در درگی دیدنی، موستانگ دارک هورس به مصاف رقبای متنوعی از چلنجر گرفته تا لوتوس موتور وسط رفته است. اکثر این خودروها از گیربکس دستی استفاده میکنند.
به این مطلب و ویدئوی انتهای آن بهخوبی توجه کنید زیرا ممکن است دیگر هیچگاه مسابقهٔ درگی مثل این را نبینید. البته احتمالاً تاکنون بارها مسابقات درگ بین موستانگ، کامارو و چلنجر را دیدهاید اما روزهای رقابت بین نسخههای جدید این سه ماسل کار رو به پایان است و اگر این نامها در آینده دوباره در کنار هم تولید شوند، احتمالاً دیگر خبری از غرش V8 نخواهد بود. این موضوع، جیسون کامیسا را به گریه میاندازد. تولید دوج چلنجر و شورلت کامارو بهزودی خاتمه خواهد یافت و به همین مناسبت، کامیسا شاید برای آخرین بار، سه ماسل کار آمریکایی را گرد هم جمع کرده است تا شاهد نبردی تنفس طبیعی در ۴۰۰ متر باشیم.
موضوع اصلی این درگ، موستانگ دارک هورس است که با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 و ۵۰۰ اسب بخار قدرت، از دو رقیب خود قویتر است. در یک سمت موستانگ، شورلت کامارو SS قرار دارد که با ۴۵۵ اسب بخار قدرت و موتور ۶.۲ لیتری، ضعیفترین عضو این جمع محسوب میشود. در سمت دیگر هم چلنجر اسکات پک وایدبادی با پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 قرار گرفته است که ۴۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. با آغاز درگ، برخلاف انتظار کامارو جلو میافتد و نهایتاً با زمان ۱۲.۲ ثانیه پیروز میشود درحالیکه چلنجر و موستانگ همزمان پس از ۱۲.۵ ثانیه به خط پایان میرسند.
اما موضوع مهمی در این مسابقه وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم. چلنجر و کامارو هردو به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند درحالیکه دارک هورس از گیربکس دستی استفاده میکند. علاوه بر این، گیربکس کامارو ۱۰ سرعته است که با ضریب دندههای کوتاهتر، دندهها را زودتر عوض میکند؛ بنابراین، اگر موستانگ هم بجای گیربکس شش سرعتهٔ دستی به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک خود مجهز بود احتمالاً شرایط فرق میکرد. بااینحال، این تفاوت در مسابقهٔ دوم وجود ندارد زیرا کامیسا رقبای دیگری را برای دارک هورس به میدان میآورد که همگی از گیربکسهای دستی استفاده میکنند. این خودروها تویوتا سوپرا، لوتوس امیرا و بامو M2 هستند که همگی قدرت کمتری نسبت به موستانگ دارند. دارک هورس در برابران رقبا چطور عمل خواهد کرد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مقایسه مشخصات فنی
دارک هورس | کامارو SS | چلنجر اسکات پک | بامو M2 | تویوتا سوپرا | لوتوس امیرا | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 | ۶.۴ لیتری V8 | ۳ لیتری I6 توئین توربو | ۳ لیتری I6 توربو | ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ |
قدرت | ۵۰۰ اسب بخار | ۴۵۵ اسب بخار | ۴۸۵ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۷ نیوتن متر | ۶۱۷ نیوتن متر | ۶۴۴ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور عقب | عقب | عقب | عقب | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۸۰۵ کیلوگرم | ۱۷۲۰ کیلوگرم | ۱۹۷۰ کیلوگرم | ۱۷۰۰ کیلوگرم | ۱۵۱۵ کیلوگرم | ۱۴۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۶۰,۸۶۵ دلار | ۴۳,۸۹۵ دلار | ۵۶,۸۵۵ دلار | ۶۴,۱۹۵ دلار | ۵۵,۵۹۵ دلار | ۷۷,۱۰۰ دلار |
۰۰۹۸سامورایی
۲۰ آبان ۱۴۰۲بگن انتخاب کن میگم همش واقعا هر کدوم یه روز استفاده می کنم.
Arshia m3csl
۲۰ آبان ۱۴۰۲بی ام و m2 انتخابمه واقعا جذاب ترین bmw ای که جدید معرفی شده هست نوه ۲۰۰۲ بزرگ هم محسوب میشه😍🔥
R@min
۲۰ آبان ۱۴۰۲بهتر بود تایم پیست می زدن اعداد ۴۰۰ متر که مشخص بود.
corvette
۲۰ آبان ۱۴۰۲از بین این جمع
لوتوس رو انتخاب میکنم
سالار فصل
۲۰ آبان ۱۴۰۲هزار بار عرض کردم کامارو در این کلاس برترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین هست.
حالا هی برید چلنجر بخرید :)
فقط چین
۲۰ آبان ۱۴۰۲دوستان بنده از سال 99 که پدر خودروسازی توسط هیئت چینی سواران غرب تهران چانگان اعلام شد فرمودم که آمریکا در خودروسازی سالهاست شکست خورده و خود را تسلیم چین کبیر کرده .
امیر
۲۰ آبان ۱۴۰۲داداش گل میکشی ( به ما هم بگو بخریم شاید از این فشار زندگی اومدیم بیرون ) 😂😂
فرشاد
۲۰ آبان ۱۴۰۲بنظرتون علی نوا کاربر دظلا و احمد واقعی ان یا کیکن؟
امیر
۲۰ آبان ۱۴۰۲اونا رو نمیدونم ولی این کاربر فقط چین قطعا کیکه 🤣😂😂🙌
پیام
۲۰ آبان ۱۴۰۲برو اون کلیپایی که تو اینستاگرام از ماشینای چینی بعد از چند ده هزار کارکرد میذارن و خرطومیهای پلاستیکیش مثل چیپس میشکنن و صدا میدن رو ببین 😂😂😂😂😂
Jeferson
۲۰ آبان ۱۴۰۲کاش می شد باهم بریم گردش
احمدرضا
۲۰ آبان ۱۴۰۲شما با مغزت انتخاب کن بذار ما با قلبمون چلنجرو انتخاب کنیم
امیرحسین
۲۰ آبان ۱۴۰۲فقط چلنجر
امیر
۲۰ آبان ۱۴۰۲این heatergy جزو معدود کانال هایی هست که واقعا درگ های اصولی با راننده های حرفه ای و شرایط واقعی برگزار میکنه که باعث میشه شکی در نتیجه تقابل ها باقی نمونه ، یه زمانی motor trend با اون درگ های بزرگ سالیانه از همه بهتر بود اما متاسفانه دو ساله که دیگه برگزار نمیکنه ! drag times رو قبول ندارم چون میاد به قول خودش تایر های toyo 888r که مخصوص آسفالت درگ هستن روی ماشین هاش میندازه و بعد با تسلا plaid زیر ۹/۱ ثانیه تو ۴۰۰ متر تایم گیری میکنه یا چند سال پیش با 720s فکر کنم ۹/۶ زد در صورتی که شرکت های سازنده اینها با شرایط ویژه ای هم که دارن چند دهم ثانیه کند تر تایم میزنن ! چون رو تایر استاندارد و آسفالت خیابان اینکار و انجام میدن که درست هم همین هست چون تو خود آمریکا هم خیلی از مردم وقت نمیکنن برای تایم گرفتن و تست ماشینشون به drag strip برن
blackwing
۲۰ آبان ۱۴۰۲چون خود جیسون کمیسا چندین سال با موتور ترند همکاری میکرده ، نه تنها خودش راننده حرفهاییه بلکه رندی پوبست هم رکورد دار پیست لاگونا سکا هستش و با موتور ترند کار میکنه
آرش آمریکایی
۲۰ آبان ۱۴۰۲شوی کامرو هنوز از نظر هندلینگ و شتاب از چلی و موستانگ سریعتره
حتی شوی اساس هم سدان عالی بود
ولی بخاطر مدیر ترسوی جیام که ماری بارا باشه از شوی دیگه نه دف عقب میسازه نه ماسل کار
اصلا مدیر شرکت خودروسازی باید خودش ماشین باز باشه رفتن به زنی رو آوردن که یه زمانی تو مدیریت بیمه موفق بوده
فرشاد
۲۰ آبان ۱۴۰۲اگه اونی که تو میگی مدیر شه جی ام برای دومین بار میخوره زمین و دولت مجبوره بلندش کنه درست مث دفه قبلش
فرشاد
۲۰ آبان ۱۴۰۲M2دیگ یه جورایی ناناز خانواده M هس قیافشم همینجوره
اما تو کاپوتش مث بیمرا خشنو بیرحمه
سه لیتر شیش سیلندر با460اسب 6لیتر و 8سیلندر و 500اسب امریکن رو زد
توضیحات فان احتمالی جهت توجیح در ادامه توسط سوشیانت:
R@min
۲۰ آبان ۱۴۰۲قدرت واقعی این مدل مثل همه بیمرهای دیگه دروغی هست قدرت واقعیش بالای 500 اسب هست. حالا دلیل این تقلب چیه کاری نداریم.
https://www.bmwblog.com/2023/06/18/bmw-m2-g87-dyno-test-video/
مورد بعدی هم وجود تکنولوژی over boost هست که اتفاقا اختراع فورد بود و روی مدل فوکس و فیستا استفاده می شد. این تکنولوژی تو یه بازه کوتاه بین 10 تا 20 ثانیه خودکار بوست توربو افزایش میده و تو محصولات فورد تا 20 اسب هم افزایش قدرت میداد. بعدها تو گلف gti و i30 n و اکثر محصولات بیمر و محصولاتی که موتور توربو کم حجم دارن برای جذابیت ماشین رانندگی استفاده شد ولی خب بیمر از این هم به عنوان کد تقلب استفاده می کنه. تو ویدیو هم ببینین جامپ عجیب بیمر مشخصه که احتمالا در این مدل بعد دنده 3 overboost فعال میشه.
اگر گیربکس ضعیف و سطح پایین بیمر با گیربکس ماستنگ عوض کنیم به راحتی زیر 12 هم می زنه.
مهران
۲۰ آبان ۱۴۰۲خوب اینجا هم اسمش رو گذاشتن کد تقلب.
عجب…
R@min
۲۰ آبان ۱۴۰۲صحبت فنی دارین بفرمایین خوشحال می شیم.
هر وقت ماشینی با قدرت اعلامی واقعی عملکرد بهتری داشت ما براش دست می زنیم. انگار یه جای کار میلنگه نه ؟؟
فرشاد
۲۰ آبان ۱۴۰۲عجب پس اسمش چیت زدن هس
این حرفت کاملا بی ربطه با این حساب پورشه که توربو رو برای بار رو ماشین جاده ای پیاده کرد پس مختص خودش باید میبود
تازه چیزی که من میگم کل توربو هس نه یه دکمه ده ثانیه ای
بعد چرا باید گیربکسا عوض شه
گیربکسای امریکن و ژرمن به اندازه انجینا توشون رقابت هس
Amir Machine
۲۰ آبان ۱۴۰۲اگه منظورت اینه که پورشه برای اولین بار توربوشارژر رو برای ماشین جادهای ارائه کرد باید خدمتت عرض کنم که اولین ماشین توربوشارژ جادهای جهان الدزمبیل جت فایر بود که سال 1962 به بازار اومد، یعنی دو سال قبل از اینکه کلاْ 911 متولد بشه
R@min
۲۰ آبان ۱۴۰۲دوست من صرفا خواستم براتون روشن کنم که قضیه چیه با چند نوجوون دیگه تو سر هم نزنین. اونی هم فکر می کنی، دکمه نیست یه تغییر جریان کاملا اتوماتیک کوچک و کوتاهه، بازی ویدیویی نیست که دکمه بزنی. از این همه چیزی که یاد گرفتی همون کد تقلب فهمیدی ؟؟ واقعا متاسفم.
*پورشه که توربو رو برای بار رو ماشین جاده ای پیاده کرد پس مختص خودش باید میبود*
اینم که نمی دونم خودتم فهمیدی چی گفتی !!! اگر منظورت اولین ماشین توربو هست که اونم پورشه نیست چه ربطی اصلا به پورشه داره ؟؟ اونا مثل مرد ماشین می سازن قدرتشم واقعیه عملکردشم بی حرف و حدیثه و اعداد الکی بیرون نمی دن که ضعف فنی رو قایم کنن.
توصیه ای که دارم برای تو و هر کس دیگه ای، کلا تو هر زمینه ای که ادعایی مطرح می کنین دست پر باشین که مجبور نشین جاده خاکی بزنین. با قدرت و معلومات از علاقت و حرفت دفاع کن.
فرشاد
۲۱ آبان ۱۴۰۲اصلا مال الدزمبیل باشه
خب الان باید فقط خودش ازش استفاده کنه؟
کاربر۳
۲۰ آبان ۱۴۰۲رامین جان هیچوقت کمپانی مثل بی ام و نمیاد به خاطر ۴۰ اسب اعتبار خودشو زیر سوال ببره،اصلا دلیلی نداره بخواد همچین حرکتی بزنه.اگه اینطوره که هر خودروی آمریکایی توی درگ با آلمانیا برد ماهم بگیم اسب بخاراش فیکه تو خودت قبول میکنی؟
R@min
۲۰ آبان ۱۴۰۲دوست عزیز بیمر همیشه اینکارو کرده و مدارکش هم کامل هست و اتفاقا برای حفظ اعتبارش اینکارو می کنه و در ضمن راجب این مدل 40 اسب نیست نزدیک 100 اسب هست، ماشینی که 477 اسب فقط سر چرخ میده حداقل 530 اسب تولید می کنه که باز هم با این فاصله قدرت نهایت و کمک توربوشارژ 1 یا 2 دو دهم ثانیه سریع تر میشن، چرا پورشه و مرسدس اینکارو نمی کنن ؟؟؟ اتفاقا تمام 911 ها و اکثر محصولات پرفورمنس بنز رو داینو به اعداد اعلامی نمی رسن (3 تا 10 اسب نهایت که قابل اغماضه) با این حال عملکرد در خوری دارن. حالا چرا اینکارو می کنن چون در شرایط برابر مقابل بنز و آئودی کاملا شکست خورده هستن.
اینا ضعف فنی هست که پشت اسب بخار دروغی پنهان می کنن. ضعف پلتفرم، ضعف گیربکس و مسائل دیگه که بخاطر درآمد و حاشیه سود بالا توجهی نمی کنن چون با این حرکت تو ذهن عوام جا انداختن که واقعا ماشینای سریعی می سازن.
آلمانی باز
۲۰ آبان ۱۴۰۲Overboost؟😐 برای ۳۰ اسب قدرت بیشتر؟ مگه ۳۰ اسب چقدر رو شتاب تأثیر داره که براش overboost گذاشتن؟ بعد چرا باید از دنده ۳ شروع بشه؟ مگه فلسفه overboost تایم زنی بهتر تو ۴۰۰ متر نیست؟یعنی تا قبل دنده سه تو تایم حساب نمیشه؟ اصلا اینا رو بیخیال مگه موستانگ و m2 تو پست گیربکسشون دستی نیست؟چطوری گیربکسشون رو عوض کنی بیمر زیر ۱۲ میزنه؟
R@min
۲۰ آبان ۱۴۰۲over boost برای درگ نیست برای تمام حالات رانندگی هست، 30 اسب هم فاصله نیست بیشتره.
گیربکس ماستنگ Tremec TR-3160 که یه گیربکس پرفورمنس هست و فقط رو ماشین های سطح بالایی مثل ZL1 و GT350 سوار شده و توانایی تنظیم ضرایب مختلف و گشتاور بالا رو داره و امروزه فقط گیربکس دستی پورشه عملکرد در حدش داره البته اونم ساخت ZF هست، ولی گیربکس بیمر مدل ZF S6-53 هست که برای ضرایب بالا و عملکرده شهری ساخته شده. با قدرت موتور S58 و کمک توربو و گیربکس ترمک بهبود چشمگیری تو عملکردش ایجاد می کنه. اگر دقت کنید موتور بیمر تو سوپرا تکنولوژی overboost نداره که باعث میشه گیربکس کندش که مشابه M2 هست خیلی عقبش بندازه و مزیت وزنش عالیش عملا از بین میره، البته تک توربو هم هست.
آلمانی باز
۲۰ آبان ۱۴۰۲آها بی ام وه که با شرایط یکسان مقابل بنز و آئودی کامل شکست میخوره ولی فیلماش تو یوتیوب درومده m3 تورینگ ۵۱۰ اسبی rs6 ۶۰۰ اسبی رو میزنه😂حتما قدرت واقعی سری سه ۶۵۰ اسبه بیمر الکی ۵۱۰ گفته…پلتفرم هاش هم که ضعف دارن ولی ایمن ترین خودروی سال ۲۰۱۸ بی ام وه سری پنج بود ، سایت های خودرویی آمریکایی هم چرت و پرت میگن عملکرد و بازدهی موتور و گیربکس های بیمر فوقالعادس ، بنازم صحبت های فنی😂🙌
پورش و بنز هم مردونه ماشین میسازن ولی وقتی میریم رو داینو قضیه لو میره که اونا بیشتر از بیمر تو اعلام مشخصات شیطنت کردن
https://www.pedal.ir/bmw/e63-m5-rs6-panamera-tested-dyno/
بیخیال داداش. ضعف پلت فرم و گیربکس بیشتر به ماسل کار های آمریکایی میخوره تا بیمر…یادت نرفته که ، هر سه تاشون ۱ ستاره ایمنی گرفتن از ۵ تا😂🇺🇸💪
R@min
۲۰ آبان ۱۴۰۲صحبت فنی چیزی نداری پسر جون، تموم شد ؟؟؟ تو هم که زدی جاده خاکی چهار نفرتون بالا پایین پریدین دریغ از یه خط مکالمه فنی که حتی دفاع کنی :) قبلا بودن طرفدارای درست حسابی آلمانی حیف.
آلمانی باز
۲۰ آبان ۱۴۰۲نه سلطان . شما ادامه بده داریم فاز میبریم با حرفای فنیت . بی ام وه تو پلت فرم ضعف داره … سنچری از رولزرویس کپی کرده…آئودی مردونه ماشین میزنه از اون طرف بی ام وه قدرت رو کمتر اعلام میکنه ضعف هاشو بپوشونه
قبولت داریم رامین جان . ادامه بده
R@min
۲۰ آبان ۱۴۰۲فاز جایی نمی برن اون فیض هست که به اندازه کافی بردی.
اطلاعات خودرویی که زیر صفر حداقل املای فارسیتو درست کن نمی خواد تیکه بندازی.
سوشیانت
۲۰ آبان ۱۴۰۲بی ام و لات کوچه خلوت😂 تهش بتونه چلنجر معمولی رو شکست بده ولی وقتی دیمون باشه اسم بی ام و بهتره نیاد چون آبروش میره🤣🤣
مهران
۲۰ آبان ۱۴۰۲رامین جان شما با چهار تا کلمه قلمبه سلمبه میای جلو که نیازی به این کلمات و تفاسیر پیچیده نیست…هستند کسایی که بیشتر از شما اینجا میتونن فنی حرف بزنن و از این کلمات استفاده کنن اما نه برای موضوعی که مشخصه.لازم نیست پیچیده کنی بحثیو…
امیدوارم در آینده ی نزدیک مدیر بخش فنی امریکن کارز بشی و صب تا شب از این کلمات استفاده کنی تک تک سلولای بدنت از شوق آلاسکا بشن
R@min
۲۱ آبان ۱۴۰۲شما چند نفر که نماینده یوروپین کارز هستی، یه کامنت گذاشتم که اونم لینک خود خبرگذاری بیمر بود، به این میگی قلمبه سلمبه !!! این چیزا برای شما پیچیده هست که صرفا از ماشین فقط عکس نگاه کردنشو می تونی انجام بدین.
یه لینک حتی نمی تونی بزارین حتی یک خط نتونستین صحبت کنین، فقط یه خط !!!
فرشاد
۲۱ آبان ۱۴۰۲از صحبتات قشنگ معلومه که هنوز اعتقاد داری دیمن حدید صصفرتاصد زیر دو ثانیه داره
والا من هرچی تو یوتیوب درگ بین بیمر و هر امریکایی بجز کوروت دیدم تازه وقتی بیمر مسیرو تموم میکنه امریکن مسیرو نصف کرده
حالا نمیدونم منبع شما توهمات کدوم خوابتونه
فرشاد
۲۱ آبان ۱۴۰۲بیمر چارصد اسبی رو میگین اسب بخارش فیکه خیلی بیشتر از ایناس
چرا؟
چون تو درگ دیمن یا چارجر 800اسبی رو زده
یا اسب بخار کدومشون فیکه؟
وقتی دستتون به هیچی ام نمیرسه میگین دیمت جدید صفرتاصد چه میدونم یه ثانیه ای داره
دیمنی که تاحالا یه بارم یه چنل معتبر باهاش تایم نزده
سوشیانت
۲۱ آبان ۱۴۰۲بار ها گفتم nhra این موضوع رو تایید کرده در ضمن اگه انقدر راحت میتونی بگی دوج اعدادش دروغه من هم خیلی راحت میتونم همچین حرفی بزنم و بگم اعداد آلمانی ها دروغه
سوشیانت
۲۱ آبان ۱۴۰۲کسی که از ماشین سر در بیاره میدونه روندن ماسل کار، کار هر کسی نیست یه دلیل اینکه اون همه قدرت داره به چرخ های عقب منتقل میشه و نیازمند راننده حرفه ایه و باید ریاضیت هم خیلی ضعیف باشه چون که بی ام و تا حالا نتونسته صفرتاصد زیر ۳ ثانیه بزنه ولی دیمون ۲۰۱۸ ۲.۳ و صد و هفتاد ۱.۶۶ در ضمن با منطق و تعصب شما هر مجله ای که بگه بی ام و سریع تره میشه معتبر و اعداد و ارقام هم اصلا مهم نیست!!!
کاربر۳
۲۱ آبان ۱۴۰۲سوشیانت جان وقتی ماشین مورد علاقت توی درگ میبازه بمون پاش نه بیای حرف دیمون رو بکشی وسط دیمون اصلا داستانش جداست یه خودرو بیشتر برای درگ ساخته شده و اجازه تردد شهری رو نداره یکی هم اون بالا میاد میگه نه دیگه حتما بیمر اسب بخاراش فیکه!نه بیمر ضعف موتور گیربکس داره!همش بهونه و تعصب الکی.
سوشیانت
۲۱ آبان ۱۴۰۲من کی گفتم این مدل چلنجر ماشین مورد علاقم هست؟! شما لطف کن یه سرچ بزن میبینی کاملا قانونی هست
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.gearpatrol.com/cars/g43366369/2023-dodge-challenger-srt-demon-170/&ved=2ahUKEwja5Z3os76CAxWPgf0HHQxVBcEQFnoECCAQAQ&usg=AOvVaw2QYMEpYqNdJN_R59KHLb23
قبول کردن واقعیت انقدر سخته؟؟؟؟
مهران
۲۱ آبان ۱۴۰۲کاربر سوشیانت واقعی هستی؟؟!؟!؟!!
داداش چرا گریه میکنی اینقدر پیگیری؟!
شما که اینقدر از مدرک صحبت میکنی لازمه بگم سدان بی ام و تایم ۲/۴ و ۲/۶ رو زده.حالا چرا بیمر سوپر اسپرت نمیزنه جای بحث داره.اما اینکه فکر کنی نمیتونه این دیگه خییییلی نادونیه.وقتی سدان نزدیک ۲ تنیش تایم ۲/۴ بزنه فرض کن سوپر اسپرت چی میشه.اونم نه با ۸ لیتر حجم .
از صمیم قلب میخوام مهاجرت کنی داداش بری آمریکا و لذت خودروهاشو ببری.
سوشیانت
۲۱ آبان ۱۴۰۲خودت پا به پای من ریپلای میکنی بعد به من میگی؟!😂 یه نفس عمیق بکش ناراحتی نداره که🤣 میدونی کمپانی ها تو شرایط آب و هوایی ایده آل تست شتاب رو انجام میدن هر خودرویی باشه میتونه شتاب بهتر ثبت کنه ولی خود بی ام و گفته بهترین سدانش که m5 cs هست ۳ ثانیه صفرتاصدشه جالبه تو یوتیوب یه ویدئو دیدم که ۹۱۱ توربو اس دقیقا همون ۲.۷ که پورشه میگه رو زد بعد شما ها میگین ۲.۲ بله دیگه کلا شما ها توهم دارین که آلمانی ها عدد هاشون از فضا اومده😂😂😂
نویدی
۲۰ آبان ۱۴۰۲هر جا bmw هست بقیه برای دومی میجنگن!
سوشیانت
۲۰ آبان ۱۴۰۲بی ام و با وجود دیمون صد و هفتاد بهتره کلا ساخت خودروی اسپرت رو متوقف کنه
Heavy-Duty
۲۰ آبان ۱۴۰۲مطمئنی همه جا اینطوره؟
https://www.pedal.ir/bmw/chevrolet-corvette-z06-porsche-911-gt3-rs-bmw-m4-cslk/
مهران
۲۰ آبان ۱۴۰۲فقط نسبت حجم موتور و اسب بخار آمریکایی ها😅
انگار یه جای کار میلنگه
کاربر۳
۲۰ آبان ۱۴۰۲اکثر مواقع تعداد اسب ها و حجم موتور امریکایی ها روی کاغذ از آلمانیا بیشتر بوده ولی در عمل به برد آلمانیا ختم شده،این نشون میده آلمانیا تک تک اسباشون مهندسی شدست.(منظورم این نیست امریکایی ها از آلمانیا ضعیف ترن)
سوشیانت
۲۰ آبان ۱۴۰۲الان کدوم آلمانی ۱۰۲۵ اسبه و صفرتاصد ۱.۶۶ میزنه؟! فرق آلمان با آمریکا اینه
مهران
۲۰ آبان ۱۴۰۲داداش طعمه ی خوبی هستی کلا.
الان این شد جواب!!!!!
کاربر۳
۲۰ آبان ۱۴۰۲سوشیانت عزیز اون یه خودروییه که فقط برای درگ ساخته شده و قابلیت استفاده شهری رو نداره ماهم نگفتیم امریکاییا بدن خودت کامنتو بخونی متوجه میشی.
سوشیانت
۲۰ آبان ۱۴۰۲اتفاقا اجازه تردد تو شهر رو هم داره حداقل یه سرچ کنید واقعا کار سختی نیستا!
blackwing
۲۰ آبان ۱۴۰۲این خاصیت ماسل کارهاست
دهه ۷۰ و ۶۰ موتور میساختن ۷.۵ لیتر ولی اسب بخار ۲۵۰ یا ۲۶۰ تا !
ماشینهای امریکایی که حجم موتور بالایی دارن اکثراً تورک بالا ، اسب بخار به نسبت کمتر و ضریب دندهها کوتاه دارن بخاطر موتور پوشراد هست که نهایت تا ۷ هزار دور گاز میخورن. طوری طراحی شدن که باهاشون Burn Out بزنی و لاستیک دود کنی
یه جورایی همون نظام سرمایه داری رو آوردن تو دنیای ماشین… دود کردن لاستیک ، مصرف زیاد ، بدههای بزرگ و پهن پیکر ، موتور حجیم ، صدای نعره…
Heavy-Duty
۲۰ آبان ۱۴۰۲در پاسخ به کاربر ۳ و کاربر مهران
کامارو ، موستانگ و چلنجر در این رقابت از نسخه های تنفس طبیعی بودند شاید این قدرت ها از انجین های ۶.۲ و ۶.۴ کم بنظر برسه ولی ۵۰۰ اسب بخار از ۵ لیتری چیز کمی نیست حتما که قرار نیست رکورد دار نسبت قدرت به حجم تنفس طبیعی ها باشند. بی ام و هم از انجین توربو استفاده میکنه و طبیعیه قدرت خوبی داشته باشه.
بعد اگه قرار باشه آمریکایی ها هم استفاده خوبی از قدرتشون داشته باشند نتیجه اش میشه کوروت نسل هشتم
اون موقع رقابتش با رقبایی مثل پورشه جالب میشه.
الانم کامارو با قدرت تقریباً برابر با بی ام و توی ۴۰۰ متر تایم برابری با بی ام و ثبت کرد. نکنه مهندسی رو در این مدل بی ام و در ۱ مایل سرعت بیشتر در خط پایان دیدید ؟؟؟
( هر چند باید به نکاتی که کاربر رامین در ارتباط با قدرت بی ام و گفتن هم توجه کرد)
در ضمن موستانگ در این رقابت دنده دستی بود.
Heavy-Duty
۲۰ آبان ۱۴۰۲موضوع جایی جالب میشه که بنده کلا حواسم به دنده دستی بودن بی ام و نبود.
ولی میشه قدرت اعلامی کمتر از واقعیت رو در نظر گرفت.
Soroush
۲۰ آبان ۱۴۰۲قابل پیشبینی بود که m2 برنده میشه
نسل جدید موستانگ مخصوصا تو نسخه دارک هورس به شدت جذاب شده
سوپرا به نظرم به حداقل ۵۰۰اسب نیاز داره تا بشه بهش گفت سوپرا
امیرا هم واقعا زیباست و هنوز به اصول لوتوس پایبند مونده
ارچیوالد بزرگ
۲۰ آبان ۱۴۰۲ماشالله بی ام و ماشالله اصالت .
ابوالفضل
۲۰ آبان ۱۴۰۲اصالت میخوای سوپرا 😜(به قول کامیسا در واقع بی ام و)
لوتوس رو که کلا نیستم (الکی گرونتر از بقیه هم هست)
بقیه خوبن
انتظار نداشتم کامارو اول بشه باریکلا واقعا 👏🏻
Jeferson
۲۰ آبان ۱۴۰۲متاسفم برای تویوتا که چی کار کرد با سوپرای واقعی. و تاسف برای سیاست های فورد که افسانه ماستنگ رو به این روز انداخته.