فورد

معرفی نسل جدید فورد اکسپدیشن با نسخه آفرود و طراحی داخلی متمایز

نسل پنجم شاسی‌بلند فول سایز فورد اکسپدیشن با نسخهٔ آفرودی جدید ترمور و بهبود تکنولوژی‌ها برای رقابت با شورلت تاهو راهی بازار خواهد شد.

به گفتهٔ فورد، نسل جدید اکسپدیشن با ویژگی‌هایی مثل نسخهٔ جدید ترمور، داشبورد دیجیتالی پیشرفته و بهبود فضای بار با در نظر گرفتن نیازهای خانواده‌های بزرگ و فعال طراحی شده است. این شاسی‌بلند بزرگ مثل نسل قبلی در نسخه‌های معمولی و مکس تولید می‌شود که نسخهٔ معمولی ۵,۳۳۱ میلی‌متر طول و ۳,۱۱۲ میلی‌متر فاصلهٔ محوری دارد. این اعداد در نسخهٔ مکس به ترتیب به ۵,۶۳۱ میلی‌متر و ۳,۳۴۰ میلی‌متر می‌رسد درحالی‌که عرض هردو نسخه ۲,۰۳۲ میلی‌متر است.

از لحاظ طراحی ظاهری، در قسمت جلوی خودرو چراغ‌های LED جدیدی را می‌بینیم که همراه با سپر جدید، نمای مدرن‌تری را به نمایش می‌گذارند. در قسمت جانبی، طراحی پروفیل و تناسبات کلی آشنا به نظر می‌رسند هرچند که ستون‌های مشکی نمای سقف شناور را ایجاد کرده‌اند. در عقب خودرو هم شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که ‌تریم مشکی بزرگی بین آن‌ها کار شده و با چراغ‌های باریک و افقی روی در صندوق همراه هستند. نسخهٔ ترمور نیز با تریم‌های نارنجی‌رنگ، چراغ‌های LED اضافی روی جلوپنجره، محافظ‌های زیر خودرو و لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل‌ترین، ظاهری خشن‌تر دارد. این نسخه همچنین ۲۷۰ میلی‌متر از زمین فاصله دارد و به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک و قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب ارائه می‌شود.

در داخل اکسپدیشن جدید شاهد تغییرات بسیار بزرگ‌تری هستیم. در اینجا، نمایشگر مرکزی عمودی قبلی با یک نمونهٔ افقی جایگزین شده و یک نمایشگر ۲۴ اینچی پانوراما هم حالا به‌عنوان صفحه آمپر در بالای داشبورد تعبیه شده است. یکی از ویژگی‌های برجستهٔ این شاسی‌بلند جدید آمریکایی، در صندوق برقی دوتکه است که قبلاً در نسل جدید لینکلن نویگیتور دیده بودیم. قسمت بالایی این در به سمت بالا باز می‌شود و درحالی‌که تکهٔ پایینی مثل در پشتی پیکاپ‌ها به پایین باز می‌شود و با امکان تحمل ۲۳۰ کیلوگرم وزن، به‌عنوان یک نیمکت عمل می‌کند.

علاوه بر این، در صندوق بار پریزهایی برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی هم تعبیه شده که همراه با نورپردازی محیط بیرونی، اکسپدیشن را به گزینه‌ای عالی برای سفرهای کمپینگ تبدیل می‌کند. در داخل کابین هم فورد ویژگی کاربردی دیگری را با نام کنسول Flex Powered معرفی کرده است. این کنسول می‌تواند تا ۲۰ سانتی‌متر به سمت عقب کشیده شود و برای سرنشینان ردیف دسترس آسان‌تری را به محفظهٔ اشیاء بین صندلی‌های جلو فراهم کند.

نسل جدید اکسپدیشن از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی قبلی استفاده می‌کند که در تیپ‌های اکتیو، کینگ رانچ و پلاتینوم، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت اما در تیپ ترمور و ارتقاء سفارشی برای تیپ پلاتینوم، این اعداد به ۴۴۰ اسب بخار و ۶۹۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود. اکسپدیشن می‌تواند تا ۳۱۷۵ کیلوگرم را یدک بکشد که با قلاب سفارشی این رقم به ۴۳۵۵ کیلوگرم افزایش میابد.

نسل جدید فورد اکسپدیشن از ۲۴ اکتبر قابل سفارش خواهد بود و تحویل آن از بهار آینده آغاز می‌شود. قیمت این شاسی‌بلند بزرگ از ۶۱,۷۰۰ دلار آغاز می‌شود که افزایش ۶ هزار دلاری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Nismo

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    شرکت های خودروسازی این روزها دارن واسه هر چه زشت تر ساختن خودرو با هم رقابت میکنن و جالبتر اینکه این اتفاق داره از سمت شرکت های مطرح مثل فورد، بی ام و، بنز، میفته

    موافقم 41
    مخالفم 52
    1. net

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3318 ديدگاه)

      عقبش مثل ون کشیده شده بد هست

      موافقم 20
      مخالفم 34
      1. مردیم از خوشی

        ۱۴ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1422 ديدگاه)

        همیشه همین طور بوده حتی نسل قبل

        موافقم 13
        مخالفم 4
      2. مردیم از خوشی

        ۱۴ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1422 ديدگاه)

        همیشه همین طور بوده حتی نسل قبل

        موافقم 20
        مخالفم 7
        1. net

          ۱۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3318 ديدگاه)

          چرا ماشینهای شاسی بلند فول سایز امریکایی عقبشون مثل ون کشیده و بد هست و عقبشون مثل شاسی بلندهای اروپایی نیست

          موافقم 9
          مخالفم 22
        2. مازیار

          ۱۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3203 ديدگاه)

          اس یو وی های فول سایز امریکایی به دلیل طول زیاد، اغلب از نمای پشتی مشکل ظرافت طراحی دارن
          این نمونه بارزش
          https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/2023-cadillac-escalade-rhd-by-global-conversions-1.jpg

          موافقم 23
          مخالفم 11
        3. net

          ۱۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3318 ديدگاه)

          طول ردیف سوم صندلی شاسی بلندهای فول سایز اروپایی خوبه و مثل شاسی بلند های فول سایز امریکایی جعبه ای نیست

          موافقم 4
          مخالفم 13
        4. سوشیانت

          ۱۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3334 ديدگاه)

          این طول زیاد باعث شده شده که فضای ردیف سوم بسیار زیاد باشه و فضای بارش هم همینطور

          موافقم 8
          مخالفم 1
        5. Taha Ayoobi

          ۱۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3789 ديدگاه)

          مازیار به این میگن ابهت نه مشکل طراحی.

          کاربر نت هم که زده جاده خاکی، آخه اس یو وی اروپایی رو با آمریکایی مقایسه میکنی؟

      3. Mhosein

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (16 ديدگاه)

        خیلی ابعادش بزرگه اما زشتم نیس اونقدا

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. 18:45

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (555 ديدگاه)

      نیسمو جان این فورد واقعا کجاش زشته؟!! 😑😑

      موافقم 26
      مخالفم 12
    3. ممد ژانگولر

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4044 ديدگاه)

      دختره تو عکس در برابر عظمت و بزرگی ماشین عین خلال دندون میمونه .باور نکردنیه

      موافقم 24
      مخالفم 3
      1. Taha Ayoobi

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3789 ديدگاه)

        ممد عاشقتم یعنی به چه چیزایی توجه میکنی،

        نه یک دل بلکه صد دل… 😂

  2. 18:45

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (555 ديدگاه)

    کاملا برازنده نام فورد موتورز هست👏👏👑

    موافقم 27
    مخالفم 7
  3. hosen

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (367 ديدگاه)

    طراحی زیبا و پخته ای داره مخصوصا نمای بیرونیش

    موافقم 24
    مخالفم 5
    1. amirkhanzadeh

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (632 ديدگاه)

      من خودم بیشتر از جادار بودنش خوشم اومد
      ولی از طراحی ظاهری بیرونی مخصوصا عقب خوشم نیومد
      ولی کابین فوق‌العاده بزرگ و راحتی داره
      و سقف بلند برای افراد قد بلند

      موافقم 21
      مخالفم 4
  4. net

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3318 ديدگاه)

    طول ردیف سوم صندلی شاسی بلندهای فول سایز اروپایی خوبه و مثل شاسی بلند های فول سایز امریکایی جعبه ای نیست

    موافقم 3
    مخالفم 10
  5. jaghori

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    لامصب همون ماشینی است که من می‌خوامش.

    موافقم 18
    مخالفم 2
  6. R@min

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    موضوعه خنده داری که هست، فورد نمایشگر عمودی کنار گذاشته و رو اورده به افقی و جی ام بر عکس !!

    در کل قیافه تر تمیزی گرفته هر چند یوکان و سابربن خیلی زیباترن.

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. net

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3318 ديدگاه)

      داشبورد و صفحه نمایش این ماشین بد شده . داشبورد یکپارچه مشکی و صفحه نمایش عمود فورد رنجر ۲۰۲۲ خیلی زیباست

      موافقم 3
      مخالفم 4
  7. MasouD

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    فورد اکسپدیشن لایک
    شورولت تاهو دیس

    موافقم 8
    مخالفم 17
  8. Cert

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    چرا قدرت آن کم شده است و ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد
    اما نسل پیش در تریم پایه ۴۴۰ اسب بخار داشت ؟

    موافقم 1
    مخالفم 7
  9. علی منصوری

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    بهرحال مخاطب هدف این ماشین با توجه ب امار نسل‌های قبلش راضی بودن تقریبا ،ظاهر ماشینم کلا ی داستان سلیقه ای و بنظرم در کل خوشگله ولی تاهو بخصوصی نمای داخلش خیلی قشنگتره

  10. Taha Ayoobi

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3789 ديدگاه)

    بی نقص

    دریچه کولر هاش قدیمی میزنه ولی کابینش خیلییی خوشگله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا