شورلتفورد

درگ فورد F-150 لایتنینگ و شورولت کوروت؛ وانت برقی یا سوپراسپرت اقتصادی

تصور عامه‌ی مردم بر این است که خودروهای برقی، شتاب عالی و گشتاور بالا فراهم می‌کنند. چنین باوری برای وانت‌های الکتریکی مثل فورد F-150 لایتنینگ نیز وجود دارد.

با هدف مقایسه‌ی شتاب وانت برقی فورد با خودروهای اسپرت بنزینی موجود در بازار جهانی، تست درگ بین F-150  لایتنینگ و شورولت کوروت انجام شده است. تغییر ساختار پیشرانه‌ی کوروت با نصب موتور در عقب وسط، کوروت جدید را به یک سوپراسپرت اقتصادی با قیمت منطقی و توانایی‌ فنی جذاب تبدیل کرده است. جالب‌تر اینکه، قیمت فورد F-150  لایتنینگ  لاریانت و شورولت کوروت نیز تفاوت چندانی ندارد.

ارزان‌ترین مدل F-150  لایتنینگ، ۴۲ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است؛ اما نسخه‌ی لاریات با دو موتور، ۶۹ هزار دلار قیمت دارد. این وانت برقی، ۴۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت فورد F-150  لایتنینگ لاریات با سیستم دو دیفرانسیل و وزن خالص ۲۷۳۰ کیلوگرم، ۵ ثانیه است.

شورولت کوروت صفر کیلومتر در بازار امریکا، ۶۳ هزار دلار قیمت دارد. این خودروی موتور عقب وسط با وزن خالص ۱۶۵۵ کیلوگرم، پیشرانه‌ی هشت سیلند ۶/۲ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۴۹۵ اسب بخار و گشتاور ۶۳۷ نیوتن‌متر ارائه می‌دهد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۸ ثانیه و نهایت سرعت ۲۹۶ کیلومتر برساعت داشته باشد. نسخه‌ی ZO6 از شورولت کوروت نیز به‌زودی با قدرت ۶۷۰ اسب بخار تحویل مشتریان می‌شود.

باتوجه به آمار فنی موجود از فورد F-150  لایتنینگ و شورولت کوروت، پیش‌بینی برنده‌ی رقابت درگ، چندان سخت نیست. از سویی دیگر، باوجود اختلاف وزن و ابعاد بین این خودروها، می‌توان عملکرد بازنده‌ی مسابقه را قابل قبول دانست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    قطعا انتخاب من کوروت است
    و همچنان معتقدم برای الکتریکی سازی تراکها هنوز زوده و تکنولوژی حال حاضر جوابگو نیست

    موافقم 22
    مخالفم 8
    1. Taha Malek

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (916 ديدگاه)

      بنظر من واسه همه کار هایی که با تراک میشه انجام داد کاربردیه بجز آفرود هنوز تکنولوژی الکتریکی ها برای آفرود جوابگو نیست

      موافقم 3
      مخالفم 7
      1. Erfan

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (536 ديدگاه)

        به نظرم من که فقط برای داخل همون شهر کافیه.چون اگه بخواد یه تراک برقی با سه سرنشین و ۴تن بار بکسل شده مسافت طولانی و حتی بین شهری رو طی بکنه به مشکل بخوره.
        سر بالایی و آب و هوا هم حساب کنید

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. دکتر استاپ

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        😂😂😂فکر کن اینهمه پول جای ماشین الکتریکی بدی
        تو آفرود موتورش مثل سشوار نیم سوز شه

        موافقم 10
        مخالفم 5
        1. فرامرز

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1597 ديدگاه)

          اتفاقا واسه آفرود میتونه عالی باشه. شما رو هر چرخ یه موتور بذار دیگه دنگ و فنگ دیفرانسیل و … رو نداره. گشتاور هر چرخ رو میشه خیلی دقیق تعیین کرد و بهتر از هر قفل دیفرانسیل و دنده سنگین جواب میده. فقط باید موتورها قوی باشن. ارتفاع هم مشکلی نیست چون لزومی نداره پکیج باطری رو زیر ماشین نصب کرد. از نظر قابلیت اطمینان هم میشه موتورهای الکتریکی خیلی بادوامی ساخت. میمونه ظرفیت کم باتری ها و وزن بالاشون که اونم امیدوارم با رشد تکنولوژی حل بشه

          موافقم 3
          مخالفم 5
    2. Reza Waffen SS

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      چه بخوایم چه نخوایم عصر الکتریکی ها آغاز شده

  2. javadhy

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    تراک برقی——-> فاقد اعتبار

    موافقم 10
    مخالفم 3
  3. javadhy

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    حالا تراک برقی به کنار شخصا تراک دیزلی رو از همه بیشتر دوست دارم مثل dodge ram 3500

    موافقم 8
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا