شورلتفورد

درگ سوپراسپرت‌های آمریکایی، فورد GT در برابر شورلت کوروت Z06

کوروت Z06 و فورد GT به‌عنوان بهترین سوپراسپرت‌های تاریخ آمریکا در جدیدترین درگ مت واتسون مصاف جذابی با یکدیگر داشته‌اند.

امروز می‌خواهیم نبردی بین دو سوپرکار فوق‌العادهٔ آمریکایی را به تماشا بنشینیم. هردوی این ماشین‌ها تاریخ‌ساز شده و نام خود را برای همیشه در قلب علاقه‌مندان به خودرو در سراسر جهان جا انداخته‌اند هرچند که این علاقه به دلایل کاملاً متفاوتی شکل گرفته است. البته کوروت بیشتر به‌عنوان یک خودروی اسپرت شناخته می‌شود اما Z06 جدید به لطف ترکیب موتور وسط و پرفورمنس فوق‌العاده کاملاً وارد قلمروی سوپرکارها شده است. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد و عملکرد سرسام‌آوری را با قیمتی مناسب فراهم می‌کند.

بااین‌حال، آیا Z06 می‌تواند مشهورترین سوپرکار تاریخ آمریکا را مغلوب کند؟ این ماشین فورد GT است. یک قهرمان واقعی آمریکایی که اروپایی‌ها را در مسابقات اتومبیلرانی تحقیر کرد. پیشرانهٔ GT اما دو سیلندر کمتر از کوروت دارد و بسیار کوچک‌تر است. این یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است که مشابه آن را در فورد رپتور هم می‌بینیم اما در اینجا خروجی قابل‌احترام ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌کند. سوپرکار فورد کمبود جزئی ۲۰ اسب بخاری قدرت خود نسبت به رقیب را با ۲۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، ۱۲۵ نیوتن متر گشتاور بیشتر و دو توربوشارژر جبران می‌کند.

البته این به معنای سنگین بودن Z06 نیست و تنها ۱۵۸۵ کیلوگرم وزن دارد که برای سوپرکاری با تجهیزات فراوان بسیار سبک است. بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو خودرو اما قیمت است زیرا درحالی‌که قیمت فورد GT از ۵۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود، قیمت پایهٔ کوروت تنها ۱۱۴ هزار دلار است و در مقایسه با رقیب خودروی کاملاً ارزانی محسوب می‌شود. البته لازم به ذکر است که هم‌اکنون برخی نمونه‌های مدل ۲۰۱۹ فورد GT با قیمت‌هایی بیش از یک میلیون دلار خریدوفروش می‌شوند. همچنین نمونهٔ حاضر در این درگ هم از سری سیگنیچر است که تنها سه دستگاه از آن ساخته شده و بیش از ۱.۵ میلیون دلار ارزش دارد.

برخلاف دیگر ویدئوهای مت واتسون، این بار فقط یک مسابقهٔ درگ بین دو خودرو برگزار شد. در این مسابقه، ابتدا کوروت با رانندگی واتسون پیشتاز شد اما در ادامه فورد خود را به رقیب رساند و با اختلافی بسیار جزئی زودتر از خط پایان عبور کرد. تایم هردو خودرو اما یکسان و ۱۱.۲ ثانیه بود. پس‌ازاین، چند مسابقهٔ رولینگ ۸۰۰ متری برگزار شد که GT را با مشکل مواجه کرد زیرا راننده به دلیل صدای موتور نمی‌توانست فرمان شروع واتسون را خیلی خوب بشنود. بااین‌حال، نهایتاً دو راننده توانستند شروعی هم‌زمان داشته باشند و حالا فورد به دلیل تأخیر توربو عقب افتاد و کوروت تنفس طبیعی پیروز شد.

در آخر هم نوبت به آزمایش ترمز رسید که فورد GT با اختلاف زیادی رقیب را مغلوب کرد؛ بنابراین، درمجموع این رقابت جذاب با دو پیروزی برای فورد و یک پیروزی برای شورلت به پایان رسید اما مهم‌تر از این، نبردی هیجان‌انگیز بین دو جواهر ساخت آمریکا بود که می‌توان بارها و بارها دید و لذت برد.

مقایسه مشخصات فنی

 

شورلت کوروت Z06

فورد GT

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۵۸۵ کیلوگرم ۱۳۸۵ کیلوگرم
قیمت ۱۶۴,۵۰۵ دلار ۶۶۰,۸۴۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. corvette

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    یکی از ناشیانه ترین درگ های تاریخ
    چه راننده کوروت . چه راننده فورد

    موافقم 69
    مخالفم 6
    1. محمد

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (31 ديدگاه)

      کامیلا در استانه تشنج بود
      لگ مغزش از توربو بیشتر بود

      موافقم 50
      مخالفم 3
      1. محمدهادی

        ۲۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        بابا چرا این فشلو آوردن گذاشتن پشت فورد جی تی؟
        راننده تاکسی سر کوچه ما ازین بهتر لانچ میکنه
        حاضرم شرط ببندم
        گند زد به عملکرد فورد جی تی
        بابا دوتا راننده درست بیارید برا یه همچین درگی دیگه

        موافقم 23
        مخالفم 7
  2. Carl

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    درگ lfa و gt جذاب تر بود حداقل الان و قبلشون هم قیمتن و پلتفرمها قدیمی
    درکل کوروت نسل جدید منو بیشتر میخره
    ولی ابهت و جذابیت فورد واقعا نماد بازنشستگی بعد قهرمانیه
    لذت ببر فورد 🙏🏻♥️

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. R@min

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2059 ديدگاه)

      پلتفرم ها که قدیمی نیستن و این دو تا از زیر بندی فیبرکربن و ساب فریم جلو و عقب آلومینیوم استفاده کردن و از این ساختار و متریال بهتر دیگه اختراع نشده و بقیه هم تو بهترین مدلاشون از این ساختار پیروی کردن.

      بهتره بگیم تکنولوژی های فنی.

      موافقم 18
      مخالفم 8
  3. فرشاد

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    چقدرررر ناشی بودن
    اما حرقه ای هم برگزارشه کوروت خوبه اما نه به اندازه فورد جی تی

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      فورد قطعا سرتر بود
      راننده ش سرش با پاهاش پنالتی بود
      اصن نتونست توانایی فورد جی تی رو نشون بده

      موافقم 13
      مخالفم 4
  4. مازیار

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (871 ديدگاه)

    رقابت نزدیک بود
    اما نه در جذابیت که فورد ده به صفر برنده هست

    موافقم 24
    مخالفم 4
  5. reza

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    حیف حجم دانلودش که باید راننده ناشی ببینیم. با ماشین 4 برابر قیمت چجوری میروند. بعدشم انتظار از فورد با قیمتش بیشتر از اینا بود.

    موافقم 24
    مخالفم 1
  6. LAMBORGHINI

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    فورد انتخابم

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      قطعا انتخاب منم فورد جی تیه

      موافقم 6
      مخالفم 3
  7. Viper_v10

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    جای وایپر خالیه

    موافقم 21
    مخالفم 1
  8. imanenzo

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    چقدر جذابه این فورد جی تی لا مذهب،سیر نمیشم از دیدنش

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۲۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      رنگ آمیزیش عین خود راننده ش عجیب و غریب بود!
      حاضرم شرط ببندم ماشین مال خود این یارو بود…

      موافقم 3
      مخالفم 3
  9. BMW

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    انتخابم فورد هست ولی راننده ها حتما قبلش چیزی زده بودند😂

    موافقم 9
    مخالفم 2
  10. blackwing

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    با اینکه کوروت رو خیلی دوس دارم ولی از این فورد GT نمیشه گذشت 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
    البته موتور شورولت خیلی شاهکاره قابل مقایسه با موتور فورد که متعلق به اف۱۵۰ رپتور هست ، نیست.

    راننده فورد که بنده خدا تو زندگیش درگ ننداخته بود ، دستاش میلرزید معلوم بود بلد نیست هیچی

    موافقم 15
    مخالفم 1
  11. بهنام

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (905 ديدگاه)

    فورد جی تی در همه ی نسل ها زیباترین سوپراسپرت تاریخ آمریکاست.

    موافقم 11
    مخالفم 3
  12. Siyavash

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (812 ديدگاه)

    دوتا اسطوره..دوتا گلادیاتور..دوتا همه فن حریف…💯💯💯

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. دیمن

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (155 ديدگاه)

    دوئل بزرگان، جای وایپر خالیه💪💪

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. حسن

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    حیف خودرو که بدی دست واتسون

    موافقم 5
    مخالفم 1
  15. ابوالفضل

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (317 ديدگاه)

    راننده فورد چقدر ناشی بود
    تو رولینگ بعد کلی اشتباه یک بار هم که داشت میبرد
    قبل خط ترمز زد 🤦🏻‍♂️
    با این که عاشق کوروت هستم ولی اینجا فورد سرتر بود
    جای وایپر هم خیلی خالی بود

  16. مهزیار

    ۲۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته که فورد برد ولی من طرفدار شورلت هستم شورلت عشقه همه مدلش حتی اکر برنده نشه بازم عالیه

  17. دیاکو

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا عاشق فورد جی تی ام

    ولی اون راننده ی مزخرف چی بود

    انگار فرق کلاج و گاز و ترمز نمی دونست

    مت واتسون باید راننده ی جی تی می بود

    بیچاره خیلی هم واسه خودشم فشار می آورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا