در این مقاله میخواهیم ماکت ارائه شده توسط اتوآرت یعنی فورد موستانگ شلبی GT350R که در مقیاس ۱:۱۸ ساخته شده است را بررسی کنیم. این نسخه از فورد موستانگ که رنگ بیرونی آن آبی روشن با نوارهای مشکی/قرمز پین است به نوعی نسخه مسابقهای موستانگ محسوب میشود. GT350R دارای کیت بدنه خاصی است. رینگها، بال عقب و اسپویلر فیبرکربنی و سیستم تعلیق قابل تنظیم از تفاوتهای عمده این نسخه با نسخه GT350 است. موتور V8 تنفس طبیعی این موستانگ بیش از ۵۲۵ اسب بخار قدرت دارد!
همچنین بخوانید: بررسی ماکت فورد GT ساخت اتوآرت
وقتی ماکت را از جعبه خارج کردیم، رنگ آبی روشن آن کمی تیرهتر از آن چیزی بود که در ابتدا تصور می کردیم. اما با این حال هنوز هم رنگ بسیار جذابی محسوب میشود.
خطوط طراحی بدنه ماکت فورد موستانگ GT350R از همه زوایای به خوبی قابل مشاهده است. اتوآرت در این ماکت تمام جزئیات طراحی فورد موستانگ GT350R، از خطوط طراحی سقف و کنار کاپوت گرفته تا شکافها و… بدنه را به دقیق ترین شکل ممکن پیاده کرده است. من موستانگ شلبی را بارها از نزدیک دیدهام و میتوانم بگویم ماکتی که اتوآرت از آن ساخته از نسخه اصلی دقیقتر و بهتر است!
طراح قسمت جلو، به ویژه سپر، بسیار تهاجمی است. نشان کبری قرمز موستانگ شلبی، گوشه چپ جلوپنجره قرار گرفته. تمامی حفرههای داخل سپر به دقیقترین شکل ممکن قالبگیری و ساخته شده و پشت هرکدام را یک توری فلزی سوراخدار پوشانده است.
دسترسی به هیولای زیر کاپوت، از طریق یک در کاپوت خوش ساخت که بر روی دو لولا حرکت میکند میسر میشود. جالب است بدانید این در کاپوت به طور خودکار بالا نمیماند. یعنی باید میله نگهدارنده را از ضامن آزاد و زیر در کاپوت بگذارید؛ درست شبیه واقعیت!
همچنین بخوانید: بررسی ماکت لامبورگینی دیابلو ۳۰ SE JOTA ساخت اتوآرت
در مورد جزئیات موتور باید بگوییم اتوآرت قطعا میتوانست بهتر عمل کند؛ مانند جزئیاتی که در ساختههای قبلی این شرکت دیدهایم. در زیر کاپوت تقریبا اکثر اجزا وجود دارند اما بیش از حد پلاستیکی و شکننده به نظر میرسند. در کل میتوان به این بخش امتیاز متوسط(رو به بالا) داد.
سیستم اگزوز این ماکت به قدری دقیق و با کیفیت ساخته شدهاند که من میتوانم صدای خروشان موتور V8 آن را از طریق چهار خروجی اگزوز آن بشنوم! اگر کمی بیشتر به سپر عقب این ماکت دقت کنید، دیفیوزر فوقالعاده خوش ساخت آن اولین چیزی است که بعد از سراگزوزها توجهتان را جلب میکند.
رینگهای این ماکت از قطعات با کیفیتی ساخته شدهاند. پیچها و لوگو فورد بر روی رینگها به وضوح قابل مشاهده است. بر روی لاستیکها نیز نشان میشلن حک شده. کلیپرهای قرمز رنگ که بر روی دیسکهای ترمز سوراخدار قرار گرفته بسیار با دقت و جزئیات ساخته شدهاند. تنها مشکل این قسمت رنک مشکی براق رینگ هاست که نمیتواند به درستی فیبر کربنی بودن رینگها را نشان دهد؛ شاید اگر این رنگ مات بود، رینگها جلوه بسیار بهتری از خود نشان میدادند.
در مورد فضای داخلی ماکت موستانگ شلبی GT350R باید بگوییم که اتوآرت تا حدودی کوتاهی کرده است. برای مثال جزئیات صندلیهای آن چندان دقیق نیست. همچنین در کابین هیچ جزئیات و برچسبی بر روی دکمهها و نشانگرهای پشت آمپر و… وجود ندارد. البته اوضاع در کابین آنقدرها هم بد نیست. طراحی کلی داشبورد، رودریها، کنسول مرکزی و… اکثرا با دقت و جزئیات مناسب هستند فقط نسبت به ماکتهای قبلی اتوآرت کمی ضعیفتر هستند.
Alireza
۳۱ مرداد ۱۴۰۲اگر سایت پدال همین عکس هارو برداره برایه واقعیش مطلب بنویسه هیچ کس به این عکسا شک نمیکنه اتوارت تک و تمام
Godfather orj
۳۱ مرداد ۱۴۰۲به معنایه واقعی گران . گران است
البته کاری به ارزش کالا ندارم ولی به نسبت درامد گران است و ما هم هواخواه همچین کالایی
ای خدا دیگه طاغتم تموم شد ای خدا…
Enzo Ferrari 2008
۳۱ مرداد ۱۴۰۲من چون پول ندارم چیزی نمی نویسم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ شهریور ۱۴۰۲ممنون که چیزی ننوشتین
دیگه من هم جواب شما رو نمی دم
🤡🤡🤡
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ماکت خوبیه
سرزمین آفتاب تابان
۱ شهریور ۱۴۰۲کاری به ماکت ندارم
ولی دوست داشتنی ترین محصول فورد از نظر من
به خاطر اون هشت سیلندر جواهر