سالها منتظر ورود پیکاپهای برقی به بازار بودیم و حالا این اتفاق افتاده است. جالب اینکه سه پیکاپ الکتریکی تقریباً همزمان به بازار آمدند و همگی تسلا سایبرتراک را مغلوب کردند. ما در مورد جیامسی هامر EV، فورد F150 لایتنینگ و ریویان R1T صحبت میکنیم. اینها همگی توانمند هستند، برد زیادی دارند و از کابین جاداری بهره میبرند. بااینحال، این سه پیکاپ غیر از اینکه همگی الکتریکی هستند، شباهت زیادی باهم ندارند.
فورد F150 لایتنینگ با قیمت پایهٔ حدود ۴۰ هزار دلار نهتنها ارزانترین پیکاپ برقی بازار محسوب میشود بلکه یکی از ارزانترین خودروهای الکتریکی حال حاضر بازار ایالاتمتحده هم بهحساب میآید. برای کسانی که یک پیکاپ سنتی ساده با قوای محرکهٔ الکتریکی میخواهند، لایتنینگ در حال حاضر تنها گزینه است. R1T توسط شرکت استارتاپی ریویان ساخته شده که بسیاری آن را با تسلا مقایسه میکنند. محصولات ریویان ترکیب مناسبی بین تواناییهای آفرود و لوکس بودن ارائه میکنند. برای طرفداران محصولات لندروور یا جیپ گرند چروکی که خواهان خودرویی الکتریکی هستند، R1T و همینطور همتای شاسیبلند آن یعنی R1S میتوانند انتخابهای خوبی باشند.
هامر EV اما از هردو پیکاپ قبلی با اختلاف جنجالیتر و افراطیتر است. جنرال موتورز تصمیم به عرضهٔ این غول گرانقیمت به بازار گرفت تا شاید بتواند طرفداران فراوان سایبرتراک مضحک تسلا را تحت تأثیر قرار دهد. خب حالا که چند پیکاپ الکتریکی راهی بازار ایالاتمتحده شدهاند، زمان آن رسیده است که آنها را در برابر هم قرار دهیم. البته قبلاً درگهای مختلفی با حضور برخی از این پیکاپها دیدهایم ولی تاکنون هر سهٔ آنها باهم یکجا حضور نداشتهاند. البته در این درگ، F150 لایتنینگ با دو نسخهٔ مختلف خود حضور دارد که شامل تیپ پایه بنام پرو و نسخهٔ گرانتر لاریات با باطریهای بزرگتر میشود.
نسخهٔ پایهٔ پیکاپ الکتریکی فورد ۴۲۶ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه این رقم در نسخهٔ مجهز به باطریهای بزرگتر به ۵۶۳ اسب بخار میرسد. بااینحال، حتی این نسخهٔ قویتر هم در برابر ریویان و هامر به ترتیب با ۸۳۵ و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت حرفی برای گفتن ندارد. البته از سوی دیگر، هامر با وجود برخورداری از بیشترین قدرت، وزنی نزدیک به ۴.۵ تن دارد که با اختلاف از دو پیکاپ دیگر سنگینتر است. خب با این شرایط فکر میکنید کدام پیکاپ پیروز درگ باشد؟ پاسخ این سؤال را خودتان در ویدئوی زیر ببینید ولی جهت اطلاع، هر پیکاپی که در اینجا پیروز شود سریعترین پیکاپ جهان خواهد بود زیرا میدانیم که سریعترین پیکاپ بنزینی بازار یعنی رم TRX تقریباً در برابر هیچکدام از آنها شانسی ندارد.
مشخصات فنی
F150 لایتنینگ پرو | F150 لایتنینگ لاریات | ریویان R1T | جیامسی هامر EV | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره | چهار موتوره | سه موتوره |
قدرت | ۴۲۶ اسب بخار | ۵۶۳ اسب بخار | ۸۳۵ اسب بخار | ۱۰۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۵۰ نیوتن متر | ۱۰۵۰ نیوتن متر | ۱۲۳۰ نیوتن متر | ۱۶۳۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۷۳۰ کیلوگرم | ۳۱۰۰ کیلوگرم | ۳۲۵۰ کیلوگرم | ۴۳۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۴۱,۷۶۹ دلار | ۷۹,۲۶۹ دلار | ۸۶,۰۷۵ دلار | ۱۱۰,۲۹۵ دلار |
hitman
۳ مهر ۱۴۰۱بدون شک انتخابم هامر
࿗
۳ مهر ۱۴۰۱اسب بخار ها مثل قدیم برکت نداره همه دیگه بالای ۴۰۰ ان
هعی
Amir
۳ مهر ۱۴۰۱😂😂👍قدیم ماشین با ۳۶۰ اسب پرواز میکرد
۹۱۱
۳ مهر ۱۴۰۱معلوم هست. هامر. ولی وانت بنزینی خیلی بهتر از برقی هست
Reza Waffen SS
۳ مهر ۱۴۰۱Hummer انتخابم
فريد
۳ مهر ۱۴۰۱مگه پیک اپ نیستن؟ چرا باید سریع باشن؟ چون ۴ تا چرخ دارن!!!
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱یه سوال داشتم دلیل اینکه وزن هامر تا این حد بالاست چیه ؟
R@min
۳ مهر ۱۴۰۱چه کانال فوق العاده ای بود tfl و چه آ.شغال دونی شد. کارش شده تبلیغ برند.
Porsche 911
۳ مهر ۱۴۰۱اصرار بر سریع بودن پیکاپ ها دلیلش چی میتونه باشه؟
چون فکر نمیکنم چیز بدرد بخوری توی این کلاس باشه
وی
۳ مهر ۱۴۰۱قیمت ریویان اندازه رنجرور اسپرته؟😂😂
reza342
۳ مهر ۱۴۰۱هامر واقعا زباله ساخته 1000 اسب با 4 تن؟ 1 سال دیگه از مالکش بپرسید هنوز ماشینش سالمه یا نه :)
سوشیانت
۳ مهر ۱۴۰۱این پیکاپ حاصل همکاری جی ام سی و هامر هست حتی لوگو جی ام سی هم مشخصه اول یکم اطلاعاتت رو بالا ببر بعد ازش بد بگو :)
Payfast
۳ مهر ۱۴۰۱نسبت وزن به قدرت ۴ به ۱ ایجاد میکنه تقریبا که از اف۱۵۰ که وزن به قدرت بیشتر از ۶ هست باز بهتره:)
بی خیال اسم
۳ مهر ۱۴۰۱باز هم اینجا برتری جنرال موتورز بر فورد ثابت شد
سوشیانت
۳ مهر ۱۴۰۱هم فورد عالیه هم جنرال موتورز هر کدوم خوبی های خودشون رو دارن مثلا تو سوپر اسپرت جنرال موتورز نمیتونه حریف فورد جی تی بشه
Payfast
۳ مهر ۱۴۰۱کوروتی که خونده نشد؟ 🗿
سوشیانت
۴ مهر ۱۴۰۱کوروت ماشین خیلی خوبیه اما اون رو بزار کنار فورد جی تی که ۳۴۸ تا میره
Payfast
۴ مهر ۱۴۰۱والا ما دیدیم تو یوتوب z06 ۳۶۰ هم میره 🗿
سوشیانت
۴ مهر ۱۴۰۱اعداد کمپانی مهمه در ضمن کیلومتر شمار خطا داره وگرنه با پراید هم میشه ۴۰۰ تا رفت🗿
Payfast
۵ مهر ۱۴۰۱اگه به اعداد کارخونه باشه که سلطون ۰ تا ۱۰۰ ۹.۰۰ ثانییه ای میزنه 🗿
سوشیانت
۶ مهر ۱۴۰۱کی کمپانی گفته صفرتاصد پراید ۹ هست🗿 یه جوری میگی انگار اعداد کمپانی ها الکی هستن😂😂
حق گو
۳ مهر ۱۴۰۱چه فایده وقتی نمیشه توی خواب هم سوار شد
سوشیانت
۳ مهر ۱۴۰۱هم فورد عالیه هم جنرال موتورز هر کدوم خوبی های خودشون رو دارن مثلا تو سوپر اسپرت جنرال موتورز نمیتونه حریف فورد جی تی بشه
بی خیال اسم
۳ مهر ۱۴۰۱ولی تو سایر بخش ها جنرال موتورز بهتره
تو لوکس
که کلا لینکلن تو سایه کادیلاک بوده همیشه
تو ماسل کار ها کامارو زی ال وان وان ال ای تو پیست های بیشتری از موستانگ سریع تر بوده
ولی خب کامارو این تیپش سواری خشک تری داره و ماله استفاده روزانه نیست
راجع به این فورد جی تی هم می گی
مقایسشون داخل پیست هر دو تا به یک اندازه سریع هستن
چند تا پیست فورد سریع تر بوده
چند تا هم کوروت سی ۷ زی ار وان
بعدش
داخل برقی ها هم تو اون رده بندی مجله تلاش خودروسازان برای برقی کردن محصولات
جنرال موتورز اول بوده
و فورد فکر کنم سوم چهارم بوده
الان هم تو پیکاپ های برقی جنرال بهتره
سیستم خودروان التراکروز جنرال از بلو کروز فورد بهتره بوده
و….
سوشیانت
۴ مهر ۱۴۰۱بله همه این ها رو قبول دارم ولی خب فورد با توجه به اینکه خودش ماشین تولید میکنه برخلاف جنرال موتورز باید خودش ماشین لوکس بسازه چون لینکلن رو فورد تاسیس نکرده تو ماسل کار ها هم به نظرم جنزال موتورز بهتره ولی تو سوپر اسپورت ها کوروت حریف فورد جی تی نمیشه فورد جی تی تونسته به سرعت ۳۴۸ تا برسه تو سدان های اسپرت هم که فورد کلن ماشینی نداره که یتونه با کادیلاک ct5 رقابت کنه
بی خیال اسم
۴ مهر ۱۴۰۱آره این حرفیه خودت کدوم رو بیشتر دوست داری؟
سوشیانت
۴ مهر ۱۴۰۱نمیتونم یکیشون رو انتخاب کنم به نظرم هم فورد هم جنرال موتورز عالی هستن
مسعود
۴ مهر ۱۴۰۱کدوم اول شد ؟حال ندارم ویدئو رو بازکنم
بی خیال اسم
۴ مهر ۱۴۰۱هامر ای وی