در هردوی این خودروها، ویژگی موردعلاقهای برای هر عاشق رانندگی وجود خواهد داشت اما یکی از آنها بهوضوح بهتر است.
دستی در برابر اتوماتیک، دیفرانسیل جلو در برابر دیفرانسیل عقب، کوپه در برابر سدان لیفتبک. بین دو خودروی اینجا تفاوتهای زیادی وجود دارد اما فورد موستانگ اکوبوست و آکورا اینتگرا تایپ S هردو پرفورمنس مقرونبهصرفهای را ارائه میکنند و به همین دلیل آنها را در برابر هم قرار دادهایم. هدف از چنین مقایسهای این است که بفهمیم کدام خودرو جذابتر و هیجانانگیزتر است.
همچنین بخوانید: نبرد عضلانیهای سالخورده و تازهنفس، دوج چلنجر یا فورد موستانگ؟
خودروها
تفاوتهای فنی اساسی و شیوهٔ نصب متفاوت پیشرانه ممکن است باعث شود این مقایسه عجیب به نظر برسد اما کمتر به ویژگیهای فنی توجه کنید و بیشتر به چیزی که موستانگ و اینتگرا ارائه میکنند توجه داشته باشید یعنی پرفورمنس در دسترس و قابلیت استفادهٔ روزمره. پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ موستانگ اکوبوست حدود نصف موتور V8 نسخهٔ GT حجم دارد و ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو صرفاً از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود زیرا برای نسخهٔ اکوبوست دیگر گیربکس دستی ارائه نخواهد شد.
موستانگ ما به پکیج «های پرفورمنس» هم مجهز است که ویژگیهای مهمی شامل تنظیم خاص شاسی، لاستیکهای تابستانی، ترمزهای بزرگ برمبو و ترمز دریفت را اضافه میکند. خودروی آزمایشی ما به صندلیهای اسپرت ریکارو کمکفنرهای قابل تنظیم مگنهراید هم مجهز است و به همین دلیل، قیمت ۴۹,۱۴۰ دلاری آن جهش بزرگی را نسبت به قیمت پایهٔ ۳۸,۰۴۰ دلاری تجربه کرده است. قیمت پایهٔ اینتگرا تایپ S هم از ۵۱,۹۹۵ دلار آغاز میشود که در نمونهٔ آزمایشی ما با چند آپشن ظاهری مثل اسپویلر فیبر کربنی و رینگهای برنزی، به ۵۵,۹۷۱ دلار رسیده است.
تایپ S به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ سیویک تایپ R مجهز است که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و دیفرانسیل لغزش محدود، به چرخهای جلو منتقل میشود و خبری از گیربکس اتوماتیک نیست. کمکفنرهای تطبیقی چند حالته، لاستیکهای تابستانی و ترمزهای برمبو از دیگر ویژگیهای این خودرو هستند درحالیکه گلگیرهای عریضتر و دریچهٔ روی کاپوت هم تایپ S را از نسخهٔ معمولی متمایز میکنند.
اعداد و ارقام
این دو ماشین از لحاظ اعداد و ارقام هم به هم نزدیک هستند. اینتگرا ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه موستانگ به لطف گیربکس اتوماتیک، این کار را در ۴.۹ ثانیه انجام میدهد. در ۴۰۰ متر اختلاف کمتر میشود و آکورا و فورد به ترتیب پس از ۱۳.۸ و ۱۳.۷ ثانیه به خط پایان میرسند. هردو ماشین از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در مسافت یکسان و چشمگیری متوقف میشوند و میانگین شتاب جانبی برای موستانگ ۰.۹۷ جی و برای اینتگرا ۰.۹۹ جی ثبت میشود. در پیست Figure-8 با زمان ۲۴.۷ ثانیه برای کوپهٔ آمریکایی و ۲۴.۹ ثانیه برای سدان ژاپنی، دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند.
داخل
هرچند در موستانگ و اینتگرا لذت رانندگی اهمیت زیادی دارد اما این خودروها باید برای رانندگیهای روزانه هم مناسب باشند. موستانگ با اینکه خودرویی کوپه است اما طرح کابین بزرگ ۲+۲ آن هنوز هم تا حدودی کاربردی است. فضای سر و پا در جلو سخاوتمندانه است و صندلیهای عقب میتوانند سرنشینان کوچکتر را در خود جای دهند. فضای صندوق بار هم هرچند عالی نیست اما همان چیزی است که از یک کوپه انتظار میرود. نسل هفتم موستانگ در طراحی داشبورد پیشرفت بزرگی داشته و حالا بشدت روی به استفاده از تکنولوژیهای مدرن آورده است.
تمام تیپهای موستانگ با دو نمایشگر در بالای داشبورد ارائه میشوند که نمونهٔ آزمایشی ما به صفحهنمایشهای بزرگتر شامل نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۳.۲ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی در قابی یکپارچه مجهز است. بااینحال، بسیاری از کنترلها در این نمایشگر ادغام شدهاند که استفاده از آنها بسیار دشوارتر از دکمهها و سوئیچهای فیزیکی آکورا خواهد بود. اینتگرا همچنین به لطف طراحی لیفتبک، صندوق بار بسیار کاربردیتر و بزرگی دارد و صندلیهای عقب هم برای بزرگسالان کاملاً جادار است.
یکی دیگر از برتریهای بزرگ اینتگرا نسبت به موستانگ در کیفیت است زیرا برخی متریال کابین کوپهٔ آمریکایی ضعیف هستند. در اینجا حتی رنگ نقرهای دور دریچههای تهویه و دستگیرهٔ درها باهم هماهنگ نیست و تریم طرح فیبر کربنی آن شبیه توهین به نظر میرسد درحالیکه اینتگرا کیفیت ساخت و مونتاژ بسیار بهتری دارد. بااینحال، حداقل موستانگ هویت خودش را دارد درحالیکه اینتگرا اشتراک پلتفرم با سیویک را بهوضوح نشان میدهد. کابین این خودرو بسیار شبیه سیویک است و هرچند هوندا در داخل خیلی خوب به نظر میرسد اما تمایز بیشتر بین آن و مدل گرانتر اینتگرا ضروری است درحالیکه اکثر دکمهها و نمایشگر لمسی مرکزی مشترک هستند.
رانندگی
پیشرانهٔ چهار سیلندر موستانگ حتی پیش از آنکه توربو وارد عمل شود قدرتمند احساس میشود درحالیکه موتور کوچکتر آکورا فاقد حس عضلانی موستانگ است و زمان بیشتری برای ارائهٔ کشش و قدرت مناسب نیاز دارد. بااینحال، اینتگرا به خاطر برخورداری از گیربکس دستی برتری دارد درحالیکه گیربکس اتوماتیک موستانگ عملکرد خوبی ندارد. این گیربکس برای انتخاب یکی از ۱۰ دندهٔ خود کاملاً گیج میشود و تلاش برای بهبود شرایط با تعویض دندهٔ دستی از طریق پدالهای پشت فرمان هم بیهوده خواهد بود. این در حالی است که گیربکس دستی تایپ S عملکرد بسیار خوب و بینقصی دارد.
ترمزهای اینتگرا ارتباط بسیار بیشتری با راننده نسبت به موستانگ برقرار میکنند اما هردو خودرو به کمکفنرهای تطبیقی با طیف گستردهای از تنظیمات تعلیق مجهز هستند. تعلیق موستانگ در حالت نرم، بهخوبی ناهمواریهای مسیر را جذب میکند تا ماشین را به یک کروزر آرام تبدیل کند. این کمکفنرها حتی در حالت سفت هم خیلی خوب بین محدود کردن بادیرول و جذب ضربات تعادل برقرار میکنند. سواری آکورا اما در حالت اسپرت، در هرجایی بهجز آسفالت صاف بسیار سفت میشود. بااینحال، با افزایش سرعت، مشکلات کنترل بدنهٔ موستانگ که وزن بسیار سنگینتری دارد خود را نشان میدهند.
به عقیدهٔ برخی، اینتگرا تایپ S محور محرک اشتباهی دارد اما در اینجا، مزیت بزرگی محسوب میشود. این ماشین از دیفرانسیل بسیار مؤثری بهره میبرد که بهخوبی نیرو را به مسیر منتقل میکند. وزن عالی و بازخورد عالی فرمان نیز باعث میشود کل خودرو کاملاً دقیق عمل کند. از سوی دیگر، فورد بهخوبی توانسته رفتارهای غیرقابلپیشبینی را در این موستانگ جدید نسبت به نسلهای قبلی بسیار رام کند. این یعنی توانایی ذاتی موستانگ در بازیگوشی با محور عقب حالا قابلکنترل است و این چیزی است که اینتگرا نمیتواند انجام دهد. بااینحال، در بخش مقایسهٔ پویایی و لذت رانندگی با اینتگرا، این کار تنها برتریای است که موستانگ دارد و در هر مؤلفهٔ دیگری، آکورا پیشتاز خواهد بود.
نتیجه
دلیل محبوبیت موستانگ همیشه رانندگی هیجانانگیز بوده و هرچند این موضوع در نسل هفتم هم ادامه پیدا کرده است اما موستانگ اکوبوست حتی با پکیج «های پرفورمنس» هم بیشتر شبیه یک کروزر احساس میشود. در این ماشین قسمتهایی مثل ترمزها بینقص نیستند و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک هم دردسرساز خواهد بود. از سوی دیگر، اینتگرا حتی در نسخهٔ پرچمدار تایپ S هم ممکن است چیزی نباشد که علاقهمندان نسخههای قدیمی آرزو داشتند اما چیزی که میبینیم، یک خودروی اسپرت بسیار عالی است که با کابین لوکس و فضای بار بزرگ، بهعنوان ماشین روزمره هم بهتر عمل میکند. اینتگرا تایپ S خودرویی بسیار سریع، بسیار جذاب و برندهٔ آشکار این رقابت است.
مقام دوم: فورد موستانگ اکوبوست
نقاط مثبت: شیطنت محرک عقب، نمایشگرهای بزرگ، ظاهر کلاسیک ماسل کار
نقاط منفی: رفتار جادهای ناخوشایند، پدالهای تعویض دندهٔ بیفایده، کیفیت ساخت
مقام اول: آکورا اینتگرا تایپ S
نقاط مثبت: دینامیک رانندگی عالی، ظرفیت بار زیاد، کابین لوکس
نقاط منفی: پیشرانهٔ تشنهٔ تقویت، ویژگیهای فنی نهچندان چشمگیر، سیویک تایپ R ارزانتر است
مقایسه مشخصات فنی
آکورا اینتگرا تایپ S | فورد موستانگ اکوبوست | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲.۳ لیتری I4 توربو |
قدرت (اسب بخار) | ۳۲۰ | ۳۱۵ |
گشتاور (نیوتن متر) | ۴۲۰ | ۴۷۵ |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | عقب |
فاصلهٔ محوری (میلیمتر) | ۲,۷۳۵ | ۲,۷۱۸ |
طول / عرض / ارتفاع (میلیمتر) | ۴,۷۲۴ / ۱,۹۰۰ / ۱,۴۰۷ | ۴,۸۱۱ / ۱,۹۱۵ / ۱,۳۹۷ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۴۴۶ | ۱۷۰۳ |
حجم صندوق بار (لیتر) | ۶۹۰ | ۳۷۵ |
شتاب صفر تا ۹۶ (ثانیه) | ۵.۲ | ۴.۹ |
مسافت ۴۰۰ متر (ثانیه) | ۱۳.۸ | ۱۳.۷ |
توقف از ۹۶ (متر) | ۳۰.۵ | ۳۰.۵ |
شتاب جانبی (جی) | ۰.۹۹ | ۰.۹۷ |
تایم پیست Figure 8 (ثانیه) | ۲۴.۷ | ۲۴.۹ |
مصرف سوخت (لیتر ترکیبی) | ۹.۸ | ۹.۸ |
قیمت پایه (دلار) | ۵۱,۹۹۵ | ۳۸,۰۴۰ |
قیمت تستشده (دلار) | ۵۵,۹۷۱ | ۴۹,۱۴۰ |
سالار خان فصل
۱۰ آبان ۱۴۰۲با احترام به موستانگ انتخابم آکورا ، بنظرم برای خانواده هم مناسب تر هست و لاکژریتر و جادار تر و از لحاظ فنی هم که رقیب نداره
Ak 47
۱۰ آبان ۱۴۰۲جانممم ماستانگ.چطور میتونی ماستانگو کنار بزاری؟
اینو باید خرید باهاش دور میدونو دریفت کشید کخ دود لاستیکاش مردمو خفه کنه و و دور موتورو ببری بالا تا مردمو کر کنه بهت فحش بدن بعدش پدال گازو بچسبونی گازشو بگیری حالشو ببری.یه تیشرت ufc هم داشته باشی باشگاه بدنسازی بری با عرض بازوی ۶۰ سانت عضله یه ak 47 مشکی هم پهلوت باشه تو ماشین شیشه هارو هم دودی کن هر کس خواست خفتت کنه بگو من اینم!!!ماستانگ سوار!بعد ak رو بکش رو سرش خودش فرار میکنه یه اهنگ توپاکم بزاری رو سیستم ۴۰ هزار دلاری به علاوه ماسک اسکلت حالشو ببری🤙💪😡
F16
۱۰ آبان ۱۴۰۲اینا مال فیلماست . کافیه یکی دو نمونه ازین کارارو انجام بدی تا زنگ بزنن ۹۱۱ و باید جوابگوی قانون باشی :)
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲حق گفتن هم حدی داره داداش
تو اونو رد کردی
محسن
۱۵ آبان ۱۴۰۲تو ایران حرف بزن جناب
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲خاطرات جیتی ای تعریف میکنی؟
Ak 47
۱۰ آبان ۱۴۰۲دیوانگی ما به کسی ربطی ندارد!
عشقه دیگه عشق!
datsun
۱۰ آبان ۱۴۰۲با ۳۱۵ اسب و این وزن و لاستیک نهایت یه دور نیم دایره بتونه بزنی دریفت دود پیش کش به جای ak47 هم یه تفنگ بادی ۵.۵ مشکی میتونی استفاده کنی،
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲از این شش لول پلاستیکی ها
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲واقعا حجم سم بالایی داشت کامنتش
Ak 47
۱۰ آبان ۱۴۰۲اقا اصلا ولش کنید میرم سان اندریاس بازی میکنم نمیزارید یه دیقه خوش باشیم😡💪🤙😠
۱۰ آبان ۱۴۰۲بعدش باید التماس باباتو بکنی تا واست سند بزاره آزاد بشی
blackwing
۱۰ آبان ۱۴۰۲همه این گنگستر بازیا تو ماستنگ چهار سیلندر ؟؟؟ بابا ولمون کن 😂😂
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲دوج چارجز ۸ سیلندر : ها باشه
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲ak 47 که میخوای سن اندریاس بازی کنی فقط اگه بازی رو تموم کردی بعد مرحله آخر کاتالینا زنگ زد گوشیو ورندار
اهل دلاش میدونن چی میگم
محسن
۱۵ آبان ۱۴۰۲سلطان دست ما نیست خودش ور میداره گوشیو
Taha Malek
۱۱ آبان ۱۴۰۲دوست عزیز به روانشناس مراجعه کن این حجم از لذت بردن از عذاب دادن به بقیه منطقی نیست.
پارسا
۱۸ آبان ۱۴۰۲چطوری با متور 2.3 لیتر 4 سیلندر صدای خود و دور موتور بالو در دریفت بده
Li Chun Sung
۱۰ آبان ۱۴۰۲لوکسوری درسته
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲آقای لی چون سونگ( از گوگوریو فرار کردی؟) پس این همه آدم که میگن لاکچری دلقکن؟
محسن
۱۵ آبان ۱۴۰۲تجملاتی درسته
MehdiTurbo
۱۰ آبان ۱۴۰۲منم این نسل موستانگ دوست ندارم داخل موستانگ نسل قبل با اون مدل دریچه کولراش جایگیری ضبطش کجا این کجا طراحی بیرونیشم که افت کرده شدید دو نسل قبلش محشر بود همیشه فن موستانگ بودم و کامرو و دوج ولی نه تو این دو نسل جدیدشان البته جز دوج
اگه دو نسل قبل موستانگ یا حتی همان نسل قبلش به خاطره کابینش صفرش تولید میشد اون به اکورا ترجیح میدادم ولی این اکورا را بهش ترجیح میدم
کابین اکورا و طراحی پشتش که قشنگ شکل جنسیس کوپه هایی که تو ایرانم هست خیلی دوست دارم
به نظر من جنسیس کوپه برای کوپه اسپورت بودن چه بیرون چه داخل زمان خودش از لحاظ طراحی عالی بود و طراحیش به شدت اسپورت جذاب جوان پسند بود
این اکوردم همینطوره ولی من هنوز کابین جنسیس کوپه نسل اخر برام جذاب تر
۱۰ آبان ۱۴۰۲انتخابم فورد موستانگ
۱۰ آبان ۱۴۰۲البته من باشم تو این رنج قیمت میرم یه لندکروز در حد میخرم
۱۰ آبان ۱۴۰۲حالا هی با اکانتای مختلف دیس بزنین
Yasin .RJ
۱۰ آبان ۱۴۰۲مردم مثل شما بیکار نیستن که برن واسه شما اکانت بسازند و شمارو دیس لایک کنند …..
۱۰ آبان ۱۴۰۲دوست عزیز نمونش خودتونی که واسه اینکه شاخ به نظر بیای آخر کامنتت سه تا نقطه میزاری
Cobra
۱۰ آبان ۱۴۰۲عقب آکورا شبیه جنسیس کوپه نشده؟🤔
۱۰ آبان ۱۴۰۲اره
پیام
۱۰ آبان ۱۴۰۲دقیقا عقبش رو از روی جنسیس کوپه برداشتن 😂😂😂
R@min
۱۰ آبان ۱۴۰۲بنظرم هر دو ماشین قیمت احمقانه ای دارن و بسیار بی ارزش هستن. با 50k می تونی ماستنگ GT داشته باشی و پکیج هندلینگ و از اون طرف سیویک تایپ R هم قیمت پایین تری داره و همون تجربه آکورا میده.
مقایسه مسخره ای بود و از طرفی ماستنگ انقدر تنهاس اصلا بعید نیست با پیکاپ و SUV مقایسش کنن.
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲موستانگ فقط نسل ۲۰۱۲ اش همونی که تو فیلم ان اف اس بود هیچ موستانگ مدرنی اونقدر مثل اون عضلانی و قلچماق و شیک نمیزد
کروت هم از c5 به بعدشو دوست دارم قلمچماق ترینش سی۶ و زیباترینش سی ۸عه
کامارو قدیم بهتر بود
شما از سه تفنگدار آمریکایی کدومشو انتخاب میکنید؟
phonix
۱۰ آبان ۱۴۰۲اکورا یه گردن از هوندا لوکس تره مطمئن باش لذت و حس رانندگی صرفا 30 درصد علت خرید خواهد بود
البته که بخاطر گرون تر بودنش باید سر کیسه رو شل کنن و هزینه بیشتری برای بیمه پیاده شن ولی من باشم بین سیویک و اینتگرا اینتگرا رو بر میدارم
blackwing
۱۰ آبان ۱۴۰۲رامین با ۵۰ هزارتا فکر کنم بشه نسخههای تر تمیز GT350 اتاق S550 رو خرید ، خیلی نابیه با اون موتور و صداش واقعاً خرید خیلی بهتریه تا این چهار سیلندرها !!
R@min
۱۰ آبان ۱۴۰۲دیگه اون GT350 که با این قیمت پیدا شه 100 هزارتارو رد کرده ترکیده، کارکرد پاییناش بالای 80 هزارتا معامله میشه اگر فروشنده باشه.
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲به نظرم سه تفنگدار آمریکایی باید با سه تفنگ دار آلمانی مقایسه بشن دست کم نه با شرقی ها
datsun
۱۰ آبان ۱۴۰۲این نسخه ذلیل شده موستانگ
phonix
۱۰ آبان ۱۴۰۲اکورا ماله خود امریکاس اسمش زاپنه همچیش تو خود امریکا انجام میشه قبل از اینکه چیزی رو بکوبی یکم اطلاعات کسب کن که اینطوری خودی نزنی
امین
۱۰ آبان ۱۴۰۲قطعا موستانگ. هرچقدر هم که بیکیفیت باشه ، روح داره. چیزی که اکیورا نداره
phonix
۱۰ آبان ۱۴۰۲وقتی نمیدونی اینتگرا چیه و چه تاریخ چیه ای داره :
مهردادکمال
۱۰ آبان ۱۴۰۲همین ماستنگ رو انگلیس میساخت با مقادیر چرم و چوب و دوتا پلاک خاص هم میزد روش برچسب قیمتی پنج رقمی میزد حالا چطور از یه ماشین با پلتفرم خیلی ارزانتر شکست میخوره!
کلا از مقایسه این دوتا (انگار بیای کمربند و قاشق رو با هم مقایسه کنی) معلومه نویسنده یه حالی بوده.
Siyavash
۱۰ آبان ۱۴۰۲عقل میگه اکورا..
دل میگه موستانگ..
جفتشونم عالی هستن فقط اینجا میمونه به نیاز کسی که انتخاب میکنه…
اگه جفتشونم داخل ایران بودن من آکورا رو انتخاب میکردن بخاطر کیفیت و ماندگاری هوندا..ولی از موستانگ هم اصلا نمیشه گذشت حتی با پایه ترین تیپ ممکن…….
18:45
۱۰ آبان ۱۴۰۲دمش گرم آکورا💪😍😍
هندلینگ عالی، کیفیت ساخت عالی در کنار ویژگی های لوکس قطعا انتخاب آکورا ارزشمندتره…
منتها چون یجورایی سند این بخش از گذشته به نام امثال موستانگ خورده، واسه همین هضمش برا بعضی ها سخته!
𝐀𝐥𝐢
۱۰ آبان ۱۴۰۲من انتخابم اکیوراست
TRD
۱۰ آبان ۱۴۰۲حالا اصلا چه موستانگ اول باشه چه همین اینتگرا ، بررسیا چرا جدیدن اینطوری شدن ؟ کوپه دف عقب و اتومات در مقابل سدان دف جلو دستی ؟!
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲جالب تر اینجاست هر چی هم که بگی آخر فقط به همه دیس میدن
رومانی>چین>فرانسه
۱۰ آبان ۱۴۰۲هوندا چرا اینتگرا رو ساخت اصن
ابوالفضل
۱۰ آبان ۱۴۰۲فقط موستانگ
Enzo Ferrari 2008
۱۰ آبان ۱۴۰۲I4 یعنی چهار سیلندر
shetab-car
۱۰ آبان ۱۴۰۲موستانگ تو این نسل از نمای روبرو خیلی ساده شده قبلا فرم چراغ ها خشن تر و حالتی موربی داشت الان ساده و تخت شده گرافیکش هم شبیه بوگاتی شیرونه!!
مجید
۱۱ آبان ۱۴۰۲همون سیویک تایپ R، ماشین اسپرت وقتی هاچبک باشه کامل میشه، با سرعت بری و یهو با یه دریفت بین دوتا ماشین پارک کنی 😁
محمد نادری
۱۲ آبان ۱۴۰۲هرکدوم رو بدن سوار میشم فرقی نمیکنه
car lover
۲۰ مرداد ۱۴۰۳یه چیزی که نظر منو جلب کرد تمیز بودن و مرتب بودن ادوات و قطعات داخل موتور اکورا هست