شرکت فورد از نسخه بهروز شده اکسپلورر ۲۰۲۵ با ظاهری جدید و قیمت ۴۱ هزار دلار رونمایی کرد.
فورد تغییرات عدیدهای برای اکسپلورر ۲۰۲۵ در نظر گرفته که شامل تعداد تریم های کمتر، ظاهری بهروزتر، کابین ارتقا یافته و تجهیزات استاندارد بیشتر است. بیشترین حجم تغییرات در کابین این شاسیبلند آمریکایی دیده میشود به گونهای که داشبورد رو به جلو حرکت کرده و فضای کابین بیشتر شده است. نمایشگر ۱۳.۲ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو در ارتفاعی بالاتر از قبل نصب شده و در فضای زیر آن نیز امکان نگه داشتن گوشی موبایل و شارژ بیسیم آن فراهم شده است. تریم جدید زیر نمایشگر همچنین باعث میشود مسافران بدانند دستشان با چه بخشی از داشبورد تماس پیدا میکند. اکسپلورر همچنین اولین محصول فورد است که از تنظیمات اطلاعات سرگرمی تجربه دیجیتال جدید این خودروساز سود میبرد.
قدرت پردازش و توانایی گرافیکی این سیستم نسبت به نسل قبل به ترتیب ۵ و ۱۴ برابر بیشتر شده و برنامهها و سرویسهایی که بیشترین کاربرد را دارند در دسترس مشتریان قرار میگیرند. سیستم دستیار صوتی پیشفرض خودرو به گوگل اختصاص داشته اما امکان استفاده از سیستم الکسا نیز فراهم است. این سیستم اطلاعات سرگرمی جدید شامل گوگل پلی نیز هست که باعث دسترسی به سرویسهای محبوب میشود. کاربران میتوانند از یوتیوب، آمازون پرایم و اینترنت در زمان پارک خودرو استفاده نمایند. آنها حتی میتوانند با کنترلر بلوتوثی از بازیهای گوناگون لذت ببرند.
مدیر تولید فورد در بخش تجربه دیجیتال میگوید این سیستم جدید باعث خواهد شد کاربران گوشیهای خود را کنار بگذارند زیرا سرویسهای دیجیتال مدنظر آنها در خودرو ارائه میشود. فورد همچنین تکنولوژی بلو کروز خود را روی اکسپلورر ۲۰۲۵ ارائه میکند. این خودروساز همچنین برخلاف جنرال موتورز همچنان از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی میکند تا بیشترین حق انتخاب را در اختیار مصرفکنندگان قرار دهد. به همین خاطر است که تجربه دیجیتال جدید شرکت میتواند نقشههای اپل کارپلی و اندروید اتو را در پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی اکسپلورر بهروز شده نشان دهد.
از نظر طراحی ظاهری، فورد اکسپلورر ۲۰۲۵ چهرهای بهروز و چراغهای عقب بازنگری شده را به نمایش میگذارد. هر تریم این خودرو از جلوپنجرهای منحصربهفرد سود میبرد به گونهای که مدل پایه اکتیو دارای قطعه مشکی با نوارهای کرومی است درحالیکه جلوپنجره مدل پلاتینیم از تریم ساتین کروم استفاده میکند. جلوپنجره مدلهای ST و ST لاین هم الگوی لانهزنبوری دارد هرچند این قطعه در مدل ST با نشان خاص خود متمایز میشود. یکی دیگر از تغییرات شاسیبلند فورد را میتوان رنگ جدید آبی متالیک دانست که برای مدلهای اکتیو، ST و ST لاین عرضه میشود.
فورد تعداد تریم های اکسپلورر ۲۰۲۵ را از هشت به چهار کاهش داده است. البته آمریکاییها تیزری از نسخه خشن شاسیبلند موردبحث را منتشر کرده و گفتهاند که آن را در آینده عرضه خواهند کرد. دیگر خبری از تریم های XLT، تیمبرلاین، لیمیتد و کینگ رنچ نیست و خریداران فقط میتوانند مدلهای اکتیو، ST لاین، ST و پلاتینیم را انتخاب کنند. این خودرو با تجهیزات استاندارد زیادی عرضه میشود که شامل مواردی همچون صندلیهای جلوی گرم شونده، صندلی برقی راننده با تنظیم در ۱۰ جهت، اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، هشت درگاه USB، سه درگاه برق ۱۲ ولت، درب پشتی برقی، فورد کو پایلوت ۳۶۰ و چراغهای جلوی LED خواهد بود.
فورد اکسپلورر ۲۰۲۵ از نظر قوای محرکه تغییری ندارد و پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوست آن ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. مدلهای اکتیو، ST لاین و پلاتینیم بهصورت استاندارد از این پیشرانه استفاده میکنند. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری اکوبوست هم برای مدل ST در دسترس است اما امکان سفارش آن برای مدل پلاتینیم وجود دارد. قدرت و گشتاور این پیشرانه به ۴۰۰ اسب بخار و ۵۶۳ نیوتون متر میرسد. گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک بازنگری شده نیروی تولیدی را به چرخهای عقب میفرستد اما آپشن چهار چرخ محرک برای تمامی تریم ها وجود دارد. پیشفروش فورد اکسپلورر ۲۰۲۵ با قیمت پایه حدود ۴۱ هزار دلار شروع شده و انتظار میرود اولین نمونههای آن از سهماهه دوم امسال راهی نمایندگیها شوند. شایان ذکر است قیمت اکسپلورر ۲۰۲۴ از حدود ۳۸۵۰۰ دلار شروع میشد و بنابراین قیمت شاسیبلند موردبحث اندکی افزایش یافته است.
amir
۱۳ بهمن ۱۴۰۲درسته با هم فرق دارن و تویه کلاس نیستن ولی من فورد اکسپدیشن رو بیشتر از اکسپلورر دوست دارم مخصوصا نسل چهار
البته لازم به ذکره اکسپدیشن شاسی بلنده سه ردیفه اس و توی کلاس سابربان و تاهو … قرار میگیره که اونا قدر ترن ولی اکسپلورر در حد فاصل فورد edgeکه کراس اووره بیشتر و اکسپدیشن قرار داره و من از اکسپدیشن خوشم میاد
Sina
۱۴ بهمن ۱۴۰۲فورد expedition فقط سال اول خوبه. بدنه ماشین هر چقدر بزرگتر و سنگینتر که میشه استهلاک انجین خودرو هم سریعتر میشه.و زودتر به سر و صدا میوفته. اگر از ماشین های سنگین خوشت میاد cadillac escalade it’s the best option.
عارف نیازی
۱۵ بهمن ۱۴۰۲کادیلاک اسکلید هیچوقت در حد رقیبش از شرکت فورد یعنی لینکلن نویگیتور نیست و نخواهد بود… بی نظیره نویگیتور
mb675
۱۳ بهمن ۱۴۰۲همیشه از اکسپلورر خوشم اومده
امیرحسین
۱۳ بهمن ۱۴۰۲سلام آقای احمد زاده به طراحیش از ۱ تا ۱۰ چند میدید؟
۱۳ بهمن ۱۴۰۲من خودم 8 میدم
شاهین
۱۳ بهمن ۱۴۰۲والا من کی باشم بخوام نمره بدم اما در کل بد نیست من خوشم میاد ازش.
R@min
۱۳ بهمن ۱۴۰۲زیبایی و سادگی
۱۳ بهمن ۱۴۰۲خوشگله ها فقط کاش مانیتور تسلایی داشت😐
مازیار
۱۳ بهمن ۱۴۰۲میتونستیم بجای خریدن تیگوهای آشغال ،الان اینو میخریدیم، اگر…..
Piero Ferrari
۱۳ بهمن ۱۴۰۲هنوزم زیباست
ابوالفضل
۱۳ بهمن ۱۴۰۲اونا با ۴۱ هزارتا چه حق انتخاب هایی دارن ما با همون پول چه حق انتخاب هایی داریم
Royal Driver
۱۳ بهمن ۱۴۰۲از چهرش خوشم اومد. زیباست