فورد

معرفی فورد رنجر پلاگین‌هیبرید با 275 اسب بخار و برد برقی 45 کیلومتر

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی فورد رنجر به یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری بنزینی توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است و گشتاور چشمگیر ۶۹۰ نیوتن متری دارد.

فورد در نمایشگاه حمل‌ونقل ۲۰۲۴ در فرانکفورت آلمان، رسماً نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی پیکاپ رنجر را رونمایی کرده است. این پیکاپ از یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست (همان موتور موستانگ اکوبوست) به همراه یک موتور الکتریکی ۱۰۰ اسب بخاری، پکیج باطری ۱۱.۸ کیلووات ساعتی و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند. مجموع خروجی این سیستم، ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور است. این یعنی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی از تمام نسخه‌های قبلی رنجر حتی رپتور، گشتاور بیشتری دارد.

رنجر پلاگین‌هیبریدی به لطف پکیج باطری لیتیوم یونی، می‌تواند تا ۴۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. شارژ این باطری هم با شارژرهای معمولی کمتر از چهار ساعت طول می‌کشد. این باطری همچنین می‌تواند با خروجی برق استاندارد ۲.۳ کیلوواتی، انرژی موردنیاز ابزارهای مختلف را تأمین کند. علاوه بر این، با پرداخت هزینهٔ اضافی، امکان سفارش خروجی ۶.۹ کیلوواتی هم وجود خواهد داشت که با دو خروجی برق ۳.۴۵ کیلوواتی در اتاق بار ارائه می‌شود. رنجر پلاگین‌هیبریدی با ظرفت بار ۱۰۰۰ کیلوگرمی و ظرفیت یدک کشی ۳.۵ تنی همچنان پیکاپ توانمندی خواهد بود.

رنجر پلاگین‌هیبریدی در سه تیپ مختلف با نام‌های XLT، وایلدترک و استورم‌ترک به بازار عرضه می‌شود که آخری از لیست امکانات سخاوتمندانه‌ای مثل چراغ‌های جلوی LED ماتریکسی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی B&O با ۱۰ بلندگو، سیستم کمکی دنده‌عقب تریلر، رینگ‌های ۱۸ اینچی و ریل‌های روی سقف بهره می‌برد. این پیکاپ پلاگین‌هیبریدی در آفریقای جنوبی تولید می‌شود و تحویل آن به خریداران اروپایی از بهار ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. فورد فعلاً حرفی در مورد عرضهٔ این نسخهٔ رنجر در بازار ایالات‌متحده نزده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ALI.A.NLANSR

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    خدایی فورد خیلی داره روی این نسل رنجر سرمایه گذاری می‌کنه که خیلی خوبه

    موافقم 13
    1. net

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3294 ديدگاه)

      طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صفحه نمایش عمود این رنجر واقعا زیبا و لوکس هست ولی چراغ جلو c شکل و جلوپنجره خراب کرده و بد شده . چراغ باریک جلو و جلوپنجره رنجر نسل قبلی خیلی زیبا بود و نباید در این نسل تغییرش میداد

      موافقم 4
      مخالفم 4
    2. net

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3294 ديدگاه)

      باربند فلزی و پلاستیکی و محافظ پلاستیکی اطراف گلگیر و لاستیک بزرگ چهره وانت رو بد میکنه . دستگیره روی سقف برای وانت و کراس اور قشنگه

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. net

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3294 ديدگاه)

        دستگیره مشکی پلاستیکی روی سقف این رنجر کمی بزرگ هست جالب نیست اگر استیل نازک بود قشنگتر میشد

        موافقم 1
        مخالفم 2
      2. amir

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3443 ديدگاه)

        اونا باید باربند باشه

      3. آرین

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (256 ديدگاه)

        اونا باربنده

    3. amirkhanzadeh

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (419 ديدگاه)

      ظرفیت بار کمی داره
      و با این زمانی که برای عرضه گذاشتم انتظار برد بیشتر از موتور الکتریکیش به صورت تنها داشتم

      موافقم 1
      مخالفم 5
  2. I love Deutschland

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    شما رو قسم به هرچی که می پرستید فورد رو دیگه بیخیال برقی کردنش بشید! اون از داج دیمون افسانه ای اینم از فورد که داره یواش یواش از چشمم میوفته، خودرو امریکایی باید پر حجم و قدرتی باشه گاز که بدی همسایه هات فحشت بدن نه اینکه سوار سشوار برقی شی!!!
    :((((((

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. ALI.A.NLANSR

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (93 ديدگاه)

      داداش موستانگ GTD رو برا من معرفی کردن؟؟

  3. اشترانکوه

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    خودروهای برقی مفت گرون هستن نمیدونم چه اصراری هم دارن که میسازن هزارتا عیب و محدودیت دارن بازم میسازن لیتیوم هم برای باتریش سخت استخراج هست برد مسافتیشون کمه و فضای زیادی میگیرن و خودرو سنگین‌تر میشه و زودم خراب میشن پایه ایستگاه شارژشونم کمه.هیچ چیزی فعلا نمیتونه جایگزین بهتری برای بنزین و گازوئیل باشه و بعدها محتمله بتونن از موتور هیدروژنی استفاده کنن که ژاپنی ها در حال تحقیقاتشان هستن و البته اونم باز محدودیت‌های زیاد خودشو داره.بنازم حکمت خدا رو عظیم ترین سرمایه مهم بشری رو بهمون داده زیرپامونه خودمون با بی کفایتی خرابش میکنیم.لندکروزر و لندرور وجیپ هزار اسبی هیبریدی هم مث بنزین سوز و حتی دیزل گازوئیل سوز نمیشن.افسوس و صد افسوس باید تو ایران این آشغال و لگن ها وجود نمی‌داشت تو دبی تصادف میشه راننده پایین نمیاد ببینه چی شد فوری میبرن تعویض اینجا یه تصادف پراید و آردی۲۰سال کار ترافیک۴ساعته بوجود میاره تا افسر بی پناه بیاد قصور افراد معلوم بشه.از ماست که بر ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا