شلبیفورد

معرفی موستانگ شلبی سوپر اسنیک جدید با 830 اسب بخار قدرت

سوپر اسنیک به‌عنوان اولین پروژهٔ شلبی روی نسل هفتم موستانگ، با دو پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود که دومی با سوپرشارژر، ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

شلبی آمریکن اولین پروژهٔ خود روی نسل هفتم فورد موستانگ را معرفی کرده است. این خودرو که سوپر اسنیک نام دارد، بر اساس آخرین نسخهٔ موستانگ با مجموعه‌ای از ارتقاءها ساخته شده است. مهم‌ترین تغییر سوپر اسنیک را زیر کاپوت می‌بینیم. البته این خودرو با دو پیشرانه قابل خریداری خواهد بود که اولین ۵ لیتری V8 کایوت تنفس طبیعی با ۴۸۰ اسب بخار قدرت است اما خبر مهم‌تر، ارائهٔ نسخهٔ سوپرشارژ همین موتور با ۸۳۰ اسب بخار قدرت خواهد بود.

بااین‌وجود، شلبی صرف‌نظر از نوع پیشرانه، سوپر اسنیک را با سیستم اگزوز بورلا، ترمزهای قوی‌تر و خنک‌کنندگی بهتر برای استفاده از حداکثر پتانسیل موتور ارائه می‌کند. همچنین برای این موستانگ قدرتمند گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم قابل انتخاب خواهد بود که با شیفتر کوتاه ارائه می‌شود. در ظاهر سوپر اسنیک نیز تغییراتی صورت گرفته است تا با پیشرانهٔ وحشی آن هماهنگ شود. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های بیرونی خودرو رینگ‌های ۲۰ اینچی منیزیومی است که با لاستیک‌های تابستانی پوشیده شده و مجموعاً ۱۶ کیلوگرم از وزن غیر فنر سوار موستانگ کم می‌کند.

علاوه بر این، شلبی برای سوپر اسنیک کاپوت آلومینیومی اختصاصی را تدارک دیده و گلگیرهای جلوی عریض‌تر، جلوپنجره، تیغهٔ جانبی روی رکاب‌ها و دیفیوزر عقب را هم از فیبر کربن ساخته است. این خودرو در دو نسخه ارائه می‌شود که در نسخهٔ کوپه شاهد یک بال بزرگ کربنی در عقب هستیم درحالی‌که برای نسخهٔ کانورتیبل یک اسپویلر دُم اردکی ظریف‌تر در نظر گرفته شده است.

در داخل سوپر اسنیک نیز چند ویژگی منحصربه‌فرد مثل صندلی‌ها با دوخت ویژه، کف‌پوش‌ها با دوخت ویژه، پارکابی‌های سوپر اسنیک، ولکام لایت با نشان کبرا و پلاک حاوی شماره سریال روی داشبورد دیده می‌شود. همچنین کسانی که گیربکس دستی را سفارش دهند از شیفتر توپی شکل با نشان شلبی بهره‌مند خواهند شد.

شلبی آمریکن هنوز قیمت سوپر اسنیک جدید را اعلام نکرده اما تولید آن را از اواسط تابستان آغاز خواهد کرد. این شرکت تنها ۲۵۰ دستگاه از موستانگ قدرتمند خود تولید خواهد کرد. تمام نمونه‌های این ماشین با گارانتی سه‌ساله یا ۵۸ هزار کیلومتری ارائه می‌شوند و گارانتی اصلی فورد برای پیشرانه هم همچنان پابرجا خواهد ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    شلبی آمریکن فقط واسه عاشقایی که یه ماشین وحشی و قُلدر و قلچماق و در عین حال زیبا میخوان❤️

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      نمیدونم چرا با موستانگ جدید نمیتونم کنار بیام ، یه جوری شده ، نچسبِ!!!
      کامارو هم که تمام شد!!!
      مونده فقط چلنچر که اونم آخراشه و مدتی دیگر نسل جدیدش میاد به نام چارجر 😂😂😂 ، کلاً دنیا دیوووونه شده ، آمریکایی‌ها دیووووونه‌ترترتر!!!

      موافقم 4
      مخالفم 19
      1. 

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (73 ديدگاه)

        این نظر برای فورد موستانگ که محبوب ترین و پرفروش ترین خودروی اسپرت جهان مثل یه جوکه👎😂
        باز هم نظر اشتباه دادی طبق معمول تعصبی یا استباهه نظرت حد اقل برای اینکه کمتر کامنت ضایعی بشه برای خودت کانت اولو ریپ نزن

        موافقم 20
        مخالفم 5
      2. زیزیگولو

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (6038 ديدگاه)

        به نظر من که موستانگ جدیدم اون ابهت خاص همیشگی رو داره ……. موستانگ و چلنجر زمانی واسه من تموم میشن که تولیدشون فقط برقی بشه

        موافقم 16
        مخالفم 2
  2. A

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    فورد جدیداً چقدر برعکس موج داره می‌ره خوشم اومد..

    موافقم 21
    مخالفم 2
  3. froG-driVer

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    موستانگ،بدون شک،در کنار دوج چلنجر،مطمئنا،بهترین ماسل کاریه که کل دنیا به خودش دیده.همه نسل ها همه مدل های که فورد داده بیرون عالی بودن مخصوصا این نسل آخر که هم فورد هم شلبی هم کلی تیونر های دیگه کلی نسخه های عجیب و جذاب تولید می‌کنن.
    پ.ن:الان بعضی ها میان زیر این کامنت می‌نویسن موستانگ ماسل کار نیست پونی کاره.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  4. amirboss

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (755 ديدگاه)

    اینکه پونی کار و ماسل کار از یه ریشه هستن رو همه میدونن
    تو یه سری تعاریف پونی کار ها رو (که ماستنگ یه جورایی بنیان گذار این کلاس هست) با فاصله محور کم تر و صندوق کوچکتر (جمع و جور)از ماسل کارها میدونن در صورتی که ماسل کارها در ابعاد از پونی کارها بزرگتر هستن و مشخصه هر دو کلاس قدرت بالای پیشرانه و محور متحرک عقب و قیمت مقرون به صرفه هست.
    الآن تنها ماسل کار واقعی که تولیدش به تازگی متوقف شده چلنجر کبیر بود.
    ماستنگ هم با این مشخصات قطعا تو کلاس پونی کارها قرار میگیره چون از اول هم همین بوده.

    موافقم 3
    مخالفم 6
  5. Taha Ayoobi

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4384 ديدگاه)

    عجب چیزیهههه
    فقط با یه سوپر شارژ 830 اسب
    فرض کن یکم دیگه دستکاریش کنی…

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. R@min

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2059 ديدگاه)

    سپر جلوش از بدنه پهن تر شده باید بیرون زدگی لاستیک چند سانت بیشتر می بود، در کل پروژه معمولی هست و کار سالین و RTR خیلی بهتر بود.

    متاسفانه مراسم 60 سالگی ماستنگ هم بسیار ضعیف بود و هیچ مدل و اخبار جدیدی منتشر نشد.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. Arshia m3csl

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1193 ديدگاه)

    ماستنگ عشقه😍👌🏼 ماستنگ تو کلکسیونی نباشه اون کلکسیون یک چیزی توش کمه واقعا عشق ترین پونی کار ماستنگه🔥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا