با تویوتا تاکوما TRD Pro، فورد رنجر رپتور و شورلت کلرادو ZR2 بایسون که توانمندترین پیکاپهای میان سایز بازار هستند رهسپار صحرا شدیم تا بهترین را مشخص کنیم.
هر سهٔ این پیکاپها فوقالعاده هستند و هرکدام در بخشی میدرخشند ولی برای اینکه بفهمیم کدامیک برتر است، پیکاپها را در رینگ خاکی به جان یکدیگر انداختهایم.
معرفی پیکاپها
تاکوما TRD Pro به لاستیکهای ۳۳ اینچی گودیر رانگلر تریتوری، کمکفنرهای فاکس QS3 سه حالته با قابلیت تنظیم دستی، قفل دیفرانسیل عقب، حالات رانندگی مالتیترین، کرال کنترل و آنتیرول بار قطع شونده مجهز است. TRD Pro همچنین با قویترین پیشرانهٔ تاکوما عرضه میشود یعنی قوای محرکهٔ هیبریدی که از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور است و با وجود این قدرت فوقالعاده، قیمت پایهای عالی دارد که از ۶۵,۳۹۵ دلار آغاز میشود.
کلرادو ZR2 بایسون با لاستیکهای ۳۵ اینچی گودیر رانگلر تریتوری به رقبای خود چنگ و دندان نشان میدهد. این چرخهای عظیم برای نصب زاپاس در زیر پیکاپ خیلی بزرگ هستند و به همین دلیل، چرخ زاپاس داخل اتاق بار نصب شده و فضای بار را کاهش داده ولی بر جذابیت ظاهری پیکاپ افزوده است. کمکفنرهای سوپاپدار مالتیمتیک، قفل الکترونیکی دیفرانسیلهای جلو و عقب، صفحات محافظ زیر بدنه و چندین حالت آفرود مثل باها هم از دیگر ویژگیهای کلرادو ZR2 بایسون هستند. این نسخه با پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ZR2 معمولی عرضه میشود که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. قیمت پایهٔ ZR2 از ۵۱,۱۹۵ دلار آغاز میشود ولی نسخهٔ بایسون ۱۱,۷۰۰ دلار به این رقم میافزاید.
بچه رپتور جدیدترین پیکاپ آفرودی بازار محسوب میشود و بسیار بیشتر از یک برچسب رپتور روی رنجر معمولی است. فورد هم مثل تویوتا برای سیستم تعلیق سراغ فاکس رفته ولی بجای نمونههای قابل تنظیم دستی، کمکفنرهایی با کنترل الکترونیکی را انتخاب کرده که خود را مطابق با مسیرهای مختلف تنظیم میکنند. پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور نیز رنجر را به قویترین عضو گروه تبدیل میکند. قیمت رنجر رپتور از ۵۷,۳۱۵ دلار آغاز میشود که این رقم در نمونهٔ آزمایشی ما با ویژگیهایی مثل لاستیکهای گودریچ روی رینگهای ۱۷ اینچی به ۶۰,۱۵۰ دلار رسیده بود.
پرفورمنس
پیکاپهای میان سایز امروزی تقریباً همه کاری میتوانند انجام دهند. در بحث یدک کشی، فورد و شورلت ۲.۵ تن و تویوتا ۲.۷ تن ظرفیت دارند که برای یدک کشی یک قایق یا چند موتور ATV کافی خواهد بود. از لحاظ ظرفیت بار هم برتری با تویوتا با ظرفیت ۷۶۰ کیلوگرم است اما رنجر اتاق بار پهنتری دارد و داخل درب پشتی کلرادو هم محفظهای مخفی برای اشیاء تعبیه شده است. در آزمایش پرفورمنس، فورد تأثیر قدرت بالای خود را نشان میدهد و ۴۰۰ متر را ظرف ۱۴.۱ ثانیه طی میکند که با فاصله از دو رقیب خود سریعتر است. تویوتا این مسافت را در ۱۵.۳ ثانیه طی کرد و کلرادو برای انجام این کار به ۱۵.۶ ثانیه زمان نیاز داشت.
کندی شورلت روی جاده هم خود را نشان داد و برای عبور از ترافیک بزرگراه به تلاش بیشتری نیاز داشت. کلرادو در توقف از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت با وجود لاستیکهای بزرگ ۳۵ اینچی از همه بهتر عمل کرد و فقط به ۵۷ متر مسافت نیاز داشت درحالیکه تویوتا و فورد این کار را به ترتیب در ۵۹.۷ متر و ۶۲.۵ متر انجام دادند. بااینحال، وقتی بدانیم چنین عملکردی برای سدانها و شاسیبلندهای اسپرت نیست بلکه از پیکاپهای ۲.۵ تنی با لاستیکهای آفرودی میآید، تمام این اعداد قابلتوجه خواهند بود.
تجربهٔ رانندگی
اعداد آزمایشی هیچگاه نمیتوانند احساس خودروها روی جاده و همینطور آفرود را نشان دهند یعنی جایی که ثبات و پایداری بیشتر از قدرت اهمیت دارد. بااینحال، در رقابت این سه پیکاپ، برتری رنجر در اعداد آزمایشی، روی بزرگراه و خارج از آسفالت هم ادامه پیدا کرد. این خودرو با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۵.۳ ثانیه، واقعاً احساس یک پیکاپ باها را دارد. رپتور همهٔ کارها را درست انجام میدهد. رانندگی با این پیکاپ هم روی آسفالت و هم مسیر خاکی لذتبخش است. رپتور همچنین در آفرود آسانترین رانندگی را دارد. فقط کافی است یکی از حالات آفرود مختلف را انتخاب کنید و بقیهٔ کارها را به پیکاپ بسپارید.
تاکوما TRD Pro هم همهٔ ما را غافلگیر کرد اما نه به شکل خوبی زیرا تعلیق جلوی آن بسیار سفت است و حتی در نرمترین حالت هم نتوانست روی ناهمواریها با فورد رقابت کند. روی مسیرهای ناهموار، تاکوما آنقدر راننده را مورد ضرب و شتم قرار داد که میتوانستیم صدای ستون فقراتش را بشنویم! یکی از دلایل این موضوع، تنظیم دستی کمکفنرها است. کسی که کمکفنرها را تنظیم میکند باید بداند کدام تنظیمات برای چه مسیری مناسب است. همچنین با تغییر شرایط مسیر، راننده باید بیرون بیایید، خاک بخورد و تنظیمات را دوباره تغییر دهد.
هرچند روی جاده کلرادو در پس دو پیکاپ دیگر قرار داشت اما زمانی که نوبت به گردوخاک به پا کردن رسید، به لطف رینگهای کوچکتر و لاستیکهای بزرگتر فاق بلند، از روی ناهمواریهایی که رانندهٔ تویوتا را به غلط کردن میانداخت خیلی راحتتر عبور میکرد. همچنین فاصلهٔ زیاد ZR2 از زمین هم هنگام عبور از تختهسنگهای نیمه مدفون در خاک به راننده اعتمادبهنفس میداد. البته قسمت عقبی شورلت هنگام رانندگی سریع از روی مسیرهای خاکی ناهموار به رقصیدن و دررفتن از دست راننده تمایل داشت یعنی جایی که رنجر بسیار پایدارتر عمل میکرد. مثل فورد اما شورلت هم به چندین حالت آفرود مجهز است که به تازهکارها کمک میکند تنظیمات مناسب را پیدا کنند.
برنده
در گذشته، خرید یک پیکاپ آفرود مثل داشتن قایق یا پیانویی بزرگ بود که هرچند برای استفادهٔ تخصصی خیلی خوب بود ولی در اکثر مواقع فقط پارکینگ را اشغال میکرد. از این خودروها صرفاً آفرودبازان حرفهای استفاده میکردند زیرا استفادهٔ روزمره از چنین پیکاپهایی مهرههای ستون فقرات را نابود و کیف پول را با هزینهٔ بنزین خالی میکرد. امروز اما اینطور نیست. کلرادو ZR2 بایسون، تاکوما TRD Pro و رنجر رپتور همگی روی خاک فوقالعاده هیجانانگیز و در خیابان کاملاً متمدن بودند؛ بنابراین، رقابت ما بازنده ندارد ولی یک برندهٔ واضح دارد که رنجر رپتور است. این پیکاپ نهتنها انواع تجهیزات آفرود را با قیمت کمتری نسبت به دو رقیب خود ارائه میکند بلکه بهترین رانندگی آفرود را با کمترین قربانی راحتی جادهای ارائه میکند.
درنتیجه، نبرد واقعی در این مقایسه برای مقام دوم بین شورلت و تویوتا بود. ما ظاهر، راحتی سواری و صندلیهای عقب بایسون را بیشتر دوست داشتیم اما تاکوما اتاق بار قابلاستفاده و مجهزتری دارد و پیشرانهٔ هیبریدی آن مصرف سوخت بسیار بهتری را نسبت به دو پیکاپ دیگر فراهم میکند. در طول این آزمایش ۸۰۰ کیلومتری، هرچند به هیچکدام از پیکاپها نتوانستیم به مصرف سوخت اعلامی برسیم ولی تویوتا بهطور میانگین مصرف ۱۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کرد درحالیکه این رقم برای فورد و شورلت ۱۶.۸ لیتر بود. بااینوجود، درنهایت این کلرادو ZR2 بود که روی سکوی دوم قرار گرفت تا تاکوما TRD Pro به جایگاه سوم بسنده کند.
مشخصات فنی
شورلت کلرادو ZR2 | فورد رنجر رپتور | تویوتا تاکوما TRD Pro | |
پیشرانه | ۲.۷ لیتری I4 توربو | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۲.۴ لیتری I4 توربو هیبرید |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۴۰۵ اسب بخار | ۳۲۶ اسب بخار |
گشتاور | ۵۸۰ نیوتن متر | ۵۸۰ نیوتن متر | ۶۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۳ ثانیه | ۵.۳ ثانیه | ۶.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۶ ثانیه | ۱۴.۱ ثانیه | ۱۵.۳ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ کیلومتر | ۵۷.۰ متر | ۶۲.۵ متر | ۵۹.۷ متر |
حداکثر سرعت | ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
شتاب جانبی | ۰.۷۲ جی | ۰.۷۱ جی | ۰.۷۴ جی |
وزن خالص | ۲۳۹۶ کیلوگرم | ۲۴۵۳ کیلوگرم | ۲۴۴۵ کیلوگرم |
ظرفیت یدک کشی | ۲۵۰۰ کیلوگرم | ۲۵۰۰ کیلوگرم | ۲۷۲۰ کیلوگرم |
فاصلهٔ محوری | ۳,۳۳۷ میلیمتر | ۳,۲۶۹ میلیمتر | ۳,۳۵۰ میلیمتر |
طول | ۵,۴۳۸ میلیمتر | ۵,۳۵۷ میلیمتر | ۵,۴۱۰ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۳۴ میلیمتر | ۲,۰۲۷ میلیمتر | ۲,۰۲۹ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۹۲۸ میلیمتر | ۱,۹۲۸ میلیمتر | ۱,۹۲۵ میلیمتر |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۶۲,۸۹۵ دلار | ۵۷,۳۱۵ دلار | ۶۵,۳۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۶۵,۳۴۵ دلار | ۶۰,۱۵۰ دلار | ۶۵,۸۶۹ دلار |
saeedfarshchian
۲۹ اسفند ۱۴۰۳رپتور رنجر
چقد قیافش خوبه
Ahmad
۲۹ اسفند ۱۴۰۳صد هزار درصد تویوتا انتخابم هست کلا ژاپنی ها وقتی چیزی میخان درست کنن با دقت اون کار رو انجام میدن یه جور تعهد خاصی دارن یه نوع انضباط منحصر به فردی دارن حتی اون کارگر ژاپنی میخاد پیچ های ماشین رو هم ببنده با بقیه کارگرهای دنیا فرق دارن خیلی قرص و محکم مینده و خیالت راحته که این جور ماشینا تو کوه و کمر و بیابون با خیال راحت رانندگی میکنی به خصوص تویوتا که تو این زمینه ها آقایی میکنه
NAVID@@98
۲۹ اسفند ۱۴۰۳مثل الان اینجا فورد رنجر رپتور که شورلت کلرادو بایسون هم بهش اضافه شده و اول۱ شدن
چرا چون مدال های آفرودی محض و سطح بالا بیرقیب و خدایی هستن و فقط خودشون باخودشن رقابت میکنند مگر خودشون رقیب خودشون باشن ۱هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ خدایی آقایی هرچیز اروپاآمریکا خدایی آقایی هرچیز ۱ آقایی میکنند
و دیگران باید ای دوم شدن به بعد باید تلاش کنند
مثل اینجا اول۱ فورد رنجر رپتور تو مسابقات مخصوص نورا و باها و … هم شرکت میکنند که تماما شاسی و موتور گیربکس کارخانه ای دارن و اول۱ میشن با دستاوردا و تجارب بینظیر منتقل شده از موتور اسپورت نتیجه برتری شو نشون میده به بهترین شکل داریم میبینیم
NAVID@@98
۳۰ اسفند ۱۴۰۳درنتیجه صدویک ۱۰۱ هزار ۱۰۰۱ درصد فورد برانکو انتخابم هست بابا کلا ۱آمریکااروپا۱ تو یه لیگ دیگه هستن فرق دارن با هرکی حتی علم شون خدایی و خیلی زیاده واینکه خدایی کار میکنند و خدا هم ازشون راضیه و خدا هم کمکشون میکنه هرکاری بخوانم میکنند اول۱
از پیچی که میبندن با هر جای جهان فرق داره
هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ چون خدایی کار میکنند و خدا هم کمکشون میکنه تا هرچیز اول۱
۱ اروپا آمریکا بهترین ۱ هرچیزن پولتو با سودش بعلاوه رضای خدا برمیگردونند خدایی
👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 خدایی کار میکنند خدا هم ازشون راضیه همواره ۱
وضعیت این لیست هم که توضیح ش رو گفتم
👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن و برنده هستن و هرچیزی روی هر جا هر چیزخدایی همیشگی خوب پادشاهان هرچیز هستن مثل رکوردداران هرچیزاول۱ دوام و قابلیت اطمینان و اعتماد و تکنولوژی و هنر و مهندسی به بالا علم دانش خدایی مثل مرسدس بنز ها و فورد و پورشه و دوج و … هرچیزی حتی دوام آلیاژ های جاودانه همیشگی ساختن که کسی به گرد پاشون نمیرسه چون خدایی کار میکنند خدا هم ازشان راضیه و خدا هم کشمکشون میکنه و برتر و ۱ هرچیز هستن تخصصشون تخصصی لوله کردن هرکیه و هرکی باهاشون در افتاد ورد
افتاد چون خدایی کار میکنند خدا هم ازشون راضیه و هر کاری بخوان میکنند اول۱
دیا
۳۰ اسفند ۱۴۰۳هیچ وقت کامنت هاتو نمیخونم . چون هیچ حتی یک درصد منطق هم پشتش نیست. حرفی که درست هم باشه ولی منطق پشتش نباشه یک ریال هرزش نداره.
NAVID@@98
۳۰ اسفند ۱۴۰۳وقتی میخوام کامنت عادی بزارم با نظرات تعصبی و اشتباهی مواجه میشم که در جوابشون نوع کامنت تغییر میکنه پس
منم مخالف حرف تعصبی و غیر منطقی ام
و در حالت عادی ۱۰۰ درصد منطقی و درست میگم بطور عادی من ۱۰۰ درصد منطقی و درست میگم
یعنی اگه بطور عادی باشه بجای بحث کردن نظر منطقی میگم
بعنوان مثال نظر من در اینجا اینه که هر سه خودرو رو دوست دارم و انتخاب میکنم
کسرا
۳۰ اسفند ۱۴۰۳کل کامنت:
کلیشه های پوچ و بی منطق
گویا ژاپنی ها انسان نیستن
NAVID@@98
۳۰ اسفند ۱۴۰۳پس چطور خودم ماشین ژاپنی جدید سوارم ؟؟؟😂
NAVID@@98
۳۰ اسفند ۱۴۰۳کلیشه هست ولی خودشون اتفاقا اثبات شده و حقیقی و پر محتوا هستن کامنت های من اثبات شده حقیقی و پرمحتوا هستن اگر منظور رو متوجه بشید علاوه بر واکنش های لازم که اینم هست
NAVID@@98
۳۰ اسفند ۱۴۰۳,****0 همین تویوتا تاکوما هم صفر تا صدش تو آمریکا ست حتی طراحش هم یه آمریکایی هست
Adam Rabinowitz Kevin Hunter
یعنی همینی که میبینی بعلاوه فوررانر کار طراحان آمریکاییه
نکته دیگه اینکه وقتی هربار کامنت اولو ریپ میزنی
نظر اشتباه تعصبی Ahmad اشتباه تعصبی بدی مشخصه که جوابتو مثل خودت بهت هدیه میکنم
به اون هم گفتم
فورد رنجر اول۱ آمریکایی شورلت کلرادو اول۱
و دوم تویوتا تاکوما دوم با فاصله :))#
همه هر چیز فورد بهتره مصرفش با موتور ۶ نسبت به ۶ اون یعنی اگه ۶ میزاشتن واسش پایینتره قدرت و گشتاورش هم نسبت به ۶ اون بیشتره که تو محصولات دیگه در مقایسه دیدیم و اثبات شدست فورد اتفاقا موتورش هم سگ جونتره کیفیت متریالش هم بالاتره فورد چون قبلا این موتور جوابشو سالهاست داده و قطعا سگجونتره و کیفیت متریالش هم خیلی بالاتره …. و الان هرموردی هم برطرف شده و درسته الان به بهترین شکل و برترین و فقط قطعا هم ساخت یو اس هست 👑هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 که باعث این رتبه۱ فورد آمریکا رتبه ۱ میشه درست هم هست چون خدایی کار میکنند خدا هم کمک شون میکنه هر کاری بخوان میکنند هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ خدایی کار میکنند خدا هم کمکشون میکنه هر کاری بخوان میکنند هر چیز اول۱
مثل الان اینجا که باعث این رتبه۱ فورد آمریکا رتبه ۱ میشه
پدال درستش کردم یه کلمه پیدا کن تا بهونه بشه لطفا کامنتو بزار چی داره الان این چی داره
پدال درستش کردم بزارش
Cadillac-V
۳۰ اسفند ۱۴۰۳چرت و پرت
اگه ژاپنی ها دقت و ظرافت داشتن که هندلینگ ماشیناشون جزو ۱۰ تای اول دنیا بود ، ژاپنیا فقط سگ جون میسازند اونم بخواطر اینه که اپشنای کمتری میزارن تو ماشین که دیر تر خراب بشه
بهترین پیکاپا و SUV های دنیا رو امرکیایی ها دارن و متخصص هستن تو این کار و هیچ شکی هم درش نیست ، بزارین یادآوری کنم رم TRX ، کادیلاک اسکالید V همین دوتا میتونن با کل پیکاپا و شاسی بلندای صنعت خودروسازی ژاپن رقابت کنن و پیروز شن
NAVID@@98
۳۰ اسفند ۱۴۰۳آفرین کاملا درسته
موتور های وحشی V8 آمریکا یی هم باید گفت که تیونینگ دوام افرود هر چیز ۱
شرط میبندم ۸ سیلندر سوار نشدن وقتی واکنش و پاسخ دهی و پتانسیل و… این ها رو ندیدن نمیتونند درک کنند تا خودشون تجربه کنند گوشی میاد دستشون
همایون
۱ فروردین ۱۴۰۴تویوتا با نسل قبلی چندین سال یکه تاز این کلاس در فروش بود ولی نسل جدید یک شکست برای تویوتاست شاید به خاطر همین موضوع ترجیح دادش برای هایلوکس نسل جدید ارائه نکنه و تنها به یک فیس لیفت بزرگ اکتفا کنه
احمدرضا
۲۹ اسفند ۱۴۰۳توی جدول گشتاور شورلت اصلاح کنین لطفا
امیر دهقان
۲۹ اسفند ۱۴۰۳گشتاور داخل جدول درسته
در متن اشتباه ذکر شده بود که اصلاح شد
Siyavash
۲۹ اسفند ۱۴۰۳عاشق هر سه تاشونم😍😍
بهنام
۲۹ اسفند ۱۴۰۳ظاهر تاکومای قرمز در اون عکس معرکه هست. هر سه عالین واقعا.
amirboss
۲۹ اسفند ۱۴۰۳بازم یه مقایسه ناقص.
با این حال از اول هم میشد به راحتی پیکاپ های اول تا سوم رو حدث زد.
گرچه تویوتا آفرودر خوبیه اما از پس راپتور برنمیاد
کسرا
۳۰ اسفند ۱۴۰۳حدس
صامورایی
۲۹ اسفند ۱۴۰۳آفرود رو دست امریکا نبوده و نیست. حالا پیکاپ هم باشه که دیگه هیچ.
Ali
۲۹ اسفند ۱۴۰۳نمیدونم چرا ولی با طراحی کلرادو و تاکوما خیلی حال میکنم هرچند همه شون به شدت زیبان
samurai
۲۹ اسفند ۱۴۰۳این رتبه کارانددرایو شعبه یو اس هست رتبه کارانددرایو شعبه خاورمیانه تویوتا اول رنجر و کلرادو مشترک سوم با فاصله :))
همه چیز تویوتا بهتره مصرفش پایینتره با قدرت بیشتر موتورش سگ جونتره کیفیتش متریالش بالاتره ….فقط ساخت یو اس نیست که باعث این رتبه میشه :))
NAVID@@98
۲۹ اسفند ۱۴۰۳نخیر اشتباه گفتی samurai اشتباه گفتی
چون درستش اینه که اتفاقاً بطور کلی جهان و هر جا هر شعبه هرچی
فورد رنجر اول۱ آمریکایی شورلت کلرادو اول۱
و دوم تویوتا تاکوما دوم با فاصله :))#
همه هر چیز فورد بهتره مصرفش با موتور ۶ نسبت به ۶ اون یعنی اگه ۶ میزاشتن واسش پایینتره قدرت و گشتاورش هم نسبت به ۶ اون بیشتره که تو محصولات دیگه در مقایسه دیدیم و اثبات شدست فورد اتفاقا موتورش هم سگ جونتره کیفیت متریالش هم بالاتره فورد چون قبلا این موتور جوابشو سالهاست داده و قطعا سگجونتره و کیفیت متریالش هم خیلی بالاتره …. و الان هرموردی هم برطرف شده و درسته الان به بهترین شکل و برترین و فقط قطعا هم ساخت یو اس هست که باعث این رتبه میشه :))# خالا بدو نظر تعصبیتو بده هرچی بگی درستشو میگم بعضیا فک میکنن با ****طرفن
دیا
۲۹ اسفند ۱۴۰۳بی منطق ترین کامنت های این سایت با اختلاف مربوط به شماست.
NAVID@@98
۳۰ اسفند ۱۴۰۳نه اتفاقا اینا واکنش های درست و طبیعی هست حرف من واکنش های درست و طبیعی برای اصلاح گفته های تعصبی و اشتباهه
NAVID@@98
۲۹ اسفند ۱۴۰۳کلا هرچیزی ش هم همینطوره برای همین
کلا 👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑
👑🥇همیشه خدایی خوب هستن برنده هرچیز هستن🥇👑
🥇👑🇪🇺🇩🇪🇸🇯🇷🇴🇫🇮🇨🇵🇬🇧🇬🇷🇺🇦🇸🇪🇮🇹🇪🇦🇧🇬🇨🇦🇷🇺🇺🇸🥇
🥇👑 چون همیشه برنده هر چیز خدایی خوب هستن🥇👑
👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن همیشه خدایی خوب برنده هر بازی هستن
مثل الان اینجا فورد رنجر رپتور که شورلت کلرادو بایسون هم بهش اضافه شده و اول۱ شدن
چرا چون مدال های آفرودی محض و سطح بالا بیرقیب و خدایی هستن و فقط خودشون باخودشن رقابت میکنند مگر خودشون رقیب خودشون باشن ۱
و دیگران باید ای دوم شدن به بعد باید تلاش کنند
مثل اینجا تو مسابقات مخصوص نورا و باها و … هم شرکت میکنند که تماما شاسی و موتور گیربکس کارخانه ای دارن و اول۱ میشن و دستاورد و تجارب منتقل شده از موتور اسپورت نتیجه شو نشون میده به بهترین شکل داریم میبینیم
Taha Ayoobi
۳۰ اسفند ۱۴۰۳چون تو تویوتا دوست داری و اول نشده پس مشکل از ایناس.
یه ذره بفهمید چی میگید
ارمین مکانیک
۱۶ فروردین ۱۴۰۴ببخشید استاد من اطلاعاتم کمه تاکوما ساخت کجاست؟؟؟؟؟
علی
۲۹ اسفند ۱۴۰۳قطعا تویوتا
nima.jdm
۳۰ اسفند ۱۴۰۳اول فورد
دوم تویوتا
سوم شورلت
NAVID@@98
۳۰ اسفند ۱۴۰۳قطعا اول۱ فورد و شورلت اول۱
Taha Ayoobi
۳۰ اسفند ۱۴۰۳همه عالی
موستانگ
۳۰ اسفند ۱۴۰۳انتخاب من که فورد هستش با توجه به قیمت و حجم موتور، فورد رنجر رپتور بهترین گزینه هست
حسام الدین
۳۰ اسفند ۱۴۰۳در میدان عمل فقط تویوتای دوست داشتنی
NAVID@@98
۳۰ اسفند ۱۴۰۳۱ در میدان عمل فقط فورد و شورلت دوست داشتنی ۱
بهزاد
۳۰ اسفند ۱۴۰۳داداش در سال جدید کمتر باعث کهیر زدن دیگران شو ، خودت از کامنت هات مشمئز نمیشی؟
دیا
۳۰ اسفند ۱۴۰۳حال ادمو بهم میزنه با این کامنت های زشت. بعضی وقتا به خاطر کامنت های این بشر دوست ندارم بیام تو پدال.
رامین کریمی
۳۰ اسفند ۱۴۰۳دوست عزیز به تمام کامنتات لایک زدم ولی کاش با دقت بیشتری بنویسی بنده بعنوان یه راننده آمریکایی سوار در دهه پنجاه و شصت و هفتاد شمسی و ژاپنی سوار در دهه هشتاد و نود شمسی بهتون اطمینان میدم ژاپن هم محصولات فوق العاده ای داره من رانندگی را با بلیزر در اواخر دهه پنجاه یاد گرفتم و دهه شصت و هفتاد که چه خاطره ها از این هیولای دوست داشتنی و کادیلاک و کامارو و کاپریس دارم . الان تکنولوژی در سطح جهانی از لحاظ خودرو سازی متوسطه در یک حد هست مگر خودرویی خاص یا دست ساز یا کانسپت پس به همه دوستان و نظرات دیگران هم ارزش بدیم و سعی کنیم با هم مهربان تر باشیم در کل باید یه فکری به حال خودمون کنیم اینکه آمریکا تجهیزات سری داره که واسه هیچ کجای جهان شاید قابل درک و هضم نباشه و علنی نمیکنه . بازم میگم دوست خوبم ما باید بر علیه فرغون سازی اینجا پشت هم باشیم نه اینکه فورد ۲۰ شده و تویوتا ۱۹. این خودروها و کمپانیها همه با هم مراوده و تبادل دانش دارند همه هم تا حدودی شبیه همدیگه هستن چه در مبحث قدرت یا متریال ساخت اگه قرار باشه نمره بدیم به خودرو سازی جهانی همه ۱۵ به بالا تا ۲۰ میشن و متاسفانه این ما هستیم که زیر ده حدود نیم قرن هست که درجا میزنیم
دیا
۳۰ اسفند ۱۴۰۳قبلا هم گفتم . اروپا امریکا و شرق اسیا ۱۰۰۰ سال از خاورمیانه پیش هستن و باید به خاطر کمکهایی که به بشریت کردن دستاشونو بوسید. ولی از کامنتهای تعصبی و کورکورانه و بی منطق حالم به هم میخوره. از مطلق گرایی که حداقل آفت جامعه ماست به شدت بدم میاد . مغزهای کوچکی که هیچ سواد و آگهی و مطالعه ای ندارن و میان به طور مطلق حرف خودشونو قبول دارن.
رامین کریمی
۳۰ اسفند ۱۴۰۳دقیقا. درود بر شما
NAVID@@98
۳۰ اسفند ۱۴۰۳اصل دقیق درست اینه که اونها برای علم ارزش قائل هستند برای همینه اصل دقیق اینه که
هرچیزاول۱ اروپاآمریکا هرچیز اول۱ که ۱۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۱ سال اونم نوری جلو جلوتر هستن از نسبتبه هرکی یعنی
کافیه به ترانزیستور های نانومتری که با میکروسکوپ هم به سختی قابل مشاهده هستن نگاه کنید به این موضوعات پی میبرید
باید به علم احترام گذاشت مهندسی و هنر به بالا خدایی کار میکنند خدا هم کمکشون میکنه هر کاری خواسته باشند میکنن هرچیز اول۱ اروپاآمریکا هرچیز اول۱ هستن چون خدایی کار میکنند خدا هم ازشون راضیه و کمکشون میکنه هر کاری خواسته باشند میکنند واقعا انسانیت دارند در عمل دیدیم کارای خوب شون رو
همین تکنولوژی های سیستم تعلیق پیشرفته رو اگه نگاه کنید که هر کدوم از این پیکاپ ها در انواع منتوع استفاده میکنند از شرکت های مالتی متیک و فاکس واقعا حرف اول۱ رو میزنند و پیشرو اول۱ هستن نسبت به شرکت های دیگه البته اولینز بلیشتین و… که از خودشون هستن ولی دیگران نسبت به اینها دیگه واقعا اینها یک۱ چیز دیگر هستن چون عملکرد خوب آفرود رو موجب میشن
Ali
۳۰ اسفند ۱۴۰۳این سه تا عالی هستن ولی کلن ماشین های آمریکایی چیزای دیگه هستن چه تو آفرود چه تو سرعت که ماسل کار ها هستند ولی آمریکا چیزای که داره و میسازه همه چیزش تک هست روی این کره زمین❤️❤️🇺🇸🇺🇸❤️❤️
Mr Tiger
۳۰ اسفند ۱۴۰۳اول اینکه من این کلاس رو بیشتر از کلاس سایز غول پیکر مث اف ۱۵۰ و سیلورادو و تاندرا میپسندم… دوم برنده تاکوما♥️ دوست داشتم برا آفرود یه فوررانر یا تاکوما داشتم شخصی سازی میکردمو…🙃😑🥲
NAVID@@98
۳۰ اسفند ۱۴۰۳برنده ۱ فقط فورد رنجر رپتور و شورلت کلرادو بایسون ♥️ برنده ۱ هستن به وضوح
مکانیک
۲ فروردین ۱۴۰۴قشنگ معلومه چقد کم سن و سال هستی. توی آمریکا نذری میدن؟ چیزی بهت میرسه؟ دادا کمتر نظر بده جون مادرت. نظردادن کاملاً شخصیه انقد ریپلای نکن بذار نظر بقیه رو بخونیم. اون انگشتتم از روی ۱ بردار اصلا معلوم نیست چی مینویسی. اصلا گوشی باباتو ببر پس بده بهش کلافهمون کردی🤦🏻♂️ یه کم بزرگ شو و آداب نظر دادن رو بلد باش
NAVID@@98
۲ فروردین ۱۴۰۴کم سن و سال خودتی بی ادب
نظرتو بده و برو تهمت نزن به کسی فشارم نخور
اگه شخصیه منم دارم نظرمو میگم
مثل بیسواد ها هم نظر نده یه سری بیسواد فشاری میشن از نظراتم
Milad
۳۰ اسفند ۱۴۰۳بهتر بود تو مسیر های مختلف آفرود هم تست میشدن و این جور مقایسه ها ناقص هستند و یه مقدار هم به عملکرد راننده بستگی داره.
ولی در کل تو این که پیکاپ های آمریکایی اکثرا تو صدر بودن شکی نیست.
و اینکه اگر تویوتا تنظیم کمک های جلو رو هم مثل رقباش از دستی به اتومات تغییر می داد توی نتیجه نهایی خیلی میتونست تاثیر بذاره.
عبدالحمید
۱ فروردین ۱۴۰۴سلام من فقط تویوتا رو انتخاب میکنم برای خرید
چون فقط تویوتا در دسترس هست تمام