دوجشورلتفورد

با 70 هزار دلار، دوج چارجر برقی، موستانگ دارک هورس یا کوروت استینگری؟

خودروسازان دیترویتی با بودجهٔ ۷۰ هزار دلاری سه خودروی عضلانی بسیار متفاوت را ارائه می‌کنند. انتخاب شما از بین این سه کدام خواهد بود؟

چارجر دیتونای برقی قرار است در سه‌ماههٔ پایانی سال جاری راهی بازار شود اما دوج قیمت آن را چند ماه زودتر اعلام کرده است. قیمت پایهٔ این کوپهٔ الکتریکی از ۵۹,۵۹۵ دلار در نسخهٔ پایهٔ R/T و ۷۳,۱۹۰ دلار در نسخهٔ قوی‌تر و مجهزتر اسکات پک شروع می‌شود اما هردو مشمول ۷,۵۰۰ دلار اعتبار مالیاتی فدرال هم هستند. هرچند خیلی‌ها ترجیح می‌دهند منتظر عرضهٔ چارجر بنزینی در بهار آینده بمانند اما کسانی که می‌خواهند تا قبل از پایان سال یک خودروی عضلانی نوی آمریکایی تحویل بگیرند و حدود ۷۰ هزار دلار بودجه دارند، سه گزینهٔ بسیار متفاوت از سه خودروساز بزرگ دیترویت پیش رو خواهند داشت.

دوج چارجر دیتونا

بررسی را با چارجر شروع می‌کنیم که موضوع اصلی این مطلب است. با در نظر گرفتن اعتبار مالیاتی، با بودجهٔ ۷۰ هزار دلاری مدنظر ما، می‌توان مدل R/T فول آپشن یا اسکات پک با آپشن‌های لوکس کمتری را خرید. هردو نسخه چهارچرخ محرک هستند و از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کنند اما R/T مجموعاً ۴۵۶ اسب بخار قدرت و ۵۴۷ نیوتن متر گشتاور دارد که البته قابلیتی بنام پاورشات می‌تواند برای ۱۵ ثانیه قدرت را به ۴۹۶ اسب بخار افزایش دهد. چارجر دیتونا R/T برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. در اسکات پک اما این عدد به ۳.۳ ثانیه می‌رسد زیرا موتورها مجموعاً ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. در اینجا هم پاورشات وجود دارد که به‌طور موقف قدرت را به ۶۷۰ اسب بخار افزایش می‌دهد. بااین‌حال، قدرت بیشتر به قیمت کاهش برد از ۵۱۰ کیلومتر در نسخهٔ R/T به ۴۲۰ کیلومتر در نسخهٔ اسکات پک تمام می‌شود.

فورد موستانگ دارک هورس

خودرویی که همچنان پرچم خودروهای عضلانی سنتی را بالا نگه داشته، فورد موستانگ است و دو ویژگی را ارائه می‌کند که در هیچ‌کدام از نسخه‌های چارجر جدید وجود نخواهد داشت یعنی پیشرانهٔ V8 و گیربکس دستی. در حال حاضر می‌توان موستانگ GT را با پیشرانهٔ V8 و ۴۸۰ اسب بخار با قیمت تنها ۴۷ هزار دلار خرید اما دارک هورس موردنظر ما قیمت پایهٔ ۶۴,۸۷۵ دلاری دارد که در نسخهٔ پریمیوم با صندلی‌های بهتر و امکانات بیشتر به ۶۹,۸۷۰ دلار می‌رسد. پیشرانهٔ ۵ لیتری کایوت در اینجا به لطف شاتون‌های فورج‌کاری شدهٔ برگرفته از GT500 و میل بادامک‌های جدید، ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به‌صورت استاندارد در کنار گیربکس دستی ترمک قرار می‌گیرد که از مک‌وان نسل قبلی گرفته شده است. همچنین یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم قابل سفارش خواهد بود که در مدل ۲۰۲۵ بدون هزینهٔ اضافی ارائه می‌شود.

شورلت کوروت استینگری

در آخر هم به کوروت C8 می‌رسیم. در خانوادهٔ این خودرو نسخه‌های E-Ray هیبریدی، Z06 و ZR1 تمام توجهات را به خود جلب کرده‌اند که هرچند در قیاس با سوپرکارهای اروپایی قیمت مناسبی دارند اما همچنان به‌خودی‌خود با قیمت بیش از ۱۰۰ هزار دلار، خودروهای گرانی به‌حساب می‌آیند؛ بنابراین، استینگری پایه هرچند سرعت یا قوای محرکهٔ پیشرفتهٔ مدل‌های مذکور را ندارد اما با قیمت پایهٔ ۶۸,۳۰۰ دلاری، بسیار در دسترس‌تر خواهد بود. همچنین درحالی‌که استینگری با تنها ۴۹۰ اسب بخار قدرت، ضعیف‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود اما سریع‌ترین مدل در بین سه خودروی نظرسنجی ما به‌حساب می‌آید. شورلت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت استینگری را ۳ ثانیه اعلام کرده که بیش از یک ثانیه از دارک هورس و ۰.۳ ثانیه از چارجر دیتونا اسکات پک سریع‌تر است.

کدام خودروی اسپرت آمریکایی را ترجیح می‌دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3616 ديدگاه)

    انتخاب سختیه بین موستانگ و کوروت ولی من یه قلدر خوشگل میخوام کلا اسپورت و طراحی اتاق کوروت این نسل شاید یکم خسته ام کنه بعد مدتی
    انتخاب موستانگ دارک هورس

    موافقم 22
    مخالفم 3
    1. amirkhanzadeh

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      تو این جمع من از کوروت بیشتر خوشم اومد
      کوروت با این قیمت کم چنین چیزی ارائه داده و تقریبا برای متوسط جامعه فایل خریده بنظرم این قابل احترامه

      موافقم 16
      1. SMS

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (606 ديدگاه)

        کروت عقلانیه ولی موستانگ عشقی و البته باز هم عقلانی

        موافقم 10
        مخالفم 2
      2. amir

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3616 ديدگاه)

        از لحاظ زیبایی طراحی c8 بهترین نسل از لحاظ طراحی قلدرگونه و با اصالت c6 بهترین نسله

    2. Bmw

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (664 ديدگاه)

      انتخاب من بدون شک فراریِ

      موافقم 3
      مخالفم 14
      1. Taha Ayoobi

        ۹ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (4484 ديدگاه)

        با 70 هزارتا فراری تو نمایندگیش هم رات نمیده

    3. ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4993 ديدگاه)

      سلام با ۷۰ هزار دلار تیگو هشت پرو ie

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. Aref

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    با اینکه از بچگی عاشق دوج هستم ولی کوروت رو انتخاب میکنم.

    موافقم 18
  3. MehdiTurbo

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    همین دوج اگه دوج بنزینی نسل قبل بود تو رای گیری به خاطره طراحی مردانه تر عضلانی ترش اول میشد اما افسوس …

    موافقم 22
  4. (Ali(chevynova

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    اصالتها که در حد هم هست
    گذشته هر کدوم هم که درخشان
    قیمتها هم همیشه مناسب
    پس هر۳
    ماشالاه چارجر مدل ۶۹ با ۴۲۵ اسب
    ماشالاه موستانگ مدل ۷۰ با ۳۷۵ اسب
    ماشالاه کوروت ۶۹ با ۵۸۰ اسب

    موافقم 7
    مخالفم 16
    1. johnmarston

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (152 ديدگاه)

      واقعا جارو برقی استلانتیس اصالتی داره و به چارجر ۶۹ شبیهه؟

      موافقم 16
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4484 ديدگاه)

        الان قیافه اش یادآور همونه دقیقا ولی به نظر من تو بعضی جاهاش اشتباه کردن.
        در کل خواستن مثل اون کنن ولی انگار خوب در نیومده ولی باید عکسای واقعیش بیاد باز.

        به نظر من لزومی نداشت این کارو کنن چون از بعد سال 2000 چارجر طراحی خودشو پیدا کرد و طراحی عالی ای داشت.

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. car lover

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1470 ديدگاه)

          خواستن از محبوبیت اون چارجر استفاده کنن

    2. فیات مولتیپلا

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      قبولت دارم داداش ولی عدد از کجا میاری؟ قوی ترین ماسل کار آمریکایی کلاسیک شول ۴۵۴ بود که۴۵۰ اسب داشت(ولی بیشتر بود) ولی کوروت ناموسا با موتور ۷ لیتری نمیتونست این حجم تولید کنه

      1. nikan

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (167 ديدگاه)

        نکته اینه کوروت هیچ وقت ماسل کار نبوده و نیست. کوروت c3 l88 1969 با موتور ۴۲۷ اینچی بلوک بزرگ آلومینیومی طبق اعلام شورلت ۴۳۰ اسب بخار بود که در واقع بین ۵۴۰ تا ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۶ نیوتون متر گشتاور داشت. قبل بحران سوخت آمریکا کسی نبود جلو آمریکاییارو بگیره توی جنگ اسب بخار

  5. هراکلیوس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (296 ديدگاه)

    کابین کورت لذت خلبانی کردن به آدم میده

    موافقم 10
  6. علی جردن

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2118 ديدگاه)

    با ۷۰ هزار دلار تویوتا کرولا میدن تو ایران

    موافقم 7
    مخالفم 0
  7. Taha Ayoobi

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4484 ديدگاه)

    هر 3 تا

    1. car lover

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1470 ديدگاه)

      هر 2 تا😁 کوروت و ماستنگ

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4484 ديدگاه)

        من چارجرو هم دوست دارم😁

        ولی هنوز برام سواله چرا با چلنجر این جوری کردن.

        اگر اشتباه نکنم همه این اتفاق هایی که برا دوج داره میوفته به خاطر استلانتیسه.
        خدا ریشه‌شو بِکنه.

        داشتم دقت میکردم که این نسل چارجر خیلی خوبه،فقط چند تا ایراد داره که باعث شده بد جلوه کنه.

        1، اینکه چلنجرو منحل کردن.
        2، اینکه موتور همی رو حذف کردن.
        3، اینکه نسخه برقی دادن، البته از نظر من مشکلی نداره تا وقتی نسخه بنزینی هم باشه، هرکی میخواد برقی می‌خره هرکی میخواد بنزینی.
        4، طراحی رو انقلابی عوض کردن که از اصالت نسل های قدیمی استفاده کنن که لزومی نداشت چون طراحی نسل قبل پخته و عالی بود ولی همینو نتونستن خوب در بیارن ولی باز باید عکسای واقعیش بیاد.

        من خودم با گرافیک چراغ های جلوش حال نمبکنم اصلا معلوم نیست چیه.

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. علی جردن

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2118 ديدگاه)

          هیج کدوم سدان های دنیا حریف آستون مارتین راپید S نمیشه مخصوصا دوج پلاستیکی …

        2. Ali

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (160 ديدگاه)

          استلانتیس دیدگاه بلند مدتی روی دوج داره
          از ۲۰۰۰ که سبد محصولات دوج تر و تازه شد بعد از گذشت ۷ ۸ سال جایگاه خاصی بین محصولات عضلانی بدست اورد و از لحاظ فروش هم به حدی رسید که قبل از اون شاید تجربش نکرده بود.
          الانم احتمالا ی برنامه ی چندساله واسه ی جذب اکثریت داره .
          چون خاندان دوج برای همه جذابه حتی کسایی که تعصبی روی درون سوزا ندارن ولی این جذابیت نمیتونه صدرصد افرادو وادار به خرید کنه چون اکثریت واسه خانواده خودرو میخرن و دوج چارجر درون سوز جزو باحالترین و خفن ترین گزینه ها هست ولی واسه نهایتن صرف نداره .
          واسه همین احتمال خیلی زیاد دوج دنباله اینه که از محبوبیت نسل های قبلی استفاده کنه و تا حد زیادی خوردرو هاشو بیشتر برای خانواده ها جذاب کنه تا جوونای پر از تستسترون که شاید بتونه فروشی در حد تسلا داشته تو یک بازه ی بلند مدت

  8. Alimopar

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (184 ديدگاه)

    چارجر با موتور شش سیلندر هوریکین✓

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. hosen

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (794 ديدگاه)

    بین کوروت و ماستنگ انتخاب سخته

  10. shetab-car

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (250 ديدگاه)

    چارجر برقی دیگه چه کوفتیه ماسل کار رو برای صدای قشنگش می خرن اگه بنا باشه چارجر برقی سوارشم همون تسلا می خرم چون می دونم نسخه بنزینی نداره و این برام عذاب آور نیست

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. حسن

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2120 ديدگاه)

    من یا هر دو تا را میخرم یا تو نمایشگاه میمونم پتو میندازم دم در میخوابم تا پولم جور بشه هر دو تا را بخرم
    سخت نگیرید فک کنید الان تو امریکام

    البته این در صورتیه که قبلا دوج چارجر هلکت را خریده باشم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. حسن

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2120 ديدگاه)

    اونطرف هم 70 هزار تا خیلیه فک نکنید همه مث اب خوردن میتونن جور کنن و اینا را بخرن
    من هرچقد فک میکنم میبینم که خیلی خوب شد تو ایرانیم
    اگه قرار بود امریکا باشیم و وضع مالیمون هم همین باشه الان من سارق حرفه ایه خودرو بودم اخه کجا میتونستم تحمل کنم ببینم اما سوار نشم میرفتم تو کار یک یکشون

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4484 ديدگاه)

      آره 70 هزار تا زیاده ولی وقتی شرایطی بدن دیگه راحته.

      منم قبلا فکر میکردم مثلا بری رستوران تی بکشی ماهی 10 هزارتا کاسبی ولی به هر میزان که درآمد داشته باشی بخش زیادیش میره برا اجازه خونه و مالیات.

      1. JaMsHiD_R1988

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2871 ديدگاه)

        یه ایرانی هیچوقت سطح درآمد و امکاناتش به آمریکایی ها نمی‌رسه مگر اینکه هنر داشته باشه و بتونه خدمات بده

        1. ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4993 ديدگاه)

          برادر این چه حرفی بود😭

  13. jdm

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    نظرمه به کسی بر نخوره و دیس نده ولی من RC f

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. محمد

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    چه بلایی بر سر چارجر اومده ☣️ ماشین با ابهت شد برقی این چه کاری با صدای زیبای ماشین کردن. فورد و شورلت هنوز ماشین بنزینی میسازن با ابهت هستن و صدای عالی دارن من برم آمریکا اسلانتیس منقرضش میکنم🧨

  15. Mazyar

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بنظرم فورد موستانگ دارک هوس و شورولت کوروت بی‌نظیرند؛اما حیف از این که دوج چارجر دیگه مثل قدیما نیست که همه بهش رای بدن. وگرنه من یا هر کسی با عشق بهش رای میداد.

  16. آرش

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (386 ديدگاه)

    انتخاب سخته
    همشون با اصالت و عالی
    فقط با چالجر برقی کنار نمیام
    نسل قبلیش خیلی قشنگ تر بود
    الان برقیش کردن خیلی خوب نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا