شرکتی تیونینگ PaxPower به سفارش یک خریدار عربستانی، دو نمونه فورد رپتور تک کابین با پیشرانهٔ ۵ لیتر سوپرشارژ ساخته است.
فورد F150 رپتور فقط بهصورت دو کابین ساخته میشود و ابعاد غولآسایی دارد اما به نظر میرسد در عربستان سعودی خریداران پیکاپهای تک کابین را ترجیح میدهند زیرا شرکتی بنام PaxPower اقدام به ساخت رپتور تک کابین برای خریداری در این کشور کرده است. این خودرو حدود ۷۷۰ کیلوگرم از رپتور دو کابین سبکتر است. علاوه بر این، رپتور تک کابین حدود ۹۰ سانتیمتر طول کمتری نسبت به همتای دو کابین خود دارد که این یعنی حالا تقریباً هماندازهٔ فورد برانکو و جیپ رانگلر شده است.
در همین حال، زیر کاپوت هم بجای موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی استاندارد رپتور معمولی، پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 کایوت قرار گرفته است که با تجهیز سوپرشارژر ۳ لیتری، ۷۷۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. این نیرو حتی ۷۵ اسب بخار از رپتور R با موتور ۵.۲ لیتری پردتور هم بیشتر است. PaxPower قصد دارد این پیکاپ را در ماههای آینده آزمایش کند اما انتظار دارد به لطف قدرت فوقالعاده و وزن کمتر، بتواند به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳.۵ ثانیه دست پیدا کند.
این پیکاپ اما در اصل بر اساس یک F150 تک کابین معمولی ساخته شده و PaxPower برای اینکه آن را شبیه یک رپتور واقعی کند، تا حد امکان از قطعات فورد استفاده کرده است. این قطعات شامل کاپوت، گلگیرها، جلوپنجره، فلاپهای گلگیر، دریچههای هوا و حتی پانلهای کناری میشود که برای نصب روی این پیکاپ کوتاهتر باید برش داده میشدند. زیر این بدنه هم کمکفنرهای فاکس، بازوهای کنترلی کشیدهتر تعلیق، اتصالات کشیدهتر اکسلها و دیگر قطعات رپتور نصب شده است. در داخل هم شاهد روکش صندلیهای جدید برای نگه داشتن راننده در جای خود به همراه غربیلک فرمان رپتور هستیم.
دو نمونهای که در اینجا میبینید، برای خریدار مذکور ساخته شده و به درخواست او، به سپرهای فولادی سفارشی، چهار چراغ دایرهای LED و نوارهای بدنهٔ موستانگ مجهز شدهاند. این پیکاپها روی رینگهای ۱۷ اینچی قرار گرفتهاند که با لاستیکهای آلترین BF گودریچ پوشیده شدهاند. به گفتهٔ PaxPower، نمونهٔ سوم این رپتور تک کابین هم ساخته شده و از آن بهعنوان نمونهٔ آزمایشی و نمایشی استفاده خواهد کرد اما اگر خریداران دیگری هم خواهان این پیکاپ باشند میتوانند آن را سفارش دهند.
ظاهرا سفارش فورد F-150 تیونینگ پکسپاور، کمهزینهتر از خرید نسخهی اصلی رپتور است. مشتریان میتوانند با پرداخت مبلغی حدود ۲۵ هزار دلار، فورد F-150 تک یا دو کابین معمولی را به تجهیزات آفرود و پیشرانه سوپرشارژ ۷۷۵ اسب بخار با ظاهر رپتور تبدیل کنند. آستانه قیمت رپتور ساخت فورد مدل ۲۰۲۳، حدود ۸۰ هزار دلار است.
datsun
۷ آذر ۱۴۰۲Gmc سیرا تک کابین ظاهرا از وانتهای دیگه آمریکای محبوبیت بیشتری بین عربها داره،
amir
۷ آذر ۱۴۰۲رفیق تا حالا کسی مرحله the man who has everything تو gta iv the balad of gay tony رو بازی کرده؟ اون آهنگش اشاره باحالی داشت
we gettin arab money
we gettin arab money
(Ali(chevynova
۷ آذر ۱۴۰۲ماشالاه سری اف
ماشالاه اصالت فورد
حسین
۷ آذر ۱۴۰۲اونجاش که گفت این در واقع تبدیل یک f-150 تک کابین به چیزی شبیه رپتور بوده خورد تو ذوقم!
رها
۷ آذر ۱۴۰۲دوست عزیز یک سر به یوتیوب بزنید و سری های Texas metal را ببینید برادر بیل همچین کاری را با یک فورد 150 تصادفی دو کابین به زیبایی انجام داده . و حتی تبدیل فورد در صفر کیلومتر 250 به رپتور .
NAVID۰۰۹۸
۷ آذر ۱۴۰۲رها جان
کانال یوتیوبی میشناسی که خودروهای پکیده را بگیره و تبدیلش کنه به هلو با کیفیت بالا که بعد از دیدنش مالکش ذوق کنه ؟
ممنون
رها
۷ آذر ۱۴۰۲سریال Car Masters: Rust to Riches هست که دوبله شده و چندین فصل داره اگر چه تا حدودی مشکوک هست که واقعی نیست و یک تیم دیگه کار انجام میدن ولی قشنگ هست در کل
NAVID۰۰۹۸
۷ آذر ۱۴۰۲ممنون دوست عزیز
F22RAPTOR
۷ آذر ۱۴۰۲چه جالب
Reza Waffen SS
۷ آذر ۱۴۰۲😔😔😔😔
امیر
۷ آذر ۱۴۰۲چیزی نیست که ! تو ایران هم ماشین ۱۸ هزار دلاری و میدن ۳ میلیارد و ۹۰۰ تازه برات منت وارداتش هم میذارن 😒😒
Kktos
۷ آذر ۱۴۰۲ماهم اریسان تک کابین داریم که روش دمپایی هم جایزه میدن
Enzo Ferrari 2008
۷ آذر ۱۴۰۲واقعا خفنه ای کاش میومد ایران تا از نزدیک ببینیمش
parhamiof
۷ آذر ۱۴۰۲یه جورایی باحال شده
حسن
۷ آذر ۱۴۰۲عربستان و باز هم عربستان
لیاقت تک تک دلارهایی که دستشونه را دارن
خاص
۸ آذر ۱۴۰۲گاو شیرده
عبدالحمید
۸ آذر ۱۴۰۲تا وقتی نیسان آبی داریم کسی فورد و لندکروز سوار نمیشه…
چرا..
چون تریلی میگه همه از من میترسن من از نیسان آبی..
پس رأی همه شد نیسان آبی
چرا..
چون نیسان آبی آپشن کامل داره ولی لندکروز و فورد هیچ آپشنی نداره..
Mazda
۱۰ آذر ۱۴۰۲کیوت تر شده🙂😂