تصور عامهی مردم بر این است که خودروهای برقی، شتاب عالی و گشتاور بالا فراهم میکنند. چنین باوری برای وانتهای الکتریکی مثل فورد F-150 لایتنینگ نیز وجود دارد.
با هدف مقایسهی شتاب وانت برقی فورد با خودروهای اسپرت بنزینی موجود در بازار جهانی، تست درگ بین F-150 لایتنینگ و شورولت کوروت انجام شده است. تغییر ساختار پیشرانهی کوروت با نصب موتور در عقب وسط، کوروت جدید را به یک سوپراسپرت اقتصادی با قیمت منطقی و توانایی فنی جذاب تبدیل کرده است. جالبتر اینکه، قیمت فورد F-150 لایتنینگ لاریانت و شورولت کوروت نیز تفاوت چندانی ندارد.
ارزانترین مدل F-150 لایتنینگ، ۴۲ هزار دلار قیمتگذاری شده است؛ اما نسخهی لاریات با دو موتور، ۶۹ هزار دلار قیمت دارد. این وانت برقی، ۴۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت فورد F-150 لایتنینگ لاریات با سیستم دو دیفرانسیل و وزن خالص ۲۷۳۰ کیلوگرم، ۵ ثانیه است.
شورولت کوروت صفر کیلومتر در بازار امریکا، ۶۳ هزار دلار قیمت دارد. این خودروی موتور عقب وسط با وزن خالص ۱۶۵۵ کیلوگرم، پیشرانهی هشت سیلند ۶/۲ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۴۹۵ اسب بخار و گشتاور ۶۳۷ نیوتنمتر ارائه میدهد تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۸ ثانیه و نهایت سرعت ۲۹۶ کیلومتر برساعت داشته باشد. نسخهی ZO6 از شورولت کوروت نیز بهزودی با قدرت ۶۷۰ اسب بخار تحویل مشتریان میشود.
باتوجه به آمار فنی موجود از فورد F-150 لایتنینگ و شورولت کوروت، پیشبینی برندهی رقابت درگ، چندان سخت نیست. از سویی دیگر، باوجود اختلاف وزن و ابعاد بین این خودروها، میتوان عملکرد بازندهی مسابقه را قابل قبول دانست.
meysam
۲۴ خرداد ۱۴۰۱قطعا انتخاب من کوروت است
و همچنان معتقدم برای الکتریکی سازی تراکها هنوز زوده و تکنولوژی حال حاضر جوابگو نیست
Taha Malek
۲۴ خرداد ۱۴۰۱بنظر من واسه همه کار هایی که با تراک میشه انجام داد کاربردیه بجز آفرود هنوز تکنولوژی الکتریکی ها برای آفرود جوابگو نیست
Erfan
۲۴ خرداد ۱۴۰۱به نظرم من که فقط برای داخل همون شهر کافیه.چون اگه بخواد یه تراک برقی با سه سرنشین و ۴تن بار بکسل شده مسافت طولانی و حتی بین شهری رو طی بکنه به مشکل بخوره.
سر بالایی و آب و هوا هم حساب کنید
دکتر استاپ
۲۴ خرداد ۱۴۰۱😂😂😂فکر کن اینهمه پول جای ماشین الکتریکی بدی
تو آفرود موتورش مثل سشوار نیم سوز شه
فرامرز
۲۴ خرداد ۱۴۰۱اتفاقا واسه آفرود میتونه عالی باشه. شما رو هر چرخ یه موتور بذار دیگه دنگ و فنگ دیفرانسیل و … رو نداره. گشتاور هر چرخ رو میشه خیلی دقیق تعیین کرد و بهتر از هر قفل دیفرانسیل و دنده سنگین جواب میده. فقط باید موتورها قوی باشن. ارتفاع هم مشکلی نیست چون لزومی نداره پکیج باطری رو زیر ماشین نصب کرد. از نظر قابلیت اطمینان هم میشه موتورهای الکتریکی خیلی بادوامی ساخت. میمونه ظرفیت کم باتری ها و وزن بالاشون که اونم امیدوارم با رشد تکنولوژی حل بشه
Reza Waffen SS
۲۵ خرداد ۱۴۰۱چه بخوایم چه نخوایم عصر الکتریکی ها آغاز شده
javadhy
۲۴ خرداد ۱۴۰۱تراک برقی——-> فاقد اعتبار
javadhy
۲۴ خرداد ۱۴۰۱حالا تراک برقی به کنار شخصا تراک دیزلی رو از همه بیشتر دوست دارم مثل dodge ram 3500