فورد

درباره نسل جدید فورد اکسپدیشن 2025 چه می‌دانیم؟

شمارش معکوس برای رونمایی رسمی نسل جدید فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵ آغاز شده و ما می‌خواهیم تمامی اطلاعات موجود درباره آن را تقدیم شما عزیزان کنیم.


آمریکایی‌ها علاقه زیادی به شاسی‌بلندهای بزرگ دارند. کابین‌های جادار و فضای بار زیاد باعث می‌شود خانوارهای آمریکایی به سهولت تمامی نیازهای خود را برآورده سازند. با در نظر گرفتن این موضوع، فورد آماده به‌روزرسانی بزرگ اکسپدیشن می‌شود تا این خودرو در بازاری بسیار رقابتی جایگاه بهتری داشته باشد. فورد بیش از یک سال است که تست‌های شاسی‌بلند سه ردیفه خود را انجام می‌دهد و قرار است در سوم اکتبر امسال آن را رونمایی کند. البته اکسپدیشن ۲۰۲۵ به‌صورت کامل از نو طراحی نشده و اگرچه از طراحی بدنه و کابین به‌روزی سود خواهد برد اما همچنان از پلتفرم نسخه فعلی و احتمالاً قوای محرکه مشترک با آن استفاده خواهد کرد. به سختی می‌توان اکسپدیشن ۲۰۲۵ را نسل جدید این خودرو دانست اما به‌هرحال فورد تغییرات زیادی را در آن اعمال خواهد کرد. در ادامه به تمامی اطلاعات موجود درباره فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵ اشاره کرده‌ایم.

  • طراحی ظاهری

فورد اکسپدیشن سه ردیفه در سال ۱۹۹۷ معرفی شد تا در جایگاهی بالاتر از اکسپلورر قرار گیرد. این برند آمریکایی چهارمین نسل اکسپدیشن را به عنوان مدل سال ۲۰۱۸ معرفی کرده است. اکسپدیشن نسل فعلی از پلتفرم T3 مشترک با فورد F-150 و لینکلن نویگیتور استفاده می‌کند. بد نیست بدانید نویگیتور نیز برای مدل ۲۰۲۵ خود بازنگری می‌شود؛ اما اخیراً تصاویر جاسوسی اکسپدیشن جدید با حداقل پوشش‌های استتاری منتشر شده و به راحتی می‌توان طراحی نهایی آن را حدس زد. در این خودرو شاهد چهره‌ای جدید با چراغ‌های کوچک‌تر هستیم. همچنین دیلایت ها نیز با چراغ‌های اصلی و جلوپنجره ترکیب شده‌اند. در نمای عقب هم چراغ‌ها به‌روز شده و از گرافیک جدیدی استفاده می‌کند. به لیست تغییرات این خودرو باید سپر عقب و رینگ‌های جدید، در پشتی متفاوت و رنگ‌های بدنه متمایز را افزود.

  • طراحی داخلی

انتظار می‌رود کابین فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵ تغییرات زیادی داشته باشد. احتمالاً در این بخش یک نمایشگر دیجیتالی برای پشت آمپرها تدارک دیده خواهد شد، موردی که قبلاً در ناتیلوس ۲۰۲۴ نیز بکار رفته است. همچنین نمایشگر لمسی بزرگی هم برای سیستم اطلاعات مرکزی وجود خواهد داشت. زیر این نمایشگر امکان نصب ردیفی از دکمه‌ها از جمله شیفتر چرخشی و دکمه کنترل صدای مولتی‌مدیا نیز وجود دارد.

  • قوای محرکه

هنوز مشخص نیست که تغییرات عمده‌ای در پیشرانه‌های اکسپدیشن رخ خواهد داد یا خیر. نسخه فعلی این خودرو از یک پیشرانه با سه خروجی متفاوت سود می‌برد. مدل پایه اکسپدیشن به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی اکوبوست مجهز شده و ۳۷۵ اسب بخار قدرت دارد. همین پیشرانه در مدل‌های فول ۴۰۰ و ۴۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته هر سه پیشرانه با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همکاری دارند. احتمال دارد نسخه جدید اکسپدیشن به‌صورت هیبریدی نیز عرضه شود. فورد اخیراً اعلام کرده به خاطر افت بازار محصولات برقی روی عرضه نسخه هیبریدی از تمامی محصولاتش تمرکز می‌کند. فورد قبلاً F-150 هیبریدی را که از همین پیشرانه اکسپدیشن استفاده می‌کند عرضه کرده است. این پیشرانه در F-150 با یک موتور برقی همکاری دارد و مجموع قدرت آن‌ها به ۴۳۰ اسب بخار می‌رسد.

  • قیمت

نسل جدید فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵ احتمالاً در محدوده قیمتی ۶۰ هزار دلار به بالا عرضه خواهد شد. قیمت مدل فعلی از حدود ۵۸ هزار دلار شروع می‌شود. فورد نسخه بزرگ‌تر و طویل‌تر اکسپدیشن با نام مکس را نیز عرضه می‌کند که ۷۴ هزار دلار قیمت دارد. قیمت فول ترین نسخه این شاسی‌بلند هم به حدود ۸۶ هزار دلار می‌رسد.

  • زمان رونمایی و عرضه

رونمایی رسمی فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵ روز پنجشنبه دوازدهم مهر ماه امسال خواهد بود. همچنین فرایند عرضه آن به بازار نیز به احتمال زیاد از اوایل سال آینده میلادی شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3499 ديدگاه)

    نمیدونم ولی به نظرم میاد نسل قبلش بهتر بود

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. Ace

      ۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (232 ديدگاه)

      سلام پدال . این مطلب بنظرم جذابه و راجع به قابلیت اطمینان و سوالاییه که هر بار با این خبرا پیش میاد . اگه صلاح دیدی بزار

      https://carbuzz.com/why-car-reliability-discussions-always-turn-into-a-dumpster-fire/

  2. علی جردن

    ۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1953 ديدگاه)

    عاشق ماشینایی هستم که لوله خروجی اگزوز توی سپر ندارن و مخفی کردن مثل فورد و فردا ۵۱۱

    موافقم 3
    مخالفم 16
    1. amirkhanzadeh

      ۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      لعنت به اون مانیتور بزرگ
      همه چی خوب بود تا اینکه عکس داخل کابینو دیدم
      این مانیتور بزرگ داخل کابینو تسلا شروع کرد
      لعنت بهش

      موافقم 17
      مخالفم 6
      1. Kiarash

        ۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (176 ديدگاه)

        قبول دارم تسلا رو واقعا
        ولی چینی ها رو باید تو طراحی در نظر داشت بی روح و خز

        موافقم 14
        مخالفم 2
      2. ab0lf4zl

        ۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (232 ديدگاه)

        همین مانیتور بزرگ رو اگه اول فورد میزاشت الان روزی 200 تا کامنت میذاشتی و به به و چه چه میکردی . و اینکه احتمالا چیز خوبی بوده ک مردم و کمپانی های دیگه دنباله رو این داستان بودن. و در اخر چرا ناراحتی ما هنوز تو ایران نهایتا از مانیتور های 7و10 اینچ استفاده میکنیم پس حالا حالا ها میتونی لذت ببری

        موافقم 3
        مخالفم 8
    2. حسام

      ۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (142 ديدگاه)

      علی آقا و دیگر دوستان من با بودجه 1.200
      می‌خوام ماشین چینی صفر بخرم بنظر شما چی بگیرم؟
      از روی تجربه یا دلیل منطقی راهنمایی کنید
      برای خانواده 4 نفره و کسی که زیاد سفر میکنه
      ماشین قبلیم جک J5 بود و به شدت راضی بودم، بعضی از دوستان میگن آریزو 5 گزینه خوبیه، سردرگم شدم.

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. مازیار

        ۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        آریزو 5 دوست نزدیکم شش سال داشت به جز سرویس دوره ای هیچ هزینه دیگه‌ای براش نداشت

        موافقم 6
        مخالفم 1
      2. علی جردن

        ۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1953 ديدگاه)

        ۵۱۱ ساکت ترین کابینو بین تمام سدان های پلاک ملی داره. میزان نفوذ صدا به کابین دررحد رولزرویس

        استهلاک کمتر از تویوتا

        ۵۱۱ جدیدا وارد ناوگان تاکسی شده این یعنی با ظرفیت کامل یک ملیون کیلومتر برونی

    3. Kiarash

      ۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      فورد رو با فردا ۵۱۱ مقایسه میکنه آخه من چی بهت بگم خدایی 😅

      موافقم 7
      مخالفم 3
  3. علیزاده

    ۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (275 ديدگاه)

    چه داشبورد زشتی

  4. ۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4836 ديدگاه)

    سلام دوستان من می‌خوام چند ماهی در آرامش زندگی کنم و به سایت پدال نیام و از تمام کاربرانی که همینجا پیامم رو میبینن خداحافظی میکنم همه شما مانند داداش من هستید ببخشید اگه یکم بهتون توهین شد و کاملا از اعضایی که ازم دلخور هستن معذرت می‌خوام و می‌خوام بار و بندیل رو ببندم و برم
    خدانگهدار همگی انشالله همگی موفق باشید🌹
    نویسندگان پدال از شما هم خداحافظی میکنم به خصوص آقا شاهین و آقای اشتری و آقای عقیلی چون همیشه بهترین پستا رو میزاشتید 🌹
    خدانگهدار همگی خوبی بدی دیدید حلال کنید دوستان✋

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. آرین

      ۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (263 ديدگاه)

      بدرود برادر انشالله
      هایما خریدی

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. Taha Ayoobi

      ۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3750 ديدگاه)

      خداحافظ 👋

      ایشالا هایما هم بخری

      موافقم 9
      مخالفم 1
    3. شاهین

      ۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4666 ديدگاه)

      در پناه خدا
      موفق باشی عزیز جان 🌺🌺🌺

      موافقم 2
      مخالفم 1
    4. JaMsHiD_R1988

      ۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2450 ديدگاه)

      خداحافظت
      انشاالله هرچی میخوای بهش برسی . مخصوصا هایما🙂

      موافقم 5
      مخالفم 1
    5. 𝐀𝐥𝐢

      ۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1434 ديدگاه)

      خداحافظ، واقعا کاربر باحالی بودی تو سایت

    6. علی جردن

      ۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1953 ديدگاه)

      در تماسیم

  5. car lover

    ۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    طراحی دیلایت c شکل با ظاهر این ماشین چندان تناسب نداره

    موافقم 1
    مخالفم 5
  6. Taha Ayoobi

    ۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3750 ديدگاه)

    مردونه تر شده

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. Kiarash

    ۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    زیبا ، جادار ، قدرت مند

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. امیرحسین

    ۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (202 ديدگاه)

    سلام آقای احمد زاده از نظر شما ما تو دوره ماشین بازا هستیم هر جور فکر میکنم از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ آخرش ۲۰۱۴ بهترین دوران بوده یا ماشینا برقی بشن یا بنزینی تکلیف معلوم شه من اعتراض دارم به اونایی که تو صنعت خودرو دخیل هستن ؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
  9. آرین

    ۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (263 ديدگاه)
    1. Taha Ayoobi

      ۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3750 ديدگاه)

      یا ابلفضل
      128 صفحه کامنت داره!

    2. Kiarash

      ۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      یدونه از کامنت ها نوشته بود بحث سر خودروی ۱۷ میلیون هست و یه شخص دیگه نوشته ۵۰ تا ۶۰ میلیون پول برای کمری و ویتارا واقعا مفت بودن ها ولی همون موقعش گرون بودن

      1. JaMsHiD_R1988

        ۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2450 ديدگاه)

        برگردیم اون زمانا با قیمت یه ریرا الآن میشه زعفرانیه رو بخری😂

        1. Kiarash

          ۸ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (176 ديدگاه)

          دقیقا 😂
          بیا با ۵۰ میلیون تومان بریم گذشته کمری معامله کنیم و برداریم بیاریم در زمان حال و ۵ میلیارد بفروشیم صفر کیلومتر فول شرکتی به این میگن بیزینس 😅

        2. Taha Ayoobi

          ۸ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3750 ديدگاه)

          یادش بخیر مازراتی 800 تومن.

      2. بهزاد

        ۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        گرون بود ولی قابل خرید حتی برای یه کارمند بود با ۵ تا ۷ میلیون می‌تونستی ماشینتو عوض کنی که یه سطح بالاتر بره مثلا اگه ۶ میلیون می‌ذاشتی روی پرشیا میشد مزدا ۳۲۳یا زانتیا بگیری ۷ تومان می‌داشتی روی اینا میشد سونوتا یا ماکسیما یا رونیز بخری الان باید ۱۰۰ تومن بذاری کوییک ۹۹ بشه ۱۴۰۳ بازم کوییک داری 😂🤣

  10. علی مدامی

    ۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اخه این تلویزیون ۱۴اینچ چیه میزارن

  11. بهزاد

    ۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این ماشین با این قدرت و کیفیت ۶۰ هزار دلار بعد اون شرکت چینی هاوال یه تنه اش اندازه لندکروز ساخته با موتور ۲لیتری توربو ۲۴۰ اسب بخار با گیربکس ۸ سرعته و احتمالا جفت دیفرانسیل و دارای لوک احتمالا رو خودشون گفتن 😂قیمت گذاشته ۵۷ هزار دلار اعتماد به نفس هاوال رو اگه صندوق صدقات داشت خودشو بانک مرکزی معرفی میکرد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  12. shetab-car

    ۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    اون تیکه مشکی رنگ چراغ های عقب که اومده رو در صندوق به نظرم به طراحی لطمه زده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا