تولید خودروهای آفرود بر اساس محصولات اسپرت بین خودروسازان مطرح کاملاً رواج پیدا کرده و شاید فورد موستانگ رپتور هم در آینده تولید شود.
رویه عجیبی بین برخی برندها دیده میشود و آنهم تبدیل محصولات اسپرت و جادهای به نمونههای خارج از جاده و آفرود است. پورشه ۹۱۱ به محصولی آماده در داکار تبدیل شد و لامبورگینی هم نه با شاسیبلند اوروس بلکه با اوراکان استراتو 602 اسب بخاری میخواهد راهی مسیرهای خشن شود. حتی تویوتا سی نا وودلند ادیشن که مینی ونی با ارتفاع بیشتر از سطح زمین است راه جالبی برای خودنمایی پیدا میکند. حالا نوبت فورد است که بیشتر از قبل وارد این میدان شود.
فورد علاقه خاصی به رپتوریزه کردن همهچیز دارد! F-150 رپتور جزو شاخصترین خودروهای این خانواده بوده و برانکو رپتور نیز یکی دیگر از اعضای آن است. همین فلسفه به رنجر رپتور نیز سرایت کرده تا یک وانت پرقدرت دیگر تولید شود. حتی استفاده از پسوند رپتور برای خودروهای اکسپلورر و اکسپدیشن نیز دور از ذهن به نظر نمیرسد؛ اما تبدیل موستانگ به یک کوپه ماجراجو در خارج از جاده کمی عجیب به نظر میرسد. اینطور نیست؟ شاید نه! ما باید فورد موستانگ رپتور را چند سال پیش و همزمان با معرفی ششمین نسل موستانگ میدیدیم. طبیعتاً پیشبینی میکردیم سیستم چهار چرخ محرک در آینده باعث شتاب گیری قابلتوجهی شود هرچند انتظار آفرود کردن با چنین خودرویی را نداشتهایم. اگرچه تقریباً تمامی پیشرانههای فورد میتوانند در دل موستانگ جا خوش کنند اما بهترین گزینه برای موستانگ رپتور همان چیزی خواهد بود که در بطن برانکو قرار دارد: پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت!
با عرض شرمندگی اما باید گفت چنین خودروی تخیلی فاقد گیربکس دستی خواهد بود و نباید انتظار جعبه انتقال دو سرعته را نیز داشت. برای اینکه بتوان رانندگی راحتتری داشت گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیرو را از طریق دیفرانسیل قفل شونده به تمامی چرخ ها منتقل میکند. البته موستانگ رپتور R با پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژردار که بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد هم در آینده میتواند تولید شود! چراکه نه؟
فورد موستانگ رپتور میتواند به میراث خانواده وفادار باشد و از دامپرهای فاکس استفاده کند. قطعات سفارشی سیستم تعلیق و فنرهای کاراتر باعث افزایش ارتفاع این خودرو میشوند و فلاپ های زیر بدنه نیز از بخشهای مهم خودرو حفاظت میکنند. لاستیکهای آفرود و کاراتر نیز با قوس چرخ های گیراتر همراه میشوند. از آنجایی که هفتمین نسل موستانگ تا چند ماه آینده راهی نمایندگیها خواهد شد و مدلهای اسپرت تر نیز در آینده تولید میشوند بنابراین شاید در سال ۲۰۲۶ شاهد تولید موستانگ رپتور باشیم. همانند تمامی مدلهای رپتور، چنین خودرویی نمیتواند ارزان باشد اما در مقایسه با لامبورگینی استراتو قیمت بسیار کمتری خواهد داشت. شاید قیمت چنین خودرویی از حدود ۹۰ هزار دلار شروع شود.
در سال ۱۹۹۲ و مدتها قبل از آنکه ما تصور تولید موستانگ آفرود را داشته باشیم کار اند درایور مسابقه عجیبی بین اسب و موستانگ برگزار کرد. در این مسابقه فورد موستانگ GT کانورتیبل فاکس بادی در مسیری خاکی با یک اسب مسابقه داد. اسب یاد شده مسافت ۴۰۰ متر را در ۳۴.۳ ثانیه و با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت طی کرد درحالیکه این زمان برای موستانگ GT برابر با ۱۷ ثانیه و با سرعت ۱۴۳ کیلومتر در ساعت بود. بر اساس قیمت اسب و موستانگ تست شده در آن زمان، اسب پیروز مسابقه اعلام شد!
محمد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲🤔
Wanted
۳۱ فروردین ۱۴۰۲موستانگ همه جوره عشقه
عششششششق
(Ali(chevynova
۳۱ فروردین ۱۴۰۲امریکن کارز باشه ارزش همه چی رو داره
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲فورد حسابش با بقیه جداس
الکی قومپوز درنمیکنه پرشتاب ترین و بهترین و فلان تو عمل هم هیچی که هیچی
از همه آمریکنا بهتره
پیام
۳۱ فروردین ۱۴۰۲خیلی جیگره
Hamilton1970
۳۱ فروردین ۱۴۰۲اگه بیاد جالب میشه…
F
۳۱ فروردین ۱۴۰۲توی متن گفته موتور برانکو ۵ لیتری ۸ سیلندره ، اون که اکوبوست ۳.۵ لیتر ۶ سیلندر بود.
❤ ب ت bugatti
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲محشر
Navid AJ
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲وقتی قیمه ها رو میریزی تو ماستا