دوجفورد

دوج چارجر دیتونا در برابر موستانگ دارک هورس؛ نبرد برق و بنزین عضلانی‌ها

دوج چارجر جدید در برابر موستانگ دارک هورس قرار گرفته است تا بفهمیم آیا الکتریکی‌سازی باعث نابودی خودروهای عضلانی خواهد شد یا نه.

خودروی عضلانی چیست؟ پاسخ این سؤال بستگی به سن مخاطب دارد. جوان‌ترها کوپه‌های مدرنی مثل موستانگ و کامارو را عضلانی می‌دانند درحالی‌که قدیمی‌ترها به خودروهایی مثل پونتیاک GTO و شورلت شول اشاره می‌کنند. بااین‌حال، همه روی تعریف کلی ماسل کار اتفاق‌نظر دارند یعنی خودروی دیفرانسیل عقب آمریکایی با پیشرانهٔ V8. امروز اما این تعریف تغییر کرده و اوضاع ماسل کارها وخیم به نظر می‌رسد زیرا به دلیل قوانین آلایندگی، عنصر اصلی خودروهای عضلانی یعنی موتور V8 در حال انقراض است و خودروسازان به پیشرانه‌های کوچک‌تر چهار یا شش سیلندر و یا موتورهای الکتریکی روی آورده‌اند.

در این شرایط، تنها خودرویی که همچنان به فرمول اصلی ماسل کار پایبند مانده فورد موستانگ است. البته جدیدترین نسل این خودرو از شاسی، سیستم تعلیق و فرمان بسیار اصلاح‌شده‌ای بهره می‌برد که خودرو را در پیچ‌ها بسیار چابک‌تر می‌کند ولی زیر کاپوت همچنان همان موتور V8 تنفس طبیعی سنتی قرار گرفته است. پرچم‌دار حال حاضر خانوادهٔ موستانگ، مدل دارک هورس است که فورد امیدوار است روزی شهرت مدل‌های شلبی را پیدا کند. پیشرانهٔ ۵ لیتری کایوت در سینهٔ این مدل ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو از طرق یک گیربکس شش سرعته دستی یا ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. دارک هورس به‌نوعی ادای احترامی به موستانگ‌های باس قدیم است و به‌گونه‌ای طراحی شده که هم بر پیست‌های درگ و هم جاده‌های پیچ‌درپیچ سلطه داشته باشد. قیمت این خودرو در نمونهٔ آزمایشی فول آپشن ما ۸۰,۹۵۰ دلار است.

برخلاف موستانگ اما شورلت کامارو و دوج چلنجر به تاریخ پیوسته‌اند و ماسل کار دوج که پیشینهٔ آن به اواسط دههٔ ۲۰۰۰ بازمی‌گشت، حالا با چارجر جدید جایگزین شده است. این خودرو اما هرگز با فرمول سنتی ماسل کارها مطابقت ندارد زیرا از موتورهای الکتریکی و باطری ۱۰۰.۵ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. حتی نسخهٔ بنزینی چارجر جدید هم بجای پیشرانه‌های همی، به موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو مجهز شده است. بااین‌حال، دوج وعده داده که چارجر جدید ادامه‌دهندهٔ راه چلنجر باشد. در حال حاضر، قوی‌ترین نسخهٔ چارجر، مدل دیتونا اسکات پک با دو موتور الکتریکی در جلو و عقب و حداکثر ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

البته این اعداد در حالت اووربوست تولید می‌شود و در حالت عادی قدرت ۶۳۰ اسب بخار خواهد بود که به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و در خط مستقیم پرفورمنسی سریع‌تر از هر خودروی عضلانی دیگری را فراهم می‌کند. چارجر جدید در طراحی بیرونی هم به‌طور ماهرانه‌ای از اسلاف قدیمی دههٔ ۶۰ و ۷۰ خود الهام گرفته است و برای ارائهٔ احساس یک ماسل کار واقعی، به سیستم اگزوز مصنوعی هم مجهز شده است. قیمت این خودرو در نمونهٔ آزمایشی ما ۸۵,۹۶۵ دلار است؛ اما آیا می‌توان یک خودروی الکتریکی چهارچرخ محرک را ماسل کار دانست؟ در ادامه به این سؤال پاسخ می‌دهیم.

پرفورمنس

چارجر به دلیل وجود باطری، با وزن ۲۶۸۳ کیلوگرم، بسیار از موستانگ ۱۸۲۷ کیلوگرمی سنگین‌تر است ولی مدت‌ها است که به شتاب بالای خودروهای الکتریکی عادت کرده‌ایم و در اینجا هم دوباره این مزیت را می‌بینیم زیرا باعث می‌شود چارجر دیتونا بر وزن سنگین خود غلبه کند و با لانچ کنترل ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۵ ثانیه طی کند. بااین‌حال، موستانگ هم خودروی کندی نیست و حتی بدون لانچ کنترل، ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۱۲ ثانیه طی کرد. هنگام توقف نیز دوج در مسافت قابل‌احترام ۳۱.۷ متری از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به سکون رسید درحالی‌که موستانگ این کار را در مسافت فوق‌العادهٔ ۲۶.۲ متری انجام داد.

دارک هورس پیست Figure-8 را ظرف تنها ۲۳.۷ ثانیه طی کرد ولی از سوی دیگر، چارجر هم این پیست را در زمان قابل‌احترام ۲۴.۱ ثانیه پیمود که از تمام نسخه‌های چلنجر و همین‌طور موستانگ GT سریع‌تر است. طبق اعلام EPA، چارجر دیتونا اسکات پک با لاستیک‌های پرفورمنس بردی ۳۵۰ کیلومتری دارد ولی در آزمایش جاده‌ای ما با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۳۰۰ کیلومتر را طی کرد. شارژ باطری‌های این خودرو هم با شارژر سریع ۱۸۰ کیلوواتی از ۵ تا ۸۰ درصد ۴۴ دقیقه طول می‌کشد. از سوی دیگر، موستانگ مصرف سوخت ترکیبی ۱۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر دارد، با هر باک سوخت می‌تواند تا ۴۴۰ کیلومتر را طی کند و پر کردن باک آن فقط ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.

رانندگی

چارجر دیتونا به دلیل ابعاد بزرگ، کابین راحت و قدرت بالا، بزرگراه‌ها خیلی راحت می‌بلعد. کیفیت کابین بهترین چیزی است که در قرن بیست‌ویک از دوج دیده‌ایم و با وجود رینگ‌های ۲۰ اینچی بزرگ، سواری خودرو عالی و کابین بی‌صدا است درحالی‌که صدای مصنوعی اگزوز باعث می‌شود فکر کنیم زیر کاپوت یک V8 قرار دارد. هنگامی‌که جاده پیچ‌درپیچ می‌شود نیز هرچند جیغ لاستیک‌ها درمی‌آید اما ترمزهای قدرتمند، مرکز ثقل پایین، فرمان پاسخگو و کنترل بدنهٔ خوب باعث می‌شود رانندگی با چارجر بسیار لذت‌بخش باشد. از سوی دیگر، هرچند دارک هورس تمرکز زیادی روی پیست دارد، کوچک‌تر از دوج است و راحتی کمتری دارد ولی هنوز هم برای پیمودن مسافت‌های طولانی مکانی عالی خواهد بود.

پشت فرمان دارک هورس باید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پیچیده و کیفیت داخلی ضعیف با وجود قیمت ۸۱ هزار دلاری را نادیده بگیرید و فقط روی رانندگی تمرکز کنید. کمک‌فنرهای مگنه‌راید باعث می‌شود سیستم تعلیق سفت موستانگ در جاده‌های خراب قابل‌تحمل باشد. در جاده‌های پیچ‌درپیچ نیز دارک هورس عملکردی دارد که تاکنون در ماسل کارهای کمی دیده‌ایم. خودرو به درخواست‌های راننده فوراً پاسخ می‌دهد و در حالت‌های اسپرت یا پیست رانندگی با این موستانگ را اعتیادآور می‌کند.

نتیجه‌گیری

مهم نیست خودروی عضلانی را چطور تعریف کنید. پس از آزمایش گستردهٔ چارجر دیتونا اسکات پک، دید ما نسبت به عضویت خودروهای الکتریکی در این سگمنت خودرویی تغییر کرد. موتورهای الکتریکی این خودرو عدم توانایی دود کردن لاستیک‌ها را با ارائهٔ گشتاور فوری و قدرتی خردکننده جبران می‌کنند و سیستم اگزوز مصنوعی هم صدای واقعی موتور را ارائه می‌کند. از سوی دیگر، موستانگ دارک هورس یک خودروی عضلانی واقعی است که می‌تواند غرش کند و لاستیک‌های عقب را دود کند اما درعین‌حال در پیست پابه‌پای بهترین خودروهای اسپرت دنیا پیش برود. شاسی این ماشین آن‌قدر عالی تنظیم شده که یک رانندهٔ حرفه‌ای به‌راحتی می‌تواند با دارک هورس در جاده‌ای پرپیچ‌وخم سپر به سپر پورشه یا ب‌ام‌و حرکت کند؛ بنابراین، هرچند چارجر دیتونا ثابت می‌کند که یک خودروی الکتریکی هم می‌تواند ماسل کار باشد ولی در حال حاضر، بهترین خودروی عضلانی بازار همانی است که یک موتور V8 سنتی زیر کاپوت دارد.

مقام دوم: دوج چارجر دیتونا اسکات پک

نقاط مثبت: ظاهر جذاب، سرعت فوق‌العاده، استفادهٔ روزمرهٔ بسیار آسان

نقاط منفی: سرعت پایین شارژ، وزن سنگین، قیمت گران

چکیده: اولین برداشت ما از خودروی عضلانی قرن بیست‌ویکمی، برداشت امیدوارکننده‌ای است. امیدواریم دوج به بهبود این ایده ادامه دهد

مقام اول: فورد موستانگ دارک هورس

نقاط مثبت: رفتار عالی هم در خیابان و هم پیست، صدای فوق‌العاده، تجهیزات هوشمند

نقاط منفی: کابین تنگ، باک سوخت کوچک، به‌اندازهٔ دوج شیک و سطح بالا احساس نمی‌شود

چکیده: دارک هورس را باید نقطهٔ اوج خودروهای عضلانی بدانیم و درنتیجه، مطمئناً شایستگی پیروزی در این رقابت را دارد

مشخصات فنی

چارجر دیتونا موستانگ دارک هورس
پیشرانه الکتریکی دو موتوره ۵.۰ لیتری V8
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۵۶۷ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
فاصلهٔ محوری ۳,۰۷۳ میلی‌متر ۲,۷۱۷ میلی‌متر
طول ۵,۲۴۵ میلی‌متر ۴,۸۱۸ میلی‌متر
عرض ۲,۰۲۷ میلی‌متر ۱,۹۱۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۹۸ میلی‌متر ۱,۴۰۲ میلی‌متر
وزن خالص ۲۶۸۳ کیلوگرم ۱۸۲۷ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۸ به ۵۲ جلو/عقب ۵۵ به ۴۵ جلو/عقب
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۴ نفر
حجم صندوق بار ۶۴۵ لیتر ۳۷۵ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۲ ثانیه ۳.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۵ ثانیه ۱۲.۰ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۱.۷ متر ۲۶.۵ متر
شتاب جانبی ۰.۹۹ جی ۱.۰۶ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۴.۱ ثانیه ۲۳.۷ ثانیه
مصرف انرژی/سوخت ۲۹.۳ کیلووات ۱۳.۸ لیتر
قیمت پایه ۷۰,۱۹۰ دلار ۷۰,۶۷۰ دلار
قیمت تست‌شده ۸۵,۹۶۵ دلار ۸۰,۹۵۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۶ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. اردوان

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اگر چارجر موتور v8 داشت قطعا رو اون میشد مانور داد اما وزن یه فورد سری F رو داشتن جای سواله.
    واقعا چی تو اون نصبه که آنقدر سنگینه

    موافقم 35
    مخالفم 4
    1. (Ali(chevynova

      ۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (7547 ديدگاه)

      باطریهاش سنگینه

      موافقم 31
      مخالفم 8
    2. SMS

      ۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (682 ديدگاه)

      حالم از چراغاش بهم می خوره

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. صامورایی

        ۳ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (308 ديدگاه)

        آره اصلا جالب نیست

        موافقم 3
        مخالفم 1
    3. من منم

      ۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تمام وزنش باطریاشه

  2. ممد ژانگولر

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (4358 ديدگاه)

    خداوکیلی حق چارجر بود اول بشه همه جوره غیر از وزن بالای ماشین برتر بود

    موافقم 16
    مخالفم 50
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1657 ديدگاه)

    صد در صد موستانگ

    موافقم 39
    مخالفم 8
  4. (Ali(chevynova

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (7547 ديدگاه)

    رقابتی ۶۰ ساله
    رقابت شرکتهایی که تو کارنامشون کاربراتور ۴ دهنه و گیربکس ۳ دنده و موتورهای بالای ۴۰۰ اسبی در اوایل دهه ۶۰ هست

    انتخاب بین این ۲ ماشین غیر ممکنه چون هر ۲ بهترینن

    یکی سازنده موتور ۴۲۶ همی
    ((مخصوص نسکار)) در ۱۹۶۴ با ۷۵۰ اسب قدرته

    و اون یکی سازنده موتور ((۴۲۷ cammer))
    با ۶۵۷ اسب در ۱۹۶۵

    اینجا بنده هر ۲ ماشینن

    موافقم 51
    مخالفم 19
    1. amir

      ۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (3822 ديدگاه)

      هنوط ماشیناتو نزاشتی تنها منم نبودم که گفتم بقیه هم همراه من شدن گفتن میخوایم ببینیم

      موافقم 19
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۳ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (5461 ديدگاه)

        من که دوست دارم از نزدیک ببینم

        موافقم 11
        مخالفم 4
      2. سالار فصل

        ۳ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (414 ديدگاه)

        داداش هنوز تو خیابون دو تا نوا تمیز به چشمشون نخورده که عکس بگیرن بفرستند 🤣
        .

        .
        .
        آقا علی شوخی کردم بخدا

        موافقم 11
        مخالفم 5
  5. (Ali(chevynova

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (7547 ديدگاه)

    تعریف کلاسیک ماسل کار به یه ماشین کوپه لات ۸ سیلندر با ۳ تا کاربرات ۲ دهنه یا ۲ تا کاربرات ۴ دهنه اطلاق میشد که و یه گیربکس ۳ دنده ضریب بلند و یه دف open و مقدار زیاد هرزگردی و صدای زیبای موتور و قیمت مناسب گفته میشد

    الان این تعریف یه مقدار تغییر کرده و جای اون کاربراتورهای بی نقص رو انژکتور گرفته و گیربکسها هم شده بالای ۵ دنده ولی همچنان ماشینها با همون طراحی قلدر و موتورهای قدرتمندشون راه گذشتگانشون رو طی میکنن مثل چلنجر ۱۷۰ با شتاب ۱.۶۶ که به تاییدNHRA رسیده

    موافقم 24
    مخالفم 15
  6. BMW is GOD

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (162 ديدگاه)

    صد در صد موستانگ
    لامصب موستانگ یه چیز دیگست
    ولی خداوکیلی موستانگ عجب ترمزی داره ۲۶ متر واقعاً از عالی هم عالی‌تره
    موتور ۸ سیلندر آمریکایی هم که دیگه نگم برات…

    موافقم 21
    مخالفم 6
  7. .NARGES.

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    دود کردن لاستیک های چلنجر یکی از بهترین اتفاقاتی هست که نصیب هرکسی نمیشه
    این دود کردن رو به هیچ پرفورمنس و یا راحتی ترجیح نمی‌دم

    موافقم 23
    مخالفم 7
    1. Taha Ayoobi

      ۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5461 ديدگاه)

      آخرین ماسل کار واقعی چلنجر بود.
      چلنجر تعریف کامل و خالص ماسل کار بود.
      خیلی ها به خاطر چمیدونم پیست و جاده پر پیچ و خم مسخره اش میکردن در حالی که اصل داستان همونه.
      قدرتو بدون حساب و کتاب میندازه سر چرخ که نتیجه اش میشد یه ماشین وحشی با کنترل بسیار سخت.
      توی مدل هاش هم هرچی قدرت میرفت بالاتر غیر قابل کنترل تر میشد.
      اینکه الان موستانگ شاسی پیشرفته و کلی تکنولوژی داره عالیه، ولی از ماسل در میاد، ماسل باید جوری باشه نتونی کنترلش کنی.

      موافقم 15
      مخالفم 5
  8. BMW is GOD

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (162 ديدگاه)

    راستی دوستان یه سوال
    دقیقاً فرق بین لکسوس lx700h و لکسوس lx600 چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چون من تحقیق کردم هم پیشرانه‌هاشون یکیه و هم ظاهری تقریباً یکی هستن
    فکر کنم فقط تفاوتشون تو آپشن‌هاشون هست درسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 6
    مخالفم 5
  9. مهردادکمال

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2043 ديدگاه)

    الان چند ساله ماشینای برقی تو بازار بصورت جدی حضور دارن.ولی هنوز من فلسفه اشونو درک نمیکنم.اگر ماشینای بنزینی الوده کننده ان برقی ها هم هستن.چون تولید برقشون اکثرا از منابع فسیلی هست.فرض کنید وسط اتوبان ماشین برقش تموم میشه چه بایست کرد!!! یا مثلا با همین دوج یه مسیر هزار کیلومتری داری میری هر ۳۰۰ تا کامل باطریش خالی میشه و مطمئنم بعد از ۲۰۰ تا استرس پیدا کردن یجایی داری که ماشینتو شارژ کنی.یا توی هوای خیلی گرم و یا سرد یا چند سال بعد از تولید ظرفیت این باطری ها نصف میشه.یا برخی ممکنه بگن سوخت های فسیلی یه روز تموم میشه. ایا لیتیم و نیمرساناها با این الکتریکی سازی زودتر تموم نمیشن؟!!! با هر متر و معیاری که فکر میکنم ماشینای برقی فقط ماشین های کوچک شهری بایست باشن یا اتوبوس و متروی شهری یا قطارهای سریع السیر و تاکسی های داخل شهر نه ماسل کار!!!
    البته اگر دنبال یه سوخت جایگزین اگه باشیم بیوفیول و یا هیدروژن یا حتی اتانول به مراتب بهتر از برق هستن .البته انگار تب الکتریکی سازی کمی فروکش کرده و شرکتهای هایی که بیش از حد رو برقی ها سرمایه گذاری کردن ضررهایی دیدن مثل پورشه

    موافقم 12
    مخالفم 2
  10. R@min

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2154 ديدگاه)

    امیدوارم مدل بنزینیش عرضه شه این تاپاله نجاست بشوره ببره.

    موافقم 23
    مخالفم 5
  11. BlackWing

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    یه اصطلاح هست که میگن :
    Shoving a monster motor where doesn’t belong is the muscle car recipe !

    موافقم 3
    مخالفم 5
  12. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    فایده نداره حتی اگر داج پول به مجلات بده که برقی رو جای ماسل جا کنند کسی استقبال نمیکنه این یه شکست بزرگه حتی قبل عرضه به بازار شکست خورده.یا مدیران گروه کرایسلر یه همت میکنند و همی رو بر میگردونن و در کنارش نسل جدیدش رو هم به سرعت آماده میکنند یا داج در آینده نزدیک مجبور به ریبیج ماشینهای پژو میشه.در حال حاضر دورانگو رو فاکتور بگیریم داج یه کراس اوور آریه از آلفا داره و ریبیج گک امپو چین.لعنت به روح کثیف مارکیونه و بقیه مدیران پست و فاشیست فیات که خون شاخه‌ای آمریکایی رو مکیدن و خرج فاضلاب‌های ایتالیایی کردن که با داشتن دو تا جی تی دو تا سوپر کار کسی ازشون ماشین نمیخره

    موافقم 18
    مخالفم 4
  13. Taha Ayoobi

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (5461 ديدگاه)

    فقط لعنت به تاوارس

    موافقم 9
    مخالفم 3
  14. amirboss

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (897 ديدگاه)

    هنوز وقتی اسم یه پونی کار مثل ماستنگ یا چارجر میاد همه فکر ها اول به سمت دود لاستیک و غرش مهیب پیشرانه می‌ره تا چیزای دیگه.
    تو این مقایسه هم درسته چارجر وارد عصر جدید شده و درآینده هم گریبانگیر ماستنگ میشه ولی این آخرین دوران پونی کارهای بنزینی رو آدم دوست داره ماستنگ رو انتخاب کنه و آخرین لذت رو از این خودرو ببره.
    با برقی شدن ماستنگ به احتمال زیاد باز فورد یه سروگردن از باقی پونی کارها بالاتر خواهد بود.

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5461 ديدگاه)

      چارجر پونی کار؟

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. amirboss

        ۳ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (897 ديدگاه)

        البته چالنجر و چارجر بیشتر به ماسل کارها میخورن چون ابعاد بزرگترین نسبت به پونی کارها دارن

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۳ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (5461 ديدگاه)

          بخوایم به ریشه ها برگردیم چلنجر پونی بود و چارجر ماسل
          الان هم با این ابعاد و وزنش واقعا ماسل شده

          موافقم 3
          مخالفم 1
  15. OM.01

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (621 ديدگاه)

    فورد موستانگ مک ای برقی که کراس اوور هست وزنش 2.3 تن هست. نسخه GT PERFORMANCE در 3.3 ثانیه به 100 میرسه و در 11.8 ثانیه 400 متر رو میره تو پیست موتورترند هم تقریبا همین تایم چارجر برقی رو میزنه!

    باز حداقل اون تکلیفش مشخصه کراس اوور هست که نام موستانگ رو داره و انصافا خوب میفروشه تو اروپا و آمریکا. بعد تسلا مدل Y محبوب هست. پیمایش خوبی هم داره

    اما چارجر برقی دقیقا قراره چه کاری انجام بده؟
    2.7 تن وزن!

    این ماشین یه فاجعه هست باید همون موتور 6 سیلندر هورکین رو بزارن روش با وزن دوربر 2 تن و دف عقب
    شاهکار نیست ولی برای طرفدار ها دز حال حاضر کافیه

    موافقم 5
    مخالفم 5
  16. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    ولی عجب ابعاد خفنی داره.طولش برابر سدانهای فول سایزه ۳ متر فاصله محوری.البته چلنجر هم به عنوان کوپه بخش عقب ۳ نفر راحت میشستن.خیلی دلم میخواد نسخه سدانش رو با انجین وی۸ بدن بیرون.یه سدان ماسل با طول نزدیک ۵.۳ متر با این رخ بی نظیر و یه همی هلکت

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5461 ديدگاه)

      دقیقا، من عاشق همین ابعادشم

      موافقم 1
      مخالفم 1
  17. آریا

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (253 ديدگاه)

    یه مدتیه توی سایت پدال نمی‌تونم چیزی رو جستجو کنم

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (3131 ديدگاه)

      از گوگل استفاده کنید
      مثلا ” مک‌لارن پدال” در گوگل بزنید

      موافقم 4
      مخالفم 4
  18. Y_Rons

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ماسل کار چهارچرخ مهرک و برقی :(

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5461 ديدگاه)

      تا چند وقت پیش اینو میگفتی میخندیدن بهت، ولی الان…

      موافقم 4
      مخالفم 2
  19. shetab-car

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    یه زمانی دوج می فهمه که این ماشین موفق نمیشه که دیگه خیلی دیر شده سرنوشت ب ام و xm در انتظار چارجر برقی خواهد بود
    ماسل کار هیچ ربطی به الکتریکی نداره

  20. Iman 007

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    قطعا موستانگ با موتور جذاب و ظاهر محشرش

    موافقم 3
    مخالفم 2
  21. شاهرخ

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اخه چطور دلتون اومد اون موتور گردن کلفت و خوش صدا رو در بیارید جاش یه سبد خالی بزارید

  22. Muscle car

    ۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    ماشینی که موتور v8 نداشته باشه بجاش صدای مصنوعی بذارن براش ،
    محور عقب نباشه ،
    بوی بنزین جاده رو مات نکنه ،
    صدای اگزوزش همه رو روانی نکنه ،
    ماسل کار نیست ✋

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا