رپتور پدیدار شد اما این رونماییها برای بازارهای خارج از ایالاتمتحده بود و حالا فورد نسل جدید پیکاپ میانسایز خود را برای بازار آمریکای شمالی معرفی کرده است. نسخهٔ آمریکایی رنجر جدید کاملاً با همتای جهانی خود یکسان است اما زیر کاپوت تفاوتهایی وجود دارد.
پیشرانهٔ استاندارد رنجر یک نمونهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست توربو است که در نسخهٔ جهانی هم آن را دیده بودیم و ۲۷۰ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، برای آمریکای شمالی فورد یک پیشرانه ۲.۷ لیتری V6 را هم در نظر گرفته که با F150 و برانکو مشترک است و ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. نسخهٔ پرچمدار رپتور هم هرچند مثل نسخهٔ جهانی از همان موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند اما در نسخهٔ آمریکایی با ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۸۳ نیوتن متر گشتاور، بسیار قویتر است. انتقال نیروی هر سه موتور هم توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
درحالیکه نسخههای معمولی رنجر بهصورت محرک عقب یا چهارچرخ محرک قابل خریداری هستند، نسخهٔ رپتور بهصورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک پیشرفته به همراه گیربکس کمکی دو سرعته و قفل دیفرانسیل جلو و عقب بهره میبرد. رینگهای ۱۷ اینچی که با لاستیکهای ۳۳ اینچی آلترین گودریچ پوشیده شده و زیر گلگیرهای برجستهتر قرار گرفتهاند نیز یکی دیگر از ویژگیهای رنجر رپتور هستند.
این نسخهٔ آفرودی همچنین از حالات رانندگی مختلف شامل معمولی، یدک کشی، اسپرت، لغزنده، آفرود، راک کرال و باها هم بهره میبرد که عملکرد کمکفنرهای ۲.۵ لینچی فاکس و همینطور پیشرانه، گیربکس، کالیبراسیون ABS، کنترل کشش، فرمان و پدال گاز را تغییر میدهد. این حالات رانندگی مختلف حتی گرافیک صفحه آمپر و نمایشگر لمسی را هم تغییر میدهند. رنجر رپتور به سیستم اگزوز سوپاپدار فعال با حالتهای ساکت، معمولی، اسپرت و باها هم مجهز است.
رنجر جدید علاوه بر نسخهٔ رپتور، در سه مدل دیگر بنامهای XL، XLT و لاریات عرضه میشود. تیپ XL با جلوپنجرهٔ تمام مشکی ارائه میشود اما تیپهای LX و لاریات از تریم خاکستری در قاب و نوار میانی جلوپنجره بهره میبرند و جلوپنجرهٔ کرومی هم برای آنها قابل سفارش است. XL و XLT بهصورت استاندارد از رینگهای ۱۷ اینچی استفاده میکنند اما لاریات روی رینگهای ۱۸ اینچی قرار میگیرد.
پذیرش سفارشات خرید رنجر و رنجر رپتور اواخر همین ماه در آمریکای شمالی آغاز میشود. قیمت پایهٔ نسخهٔ معمولی از ۳۴,۱۶۰ دلار آغاز میشود درحالیکه این رقم برای رپتور ۵۶,۹۶۰ دلار خواهد بود. این در حالی است که قیمت پایهٔ نسل قبلی از ۲۸,۸۹۵ دلار آغاز میشد. نسل جدید این پیکاپ میان سایز در اواخر تابستان راهی بازار میشود اما عرضهٔ نسخهٔ ۲.۷ لیتری V6 به اواخر پاییز موکول شده است.
عارف
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲آقا این متن چقدر غلط املایی داشت
علیx76
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲نسخه رپتور با ۴۰۰ اسب قدرت و ۵۶ هزاردلار قیمت و فرض دلار ۶۰ هزار تومنی میشه ۳.۵ میلیارد :)))
یکم گرونتر از تونلندG
فکر کنم هایلوکس ۱۰ سال کار رو این قیمت میدن :))))
حیف از عمر و جوونیما …
viper2
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲از لحاظ کیفیت و کلاس و اینجور چیز ها این تو کلاس خودش عالیه اما از لحاظ کارایی و دوام تو شرایط سخت صد در صد هایلوکس بهتر از اینه .
iman1199
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲فورد رنجر از لحاظ دوام و کارایی تو شرایط سخت هم صد درصد میتونه بهتر باشه
اینم اگه الان مثل توویتا هالیوکس یه بیابون خشک و خالی بود علاوه بر اینکه دوام بسیار بالاتری میتونه داشته باشه فروش بسیار بالاتری هم تجربه میکرد
پس از لحاظ کارایی و دوام تو شرایط سخت هم این صد درصد این بهتر از هایلوکسه تو آمار بیشترین دوام هم وانت فورد اول بود
ولی اینها ترجیح دادن برای فورد رنجر بجای اینکه فقط به فکر فروش باشن
ترجیح دادن یه محصول همه چیز تمام ارائه بدن که همه چیزش سطح بالا و بهتر باشه
حالا به این موارد اینم اضافه کنیم که آفرودی ترین تیپ تاکوما یا هایلوکس یعنی تی آر دی پرو در حد این نیستن یعنی رقیب مستقیمی برای فورد رنجر کلا نیستن که خواسته باشیم مقایسه کنیم
چون نسخه فورد رنجر رپتور یه چیز سطح بالاتر در آفروده
محمد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲یزید خود پیکاپ های تویوتارو امریکایی ها میسازن حالا تو دیگه هایلوکس رو ( حداقل میگفتی توندرا ) از پیکاپ های امریکایی بالاتر میدونی ؟؟
iman1199
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ولش کن اون اشتباه میکنه پیکاپ های امریکایی بالاترین هستن ما هم بهش گفتیم
فقط منظورت از «یزید» در ابتدای نظرت چیه؟
viper2
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اصلا چه ربطی به هم دارن . پیکاپ امریکایی تو بخش فول سایز اوله و برای یدک کشی و باربری حرف اولو میزنه . بعدشم من خودم یه امریکایی فن دو اتیشه هم هستم و خیلی هم درباره پیکاپای امریکایی تحقیق کردم اما تو پیکاپای مید سایز قطعا قطعا هایلوکس بهتره
iman1199
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ربطش اینه که داری هیت میدی تابلوعه نظرت.
تو پیکاپ مید سایز قطعا فورد رنجر رپتور برتره
الکی در پوشش امریکایی فن هم ظاهر نشو هیتر
فورد رنجر رپتور یعنی نسخه رنجر رپتور قطعا قطعا قطعا برتری داره تو پیکاپای مید سایز قطعا قطعا قطعا فورد رنجر رپتور برتری داره اصلا تاکوما یا هایلوکس حتی در نسخه دی آر دی پرو اصلا در حدش نیستن
چون رنجر رپتور کلا یه چیز سطح بالا بالاتره
هم در سیستم تعلیق پیشرفته ترش و هم در موتور و هم در کابین و امکانات کلا از هر لحاظ برتری داره.
امیر دهقان
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲میشه یکی از این غلطها رو بفرمایید؟
چون بجز یک مورد که اصلاح شد من دیگه چیزی نمیبینم
R@min
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲این نسل زیادی قوی و مجهزه و نزدیک F150 شده. فکر نمی کنم تویوتا سر هایلوکس و تاکوما انقدر ریخت و پاش کنه.
viper2
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲موتور هایلوکس از این خیلی خیلی بهتره
iman1199
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲موتور فورد رنجر از هر لحاظ خیلی خیلی بهتره با فاصله زیاد خیلی خیلی بهتر از موتور هایلوسه
OM.01
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲دوست عزیز میشه دلایل علمی خود هم بگوید؟میگویی موتور هایلوکس خیلی بهتر از اینه. خوب باشه اوکی حرفی نیست. ولی مدرکت کو؟
پ.ن= آی من دیدم فلانی بهمان کارو کرد نشد مدرک. منظورم اینه بیایی موتور رو باز کنی و برتری هارو بگی.
iman1199
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اینها دلیل علمی ندارن
دلیل و هدفشون هیت دادن و تعصب نابجای خودشونه
وگرنه در واقعیت تفاوت خاصی وجود نداره
هردو متناسب با شرایط ساخت خودشون هستن و هردو میتونن دوام و کارایی بالایی داشته باشن.
دلیل جواب منم همین بود چون که نباید اینطور متعصبانه نظر بدن
viper2
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲خب این موتور ظریب تراکمی بالا تری نسبت به موتور هایلوکس داره و پیچیده گی های بیشتری داره درسته قدرت بیشتری داره اما برای وانت دوام موتور مهم تر هست (البته در صورتی که هر دو موتور قدرت کافی رو داشته باشن) شما برات واجب نیست که شتاب وانتت ۶ ثانیه باشه اما برات واجبه که وانتت خرابی ای نداشته باشه و موتور هایلوکس به دلیل سادگی برای کاربری وانت از این بهتر هست
viper2
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲یکی از برتری های تویوتا اینه که موتورش بلوک چدن هست درسته سنگین تر و گرم تر هست اما بسیار سخت تر و محکم تر از اکوبوست هست .
iman1199
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲موتوور این فورد رنجر پیچیده تر هست ولی اینجور نیست که مثل موتور سوپر اسپرت ها باشه
اینم در عین پیشرفته تر بودن دوام بالایی داره و خرابی نداره
iman1199
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بلوک چدن برتری حساب نمیشه
اتفاقا موارد مختلفی از موتور های بلوک آلومینیومی هست که جزو بادوام ترین موتور ها هستن
تو این مورد هم همینطور
اینجور نیست اسم جنس بلوک رو بگی چون چدنه پس دیگه محکم تره
نه اینطور نیست
خود چدن نسبت به آلومینیوم سختی بیشتری داره ولی
مهندسی کارش همینه موتور های بلوک آلومینیومی طوری طراحی میشن که اینها هم جزو بادوام ترین ها هستن
فکر کردی موتور xu7 پژو عه نه اینطور نیست فرق میکنه دوام موتور فورد فرقش از زمین تا آسمونه
و موتور فورد خیلی بهتر هست
حسین
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲وایپر عزیز
بالاتر بودن ضریب تراکم دلیل بر کم دوام بودن موتور نیست. حرفت درسته ها، پیچیدگی و همه اینا موثر هستن اما دلیل نمیشن.
از طرف دیگه، اگه بخواین چدنی بودن رو مزیت حساب کنید، باید با سند اثبات کنید که موتور اکوبوست “به دلیل چدنی نبودن” ضعف داره. در غیر این صورت حرفتون در حد فرضیه باقی میمونه و اثبات نمیشه.
در کل حرفای درستی زدی، اطلاعات خوبی هم دادی، با دوام بودن تویوتا هم بر کسی پوشیده نیست. اما این دلایل برای قضاوت کافی نیستن. خودت هم از روی اینا قضاوت نکن. حتی اگه دیدی هایلوکس توی آمار خرابی موتور بهتر عمل کرده هم، بازم نمیتونی با قطعیت بگی دلیلش همین چیزایی بوده که گفتی. بلکه فقط میتونی بگی که هایلوکس طبق آمار، موتور با دوام تری داره.
viper2
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲کاربر حسین یه سوال اگر روی این معیار ها حساب نکنم پس باید روی چی حساب کنم؟
حسین
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲وایپر عزیز
با این معیارها و البته در نظر گرفتن اینکه تویوتا همیشه ماشینهای بادوامی ساخته، میتونی بگی “”احتمالا”” این بار هم تویوتا دوام بیشتری داره. اما این فقط یه احتماله. باید بیست سال دیگه بیای این دوتا ماشین رو بررسی کنی، ببینی توی تعدادی که فروختن، چند مورد خرابی موتور بوده و اینکه دلیل اون خرابی ها چی بوده؟ اون وقت میتونی دقیق قضاوت کنی.
تنها چیزی که میشه روش حساب کرد، آماره. عدد و رقم نشون میده که تعداد خرابی کدوم بیشتر بوده. اما دلایل خرابی و دلایل دوام رو نمیتونیم بفهمیم. در شرکتهای مختلف واحدی وجود داره به اسم مهندسی کیفیت که خیلی چیزا رو اونجا مشخص میکنن و خب اطلاعاتش هم محرمانه باقی میمونه. توی سایتها و بررسیهای خارجی هم من تا حالا ندیدم که بیان ضریب تراکم و اینا رو “ملاک” قرار بدن برای “پیش بینی” دوام یک موتور. گرچه بازم میگم، یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار روی دوام موتور، ضریب تراکمش و بوست توربو هستش. اما با ملاک قرار دادن اینها نمیشه پیش بینی کرد. چرا؟؟ چون ممکنه اون واحد مهندسی کیفیت و مهندسی تولید، اقداماتی انجام داده باشن که اون موتور بتونه تحت شرایط پرفشار بسیار با دوام باشه.
مثال میزنم. ب ام و M3 مدل E46 زمانی که اومد، خیلیا گفتن موتورش کم دوام خواهد بود چون قدرت زیادی از حجم کمی گرفته. اما اون موتور تبدیل شد به یکی از با دوامترین موتورهای ب ام و. (گرچه E46 در مجموع ماشین کم استهلاکی نبود، اما موتور با دوامی داشت)
viper2
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ممنون
علیx76
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲طبق نظر شما، موتور فولکس بیتل هم بهتر از هایلوکسه چون هم ضریب تراکمش کمتره هم پیچیدگیهاش، تازه هواخنک هم هست و رادیاتی نداره که بخواد سوراخ شه یا نشتی بده و موتور بسوزه.
viper2
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲نه من گفتم در صورت کافی بودن قدرت . و همچنین کافی بودن تکنولوژی
هایلوکس اگه موتورش بد بود از سال ۲۰۰۳ تا الان تقریبا بدون تغییر تولید نمیشد
حسین
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲درود به همه
این ویدیو درباره دنده کرال هستش. اگه تصور میکنید که دنده کرال برای افزایش گشتاور استفاده میشه، بهتره “یکم” تجدید نظر کنید و کارایی دقیق ترشو توی این ویدیو ببینید:
https://youtu.be/hmZeHb6eUZ0
این ویدیو هم درباره کارایی قفل دیفرانسیل هستش. بی ارتباط به این پست نیست:
https://youtu.be/wVHg74V76Tw
Hadi
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲خیلی عالیه فورد همیشه بهترین پیکاپ ها رو میسازه 👌🏼
الان هم سری F و ماوریک موفقیت خوبی تجربه کردن رنجر هم میاد که کلاس میان سایز رو کامل کنه…
F
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲کلرادو خورده شد
Hamilton1970
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲فاینالی!
عجیبه که بعد گذشت مدتها از معرفی نسخه اروپا و استرالیا بعد سراغ آمریکا رفتن!
در هر صورت که عالیه
پدال این ماشین رو زیر پای همه تون آرزو میکنم