بامو M2 و فورد موستانگ GT از لحاظ قدرت و وزن بسیار به هم نزدیک هستند اما در ۴۰۰ متر، کدام خودرو سریعتر خواهد بود؟
نسل دوم بامو M2 که در اواسط سال ۲۰۲۲ معرفی شد، به دلایل مختلفی با انتقادات زیادی مواجه شد که بزرگترین آنها طراحی بیرونی بود. بااینحال، این هنوز هم یک M اصیل است و آخرین محصول تمام بنزینی بازوی پرفورمنس باواریا خواهد بود. M2 درحالیکه از پیشرانهٔ مدل بزرگتر M4 استفاده میکند، کوپهای کوچکتر و سبکتر است که عملکرد بهتری را در پیچها فراهم میکند. این خودرو حتی با گیربکس دستی، ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که بسیار چشمگیر است.
حال یک نمونهٔ قرمزرنگ از M2 در جدیدترین ویدئوی سم کارلیجن برای مسابقهٔ درگ حاضر شده است. این خودرو به رینگها و قطعات فیبر کربنی افترمارکتی مجهز شده و ارتفاع آنهم کمی کاهش پیدا کرده است اما در دیگر قسمتها کاملاً استاندارد بوده و از گیربکس دستی استفاده میکند. در برابر این کوپهٔ آلمانی، یک رقیب تازهنفس آمریکایی یعنی نسل هفتم فورد موستانگ قرار گرفته است. این خودرو هم مثل M2 به گیربکس دستی مجهز است اما زیر کاپوت همهچیز متفاوت خواهد بود زیرا درحالیکه موستانگ از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده میکند، بامو به موتور شش سیلندر خطی توئین توربو مجهز است.
موستانگ حاضر در این درگ به سیستم اگزوز سفارشی مجهز است که خروجی موتور را با کمی افزایش به ۴۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۶۷ نیوتن متر گشتاور میرساند. از سوی دیگر، بامو خروجی موتور کوچکترین کوپهٔ خود را ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور اعلام کرده است اما همه میدانیم که قدرت واقعی محصولات این شرکت بیشتر از اعداد اعلامی هستند. دو خودرو از لحاظ وزن کاملاً در یک سطح بوده و فقط ۱۴ کیلوگرم باهم اختلاف دارند؛ بنابراین، انتظار میرود شاهد رقابت نزدیکی باشیم هرچند که به دلیل استفادهٔ خودروها از گیربکس دستی، مهارت رانندهها هم در اینجا اهمیت خواهد داشت.
در مسابقات درگ از حالت سکون، این M2 است که با ثبت زمان ۱۲.۳ ثانیه، پیروز میشود و موستانگ ۰.۲ ثانیه دیرتر به خط پایان میرسد. در مسابقات رولینگ هم چه شروع با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت و چه ۷۰ کیلومتر بر ساعت، بامو برتری خود را نشان میدهد تا عنوان برندهٔ این رقابت به کوپهٔ باواریاییها برسد.
مقایسه مشخصات فنی
فورد موستانگ GT | بامو M2 | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۴۸۶ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۷ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۰۰ کیلوگرم | ۱۷۱۴ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۴۳,۰۹۰ دلار | ۶۴,۱۹۵ دلار |
ممد ژانگولر
۲۸ آذر ۱۴۰۲جفتشون عشقن. بی ام و موستانگو تو شتاب قورت داد اونم با وزن بیشتر . جالبه ماشینی با ابعاد m2 bmw که کوچیکتره ولی وزنش بیشتره حالا نمیدونم باید به حساب کیفیت ساختش گذاشت و متریال خوبی که استفاده شده یا چیز دیگست . فکر میکنم تو پیچ هم موستانگو بزنه . m2 لاکردار خیلی چابکه
طراحیه m2 قبلیو خیلی بیشتر دوست داشتم ولی اینم هر چی میگذره داره به دلم میشینه
Mercedes-Benz
۲۸ آذر ۱۴۰۲قطعا m2
موستانگ اصلا در حد بی ام و نیست
پرفورمنس بی ام و از موستانگ خیلی بهتره
ماشاالله ژرمن کارز🙂🙂
noir
۲۸ آذر ۱۴۰۲هیچ گدوم از ماسل کارای آمریکایی حرفی جلوی بیمر نمی تونن بزنن واقعا نه تو کیفیت و شیکی نه تو سرعت و چابکی و …
تنها برتریشون قیمت پایین ترشونه
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۲دوج هم علاوه بر بی ام و همه ی آلمانی ها رو قورت میده
Mercedes-Benz
۲۹ آذر ۱۴۰۲بزار سوشیانت حالتو بگیرم
تو که اصلا هیچ اطلاعی در ضمینه خودرو نداری و فک میکنی آلمانی ها ضعیفن و بالای سیصد تا نمیرن اینو بدون که پرفورمنس مهمه ضریب درگ مهمه نه حجم موتورو و سیلندر و…
پورشه با یه موتور ۶۰۰ اسبی ۶سیلندر حال تموم امریکن کارز رو میگیره بیشتر از ۶۰۰ تا هم نیاز نداره
در ضمن وایسا میشنx با ۱۷۰۰ اسب بخار و ویژن ۱۱۱ با ۱۹۰۰ اسب بیان اونوقت ببینم از موتور امریکن کارز حرفی دیگه میزنی؟😂😂
در ضمن همین الانش amg one
۱۰۵۰ اسب بخار قدرت داره
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲فعلا که حال خودت گرفته شد که مجبور شدین کانسپت رو با ماشین های تولید آمریکایی مقایسه کنین😂 amg one هم که هیبریده و با ۵ تا موتور به این قدرت رسیده خسته نباشه واقعا🤣 از اون بالاتر وارد سوپر اسپرت ها میشیم که هنسی با قدرت ۱۸۱۷ اسب راحت از رو آلمانی ها رد میشه
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲در ضمن پورشه با شتاب ۲.۷ حریف دوج با شتاب ۱.۶۶ نمیشه همینه میگم ریاضیاتت مشکل داره دیگه🤣
Mercedes-Benz
۳۰ آذر ۱۴۰۲اونا بخاطر استاندارد های اروپا نمی تونن مث اون فروغون شتاب بگیرن در ضمن اون اشغال سوخت مخصوص و تایر درگ داره پورشه هم اینارو داشت شتابش سریع تر از اون دوج مسخره میشد
بعدم شتاب ۱۰۰-۲۰۰ هم مهمه که دوج بالای ۱۵ثانیه بش میرسه🤣🤣
بعدم اون دوج مسخره فقط میتونه تو گاراژ و پیست باشه و فقط هم بدرد درگ میخوره و گرنه به هیچ دردی نمی خوره
در ضمن واسه تو که انقد شتاب مهمه ۹۱۸ و
Amg one شتابشون از هنسی بیشتره😂😂😂😂
اقای ریاضی دان حالت گرفته شد😂😂😂😂
MehdiTurbo
۲۸ آذر ۱۴۰۲بیست هزار دلار اختلاف قیمت دارن با قیمت یکسان انواع موستانگایی مثل موستانگ شلپی یا کبرا و … که پکیج دارن روشوت که هم ظاهرشان خیلی فوق العاده تر هم موستانگ معمولی هم بی ام ام تو میشه خرید که از لحاظ شتابم بالاترن حدود شصت هزارتا هم قیمت ام تو درمیان اگه قیمتا یکسان بشه انواع موستانگ خیلی جذاب ترن مخصوصا ظاهر هر چند شتابشونم از ام تو بیشتر ولی برای من یکی دوثانیه ف قی نداره اکثر ادمایی که ام تو میخرن یا موستانگ نمیرن تو پیست مسابقه بدن شاید اصلا هرگز نرن و همون تویه شهر مسافرت استفاده میکنن ولی ظاهر اون مدل موستانگا خداس و اصلا با بی ام و قابل مقایسه نیس موستانگ خیلی تو نسل جدیدش وا رفت ولی تو مدلای سفارشیش عضلانیه
Mercedes-Benz
۲۸ آذر ۱۴۰۲برو بابا امریکایی کجا آلمانی ها کجا امریکن کارزتون حریف m2 هم نمی شن چه برسه به بلک سریز و ۹۱۱
HFball
۲۸ آذر ۱۴۰۲کوروت آمریکن کارز نیست ؟ اونوقت شاخ آلمانی ها ینی پورشه رو قورت میده اونم با پیشرانه تنفس طبیعی 😉
Ferrari
۲۸ آذر ۱۴۰۲با 68هزارتا میشه کوروت استینگری خرید که تمام ماشینهای اسپرت بی ام رو تارو مار میکنه
میشد کامارو zl1 خرید که اونم همینطور بود
قیمت موستانگ دارک هورس هم همین قدره
همه اینها هزینه نگهداریشون تا ۵۰درصد کمتر از بی ام و هست.
آلمانی باز
۲۸ آذر ۱۴۰۲((با ۶۸هزارتا میشه کوروت استینگری خرید که تمام ماشینهای اسپرت بی ام رو تارو مار میکنه میشد کامارو zl1 خرید که اونم همینطور بود قیمت موستانگ دارک هورس هم همین قدره))
هعب
https://www.pedal.ir/ford/chevrolet-camaro-ford-mustang-dark-horse-drag-race/
https://www.pedal.ir/bmw/%d8%af%d8%b1%da%af-%d8%a8%e2%80%8c%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d9%88-m4-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d9%84%d8%aa-%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%aa/
https://www.pedal.ir/bmw/chevy-corvette-c8-vs-bmw-m4-competition-race/
https://www.pedal.ir/bmw/%d8%af%d8%b1%da%af-%d9%85%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%da%af-%d8%b4%d9%84%d8%a8%db%8c-gt500-%d8%a8%e2%80%8c%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d9%88-m8-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86/
Mercedes-Benz
۲۸ آذر ۱۴۰۲۶۸ هزار دلار ؟
خب کوروت یه ماشین مسخره است که اصن هیچ کیفیت ساخت و اصالتی نداره
داری با پورشه با اصالت و قدرتمند مقایسش میکنی؟
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۲شورولت کوروت c7 zr1 و چلنجر ۱۷۰ از لحاظ پرفورمنس از بلک سریز و ۹۱۱ بهترن
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۲در جواب به آلمانی باز جالبه که بدونی همون کوروت c8 استینگری با وجود اینکه پرچمدار شورولت نیست تو شتاب تمامی محصولات بی ام و رو شکست میده، بله فرق شورولت و بی ام و اینه
فقط هند
۲۸ آذر ۱۴۰۲توجیه نکن داشم
تو یه ماشین آمریکایی پیدا کن ک توی غیر از پیست درگ شاخ باشه
Royal Driver
۲۸ آذر ۱۴۰۲کاربر مرسدس بنز.
من به هیچ وجه فنبوی آمریکا نیستم و با بعضی طرفداران متعصبشون مخالفم (که دلیل هم نمیشه بخاطر یک عده، تمام و کمال هیت کنم شرکت های آمریکایی رو) اما اینکه بیاید بگید کوروت اصالت و کیفیت نداره و مسخره هست واقعا حرف درستی نیست و این طرز صحبت نهایت کودکی شما رو میرسونه، باعث میشه من فکر کنم سوادت از خودرو چقدره. هرکس که ماشین باز باشه، کوروت، کامارو، ماستنگ، چلنجر و وایپر که ماشین های نمادین آمریکا هستن رو هم دوست داره و به نامشون احترام میذاره. مخصوصا کوروت که واقعا نماد اسپرت سازی آمریکایی هست. توی نسل C3 که اوج زیبایی بود. ولی اصلا درست نیست که بگی اصالت نداره و کیفیت نداره. نسخه Z06 جدید کوروت هم من براش احترام زیادی قائلم. و C8 با اختلاف با کیفیت ترین کوروت تاریخ بعد از C6 و C7 هستش (که جفت این نسل قدیمی ها هم نمادین هستن)
Mercedes-Benz
۲۹ آذر ۱۴۰۲حرفتون درسته ببخشید اخه یه سری از کابرا نظرات بیخود میدن منم یکم اعصابم خورد شد وگرنه کامارو و موستانگ و مخصوصا کوروت واقعا زیبا و عالین
مازیار
۲۸ آذر ۱۴۰۲ابلفضی بازم نگید راننده امریکایی ناشی بود😄
Mercedes-Benz
۲۸ آذر ۱۴۰۲موستانگ چقد موتورش سروصدا میکنه
تنها فایدشم اذیت کردن همسایه هاست😂😂😂
noir
۲۸ آذر ۱۴۰۲موتورای با حجم بالاتر و سیلندر بیشتر صداشونم بیشتره خب فراری لامبو هم خیلی پر سرو صدان
Jeferson
۲۸ آذر ۱۴۰۲عواملِ مهم تری از حجم موتور و تعداد سیلندر تو تولید صدا وجود داره . مقاله های خوبی هم در این مورد نوشته شده نمونه بارز جی تی ار که ۶ سیلندرِ ۳۸۰۰ عه ،
یه موتور با حجم عادی ولی صدای گنگ
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۲آمریکایی فقط دوج که هر موقع اسمش میاد فشار میخورین😉
ارین صاحب جمعی
۲۸ آذر ۱۴۰۲سوشیانت عزیز من واقعیت این ویدئو بود که دیدیم الان اینهمه عصبانیتت از چی منشا میگیره یک اصلی همیشه بوده بی ام و >>>>>>>> امریکن کارز البته ماشالله امریکن کارز ماشالله اصالت البته اصالتی که فقط دزدیده شده نه فقط تو ماشین تو همه چی
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۲آلمانی ها لات کوچه خلوتن😂 تهش بی ام و بتونه برای ماشین های معمولی آمریکایی شاخ و شونه بکشه ولی وقتی اسم دوج میاد خود آلمانی ها هم میدونن حریفش نمیشن
اینو یادت باشه چلنجر دیمون صد و هفتاد پر شتاب ترین خودروی جهان با شتاب ۱.۶۶
Mercedes-Benz
۲۸ آذر ۱۴۰۲دوج اگه با ۹۱۱ مسابقه درگ بده وقتی ۹۱۱ به خط پایان رسید ۱۰ ثانیه بعد پیداش میشه🤣🤣😆😅😆😂
Jeferson
۲۸ آذر ۱۴۰۲مرسدس شرط می بندم فردا مدرسه داری. دایی جون جمع کن برو ، اینجا همه بگن ژرمن گاده ول می کنی ؟
زیر هر پست ژرمن فلان امریکن فلان
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۲صفرتاصد ۹۱۱ توربو اس ۲.۷ دوج ۱۷۰ ۱.۶۶ مثل اینکه برعکس گفتی
Mercedes-Benz
۲۸ آذر ۱۴۰۲۱/۶۶؟؟؟؟؟
مگه موشکه چی میگی؟؟؟؟؟
فک کنم ۱۶/۶رو اشتباها ۱/۶۶ دیدی 😂😂😂
سوشیانت برو تکالیفتو فردا معلمت دعوات نکنه🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/dodge/%25D8%25AF%25D9%2588%25D8%25AC-%25DA%2586%25D9%2584%25D9%2586%25D8%25AC%25D8%25B1-srt-%25D8%25AF%25DB%258C%25D9%2585%25D9%2588%25D9%2586-170-%25D9%2585%25D8%25B9%25D8%25B1%25D9%2581%25DB%258C-%25D8%25B4%25D8%25AF%25D8%259B-1025-%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25A8-%25D8%25A8%25D8%25AE%25D8%25A7%25D8%25B1-%25D8%25A8/&ved=2ahUKEwjg1eT2zJ2DAxXa0gIHHXpLCjoQFnoECBQQAQ&usg=AOvVaw3-lhyb7jGCM4tv9L6chAuK
دقیقا مثل موشک میمونه میدونم واقعیت بعضی وقت ها تلخه😉
Mercedes-Benz
۲۸ آذر ۱۴۰۲فعلا آلمانی ها دارن استوره هاتونو منقرض میکنن مثل کامارو و چارجر
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲اول اینکه اسطوره درسته با سواد دوم فعلا آلمانی ها آرزوی این رو دارن که به سرعت ۳۲۷ برسن مثل چارجر ولی موفق نشدن
محمد
۲۹ آذر ۱۴۰۲آقای سوشیانت
ماشینی که لاستیک درگی داره-سوخت e85 داره-سبک سازی شده- تولید انبوه هم نیست
پراید هم همچنی شرایطی داشته باشه صفر تا صد زیادی میزنه😅
هرچند تنها جایی که میتونه همین دیمن ۱۷۰ ببره تو باندفرودگاه هست😅😊
هندلینگ امریکایی ها اصلن در حد ماشینایی مثل پورشه و بی ام و و مرسدس و آئودی نیست
حتی همین هندلینگ عادی موستانگ و دوج میم فان جهانی شده
Mercedes-Benz
۲۹ آذر ۱۴۰۲سوشیانت اول از همه اشتباه تایپی بود
واسم جالبه از حرفات میشه فهمید که فقط راجب امریکن کارز یزره چیز میدونی و اصلا راجب بقیه برند ها هیچ اطلاعی نداری و دوست داری اونارو بکوبی
برو پیام کاربر آلمانی باز رو ببین درگ هارو ببین همشو ژرمن کارز بردن
آلمانی ها تو اصالت و لوکس بودن اولن
بعدشم ۹۱۸ اسپایدر و amg one سرعتاشون
۳۵۰ کیلومتره . برو راجب بقیه برند ها و ماشیناشون هم تحقیق کن تو فقط امریکایی رو خوب میدونی در صورتی که آلمانی ها واقعا از نظر طراحی و لوکس بودن و … خیلی بهترن
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲خب که چی؟! مهم اینه که به شتابی رسیده که آلمانی ها نتونستن برسن این رو هم حساب کن باز هم وزنش زیاده و دف عقب هم هست در ضمن هنسی ونوم f5 رودستر هم سرعتش به بیش از ۴۸۰ کیلومتر میرسه اون وقت آلمانی ها با موتور برقی هم نمیتونن برسن بهش🤣 فورد جی تی هم فقط با یه موتور ۶ سیلندر ۳۴۷ تا میره بنز و پورشه بدون موتور برقی به همچین سرعتی نمیرسن بله فرق تکنولوژی و مهندسی آمریکایی با آلمانی اینه آمریکایی ها خیلی بهترن تو لوکس بودن هم که کادیلاک سلستیک راحت یه لول بالاتر از بنز و بی ام و قرار میگیره
جی تی
۲۹ آذر ۱۴۰۲آقای مرسدس بنز اول یه ماشینی مثل فورد جی تی مثال بزنید که به سرعت۴۳۸ کیلومتر بر ساعت برسه
Mercedes-Benz
۲۹ آذر ۱۴۰۲فعلا شما بیشتر فشار میخورین ژرمن ها منقرضش کردن😂😂😂
سوشیانت
۳۰ آذر ۱۴۰۲چه ربطی داره؟! مثل این میمونه که من بگم آئودی r8 رو ایران خودرو و سایپا منقرض کردن
Mercedes-Benz
۳۰ آذر ۱۴۰۲ربطش اینه هرچی آلمانی ها داره فروششون بالا میره اونا دارن بیچاره تر میشن
محمدهادی
۲۹ آذر ۱۴۰۲حتما یه دلیلی داره که راننده های BMW تو جاده ها خشن ترین و مغذپر ترین راننده جاده هان
خخخخ
رو دستش نیست
موستانگ به این خوششکلی حتی تو یه درگ هم نتونست به بچه ام پاور باواریا نزذیک بشه
این واقعا آبرو ریزی بزرگی برای نام موستانگ بود!
سم کارلیجن دیگه دادش درومده پشت فرمون هوار میکشید که کامااان موستانگ کاماااان…
خخخخ
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲بی ام و فعلا بره یه فکری برای اون تاپ اسپید مسخره ش بکنه بعد بیاد اسم آمریکایی ها رو بیاره
محمد
۲۹ آذر ۱۴۰۲محدود شدس به خاطر قوانین سختگیرانه اروپا
ولی همونا هم اکثریت ۲۷۰-۳۵۰ تا هست
بی ام و m5 e60 رو تاپ اسپیدش رو ندیدی که قفل سرعت رو در تیون g power برداشتن و ۳۷۲ کیلومتر یک سدان خانوادگی میره!!!!
برای یک سدان کم نیست اصلن اینش کنار، کدوم سدانی تو دنیا موتور ۱۰ سیلندر با تکنولوژی فرمول یک و سیستم جریان یونی و دو تا سیستم خنک کننده داره!
Mercedes-Benz
۲۹ آذر ۱۴۰۲برو سوشیانت m5 کامپتیشن ۱۹۰ مایل بر ساعت سرعتشه
(امیدوارم دیگه بلد باشی مایل چیه)😂😂😂😂
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲خسته نباشه بی ام و، کادیلاک ct5 v بلک وینگ ۲۰۰ مایل تاپ اسپیدشه و دوج چارجر جیل بریک ۲۰۳ مایل🤣 در جواب به محمد همه ماشین ها برای اینکه موتور آسیب نبینه محدودیت سرعت دارن ولی بی ام و خیلی وقته رو ۳۰۵ گیر کرده و حتی از رقبای آلمانیش هم عقب مونده
Ashi
۳۰ آذر ۱۴۰۲حاجی من که ساید ندارم ولی خدایی من ویدو دیدم و دارم که بی ام و ام ۶ از پورشه ۹۱۸ تو اتوبان با سرعت ۳۴۵ تا سبقت میگیره پس تو تاپ اسپید المانی ها حرف دارن واسه گفتن فق واسه سیفتی ماشین محدویت اعمال میکنن
سوشیانت
۳۰ آذر ۱۴۰۲هر شرکتی برای جلوگیری از آسیب موتور محدودیت میذاره مهم اینه که با محدودیت و بدون آسیب کدوم خودرو بهتره که آلمانی ها در برابر آمریکایی ها از این لحاظ مثل شوخی میمونن
Mercedes-Benz
۳۰ آذر ۱۴۰۲آلمانی ها از این لحاظ مث شوخی میمونن
سرعتاشون بخاطر قوانین اروپا محدود شدس برو بی چاره
Jeferson
۲۸ آذر ۱۴۰۲دوبارع یه عده که چند روز دیگه امتحاناشون شرو می شه میان می گن اسب بخار آمریکایی فیکه بنازم ژرمن
از این طرف دوستان آمریکن فن میان و درگیری دوبارع
خودمم به شخصه معتقدم ماسلای آمریکایی که نسخه خاص ( شلبی و دیمون و ZL1 ) نباشن ، شرکت داده بیرون تا ملت یه حالی بکنن . و در برابر M Power باید Shelby قرار بگیره .
از طرف دیگر ، درگ های ۴۰۰ متری که تو خود آمریکا انحام می شه ، اعتبارش از کل ویدیو های ایشون بهتره. . حالا چه آمریکن ببره چه ببازه . من خودم به شخصه با پارس بهتر دنده عوض میکنم تا ایشون
R@min
۲۸ آذر ۱۴۰۲اتفاقا تایم های درستی زد و این M2 در واقع 40 50 اسب قوی تر هست حتی همین مجری هم چند بار میگه تو ویدیو ! معجزه چیزی نیست ماشین قوی تر برنده هست.
به هر حال بیمر تو این چند سال اسب بخار واقعی رو پنهان می کنه بخشی ضعف فنی هست بخشی مسائل بیمه و مالیات هست بخشی هم همین تبلیغات که تو مغز مردم بندازه با قدرت کمتر کار عجیبی می کنه که خب امروزه رسانه های مستقل هستن که حقایق رو می کنن.
noir
۲۸ آذر ۱۴۰۲اسب بخارش اونقدرا بیشتر نیست اگه هم بیشتر باشه تازه نهایتا تا ۱۰ اسبه دلیل برتریش چیزای دیگست ، گیربکس بهتر موتور بهتر، پلتفرم مدرن تر و بهتر، مواد با کیفیت تر و … صرف اسب بخار اونقدرا که فکر نیکنید تعیین کننده نیست البته مثلا قدرت سرچرخ ماشین هم خیلی مهمه شاید قدرت سرچرخ موستانگ باشه ۴۰۰ تا برای بیمر سرچرخ قدرت ۴۳۰ تا بده و این به معنای قوی تر بودن موتورش نیست بعد اگه مستحضر بشید این قدرت اعلامی سر یه دور موتور خاصیه اعلامی شرکتا پیک قدرته مثلا در دور ۵۰۰۰ هزار این قدرتو داره در دورای دیگه کمتره واینکه پایداری موتور هم بحث دیگه ای هست شاید موتور بی ام و میانگین همه دور ها قدرت بیشتری هم بده نسبت به میانگین فورد
R@min
۲۸ آذر ۱۴۰۲قبلا راجب همه این مسائل برای چند تا بچه توضیح دادم اینجا ! پست های قبل دنبال کنی می بینی. شاید اگر و اما بزار کنار.
مهران
۲۸ آذر ۱۴۰۲ای خداا😂 از این همه…
فقط میشه خندید
R@min
۲۸ آذر ۱۴۰۲به عقل شما دو سه تا بچه که در برابر فهمیدن مقاومت می کنین ؟؟
Gdm
۲۸ آذر ۱۴۰۲رامین جان احساس نمیکنی دیگه داری پیاز داغشو زیاد میکنی؟ m4 کامپتیشن رو داینو چیزی حدود ۵۵۰ اسب قدرت سرچرخ داره تو همین پدال هم پستش هست. اگه m2 قدرت واقعیش ۵۰۰ اسب باشه و بیشتر از ۳۰ اسب اور بوست داشته باشه رسما وارد قلمرو m4 میشه ! برا چی باید ی کمپانی با خودش رقابت کنه؟
و اینکه چطور ممکنه یک کمپانی که بارها موفق شده عنوان برترین انجین ساز سال رو کسب کنه تو بخش فنی ضعف داره!؟ داریم درمورد سومین کمپانی خودروسازی با ارزش دنیا تو سال گذشته صحبت میکنیما!
R@min
۲۸ آذر ۱۴۰۲عزیزم من چرا انقدر سخت می گیرین قضیه رو همینه دیگه از سری 1 تا سری 8 همه یه ماشین هستن با پنل های مختلف همه سری M هم یه ماشین هستن با بوست های مختلف !! موفق شده بهترین موتورساز بشه اصلا ایراد به موتور نیست، بهترین گیربکس یا سیستم محرک هم تونسته بسازه ؟؟ نخیر گیربکس و سیستم محرک هم برای ZF هست که بج xdrive خورده این گیربکس و سیستم های محرک تو کلی ماشین دیگه از جمله چلنجر هم استفاده میشه. ماشینی با 400 اسب واقعی نمی تونه معجزه ای بکنه.
ماشینی که سر چرخ 470 اسب میده با محاسبه تلفات انرژی حداقل 550 اسب تولید می کنه حالا گشتاورشم به کنار و M4 هم همینه قدرت واقعیش بالای 600 اسب هست هیچ وقت رقابتی شکل نمی گیره چون هر دو یه ماشین هستن سودش میره تو جیب بیمر.
اطلاعاتتون پایینه بشدتم لج باز هستین بحث بیهوده ای می کنین با چند نفر دیگه قطعا بخاطر سن هست، انقدر سفت نباشین شما سه چهار نفر برین تحقیق کنین برای چیزی که دوست دارین اگر جایی حس کردین غلطه بیاین در خدمتم.
Gdm
۲۸ آذر ۱۴۰۲…
من سخت نمیگیرم فقط دارم میگم m2 نباید اندازه m4 قدرت داشته باشه، شما کلا صورت مسئله رو پاک میکنید بعد به آدم اتهام بچه بودن و اطلاعات خودرویی نداشتن میزنید! هر چی از دهنتون در میاد میگید…رامین جان شما اطلاعات خودرویی تون خیلی خوبه ولی آدم اگه اطلاعات خودروییش ۱۰۰ عه اخلاق اش باید ۱۰۰۰ باشه ، تو اخلاق افتادی
تحقیق هم لازم نیست قبلا انجام دادم ، حتی منابع کتبی هم نگاه انداختم
https://www.pedal.ir/bmw/تست-داینو-bmw-m4-2021/
https://www.pedal.ir/bmw/2023-bmw-m2-dyno-test/
https://www.pedal.ir/bmw/تست-داینو-bmw-m3-کامپتیشن-2021/
*M4 بیشتر از ۶۰۰ اسب قدرت داره! M2 حدودا ۵۵۰ اسب داره! چه حرفا
R@min
۲۸ آذر ۱۴۰۲چیزی نگفتم فقط اطلاعاتتون خیلی پایینه اگر توهین حساب کردین به من ربطی نداره چیزی هست که عیانه کامنت مشخص میکنه وقتی وقت میزاری طرف حتی دوست نداره بفهمه این خودش توهینه. تست داینو یه تست متغیر هست ده ها نتیجه میده.
این سایت بیمر بلاگ وب سایت خبری بیمر هست :
https://www.bmwblog.com/2023/04/11/2023-bmw-m2-dyno-test/
M4 هم مدل پایه 470 هست که همون 550 واقعی M2 هست و مدل کامپتیشن 503 که همون 600 اسب هست !!
Gdm
۲۹ آذر ۱۴۰۲آقا باشه قبول ۵۵۰ اسب قدرت داره پسm2 از m3 کامپتیشن قوی تره
https://www.pedal.ir/bmw/تست-داینو-bmw-m3-کامپتیشن-۲۰۲۱/
امکانش هست لینکی یا مقاله ای بفرستید که m4 کامپتیشن رو داینو ۶۰۰ اسب قدرت داشته باشه؟ اگه بفرستید قبول میکنم حرفتون رو ، احتمالا ی همچین چیزی اصلا نباشه چون نسخه csl رو داینو ۶۰۰ اسب قدرت داره
https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m4-csl-makes-far-more-power-than-advertised-on-a-dyno/
تو نسخه csl با توجه به تغییراتی که نسبت به نسخه کامپتیشن داره حداقل ۴۰ تا ۵۰ اسب اختلاف قدرت وجود داره(شاید هم بیشتر) این یعنی نسخه کامپتیشن همون حدود ۵۵۰ اسب قدرت داره
https://www.pedal.ir/bmw/تست-داینو-bmw-m3-کامپتیشن-۲۰۲۱/
بازم میگم اگه لینک دارید که نسخه کامپتیشن رو داینو ۶۰۰ اسب قدرت داره بفرستید من قبول میکنم
R@min
۲۹ آذر ۱۴۰۲این تست موتور وان رو M4 پایه تک محور هست که همون 550 اسب مد نظره :
https://www.motor1.com/news/494653/2021-bmw-m4-dyno-test/
مدل کامپتیشن بخاطر اینکه چهارچرخ هست و تلفات انرژی رو محور اضافی بیشتر میشه رو داینو بیشتر از 540 اسب نشون نمیده راه کارش بیرون اوردن موتور و تست داینو با گیربکس مجزا هست که کسی اینکارو نمی کنه اما از اونجایی که کارخونه تفاوت 30 اسبی بین دو مدل اعلام کرده و پرفورمنس مدل کامپتیشن بهتره در واقع دور و بر 600 اسب منطقی هست. حالا دوست داری قبول کن یا قبول نکن با خودته.
همشون یه ماشین هستن با بوست های مختلف همین.
Gdm
۲۹ آذر ۱۴۰۲آهااا. میخواستم همینو بگی
اون اعدادی که شما اشاره میکنی قدرت و گشتاور سر میل لنگ هست ، و عملا هیچ کاربردی هم نداره چون این ۶۰۰ اسب تا از گیربکس و دیفرانسیل رد بشه ۵۰ تا ۶۰ تاش اتلاف میشه ، فکر نکنم هیچ کمپانی تو دنیا بجز ایران خودرو و سایپا قدرت سر میل لنگ رو اعلام کنن…
بله m2 چیزی حدود ۵۳۰ اسب سر میل لنگ قدرت داره ولی خیلی بترکونه ۴۹۰ تاشو بفرسته تو چرخ ها . تو m4 دیفرانسیل عقب ۶۰۰ اسب قدرت سر میل لنگ داریم ولی ۵۴۰ تاشو تحویل چرخ ها میده چون به طور طبیعی چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد قدرت تو مجموعه گیربکس و دیفرانسیل تلف میشه(بسته به میزان مهندسی شده بودن سیستم انتقال قدرت)
پس این حرف شما غلطه که هر وقت m2 تو درگ میبره میگید معجزه رخ نداده و۵۵۰ اسب قدرت داره و از این حرفا… چون قدرتی که ی ماشین سر چرخ تحویل میده ملاکه و رو شتاب و سایر موارد تأثیر داره یعنی همون ۴۹۰ تا…
R@min
۲۹ آذر ۱۴۰۲اصول داینو هم که نمی دونی کلا قدرت سر میل لنگ اعلامی کارخونه با تلفات انرژی حساب میشه !! برای مثال ماستنگ 400 اسب سر چرخ میده در حالی که قدرت اعلامی 480 هست، ماشینی که 470 اسب سر چرخ میده موتور قدرت بیشتری تولید کرده افتاد ؟؟
Gdm
۳۰ آذر ۱۴۰۲خیلی لجبازی رامین جان😖😂
این بحث به هیچ جا نمیرسه، موفق باشی
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۲خب این نشون میده خودت آلمانی فن متعصبی چون اگه نبودی میدیدی که آلمانی ها همیشه بحث درست میکنن
Jeferson
۲۸ آذر ۱۴۰۲نه . اتفاقا من قبل از هر چیزی ماشین بازم ، در مرحله بعد تمایلم به سبک آمریکا و ماسل هاست چون با سبک شون حال می دم. مشتی بودنِ سایر کمپانی ها هم جای خود.
مهران
۲۸ آذر ۱۴۰۲از دید شما حتماباید فن جایی یا چیزی بود.نخیر دوست عزیز.فن و پَن هیجا نیستم.فقط از تعصب و پررویی همیییشه تو زندگیم بدم میومد…والا من از وقتی پدال بودم مداااااام دیدم طرفداران آمریکا که انگشت شمارن متعصباشون و اسم نمیارم،با پروفسور نشون دادن خودشون و خنگ بودن بقیه مدام بحث درست میکنن.طرز فکر و حرف زدنشونم که ذره ای بزرگی و پختگی نداره.
موفق باشی سوشیانت عزیز😉
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۲اتفاقا من از وقتی وارد این سایت شدم ۹۰ درصد مواقع همین شما ها بودین که بحث راه مینداختین از بزرگ بودن شما همین کافیه که اعداد رو همیشه اشتباه میخونین
فقط هند
۲۸ آذر ۱۴۰۲شلبی ک سهله ،
دیمون و ۱۷۰ هم ب پای جرمن نمیرسن
البته ک من هندی ام …😂
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۲منطق آلمانی فن: دوج با اینکه پر شتاب ترین ماشین جهان رو ساخته آلمان بهتره چرا چون که تعصب نمیذاره واقعیت رو بپذیره
Mercedes-Benz
۲۹ آذر ۱۴۰۲مگه فقط صفر تا صد مهمه باور کن دوج صد تا دویستش ۱۵ ثانیه هست 😅😅😅
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲صفرتاصد مهم نیست قدرت مهم نیست سرعت مهم نیست پس چی مهمه؟!
Mercedes-Benz
۳۰ آذر ۱۴۰۲میگم فقط
اون دوج هندلینگش از پیکانم بدتره😂😂😂
blackwing
۲۸ آذر ۱۴۰۲خب ۲۱ هزار دلار اختلاف قیمت رو میشه با نصب توربوشارژر ، لاستیکهای میشلن کاپ۲ ، هدرز و دستکاری ECU برای ماستنگ ازش یه ماشین ۷۵۰ اسبی کشید بیرون که از روی این بیمر رد میشه 🤷🏻♂️
فرشاد
۲۸ آذر ۱۴۰۲منطق🤦
پس با این حساب یه bmw e36با اختلاف قیمتی که با موستانگ داره میشه تیونش کرد و هزار اسب ازش بیرون کشید
قبل اینک موستانگ از خط رد شه بیمر از مرز خارج شه
blackwing
۲۸ آذر ۱۴۰۲عه منطق ؟؟
بحث مقایسه اون دوتا ماشین بود نه E36 ، قوز رو به شقیقه ربط نده.
اینطوری باشه که یه ماستنگ ۲۰۰۵ basic میخری با ۲ هزار دلار ، بقیه رو فقط خرج موتور میکنی تا E36 هم بسته بندی کنی بفرستی آلمان واسه اون نازیهای پدرسوخته 🤦🏻♂️
فرشاد
۲۸ آذر ۱۴۰۲شما تنها دلیلت اختلاف قیمته نه من
همه مال کارا جلوی بی ام نه متریال در خوری دارن نه پرفورمنسی نه …
تنها مزیت ماسل کار جلوی ژرمن قیمتشه که اینم واسه خریدار ژرمن مهم نیس
در ضمنe36یه افسانه س با بیسیک 2005جفتشون و تبخیر کنی بخاراشونم قاطی نمیشن
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۲خود بی ام و در برابر دوج مثل یه شوخیه کمپانی که ماشینی نتونسته بسازه که صفرتاصد زیر ۳ بزنه میخواد با ماشینی که صفرتاصد زیر ۲ زده رقابت کنه؟!😂
فقط هند
۲۸ آذر ۱۴۰۲موستانگ basic چیست ؟
چیزی برای لوله شدن توسط e36
Mercedes-Benz
۲۸ آذر ۱۴۰۲بی ام و ماشین ۰-۱۰۰ زیر دو ثانیه نداره
بی سواد m5کامپتیشن با این همه وزن شتابش ۲/۶ است چرا حرف بیخود میزنین؟
فرشاد
۲۹ آذر ۱۴۰۲سوشاینت حرفات پشیزی ارزش نداره
هرموقع ماشینی از امریکن داشتی که رو اسفالت معمولی را بیاد حرف بزن با عدد و رقم سرمونو نخور
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲با سواد برو یه فکری به حال ریاضیت بکن خود بی ام و گفته صفرتاصد m5 cs سه ثانیه هست در ضمن ۲.۶ که تو میگی زیر دو نیست پروفسور
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲هر وقت آلمانی ها تونستن به شتاب ۱.۶۶ برسن اون وقت آمریکا رو با آلمان مقایسه کن
Mercedes-Benz
۲۹ آذر ۱۴۰۲خب دستم خورد رو ۲ به جا ۳
فقط دوست داره بقه رو مسخره کنه
Mercedes-Benz
۲۹ آذر ۱۴۰۲اشتباهی دو نوشتم
مهران
۲۸ آذر ۱۴۰۲اونوقت باید با m2 تیون شده درگ بزاره🤷♂️
Dark Knight
۲۸ آذر ۱۴۰۲بالاخره فرق تکنولوژی بین دو کشور باید یک جایی مشخص بشه ( با وزن بیش تر و قدرت کم تر رندش کرد )
corvette
۲۸ آذر ۱۴۰۲امان از دست شما
خودرو ساز ها رو بر اساس کشور سنجش میکنید
نه بر اساس چیزی که هستن
یکم بزرگ بشید
از حال هوای اینستا بیاین بیرون
ماشین سری M رو داره با gt قیاس میکنه
در صورتی که دارک هورس همین نسل
M2 که هیچ m4 و کامارو 1le رو تو پیست هم میزنه
یکم بزرگ بشید
ابوالفضل
۲۸ آذر ۱۴۰۲اگر متوجه میشدن خوب بود
مهران
۲۸ آذر ۱۴۰۲چشم عزیز.منتظر جشن ….سرون شماییم.
تو خودت داری قاطی پاتی میکنی همه چیو.کافیه یجا امریکا شکست بخوره به هر حرف و اشِ شله و قلم کاری دست میزنید که بگید فلان بوده و بهمان بوده…
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۲شما ها هم کافیه یه ماشین آمریکایی معرفی بشه که آلمانی ها رو شکست بده تا بهونه بیارید
Mercedes-Benz
۲۹ آذر ۱۴۰۲فعلا تا حالا امریکایی معرفی نشده از بیمر و بنز بهتر باشه
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲دوج و کادیلاک خودرو هاشون بهتر از بنز و بی ام و هست
Mercedes-Benz
۳۰ آذر ۱۴۰۲اره برا اوراق شدن بهترن😂😂😂🤣🤣🤣
blackwing
۲۸ آذر ۱۴۰۲مقایسه سری پرفورمنس بیمر با نسخههای معمولی ماشینهای دیگه درست نیست
آلمانی باز
۲۸ آذر ۱۴۰۲لابه لای انتقاد از اینکه چرا نسخه m power بی ام وه رو در برابر نسخه معمولی موستانگ قرار دادن میخواین اینم در نظر بگیرین که m2 کوچیک ترین و ضعیف ترین کوپه بی ام وس؟ و ی کلاس پایین تر از موستانگ عه
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۲فرقش از موقعی که دوج، دیمون جدید رو معرفی کرد مشخص شد که آلمانی ها با اون موتور ضعیف و کم جون توانایی رقابت با آمریکایی ها رو ندارن
ارین صاحب جمعی
۲۸ آذر ۱۴۰۲داداش چرا انقدر حرص میخوری امریکا اونروزی که پورشه یک موتور ۱۰۰۰ اسبی ۱۲ سیلندر بسازه اونموقع بهت میگم گیربکس zf بهتره یا گیربکس ساخت محلات ایالت خرس
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۲پورشه فعلا که تو ۶۵۰ اسب گیر کرده ولی دوج به قدرت ۱۰۲۵ اسب رسیده
فرشاد
۲۹ آذر ۱۴۰۲خوبه همون650ژرمن1000تایی تونو میزنه
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲آره تو توهمات شما میزنه ولی تو واقعیت حتی نزدیکش هم نمیتونه بشه
فرشاد
۲۹ آذر ۱۴۰۲تو خودت توهمی دانشمند
تو تاپ گیر و ببرسی ماسل کارا یرای درگ جن گیر و دیمون نزیدیک دوساعت وقت گذاشتن واسه چی؟
اخرشم تو استودیو گفتن وقتی دوج داری ومیخوای درگ بندازی فقط درصورتی این کار امکان پذیره که سوخت مخصوص لاستیک مخصوص و مهم تر از همه یه تیم سه نفزه احتیاج داری که همه اینارو جابندازی و ارتفاع رو تنظیم کنی
سوشیانت
۳۰ آذر ۱۴۰۲خب فرشاد این رو هم در نظر بگیر دوج دف عقبه و وزنش زیاده و طراحیش هم به اندازه آلمانی ها آیرودینامیک نیست ولی تونسته به این شتاب فوق العاده دست پیدا کنه
Mercedes-Benz
۲۹ آذر ۱۴۰۲موتورهای ضعیف و کم جون 😂😂😂
S63 amg e performance گشتاورش ۱۴۰۰ نیوتون متره امریکایی ها این عددو تو خوابم نمیبینن🤣🤣🤣
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲همین دیگه آلمانی ها بدون موتور برقی هیچی نیستن که خب اگه بحث موتور برقی باشه دو تا شرکت وجود دارن به اسم تسلا و لوسید که قدرن بالای ۱۰۰۰ اسب دارن و سدان های آلمانی تو خواب هم نمیتونن همچین عددی رو درک کنن😂
BMW
۲۸ آذر ۱۴۰۲ولی من بی ام و رو بیشتر میپسندم شاید تو زبان طراحی کمی جالب نباشه ولی خوب بازم انتخابم همینه
ابوالفضل
۲۸ آذر ۱۴۰۲کاش این یارو درگ نمی گذاشت
هروقت پشت یه ماشین میشینه من حرص میخورم
با اتومات اوضاعش خرابه اگر دنده دستی باشه که دیگه واویلا
ماکان
۲۸ آذر ۱۴۰۲سلام . انتخاب من بی ام و
نویدی
۲۸ آذر ۱۴۰۲توی خودروسازی، آمریکا باید با ژاپن مقایسه بشه نه بیشتر(آلمان).
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۲تو خودروسازی آلمان و ژاپن جفتشون در حدی نیستن که با آمریکا مقایسه بشن
ارین صاحب جمعی
۲۸ آذر ۱۴۰۲من نگرانتم
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۲بهتره نگران خودت باشی چون اعداد و ارقام رو خوب درک نمیکنی
Mercedes-Benz
۲۸ آذر ۱۴۰۲منم بی چاره انقد فشار خورده داره تند و تند کامنت مینویسه😂😂😂😂
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲تو خودت هر کامنتی که من دادم اومدی ریپلای کردی بعد به من میگی فشار میخورم سطح آلمانی فن😂
Mercedes-Benz
۲۹ آذر ۱۴۰۲داشتم اشتباهات مسخرت رو میگفتم
عجیبه واقعا یکی سلستیک چینیو به بنتلی و مایباخ و رولزرویس ترجیح بده
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲کادیلاک مهندسی ماشین هاش رو خودش انجام میده نه مثل بنز اس کلاس میباخ که بنز و میباخ دیدن که حریف کادیلاک نمیشن رفتن باهم همکاری کردن یا بنتلی که موتورش ساخت فولکسه یا رولز رویس که موتورش ساخت بی ام و هست😂
مهرداد
۲۸ آذر ۱۴۰۲20 هزارتا فرق قیمتشون هست
چند صدم ثانیه تفاوت
به نظرم آمریکایی ها خیلی سرترن
مازیار
۲۸ آذر ۱۴۰۲درگ بی ام و با امریکایی یکی از روشن ترین مسائل دنیای خودرو هست و اصلا جای بحث نداره واقعا نمی دونم این همه پافشاری دلیلش چیه؟
من خودم بین این دو قطعا ماستنگ رو انتخاب می کنم بخاطر هشت سیلندر اتمسفریک و جذابیت ظاهری خیلی بیشترش که به چند ثانیه هم می ارزه چه رسد به چند دهم اما واقعیت درگ اینه که امریکایی حریف بی ام و نمیشه از اون رده بالاش تا پائینی هرچند برای من مهم نباشه اما واقعیت همیشه با سلیقه منطبق نیست
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲واقعیت رو نمیتونی عوض کنی بی ام و و کلا آلمان حتی تو خوابشون هم نمیدیدن دوج بتونه پر شتاب ترین خودروی جهان رو بسازه
فرشاد
۳۰ آذر ۱۴۰۲تنعا چیزی که دوج واسه ثبت نه
تنها چیزی که دوج واسه نزدیک شدن به اون نیاز نداره ماساژ تایلنلدیه
سوشیانت
۳۰ آذر ۱۴۰۲هر موقع ماشینی ساخته شد که شتاب دوج رو داشته باشه اون موقع همچین حرفی بزن
حمیدرضا
۲۸ آذر ۱۴۰۲کسی از اقا ماشالا خبر نداره؟
ارین صاحب جمعی
۲۸ آذر ۱۴۰۲تنها چیزی سوشیانت لطفا(پدال جان پاک نکن پیامو) میفهمه از خودروسازی و درک میکنه اینه که دوج چون یک ماشین هزار اسبی ساخته که قدر یک کامیون سیلندر روشه در نتیجه آلمان و ژاپن توانایی ساخت اینو ندارن درصورتی که نمیفهمه وقتی پورشه میاد با یک ماشین ۳ لیتری و ۳۸۰ اسب جلوی یک ماشینی ۶ لیتری ۶۵۰ اسب رو میگیره خاکش میکنه این به این معنی نیست که پورشه ضعیفه بلکه داره یک جور ترحم میکنه به برند امریکایی که نشون اوج هنر تو خودروسازی اینه که از مینیمم ماکزیمم بکشی بیرونی و الا ماکزیممو که همه بلدن پس ما داریم مبینیم واقعیتو تو هم ببین و یک ذره افکارتو بزرگ کن بحث تعصب یک چیزه بحث نپذیرفتن واقعیتی که خودتم داری میبینی یک چیز دیگس خودتو گول نزن کسی نمیگه دوج بد ولی مهندسی امزیکا یک دنیا با آلمان فرق داره و اینو کسی که تو صنعت باشه درک میکنه
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲بله دیگه تو توهمات یه آلمانی فن متعصب یه ماشین ۳۸۰ اسبی حریف ۶۵۰ اسبی میشه اگه آلمان بلده مثل دوج ماشین ۱۰۰۰ اسبی بسازه پس چرا نساخته با اون همه ادعا؟! بله صنعت خودرو آمریکا یه دنیا با آلمان فرق داره فرقش هم اینه که آلمان در برابر آمریکا مثل یه شوخی میمونه این رو کسی درک میکنه که عدد و ارقام رو هم بتونه درک کنه
آلمانی باز
۲۹ آذر ۱۴۰۲هعی روزگار…
کجا رفت سال ۲۰۰۹ . اونموقع که بی ام وه ده سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی میزد ازش ۶۳۰ اسب قدرت میکشید بیرون ، دوج وایپر رو میزاشت تو جیبش
https://www.bmw-m.com/en/topics/magazine-article-pool/the-secret-bmw-m-garage-csl-special.html#:~:text=BMW%20M5%20CSL%20PROTOTYP%20E60%20V10.&text=With%20630%20hp%20and%20peak,the%20prototype%20engines%20was%20immense.
لعنت به این قوانین آلایندگی دست و پا گیر اروپا که باعث شد دوج جلو بنز و بی ام وه شاخ بشه…
سوشیانت
۲۹ آذر ۱۴۰۲تو دهه ۶۰ و ۷۰ هم آمریکایی ها ماشین میساختن با قدرت بالای ۴۰۰ اسب اون موقع بنز و بی ام و کجا بودن؟!
فرشاد
۳۰ آذر ۱۴۰۲اگه بحث اعداد ارقامه
که t80تو بعد چهارم امریکن هم حریفی واسش نیس
سوشیانت
۳۰ آذر ۱۴۰۲متوجه منظورت نشدم فرشاد
آلمانی باز
۳۰ آذر ۱۴۰۲جای خاصی نبودن داشتن از چهارسیلندر توربو ۱۴۰۰ اسب میکشید بیرون
https://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_M12#:~:text=BMW%20engineers%20estimated%20the%20engine,not%20go%20beyond%201%2C280%20bhp.
حمیدرضا
۲۹ آذر ۱۴۰۲اعداد و ارقام مال بچه دبستانیاس و مهندسی مال اهل فن.
Road 69
۲۹ آذر ۱۴۰۲من خودم طرفدارم ماسلم. ولی نباید به این قضیه به صورت تعصبی نگاه کرد.
اینجا دلیل باخت موستانگ این بود که این موستانگ پایین ترین نوع V8 هست تنها V8 بودن در ماشین های آمریکایی ملاک نیست نوع انجین و طراحی که شده دخیله. برای مثال کوروت c6 zo6 هم V8 هست ولی نوع طراحی اون فرق داره که بیشتر ماشین هارو قورت میده یا بی ام m8 هم V8 هست ولی نوع طراحیو پرفورمنس m8 خیلی متفاوت تر از بقیه V8 بی ام هاست. اگر در اینجا موستانگ پایین ترین رد خود انتخاب نمی شد و از لحاظ قیمتی با بی ام یکی بود احتمال بردش بیشتر بود چون پرفورمنس بهتری داره
نظر شخصی البته
(تعصبی نباشیم 😂)
Viper_v10
۲۹ آذر ۱۴۰۲موستانگ👍
M power
۲۹ آذر ۱۴۰۲نمیگم فورد ماشینه بدیه.ولی انتخابم قطعن و حتمن BMW هستش
JaMsHiD
۳۰ آذر ۱۴۰۲کی فکرشو میکرد یکی از کوچیک ترین محصولات ب ام و یه روزی از فورد سنگین تر بشه و باز ببره؟☠️💪
Mehdi
۱۹ فروردین ۱۴۰۳BMW رو همه دوست دارن از همه بیشتر مکانیکا😂