فوردهفته نامه

6 سوپراسپورت کم‌توان‌تر از فورد GT

سرانجام مشخصات و خروجی رسمی پیشرانه‌ی فورد GT اعلام شد.

این خودروساز می‌گوید پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربوی GT قدرت خروجی ۶۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۴۶ نیوتون متری دارد. در حقیقت این پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری قرار گرفته در بخش میانی خودرو مشابه همان پیشرانه‌ی بکار رفته در پیکاپ F-150 است البته باید گفت که توسط Roush Performance بازنگری‌های زیادی در آن صورت گرفته است.

Ford GT
با توجه به قدرت یاد شده و وزن ۱۳۸۵ فورد GT می‌توان گفت که هر اسب بخار مسئول حمل ۲.۱۴ کیلوگرم وزن است. این نسبت قدرت به وزن به گونه ای است که GT را در جایگاهی بین مک لارن 675LT و فراری ۴۸۸ GTB قرار می‌دهد.

Ford GT
در کلاسی که رجزخوانی همانند نان شب واجب است، فورد با دست پر به میدان آمده است؛ اما نکته‌ی مهم اینکه این خودرو از برخی رقبای خود قدرتمندتر است. در این لیست ۶ رقیبی را آورده‌ایم که علیرغم تعداد سیلندر بیشتر، قدرت خروجی کمتری نسبت به فورد GT دارند.

  • مک لارن 650S

mclaren-650s-2015-01
این خودرو اجزای مکانیکی لازم برای داشتن قدرت بیشتر نسبت به GT را دارد: دو توربو، سیلندرهای بیشتر و کمی حجم بیشتر؛ اما نه! GT خروجی بیشتری دارد. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری 650S قدرت ۶۴۱ اسب بخاری و گشتاور ۶۷۸ نیوتون متری داشته و باعث می‌شود که به قلمروی برادر بزرگ‌تر یعنی 675LT وارد نشود.

  • لامبورگینی اوراکان LP 610-4

Lamborghini Huracan LP 610-4 updates for 2016
خدشه‌دار کردن اعتبار و خلوص یک پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی کاری سخت است اما قدرتمندترین نسخه از ارزان‌ترین مدل لامبورگینی نیز در بحث توان خروجی پایین‌تر از فورد GT قرار می‌گیرد. پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری اوراکان تنها ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتون متر گشتاور دارد اما فراموش نکنید در بحث صدای پیشرانه چندین سال نوری جلوتر از فورد است.

  • آئودی R8 V10 Plus

2017-Audi-R8-V10-Plus-front-three-quarter-in-motion-03-1
با قدرت خارج شده از همان پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری اوراکان، سورپرایزی وجود ندارد که نسخه‌ی خاص‌تر R8 همان قدرت و خروجی اوراکان را داشته باشد. پس این خودرو نیز از نظر قدرت خروجی در پس فورد GT قرار می‌گیرد اما صدای پیشرانه در زمان فشار دادن پدال گاز باعث برتری نسبت به GT می‌شود.

  • دوج وایپر

2015 Dodge Viper GT
فورد GT از نظر اسب کاری کمی بالاتر از وایپر قرار گرفته و اوضاع در بحث گشتاور نیز مشابه است. پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۸.۴ لیتری وایپر ۴ سیلندر و بیش از دو برابر حجم بیشتر نسبت به پیشرانه GT داشته و همین هم برای پیش افتادن فورد کافی است.

  • مرسدس- ای ام جی GT R

Der neue Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016The new Mercedes-AMG GT-R / Portimao 2016
هیولای جهنم سبز بی شک خودرویی فوق‌العاده است اما زمانی که بحث خروجی پیشرانه می‌شود، فورد GT دست برتر را دارد. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مرسدس قدرت ۵۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد که مطمئناً اعداد قابل‌احترامی هستند اما خب فورد GT قدرتمندتر است.

  • پورشه ۹۱۱ توربو S

Porsche-911-2016-Turbo-S-05
911 در نسخه‌های متفاوتی ارائه می‌شود اما هیچ‌یک از آن‌ها قدرتمندتر از توربو S نیستند. با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تختی که در بخش عقب خودرو قرار گرفته،۹۱۱ توربو S قدرت ۵۸۰ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. گشتاور این خودرو اندکی بیشتر از گشتاور فورد GT است اما در بحث اسب بخارها کم می‌آورد.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. MPH

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (431 ديدگاه)

    .
    هم خوشگله هم قوی،که با توجه به قیمتش طبیعیه

    .
    الان یکی میاد شروع میکنه به تعریف و تمجید که ببینید با موتور کم حجمتر قدرتش بیشتره، فورد ممنونینم به خاطر gt افسانه ای و …..هر کسی هم جواب بده میشه متعصب!!!!!!!!

    1. Ace

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      بین این 6 تا سوپراسپرت فورد GT در لیست انتخاب های من شماره ی آخره.

      به نظرم ماشین زیاد مهمی نیست.

      اصولا وقتی آلمانی ها و ایتالیایی ها هستن، در بازار سوپراسپرت ها فکر کردن به ماشین دیگه ای یکم خنده داره.

      فورد بهتره در همون بازار تراک ها رقابت کنه

      در ضمن قدرت ملاک مهمی نیست. در دنیایی که یک شرکت گمنام چینی ماشینی با 2400 اسب بخار میسازه ، و ازین شرکت ها شاید 100 نمونه در سراسر دنیا باشن بهتره روی چیز های دیگه ای مامور بدیم.

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. MPH

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (431 ديدگاه)

        .
        البته داداش قدرت همه چیز نیست و حق با شماست ولی این ماشین مهمیه و از همه مهمتر اینه که تاریخچه داره(gt40)

      2. مجید

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (681 ديدگاه)

        با سلام
        دوست عزیز با نظر شما مخالفم چون هر برند عملکرد و سابقه و مشخصات خودش رو داره و تو عمل باید اونا رو سنجید نه روی کاغذ و در ضمن فورد با GT و با رانندگی کن مایلز افسانه ای تو مسابقات 24 لمان قهرمان شد و فراری رو شکس داد و افتخاراتش کم نیست.(میتونی برنامه گرند تور قسمت 9 رو از کانال تلگرام سایت دانلود کنی و برنامه ای که جیمز می ساخته رو تماشا کنی)

      3. امیرحسین

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (102 ديدگاه)

        اتفاقا از نظر من اینطوری نیس که شما میگی
        بخش اسپورت فورد افتخارات خیلی زیادی داره و فورد gt یکی از با اصالت ترین سوپر اسپرتای دنیاست

      4. Amirhossein

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (55 ديدگاه)

        مجید جان منو ببخش.
        رفتم کامنت های این دو سه روز اخیر پدال خوندم.
        فهمیدم تو شروع کننده ی هیچ بحثی نبودی. اتفاقا از سبک کامنت هات معلومه عاشق ماشین های آمریکایی هم هستی. در مورد مک لارن هم دیدم که تو حرف بدی نزدی.
        ببخشید که بهت گفتم کامنت نذار. اتفاقا تو باید کامنت بذاری. حیف میشه اگه کامنت های تو نباشه.خیلی بزرگی که اون پایین جوابم رو ندادی. برا همین خودم رفتم کامنت های این دو سه روز اخیر رو خوندم. دیدم حق داشتی.
        آواتارم رو آرم پورشه انتخاب کردم. چون میخوام مثل تو باشم. خیلی از شخصیتت خوشم اومده.
        شرمندتم دادا.

    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (7383 ديدگاه)

      یه چرخش میرزه به کل المان

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (7383 ديدگاه)

      از بعضی ماشینها که بالای 100 هزار دلار سرتره که خوب خیلی هم خوبه

      هیولای جهنم سبز بی شک خودرویی فوق‌العاده است اما زمانی که بحث خروجی پیشرانه می‌شود، فورد GT دست برتر را دارد. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی مرسدس قدرت 577 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتون متری دارد که مطمئناً اعداد قابل‌احترامی هستند(( اما خب فورد GT قدرتمندتر است.))

      911 توربو S قدرت 580 اسبی و گشتاور 750 نیوتون متری دارد. گشتاور این خودرو اندکی بیشتر از گشتاور فورد GT است(( اما در بحث اسب بخاراز فورد کم می‌آورد.))

      با قدرت خارج شده از همان پیشرانه‌ی 10 سیلندر 5.2 لیتری اوراکان، سورپرایزی وجود ندارد که نسخه‌ی خاص‌تر R8 همان قدرت و خروجی اوراکان را داشته باشد. ((پس این خودرو نیز از نظر قدرت خروجی در پس فورد GT قرار می‌گیرد))

      خدشه‌دار کردن اعتبار و خلوص یک پیشرانه‌ی 10 سیلندر تنفس طبیعی کاری سخت است اما قدرتمندترین نسخه از ارزان‌ترین مدل لامبورگینی نیز در بحث توان خروجی پایین‌تر از فورد GT قرار می‌گیرد. پیشرانه‌ی 5.2 لیتری اوراکان تنها 610 اسب بخار قدرت و 560 نیوتون متر گشتاور

      1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        مگه گـاو میخوای انتخاب کنین که به قدرت توجه میکنین ؟؟

        یک گـاو اندازه ی 20 تا اسب قدرت داره. اما هیچ وقت کسی با گـاو به جنگ نمیره. با اسب میرن. چون اسب برای جنگیدن و مبارزه ساخته شده. گـاو هم برای شخم زدن زمین و شیر دادن !!

        نیم میلیون دلار دادن برای فورد GT مصداق بارز اسراف پول بی زبونه.

      2. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (7383 ديدگاه)

        مجید
        والا من مثل شما نمیبینم این موضوع رو
        شما هر جور که عشق میکنی به قدرت بالا نگاه کن
        اینجا یه سایت ازاده و من هم ازادانه نظرم رو گفتم

        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (7383 ديدگاه)

          ((نیم میلیون دلار دادن برای فورد GT مصداق بارز اسراف پول بی زبونه))
          اینم نظر شماست
          اون فردی که داره میخره و از شما هم مشورت نمیگیره
          به نظر من هم دادن 2 میلیون پول برا لامبورگینی رونتون اسراف هست
          اما هستند افرادی که بخرن

    4. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (7383 ديدگاه)

      تبریک به دوستان امریکایی بازم که فورد از لحاظ قدرت بالاتر از 911 . r8 و amg gt قرار گرفته و مک لارن هم از خودمون هست و من از همینجا یک پیوند دوستی بین بچه های امریکایی باز و انگلیسی باز میخوام برقرار کنم و بگم که در این سایت بچه های انگلیسی باز و امریکایی باز با هم دوستن و احترام بچه های زاپنی باز هم ما داریم و برا ما عزیز هستند

      1. MPH

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (431 ديدگاه)

        .
        مگه میخوای بری جنگ داری متحد جمع میکنی؟!؟!؟!؟!
        کره و ایتالیا و فرانسه هم مال شما!!!!!!

        1. FERRUCCIO LAMBORGHINI

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          ???

          خلاصه ی کلامش اینه که از این همه دیسلایک خوردن خسته شده.
          دو تا رفیق میخواد !!!
          آخی.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (7383 ديدگاه)

          مجیدلایک ها که همیشه برا شما مهم بوده
          من اگه لایک میخواستم مثل شما هر روز 1000 تا کامنت میذاشتم و از همه ی ماشینها طرفداری میکردم
          شما همه رو مثل خودت نبین
          بخدا این لایک ها به کارت نمیاد و اینقدر خودت رو به بقیه نشون نده
          برو پایین تر بخون که محمد حسین در موردت چی گفته برا این همه کامنتی که میذاری
          mph
          دعوا نیستش بلکه دوستی هست و مشخص شدن دوستان از غیر

      2. فقط انگلستان

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1120 ديدگاه)

        (ali (CHEVY NOVA عزیز ما از قبل تر هم با هم دوست بودیم
        قبلا هم گفتم و باز هم می گم طرفداران خودروهای آمریکایی رو خیلی دوست دارم و خیلی برام عزیز هستن
        گفتی دوستان ژاپنی باز یاد کاوه آهنگر افتادم که قبلا می اومد پدال ولی الان دیگه نمیاد خیلی دلم براش تنگ شده یکی از محترم ترین و مهربان ترین افراد این سایت همین اقا کاوه عزیز بود که آرزو می کنم در زندگیش موفق باشه بقیه دوستان رو هم خیلی دوست دارم امیدوارم همیشه در سلامتی کامل به سر ببرید و به اون چیزایی که می خواید برسید.

      3. سامان اذری

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        علی جان همه چیز قدرت نیست
        من با 160 هزار دلار یعنی تقریبا یک سوم پول فورد جی تی
        4 تا گذینه دارم که در حد خودشون عالی اند
        1پورشه 911 توربو اس
        2 بنز AMG GT
        3 نیسان جی تی آر نیسمو?
        4 اکورا nsx
        یه بار تو تاپ گیر فکنم یه پیست خیابونی چند تا ماشین رو دقیقا با یک راننده تایم تریل گذاشته بودند استون مارتین 6 دهم ثانیه زودتر از مازراتی از خط پایان عبور کرد
        جرمی یه حرف خیلی خوبی زد
        گفت با 50 هزار پوند بیشتر 6 دهم ثانیه زودتر تو پیست از خط پایان رد میشی ???
        قصه فورد جی تی شما هم دقیقا مثل اون چند صد هزار دلار گرونتر بودن فورد جی تی اونم نه تو عملکرد بلکه رو کاغذ واسه چند اسب بخار بیشتره

        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (7383 ديدگاه)

          داش سامان نظرت محترمه و سلیقه شما اینه دیگه
          من قدرت برام از همه چیز مهم تره داداش

        2. Amirhossein

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (55 ديدگاه)

          سامان جان خوب یادمه اون قسمت تاپگیر رو.
          یادش بخیر جرمی کلارکسون چه مسخره بازی هایی سر قیافه ی پورشه پانامرا در می آورد ??????? چقدر خندیدم بهش
          ولی خب پانامرا اون جا اول شد.

  2. asa

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    ای جان gt رکورد شکن …..
    سلطان سوپر اسپرت ها……
    شاهکار مهندسی امریکایی….

    جونم امریکن کاااارز ( به قول علی )

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (7383 ديدگاه)

      asa
      ممنونم دوست من
      داداش ممنون که به حرفم گوش کردی و فعالیتت رو بیشتر کردی

      1. Ferrari

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        فورد GT اتومبیل فوق العاده ایه وبی نهایت زیبا.اگه ثروتمند بودم. بین این گزینه ها حتما فوردGT رو انتخاب میکردم .چون هروقت دلم بخواد میتونم پورشه 911 و مرسدس gt و ائودی R8 داشته باشم اما هرموقع بخوام نمیتونم یه فوردGT داشته باشم. اگرچه بازم فراری رو ترجیح میدم اما فوردGT واقعا فوق العادست.

      2. asa

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (569 ديدگاه)

        خواهش میکنم علی جان .
        این کمترین کاریه که میتونم در حق امریکایی بازا و شما بکنم .

        ??

  3. mostafa

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    نمیشه گفت بهترینه
    ولی برای شروع واقعا عالیه
    هنوز جا داره بهتر بشه
    طراحی داخلی و جنس مواد بکار رفته میتونه بهتر از این باشه تا نسبت به رقبای اروپای کم و کاستی نداشته باشه

    1. Nima

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      ببخشید مصطفى جان میشه بگید توى چى کم داره؟
      براى شروع عالیه!!!! شما فکر کنم فورد رو با لیفان اشتباه گرفتى!!
      فورد خیلى ماشیناى عالى داره اگر بخواى توجه کنى.
      همین فورد جى تى رو توجه کنى برمیگرده به 1966 افتخاراتش. اونوقت میگین براى شروع خوبه؟
      هنوز جاداره بهتر بشه؟ خیلى خوبه که.
      جنس مواد به کار رفته میشه جیر! الان اکثر سوپر اسپورت ها از همین مواد استفاده میکنن
      و طراحى داخلیش هم به نظرم کاملا نوین و پویا و عالى هست.

      1. KING 918

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        فورد gt رو به خاطر رخ زیباش تحسین میکنم و موتور خوبش اما 911 توربو اس از لحاظ بحث موتور خودشو خیلی وقته که ثابت کرده درسته فورد اسب بخار بیشتر گرفته ولی 911 با توجه به قدرت کمتر مقداری گشتاورش بیشتره و عملکردش دیوانه واره …….
        به این نکته هم توجه کنید که قیمت معقولانه ایی هم نسبت به فورد داره ……..

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (7383 ديدگاه)

          KING 918 عزیز
          داداش خیلی با نظراتت حال میکنم
          جزو معدود المانی بازها هستی در سایت که بدون تعصب صحبت میکنی و واقعا یه الگویی

        2. KING 918

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          مخلصم …
          حرف حق رو باید زد واقعا نمیشه از این فورد ایراد الکی گرفت ……….
          حتی نسل قبلش که رقیب کاررا جی تی و فراری انزو بود …….

        3. Bavaria

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (581 ديدگاه)

          من یادمه نسل قبلش به زور حریف F430 بود،معمولا با همین فراری و گالاردو تست میشد!
          بنز SLR ، پورشه کاررا جی تی و انزو رقیب هم بودن البته انزو واقعا سر تر بود

        4. اسطوره

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          نسل قبل GT رقیب گالاردو ، پورشه 911 و فراری اف 430 بود.
          اس ال ار، کررا جی تی و انزو در یک سطح بالاتر رقابت می کردن.

      2. امیرحسین

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (102 ديدگاه)

        واقعا شما کامنتات خیلی خوبو کامله و به کسی هم توهین نمیشه
        به شخصه از کامنتای شما خیلی چیزی یاد گرفتم

        1. امیرحسین

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (102 ديدگاه)

          البته آقا نیما رو گفتم

        2. اسطوره

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          من نیما رو خیلی قبول داشتم و دارم.
          همینطور شاهین us و اون Ali آمریکایی باز دیگه که از دوستای جنوبی مون بود.

        3. KING 918

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          بابا یکم منصف باشید خدایی
          من هنوز مجله مقایسه فورد GT با انزو و کاررا جی تی رو دارم به خدا خواستین ازش عکس میگیرم میذارم تو سایت …….

        4. Nima

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1659 ديدگاه)

          ممنون امیر حسین جان??

        5. Nima

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1659 ديدگاه)

          همچنین مجید عزیز

  4. Nima

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    وااااقعا منتظرم رکورد نوربرگ رینگش رو ببینم

    1. Amirhossein

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (55 ديدگاه)

      ستاره های فورد موستانگ رو میگفتن 4 تا شد 2 تا. زمان نوربرگ رینگ این ماشین رو هم فورد هر جی بگه باید 20 ثانیه از پیش خودت بهش اضافه کنی.

      1. Nima

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1659 ديدگاه)

        باشه عزیزم شما راست میگى.
        موستانگ هنوزم توى آمریکا 4 هست
        براى اروپا 2 ستاره داره.
        زمان نوربرگ رینگ هم دست فورد نیس که اعلام کنه. نوربرگ رینگ زمان میگیره و اعلام میکنه.
        خیلى بده آدم انقدر بد چیزى رو بیان کنه.

        1. Amirhossein

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (55 ديدگاه)

          خدا رو شکر دست نوربرگ رینگه.همون ستاره های ایمنی هم اگر میخواست دست فورد باشه خودش میگفت موستانگ 6 ستاره !! ی ایمنی داره هیچ وقت هم ما نمیفهمیدیم 4 تا ازون ستاره ها قلابی هستند.

        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (7383 ديدگاه)

          نیما جان اصلا ارزش نداره با یه سری بحث شه داداش
          این موضوعات برا امثال من و شما مشخص هست
          بقیه هرچی میگن بگن ولش کن

  5. كاپيتاليسم

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (194 ديدگاه)

    فورد GT چقدر خوش استیله!
    R8 هم واقعا محشره در عین سادگی زیباست
    همشون واقعا عالی هستند…

  6. Bavaria

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    عجب ماشینی ساخته، آفرین، طراحی بی نظیر،خاص، سبکی که کمتر دیدیم، میشه گفت برداشتی از طراحی یک هایپر کار رو توو سوپر کار جمع کرده
    میدونم که در پیست هم میدرخشه
    .
    دوستان عاجزانه درخواست دارم انقد تیکه های مزخرف بار هم نکنید

    1. MPH

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (431 ديدگاه)

      .
      ?????????
      ما که خسته شدیم بس گفتیم کو گوش شنوا

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (7383 ديدگاه)

        mph اگه واقعا خسته شدی من یه پیشنهاد دارم
        از این به بعد به دوستان المانی بازت بگو اینجا بحث الکی نکنن تا از طرف من هم جواب نشنون و هر جا چیزی گفتن که نباید شما باهاشون برخورد کن
        در ضمن اینجا یه سایت ازاده

        1. MPH

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (431 ديدگاه)

          .
          مگه من مسئول حرفای بقیه ام؟؟؟؟
          در ضمن خیلیا که اینجور کامنتا میزارن اصلا آلمانی باز نیستن فقط یه چیزی میپرونن و میرن

        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (7383 ديدگاه)

          mph
          من شما رو به عنوان مثال عرض کردم
          در ضمن هرکی یه چیز میگه میره خوب شما هم صحبت ها ی من رو اینجور فرض کن
          نمیشه که هرکی به ماشن امریکایی تیکه میندازه من چیزی نگم اما اگه من یا دوستان من چیزی بگن ما محکوم بشیم و بهمون بگن با چندتا اکانت جواب میدیم
          همه چیز باید دو طرفه باشه

        3. Amirhossein

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (55 ديدگاه)

          به نام خدا
          آقای علی :

          باور کن قبل از اینکه عضو این سایت بشم از کامنت هات لذت میبردم. ما 2 سال به خاطر ماموریت پدرم برزیل زندگی میکردیم. اونجا یک شورلت کارائیب داشتیم . در واقع همون شورلت نوا هست. ولی چون No Va در زبون اونا معنی بدی داشت اسمش رو از طرف GM عوض کردن گذاشتن کارائیبس.
          غیر از این نکته من به همه ی ماشین ها علاقه دارم. اما برند رویایی من مکلارن هست. بعدش هم لامبورگینی ، پورشه ، فراری ، شلبی و لکسوس . از هر کشوری به یک ماشین علاقه ی ویژه دارم. با این لغات امریکایی باز و المانی باز هم هیچ حال نمیکنم.
          از دوستان هم تقاضا دارم اینقدر مکلارن رو تحقیر نکنن. باور کنید مکلارن شرکت خیلی پیشرو و بزرگی هست.
          از مجید آر 8 که در 10 ماه 5400 کامنت گذاشته هم خیلی شکایت دارم که چرا یکم به خودش استراحت نمیده. به نظرم اینقدر کامنت گذاشتن اصلا خوب نیست. من خودم نهایتا روزی یک ربع وقت کنم تو پدال باشم. چون کارام خیلی زیاده.
          نمیدونم یک نفر چطور اینقدر وقت داره هم زندگی کنه هم اینهمه کامنت بذاره.
          از شما هم علی نوای عزیز خواهش میکنم مراعات بقیه ی کاربرای این سایت رو بکن. اینقدر جو رو به هم نریز.
          من وقت نمیکنم زیاد بیام این سایت . الان هم میرم شاید تا عید دیگه برنگردم. چون درسام خیلی سنگینه.
          این کارا روی محبوبیت ماشین های امریکایی تاثیر منفی میذاره.
          برای من ماشین ها مهم هستن نه کشور سازندشون.
          ما میتونیم دوست های خوبی برای هم باشیم. ❤
          من صفحه ی Volvo با مطالعه ی تمام تاریخچه ی ولوو گفتم پیشرفت ولوو از زمان استقلالش از فورد شروع شد. بعد شما میای میگی دیزل گیت !!!
          چرا به همه برچسپ میزنی و بعد با همون برچسپ باهاشون بحث میکنی؟
          امیدوارم منظورم رو فهمیده باشی علی جان.

        4. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (7383 ديدگاه)

          Amirhossein
          داداش یه سوال ارت دارم
          چرا من این رویه ای رو که با طرفدارهای المانی دارم با عشق اینگلیسی ها یا زاپنی بازها ندارم؟؟؟؟؟؟؟؟
          دوستان زاپنی باز مثل سامان تاحالا یکبار نشده که با توهین به ماشینهای امریکایی صحبت کنه
          تاحالا ندیدم که دوست خوبم با نام کاربری بنتلی یکبار توهینی به ماشین امریکایی بکنه
          اما المانی بازها به غیر از king918 و معدودی دیگه همشون همیشه این کارها رو کردن و با هم تا حالا خیلی کل کل هم داشتیم اما 2 روز جو ارومه باز روز سوم شروع میشه

        5. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (7383 ديدگاه)

          من اصلا خیلی وقتها تو قسمت های غیر مربوط به ماشین امریکایی ستی نمیذارم اما در چند روز گذشته همه جا نظرات من هست که شروع کردم به اینجور بحثا پس حتما دلیلی هست که شما دوست عزیز و محترم نمیدونی
          همین دیروز در قسمت ایودی r8 کانورتبل یکی از المانی بازها ماشینهای امریکایی رو قراضه های گنده خطاب کرد و من هم از دیروز شروع کردم به مثل خودش رفتار کردن
          شما اطمینان داشته باش تا از این صحبت ها و تیکه ها نباشه من چیزی نمیگم
          هر زمان دیدی من چیزی گفتم بدون که یکی یه حرفی زده که نباید

        6. Amirhossein

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (55 ديدگاه)

          علی جان به نظرم بخش بزرگی از این بحث ها تقصیر مجید هم هست.
          ولی شما خودت بگو. صفحه ی Volvo چرا در بحث با من بحث دیزل گیت رو کشیدی وسط؟؟
          من نگفتم همه ی بحث ها تقصیر شماست. اتفاقا بیشترش تقصیر مجیده که الان اومده بحث ستاره های موستانگ رو کشیده وسط.

          بالا گفتی میخوای در این سایت دوست پیدا کنی.
          من رفیقتم. برای من احترام خیلی مهمه. دلم نمیخواد تو این سایت به کسی یا خودم بی احترامی بشه. شما به من احترام بذار من تا آخرش رفیقتم. منم به شما مثل یک دوست عزیز احترام میذارم.

        7. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (7383 ديدگاه)

          دادا من با دوستان انگلیسی باز رفیقم و میتونی ازشون بپرسی
          بچه های امریکایی باز سایت هم بالای 10 نفرن که با همشون دوستم و با 2 نفرشون هم در تماسم
          مجید که خوب تکلیفش مشخصه چی کاره هست و فردی هست که برا لایک بیشتر حتی از ماشینهای چینی هم تعریف میکنه
          در مورد ولوو هم خودت اشاره کردی یه چوری مطلب رو نوشته بودی که من شاید بد برداشت کردم از صحبتت

        8. Amirhossein

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (55 ديدگاه)

          باشه علی جان.
          من نگفتم تو هیچ دوستی نداری. گفتم اگه یک دوست دیگه میخوای من تا آخرش باهات هستم. چون تو هم مثل خودم مکلارن رو دوست داری. من تازه شروع کردم به کامنت گذاشتن. چیز زیادی از فضای این سایت بلد نیستم.
          اینجا هم که اول در مورد ستاره های فورد بحث کردم بذار به حساب تازه وارد بودنم و کم تجربگی و ناراحتی که از بحث ولوو داشتم .
          شرمندم. راستی من امیرحسینم. نه محمد حسین.

        9. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (7383 ديدگاه)

          شرمنده داداش اشتباه اسمت رو گفتم و فرصت ادیت رفت
          فدای تو داداش
          راستی تو انگلیسی ها من از جگوار خوشم میاد خیلی

  7. CNA

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من
    ۹۱۱ توربوs از همه ی این ماشینا بهتره البته به غیر
    از فورد gt

  8. سامان اذری

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    دوستان به نظر شما تو درگ فورد جی تی میزنه یا
    پورشه 911 توربو اس؟؟؟؟

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (7383 ديدگاه)

      سامان جون
      معلومه فورد داداش
      فورد که رکورد دار جهنم سبز هم هستش

      1. امیرحسین

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (102 ديدگاه)

        البته رکورد دار جهنم سبز هم توی ماشینای خیابونی و هم توی ماشینای مسابقه ای دست پورشه هست

    2. Amirhossein

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (55 ديدگاه)

      به نظر من
      تو درگ نسل جدید 911 توربو یعنی 2017 برندست. چهارچرخ متحرک و سریع.
      مکلارن 720S رو در بحث درگ فراموش نکن.
      در پیست فوردGT سریعتر از 911 توربو باید باشه.

    3. Amirhossein

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (55 ديدگاه)

      در پیست = احتمالا فورد GT بهتر باشه.
      در درگ = احتمالا 911 توربو نسل جدید در بین هم کلاسان خودش بهترین باشه.

    4. asa

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (569 ديدگاه)

      علی جان وقت خودتو الکی صرف فهموندن به بعضیا نکن ، اخه اگه کسی نخواد بفهمه دیگه چه کارش میشه کرد ؟?
      همین که حداقل تا همین الان پنجاه تا کامنت اینجا گذاشته شده خودش کاملا اهمیت و ارزش و محبوبیت gt رو اثبات میکنه که همه دارن سر بهترین بودنش جروبحس میکنند .

      وقتی هم که رکورد زد همه این دوستان مخالف میان جوری از gt تعریف میکنند که انگار از بچگی عاشقش بودن .?

      1. اسطوره

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        شمردم، کامنت های من 6 تا بود. دی !
        با این شد 7 تا.

        کامنت های علی شوی نوای عزیز رو هم شمردم. 16 تا بود.
        با کامنتی که احتمالا ایشون در جواب این کامنت من بنویسه میشه 17 تا. دی !

    5. Ferrari

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      به نظر من فورد gt

    6. Madjid

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      فکر کنم سامان جان منظور دوستان از دیسلایک این یوده که پورشه برندست.
      کاش یک لایک و دیسلایکی واسه نظر سنجی میذاشتی.

  9. farshid omidfar

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    واقعا دمشون گرم فورد داره عالی کار میکنه اما تو این کلاس واقعا بعید میدونم کسی بتونه رو دست فراری 488 بلند بشه تخصص فراری تو این کلاسه

  10. farshid omidfar

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    وقتی به این فکر میکنم که چلنجر هلکت از همه اینا قوی تره و دوج داره مدل دیمون رو هم قوی تر از هلکت میده بیرون حقیقتا کرک و پرم میریزه !

  11. u.s army

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    یه روزی پسره فورد میخواس. تو مسابقات شرکت کنه رفت پیشه انزو فراری آخه می‌گفتند سلطانه. فورد ازش خواست که سهامش رو بفروشه به فورد تا فورد از تکنولوژیهای اونا برا مسابقه استفاده کنه اژنو قبول کرد ولی واسطه کار زد زیرش گفت شما به ما نمی خوری پس فورد اسطوره کارل شلبی رو فرا خوند و تصمیم گرفتن یه درست حسابی بهش بدن پس gt40 آفریده شد و4سال پوزه فراری خاک مالی شد اول میشد یه طرف دوم و سوم هم ماله فورد بود

  12. silver

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (226 ديدگاه)

    دوستان بیایم یه کم به نظرات و سلیقه های هم احترام بگذاریم ،تو کامنتا بیشتر به همدیگه حمله شده تا بیان نظر،
    این طرز کامنت گذاشتن ها تنها نتیجه اش شکاف بین ما خودرو دوست هاست و جو یه سایت پر بازدید رو خراب میکنه و فقط و فقط موجب ناراحتی طرفدارای برند های مختلف میشه بدون در نظر گرفتن محترم بودن نظراتشون.
    (روی سخنم با همه دوستان هست )

  13. sasan

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    این خودرو های بالا همشون خوبن و قابل احترام… ولی خب تو لیست بالا من هوراکان ومرسدس انتخاب من تو طراحی وپرفورمنس هست…فورد هم طراحیش بخصوص فضای خالی پشت خودرو چندان جالب درنیومده ولی از زوایای دیگه خوب شده…ازلحاظ فنی هم یک چیزهایی مربوط به کاراکتر وشخصیت یک برند میشه..مثل موتور12سیلندر اونتادور یا فراری…من فک میکنم بهتربود همون کاراکتر8سیلندرو فورد حفظ میکردبه عنوان شخصیت خاص اون خودرو…منتظر فیلم تستو برسیش و درگش با هوراکان سوپرترفعو درآینده وفراری488 هستیم

  14. Mori Ca.

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    توی این ۷ تا ماشین فورد انتخاب اول من نیست.. ولی حتما آخری هم نیست، و حتما ماشین مهمیه.. و با سابقه ای که فورد داره قابل مقایسه با شرکت های چینی نیست..!!! ولی من ۱ موتور بزرگتر تنفس طبیعی با ۱ صدای زیبا از اگزوز رو ترجیح میدم مخصوصا که تو بحت مسرف سوخت این مدل فورد هیچ مزیتی نداره..

  15. Cvm

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    وقتی مصرف سوختت 20 لیتر باشه معلومه

  16. سروش

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به شخصه از طراحی فورد جی تی خوشم اومده
    انتخاب من فورد جی تی و مرسدس ای ام جی GT R

  17. shirkoooo

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    با این مشخصاتی که این داره ، باید رقیب اونتادور و اف ۱۲ باشه

  18. 1A1

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    پادشاه اومده و میخاد به قلب اروپا حمله کنه فورد Gt نمیتونم دربارش توضیح بدم نگاش کنی خودش میگه من میخام چیکا کنم

  19. USA & JAPAN

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    دیووونه ی ابهت این Ford GT لامصبم

  20. ساسان

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    سلام دوستان این همه بحث که لازم نیست همه عالم و آدم میدونن که آمریکا به لحاظ تکنولوژی و علم حداقل 50 سال از کل اروپا و سایر کشورهای دنیا جلوتره خب معلومه که صنعت خودرو ش هم برتره براتون یه مثال میزنم. هواپیمای اف 117 آمریکا از هواپیماهای پیشرو رادارگریز گذشته بوده که اواسط دهه نود وارد خدمت شد و طراحیش ماله خیلی قبل تر بود و به خاطر معرفی هواپیماهای رادارگریزی مثل اف 22 که سال 2007 وارد خدمت شد از رده خارج شده اما با وجود اینکه رادار گریزی اف 22 شاید 100 برابر بهتر از اف 117 هست کشورهای اروپایی منظورم کل اروپاست نه فقط یه کشور کوچک مثل آلمان یا فرانسه که اندازه یه ایالت آمریکا هستن امید وارند که اون هم قطعی نیست و فقط امیدوارند تا سال 2025 بتونند یه هواپیما جنگی بسازن که رادارگریزیش در حد هواپیمای اف 117 آمریکایی باشه که طراحیش احتمالا به دهه هفتاد یا هشتاد میلادی برمیگرده اونم امیدوارند و هنوز مطمین نیستند که بتونن بسازن. پس لطفا انقدر از تکنولوژی و مهندسی آلمان در برابر آمریکا صحبت نکنید چون کل اروپا با هم 50 سال بیشتر از آمریکا عقب هستن چه برسه به آلمان ;که به تنهایی بخاد با آمریکا رقابت کنه.

  21. اهورا

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بی انصافیه ک بخوایم فورد رو با این ماشینها مقایسه کنیم و بخوایم یه طرفه اونارو ب چالش بکشیم در صورتی ک تو جاده لامبو پورش و ائودی خیلی بهتر هستن و حرفی از سواری فورد دیگ نزنیم بهتره
    من تعصبی رو هیچ کشوری ندارم ولی کامارو زد ال وان ۲۰۱۷ رو ترجیح میدم چون هم ظاهر خشنتری داره هم سواری بهتری داره
    و بجز شورولت تو امریکا ک بخاطر کیفیت خوب نسبت ب قیمته عالی ک دارن اگر بخوام خودرویی را انتخاب کنم ایتالیایی ها را انتخاب میکنم
    فورد هم خوبه ولی مقایسش با سوپر اسپرتها مثل مقایسه ی پراید با ماکسیما هستش
    نظر شخصیمه البته

  22. rak13

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا فورد جیتی عملکردش رو تو پیست باید نشون بده رو کاغذ جدا تو پیست جدا

  23. اریا ماشین

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (37 ديدگاه)

    من که صد درصد بین این ماشین ها مک لارن ۶۵۰ s رو انتخاب میکنم
    از فورد جی تی هم خیلی بهتره
    تنها برتری که فورد جی تی نسبت به مک لارن داره اینه که ۱۰۰ تا گشتاور بیشتری داره
    وگرنه مدل ۶۵۰ اسبی مک لارن ۶۵۰ s ( که از فورد هم قدرتش بیشتره ) رونمایی شده
    از نظر زیبایی هم که مک لارن کاملا سره
    و اینکه قیمت مک لارن ۱۰۰ هزار دلار کمتره هم واقعا قابل توجهه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا