نسل پنجم شاسیبلند فول سایز فورد اکسپدیشن با نسخهٔ آفرودی جدید ترمور و بهبود تکنولوژیها برای رقابت با شورلت تاهو راهی بازار خواهد شد.
به گفتهٔ فورد، نسل جدید اکسپدیشن با ویژگیهایی مثل نسخهٔ جدید ترمور، داشبورد دیجیتالی پیشرفته و بهبود فضای بار با در نظر گرفتن نیازهای خانوادههای بزرگ و فعال طراحی شده است. این شاسیبلند بزرگ مثل نسل قبلی در نسخههای معمولی و مکس تولید میشود که نسخهٔ معمولی ۵,۳۳۱ میلیمتر طول و ۳,۱۱۲ میلیمتر فاصلهٔ محوری دارد. این اعداد در نسخهٔ مکس به ترتیب به ۵,۶۳۱ میلیمتر و ۳,۳۴۰ میلیمتر میرسد درحالیکه عرض هردو نسخه ۲,۰۳۲ میلیمتر است.
از لحاظ طراحی ظاهری، در قسمت جلوی خودرو چراغهای LED جدیدی را میبینیم که همراه با سپر جدید، نمای مدرنتری را به نمایش میگذارند. در قسمت جانبی، طراحی پروفیل و تناسبات کلی آشنا به نظر میرسند هرچند که ستونهای مشکی نمای سقف شناور را ایجاد کردهاند. در عقب خودرو هم شاهد چراغهای جدیدی هستیم که تریم مشکی بزرگی بین آنها کار شده و با چراغهای باریک و افقی روی در صندوق همراه هستند. نسخهٔ ترمور نیز با تریمهای نارنجیرنگ، چراغهای LED اضافی روی جلوپنجره، محافظهای زیر خودرو و لاستیکهای ۳۳ اینچی آلترین، ظاهری خشنتر دارد. این نسخه همچنین ۲۷۰ میلیمتر از زمین فاصله دارد و بهصورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک و قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب ارائه میشود.
در داخل اکسپدیشن جدید شاهد تغییرات بسیار بزرگتری هستیم. در اینجا، نمایشگر مرکزی عمودی قبلی با یک نمونهٔ افقی جایگزین شده و یک نمایشگر ۲۴ اینچی پانوراما هم حالا بهعنوان صفحه آمپر در بالای داشبورد تعبیه شده است. یکی از ویژگیهای برجستهٔ این شاسیبلند جدید آمریکایی، در صندوق برقی دوتکه است که قبلاً در نسل جدید لینکلن نویگیتور دیده بودیم. قسمت بالایی این در به سمت بالا باز میشود و درحالیکه تکهٔ پایینی مثل در پشتی پیکاپها به پایین باز میشود و با امکان تحمل ۲۳۰ کیلوگرم وزن، بهعنوان یک نیمکت عمل میکند.
علاوه بر این، در صندوق بار پریزهایی برای شارژ دستگاههای الکترونیکی هم تعبیه شده که همراه با نورپردازی محیط بیرونی، اکسپدیشن را به گزینهای عالی برای سفرهای کمپینگ تبدیل میکند. در داخل کابین هم فورد ویژگی کاربردی دیگری را با نام کنسول Flex Powered معرفی کرده است. این کنسول میتواند تا ۲۰ سانتیمتر به سمت عقب کشیده شود و برای سرنشینان ردیف دسترس آسانتری را به محفظهٔ اشیاء بین صندلیهای جلو فراهم کند.
نسل جدید اکسپدیشن از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی قبلی استفاده میکند که در تیپهای اکتیو، کینگ رانچ و پلاتینوم، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت اما در تیپ ترمور و ارتقاء سفارشی برای تیپ پلاتینوم، این اعداد به ۴۴۰ اسب بخار و ۶۹۰ نیوتن متر افزایش پیدا میکند. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب یا هر چهارچرخ منتقل میشود. اکسپدیشن میتواند تا ۳۱۷۵ کیلوگرم را یدک بکشد که با قلاب سفارشی این رقم به ۴۳۵۵ کیلوگرم افزایش میابد.
نسل جدید فورد اکسپدیشن از ۲۴ اکتبر قابل سفارش خواهد بود و تحویل آن از بهار آینده آغاز میشود. قیمت این شاسیبلند بزرگ از ۶۱,۷۰۰ دلار آغاز میشود که افزایش ۶ هزار دلاری را نسبت به نسل قبلی نشان میدهد.
Nismo
۱۴ مهر ۱۴۰۳شرکت های خودروسازی این روزها دارن واسه هر چه زشت تر ساختن خودرو با هم رقابت میکنن و جالبتر اینکه این اتفاق داره از سمت شرکت های مطرح مثل فورد، بی ام و، بنز، میفته
net
۱۴ مهر ۱۴۰۳عقبش مثل ون کشیده شده بد هست
مردیم از خوشی
۱۴ مهر ۱۴۰۳همیشه همین طور بوده حتی نسل قبل
مردیم از خوشی
۱۴ مهر ۱۴۰۳همیشه همین طور بوده حتی نسل قبل
net
۱۴ مهر ۱۴۰۳چرا ماشینهای شاسی بلند فول سایز امریکایی عقبشون مثل ون کشیده و بد هست و عقبشون مثل شاسی بلندهای اروپایی نیست
مازیار
۱۴ مهر ۱۴۰۳اس یو وی های فول سایز امریکایی به دلیل طول زیاد، اغلب از نمای پشتی مشکل ظرافت طراحی دارن
این نمونه بارزش
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/2023-cadillac-escalade-rhd-by-global-conversions-1.jpg
net
۱۴ مهر ۱۴۰۳طول ردیف سوم صندلی شاسی بلندهای فول سایز اروپایی خوبه و مثل شاسی بلند های فول سایز امریکایی جعبه ای نیست
سوشیانت
۱۴ مهر ۱۴۰۳این طول زیاد باعث شده شده که فضای ردیف سوم بسیار زیاد باشه و فضای بارش هم همینطور
Taha Ayoobi
۱۵ مهر ۱۴۰۳مازیار به این میگن ابهت نه مشکل طراحی.
کاربر نت هم که زده جاده خاکی، آخه اس یو وی اروپایی رو با آمریکایی مقایسه میکنی؟
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳مازیار: با پادشاه شوخی نکنید
هیچ مشکلی از نظر طراحی نداره و فوق العاده بزرگ و با ابهته همونطور که طاها گفت
بهش میگن ابهت
این طول زیاد هم باعث فضای بار و جای زیاد داشته باشه که مهمه
Mhosein
۱۵ مهر ۱۴۰۳خیلی ابعادش بزرگه اما زشتم نیس اونقدا
18:45
۱۴ مهر ۱۴۰۳نیسمو جان این فورد واقعا کجاش زشته؟!! 😑😑
ممد ژانگولر
۱۴ مهر ۱۴۰۳دختره تو عکس در برابر عظمت و بزرگی ماشین عین خلال دندون میمونه .باور نکردنیه
Taha Ayoobi
۱۵ مهر ۱۴۰۳ممد عاشقتم یعنی به چه چیزایی توجه میکنی،
نه یک دل بلکه صد دل… 😂
18:45
۱۴ مهر ۱۴۰۳کاملا برازنده نام فورد موتورز هست👏👏👑
hosen
۱۴ مهر ۱۴۰۳طراحی زیبا و پخته ای داره مخصوصا نمای بیرونیش
amirkhanzadeh
۱۴ مهر ۱۴۰۳من خودم بیشتر از جادار بودنش خوشم اومد
ولی از طراحی ظاهری بیرونی مخصوصا عقب خوشم نیومد
ولی کابین فوقالعاده بزرگ و راحتی داره
و سقف بلند برای افراد قد بلند
net
۱۴ مهر ۱۴۰۳طول ردیف سوم صندلی شاسی بلندهای فول سایز اروپایی خوبه و مثل شاسی بلند های فول سایز امریکایی جعبه ای نیست
jaghori
۱۴ مهر ۱۴۰۳لامصب همون ماشینی است که من میخوامش.
R@min
۱۴ مهر ۱۴۰۳موضوعه خنده داری که هست، فورد نمایشگر عمودی کنار گذاشته و رو اورده به افقی و جی ام بر عکس !!
در کل قیافه تر تمیزی گرفته هر چند یوکان و سابربن خیلی زیباترن.
net
۱۴ مهر ۱۴۰۳داشبورد و صفحه نمایش این ماشین بد شده . داشبورد یکپارچه مشکی و صفحه نمایش عمود فورد رنجر ۲۰۲۲ خیلی زیباست
MasouD
۱۴ مهر ۱۴۰۳فورد اکسپدیشن لایک
شورولت تاهو دیس
Cert
۱۴ مهر ۱۴۰۳چرا قدرت آن کم شده است و ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد
اما نسل پیش در تریم پایه ۴۴۰ اسب بخار داشت ؟
علی منصوری
۱۵ مهر ۱۴۰۳بهرحال مخاطب هدف این ماشین با توجه ب امار نسلهای قبلش راضی بودن تقریبا ،ظاهر ماشینم کلا ی داستان سلیقه ای و بنظرم در کل خوشگله ولی تاهو بخصوصی نمای داخلش خیلی قشنگتره
Taha Ayoobi
۱۵ مهر ۱۴۰۳بی نقص
دریچه کولر هاش قدیمی میزنه ولی کابینش خیلییی خوشگله.
JaMsHiD-B
۱۶ مهر ۱۴۰۳حقیقتا طراحی مانیتورش از خیلی از ماشینای جدید دیگه بهتره
مخصوصا اسکالید که کلا تلویزیون گذاشته
LAND CRUISER 70
۲۰ مهر ۱۴۰۳من خودم سلیقم بیشتر
GMC YUKON AT4 ULTIMATE و
CHEVROLET SUBURBAN Z71 هست
ولی عالیه
جرمی کلارکسون
۲۲ مهر ۱۴۰۳همه چی خوب بود تا اینکه فرمون دیدم