شمارش معکوس برای رونمایی رسمی نسل جدید فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵ آغاز شده و ما میخواهیم تمامی اطلاعات موجود درباره آن را تقدیم شما عزیزان کنیم.
آمریکاییها علاقه زیادی به شاسیبلندهای بزرگ دارند. کابینهای جادار و فضای بار زیاد باعث میشود خانوارهای آمریکایی به سهولت تمامی نیازهای خود را برآورده سازند. با در نظر گرفتن این موضوع، فورد آماده بهروزرسانی بزرگ اکسپدیشن میشود تا این خودرو در بازاری بسیار رقابتی جایگاه بهتری داشته باشد. فورد بیش از یک سال است که تستهای شاسیبلند سه ردیفه خود را انجام میدهد و قرار است در سوم اکتبر امسال آن را رونمایی کند. البته اکسپدیشن ۲۰۲۵ بهصورت کامل از نو طراحی نشده و اگرچه از طراحی بدنه و کابین بهروزی سود خواهد برد اما همچنان از پلتفرم نسخه فعلی و احتمالاً قوای محرکه مشترک با آن استفاده خواهد کرد. به سختی میتوان اکسپدیشن ۲۰۲۵ را نسل جدید این خودرو دانست اما بههرحال فورد تغییرات زیادی را در آن اعمال خواهد کرد. در ادامه به تمامی اطلاعات موجود درباره فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵ اشاره کردهایم.
- طراحی ظاهری
فورد اکسپدیشن سه ردیفه در سال ۱۹۹۷ معرفی شد تا در جایگاهی بالاتر از اکسپلورر قرار گیرد. این برند آمریکایی چهارمین نسل اکسپدیشن را به عنوان مدل سال ۲۰۱۸ معرفی کرده است. اکسپدیشن نسل فعلی از پلتفرم T3 مشترک با فورد F-150 و لینکلن نویگیتور استفاده میکند. بد نیست بدانید نویگیتور نیز برای مدل ۲۰۲۵ خود بازنگری میشود؛ اما اخیراً تصاویر جاسوسی اکسپدیشن جدید با حداقل پوششهای استتاری منتشر شده و به راحتی میتوان طراحی نهایی آن را حدس زد. در این خودرو شاهد چهرهای جدید با چراغهای کوچکتر هستیم. همچنین دیلایت ها نیز با چراغهای اصلی و جلوپنجره ترکیب شدهاند. در نمای عقب هم چراغها بهروز شده و از گرافیک جدیدی استفاده میکند. به لیست تغییرات این خودرو باید سپر عقب و رینگهای جدید، در پشتی متفاوت و رنگهای بدنه متمایز را افزود.
- طراحی داخلی
انتظار میرود کابین فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵ تغییرات زیادی داشته باشد. احتمالاً در این بخش یک نمایشگر دیجیتالی برای پشت آمپرها تدارک دیده خواهد شد، موردی که قبلاً در ناتیلوس ۲۰۲۴ نیز بکار رفته است. همچنین نمایشگر لمسی بزرگی هم برای سیستم اطلاعات مرکزی وجود خواهد داشت. زیر این نمایشگر امکان نصب ردیفی از دکمهها از جمله شیفتر چرخشی و دکمه کنترل صدای مولتیمدیا نیز وجود دارد.
- قوای محرکه
هنوز مشخص نیست که تغییرات عمدهای در پیشرانههای اکسپدیشن رخ خواهد داد یا خیر. نسخه فعلی این خودرو از یک پیشرانه با سه خروجی متفاوت سود میبرد. مدل پایه اکسپدیشن به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی اکوبوست مجهز شده و ۳۷۵ اسب بخار قدرت دارد. همین پیشرانه در مدلهای فول ۴۰۰ و ۴۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. البته هر سه پیشرانه با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همکاری دارند. احتمال دارد نسخه جدید اکسپدیشن بهصورت هیبریدی نیز عرضه شود. فورد اخیراً اعلام کرده به خاطر افت بازار محصولات برقی روی عرضه نسخه هیبریدی از تمامی محصولاتش تمرکز میکند. فورد قبلاً F-150 هیبریدی را که از همین پیشرانه اکسپدیشن استفاده میکند عرضه کرده است. این پیشرانه در F-150 با یک موتور برقی همکاری دارد و مجموع قدرت آنها به ۴۳۰ اسب بخار میرسد.
- قیمت
نسل جدید فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵ احتمالاً در محدوده قیمتی ۶۰ هزار دلار به بالا عرضه خواهد شد. قیمت مدل فعلی از حدود ۵۸ هزار دلار شروع میشود. فورد نسخه بزرگتر و طویلتر اکسپدیشن با نام مکس را نیز عرضه میکند که ۷۴ هزار دلار قیمت دارد. قیمت فول ترین نسخه این شاسیبلند هم به حدود ۸۶ هزار دلار میرسد.
- زمان رونمایی و عرضه
رونمایی رسمی فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵ روز پنجشنبه دوازدهم مهر ماه امسال خواهد بود. همچنین فرایند عرضه آن به بازار نیز به احتمال زیاد از اوایل سال آینده میلادی شروع میشود.
amir
۸ مهر ۱۴۰۳نمیدونم ولی به نظرم میاد نسل قبلش بهتر بود
Ace
۹ مهر ۱۴۰۳سلام پدال . این مطلب بنظرم جذابه و راجع به قابلیت اطمینان و سوالاییه که هر بار با این خبرا پیش میاد . اگه صلاح دیدی بزار
https://carbuzz.com/why-car-reliability-discussions-always-turn-into-a-dumpster-fire/
علی جردن
۸ مهر ۱۴۰۳عاشق ماشینایی هستم که لوله خروجی اگزوز توی سپر ندارن و مخفی کردن مثل فورد و فردا ۵۱۱
amirkhanzadeh
۸ مهر ۱۴۰۳لعنت به اون مانیتور بزرگ
همه چی خوب بود تا اینکه عکس داخل کابینو دیدم
این مانیتور بزرگ داخل کابینو تسلا شروع کرد
لعنت بهش
Kiarash
۸ مهر ۱۴۰۳قبول دارم تسلا رو واقعا
ولی چینی ها رو باید تو طراحی در نظر داشت بی روح و خز
ab0lf4zl
۸ مهر ۱۴۰۳همین مانیتور بزرگ رو اگه اول فورد میزاشت الان روزی 200 تا کامنت میذاشتی و به به و چه چه میکردی . و اینکه احتمالا چیز خوبی بوده ک مردم و کمپانی های دیگه دنباله رو این داستان بودن. و در اخر چرا ناراحتی ما هنوز تو ایران نهایتا از مانیتور های 7و10 اینچ استفاده میکنیم پس حالا حالا ها میتونی لذت ببری
حسام
۸ مهر ۱۴۰۳علی آقا و دیگر دوستان من با بودجه 1.200
میخوام ماشین چینی صفر بخرم بنظر شما چی بگیرم؟
از روی تجربه یا دلیل منطقی راهنمایی کنید
برای خانواده 4 نفره و کسی که زیاد سفر میکنه
ماشین قبلیم جک J5 بود و به شدت راضی بودم، بعضی از دوستان میگن آریزو 5 گزینه خوبیه، سردرگم شدم.
مازیار
۸ مهر ۱۴۰۳آریزو 5 دوست نزدیکم شش سال داشت به جز سرویس دوره ای هیچ هزینه دیگهای براش نداشت
علی جردن
۹ مهر ۱۴۰۳۵۱۱ ساکت ترین کابینو بین تمام سدان های پلاک ملی داره. میزان نفوذ صدا به کابین دررحد رولزرویس
استهلاک کمتر از تویوتا
۵۱۱ جدیدا وارد ناوگان تاکسی شده این یعنی با ظرفیت کامل یک ملیون کیلومتر برونی
froG-driVer
۹ مهر ۱۴۰۳*پیشنهاد از روی منطق
Kiarash
۸ مهر ۱۴۰۳فورد رو با فردا ۵۱۱ مقایسه میکنه آخه من چی بهت بگم خدایی 😅
علیزاده
۸ مهر ۱۴۰۳چه داشبورد زشتی
Galant.VR4(JDM)
۹ مهر ۱۴۰۳به نظر من اینطور طرح مانیتور خیلی قشنگه برعکس اونایی که از سمت شاگرد تا راننده یسره مانیتورن
قبول دارم آنالوگ خیلی حس بهتری داره اما دیگه روند طراحی یا به سمت تمام دیجیتال یا تلفیقی از آنالوگ و دیجیتال میشه
(از این منظر نگاه کن روبه جلو فکر کن و سعی کن یجوری خودتو وفق بدی)
۸ مهر ۱۴۰۳سلام دوستان من میخوام چند ماهی در آرامش زندگی کنم و به سایت پدال نیام و از تمام کاربرانی که همینجا پیامم رو میبینن خداحافظی میکنم همه شما مانند داداش من هستید ببخشید اگه یکم بهتون توهین شد و کاملا از اعضایی که ازم دلخور هستن معذرت میخوام و میخوام بار و بندیل رو ببندم و برم
خدانگهدار همگی انشالله همگی موفق باشید🌹
نویسندگان پدال از شما هم خداحافظی میکنم به خصوص آقا شاهین و آقای اشتری و آقای عقیلی چون همیشه بهترین پستا رو میزاشتید 🌹
خدانگهدار همگی خوبی بدی دیدید حلال کنید دوستان✋
آرین
۸ مهر ۱۴۰۳بدرود برادر انشالله
هایما خریدی
Taha Ayoobi
۸ مهر ۱۴۰۳خداحافظ 👋
ایشالا هایما هم بخری
شاهین
۸ مهر ۱۴۰۳در پناه خدا
موفق باشی عزیز جان 🌺🌺🌺
JaMsHiD_R1988
۸ مهر ۱۴۰۳خداحافظت
انشاالله هرچی میخوای بهش برسی . مخصوصا هایما🙂
𝐀𝐥𝐢
۸ مهر ۱۴۰۳خداحافظ، واقعا کاربر باحالی بودی تو سایت
علی جردن
۹ مهر ۱۴۰۳در تماسیم
Galant.VR4(JDM)
۹ مهر ۱۴۰۳بدرود بهترینا براتون آرزو میکنم🙏🏻
car lover
۸ مهر ۱۴۰۳طراحی دیلایت c شکل با ظاهر این ماشین چندان تناسب نداره
Taha Ayoobi
۸ مهر ۱۴۰۳مردونه تر شده
Kiarash
۸ مهر ۱۴۰۳زیبا ، جادار ، قدرت مند
امیرحسین
۸ مهر ۱۴۰۳سلام آقای احمد زاده از نظر شما ما تو دوره ماشین بازا هستیم هر جور فکر میکنم از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ آخرش ۲۰۱۴ بهترین دوران بوده یا ماشینا برقی بشن یا بنزینی تکلیف معلوم شه من اعتراض دارم به اونایی که تو صنعت خودرو دخیل هستن ؟
آرین
۸ مهر ۱۴۰۳داشتم تو پدال میگشتم اینو دیدم
https://www.pedal.ir/ikco/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%aa%d9%86%d8%af%d8%b1-90-%d9%88-%d8%b3%d9%85%d9%86%d8%af-lx/comment-page-1/#comments
تعداد کامنتاروووووو
Taha Ayoobi
۸ مهر ۱۴۰۳یا ابلفضل
128 صفحه کامنت داره!
Kiarash
۸ مهر ۱۴۰۳یدونه از کامنت ها نوشته بود بحث سر خودروی ۱۷ میلیون هست و یه شخص دیگه نوشته ۵۰ تا ۶۰ میلیون پول برای کمری و ویتارا واقعا مفت بودن ها ولی همون موقعش گرون بودن
JaMsHiD_R1988
۸ مهر ۱۴۰۳برگردیم اون زمانا با قیمت یه ریرا الآن میشه زعفرانیه رو بخری😂
Kiarash
۸ مهر ۱۴۰۳دقیقا 😂
بیا با ۵۰ میلیون تومان بریم گذشته کمری معامله کنیم و برداریم بیاریم در زمان حال و ۵ میلیارد بفروشیم صفر کیلومتر فول شرکتی به این میگن بیزینس 😅
Taha Ayoobi
۸ مهر ۱۴۰۳یادش بخیر مازراتی 800 تومن.
بهزاد
۸ مهر ۱۴۰۳گرون بود ولی قابل خرید حتی برای یه کارمند بود با ۵ تا ۷ میلیون میتونستی ماشینتو عوض کنی که یه سطح بالاتر بره مثلا اگه ۶ میلیون میذاشتی روی پرشیا میشد مزدا ۳۲۳یا زانتیا بگیری ۷ تومان میداشتی روی اینا میشد سونوتا یا ماکسیما یا رونیز بخری الان باید ۱۰۰ تومن بذاری کوییک ۹۹ بشه ۱۴۰۳ بازم کوییک داری 😂🤣
علی مدامی
۸ مهر ۱۴۰۳اخه این تلویزیون ۱۴اینچ چیه میزارن
بهزاد
۸ مهر ۱۴۰۳این ماشین با این قدرت و کیفیت ۶۰ هزار دلار بعد اون شرکت چینی هاوال یه تنه اش اندازه لندکروز ساخته با موتور ۲لیتری توربو ۲۴۰ اسب بخار با گیربکس ۸ سرعته و احتمالا جفت دیفرانسیل و دارای لوک احتمالا رو خودشون گفتن 😂قیمت گذاشته ۵۷ هزار دلار اعتماد به نفس هاوال رو اگه صندوق صدقات داشت خودشو بانک مرکزی معرفی میکرد
Kiarash
۹ مهر ۱۴۰۳اتفاقا بهزاد من خودم تنها خودروی چینی که قبولش دارم و از محصولاتش خوشم میاد هاوال هست ولی واقعا ۵۷ هزار دلار خیلی هست
shetab-car
۹ مهر ۱۴۰۳اون تیکه مشکی رنگ چراغ های عقب که اومده رو در صندوق به نظرم به طراحی لطمه زده