مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه اول، هاچبکهای داغ، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس بنز A35 و فولکسواگن گلف R
مجموع آراء: ۱۳۶۱
آراء مرسدس بنز: ۸۲۷
آراء فولکسواگن: ۵۳۴
پیروز دوئل: مرسدس بنز A35 با کسب ۶۱ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
مرسدس A35 AMG | فولکسواگن گلف R |
مرسدس A35 AMG | |
فورد فوکوس ST | بامو M135i |
؟ | |
آئودی S3 | هوندا سیویک تایپ R |
؟ |
فورد فوکوس ST
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹
پلتفرم: C2 فورد
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵
امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ عالی، تکنولوژیهای چشمگیر، پیشرانهٔ پُر گشتاور
نقاط منفی: صدای پیشرانهٔ مصنوعی، سواری خشک، قیمت بالا، رقبا قویتر هستند
چکیده: فورد فوکوس ST یکی از جذابترین و بهترین هاچبکهای داغ بازار است اما در مقایسه با رقبای خود دیگر خودروی ارزانی نیست
بامو M135i
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹
پلتفرم: UKL2 بامو
امتیاز از اتواکسپرس: ۴.۰ از ۵
امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۳ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: کابین فوقالعاده، پرفورمنس خوب، کارایی بیشتر نسبت به نسل قبلی
نقاط منفی: فقدان شخصیت یک بامو، فضای سر کم در عقب، قیمت گرانتر از رقبا
چکیده: نسل جدید M135i بدون شک خودروی سریعی است اما برخی از ویژگیهای شخصیتی نسل قبلی را از دست داده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
فورد فوکوس ST | بامو M135i | |
پیشرانه | ۲.۳ لیتری I4 | ۲.۰ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۸۰ اسب بخار | ۳۰۶ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۵.۷ ثانیه | ۴.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۹ لیتر ترکیبی | ۷.۸ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۸۰ گرم/کیلومتر | ۱۷۷ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۲ لیتر | ۵۰ لیتر |
وزن | ۱۴۳۳ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم |
طول | ۴,۳۸۸ میلیمتر | ۴,۳۱۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۰ میلیمتر | ۲,۶۷۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۷۵ لیتر | ۳۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۳,۷۲۲ پوند | ۳۷,۳۳۱ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
A ... She just reminds Me of love ... A
۷ بهمن ۱۴۰۰هیچ وقت سمت این سگمنت نمیرم.
ولی میدونم بی ام و در این مدل مشکل هندلینگ داره .
خبرش هم تو پدال هست.
Nima
۷ بهمن ۱۴۰۰طراحى فورد بهتره ، بى ام و یکم تخم مرغى هست
ولى کابین و پرفورمنس بى ام و واقعا بهتره.
MR.JD
۷ بهمن ۱۴۰۰با اینکه اصلا علاقه ای به خودرو های هاچبک ندارم ولی به عنوان یک کسی که به یک خودرو هاچبک برای رانندگی روزمره و داخل شهری به همراه کمی آدرنالین و هیجان نیاز دارد
انتخابم با اختلاف بی ام و است
برند پریمیوم – تکنولوژی جدیدتر – امکانات جدیدتر – شتاب بیشتر – موتور قوی تر
در کنار مصرف کم تر و صندوق بار بزرگتر و از همه مهم تر چهار چرخ متحرک که هنگام رانندگی در برف و باران خیلی به کار راننده می آید
فکر کنم تنها چیزی که فورد در آن میتواند با بی ام و رقابت کند همین طراحی باشد که آنهم بحثی سلیقه ای و شخصی است
Reza ar
۷ بهمن ۱۴۰۰قطعا m135 بهتره چون awdهست و حتی اگر همه مشخصات موتور دو ماشین برابر باشن چه تو مسیر مستقیم و چه توی پیست و چه جاده لغزنده awdبرنده هست. و لذت رانندگی بیشتری هم داره مخصوصا زمانی که بیشتر گشتاور به محور عقب برسه
مازیار
۷ بهمن ۱۴۰۰همیشه هاچ بک های پرفورمنس فورد رو دوست داشتم اما این یه نظر شخصی هست و واقعیت اینه که هاچ بک های اروپایی بهتر هستن هرچی باشه به علت شرایط محیطی در اروپا تقاضا و توجه و در نتیجه کار بر روی هاچ بک بیشتر از جاهای دیگه بوده
عارف
۷ بهمن ۱۴۰۰تنها ایراد بی ام و ، کابین تنگ و ارتفاع سقف است که برای این برند بعید بود چنین ایرادی
جناب ایکس
۷ بهمن ۱۴۰۰از نظر طراحی فورد یه خورده بهتره مخصوصا عقبش، ولی از نظر بقیه چیزا، بی ام و رو قطعا انتخاب میکنم
Aboalfazl demon
۷ بهمن ۱۴۰۰سلطان این کلاس . مرسدس بنز a45 هست با اختلاف
ولی در اینجا با اینکه فورد رو با قلبم دوست دارم اما بی ام و بهتره
ممد ژانگولر
۷ بهمن ۱۴۰۰با اینکه میدونم فورد هم خوبه ولی رای من ۱۰۰٪ bmw
mohamadreza
۷ بهمن ۱۴۰۰داش ممد
سر اون کامنتی که زیر پست قطعی ترمز گذاشتی و اشاره ای به تویوتا رو روغن ترمز کانادایی کردی داشتم تا ۱ روز میخندیدم 😂😂😂😂😂😂
تا اومدم اونجا بگم بهت دیدم کامنتتو حذف کردن
یعنی جا داره اون کامنتت به عنوان کامنت سال پدال انتخاب میشد😂😂😂
عجب داستان سرایی هم کردی🤣🤣🤣🤣
خدایی دمت گرم❤️❤️❤️
ممد ژانگولر
۷ بهمن ۱۴۰۰داداش محمدرضا یدونه ایی 🙏
راست میگی به ناحق پاک شد
mohamadreza
۷ بهمن ۱۴۰۰هر وقت اسم فورد رو میشنوم یاد فورد فوکوس rs مرحوم می افتم …
عجب هاچبک نابی بود
با یه قیمن معقول یه پکیج فوق کامل رو تحویل مشتری میداد …
حیف که فورد هم توی تله طمع پول و سودآوری افتاد و زد همشونو از خط تواید انداخت ببرون تا فقط کراس اوو و اس یو وی بسازه تا یه ذره از علاقه ملت به اس یو وی ها هم استفاده ای برده باشه …
البته فقط فورد نیس
توی دنیای صنعتی و بیزینس منی امروز دیگ این چیزا اصلا مورد خاصی محسوب نمیشه …
اون زمان که فوکوس ار اس اومد بعلت سیستم چهار چرخ محرک فوق پیشرفته و پیچیده اش خیلی گرد و خاک بلند کرد . بخش اعظم هندلینگ بینظیر و چابکی عالی اش سر پیچ ها هم بخاطر همی awd فورد بود که بخش آر اس فورد مختص این مدل از فوکوس بهینه اش کرده بود …
ولی متاسفانه فورد اطلاعات چندانی از این سیستمش منتشر نکرد
درست مثل pdk پورشه که فقط خود مهندسین پورشه از رمز و رازش سر میارن …
خدا شاهده همه جا رو گشتم تا از یه رفرنس یه مقاله در باره گیربکس پورشه پیدا کنم اما اصلاا چیزی نیس ….
اون زمان هم خیلی گشتم تا در مورد چهارچرخ محرک معرکه فورد یه چیزی پیدا کنم ؛ دو سه تا مقاله بود که ترجمه کردم و خوندم اما حقیقتا بقدری گیج کننده بود که دونسته های قبلی رو هم فراموش کردم !!!
((((از دوستان اگ کسی اطلاعاتی داره یا لینکی چیزی حتما منم در جریان بزاره بیزحمت)))))
mohamadreza
۷ بهمن ۱۴۰۰کلا ۳ تا ماشین توی تاریخ بودن که سیستم انتقال قدرتشون بشدت فضایی و از زمان خودشون خیلی جلوتر بود
همین focus rs
پورشه ۹۵۹
فراری اف اف
از حق نگذریم سیستم انتقال قدرت دو گیربکسه اف اف هم توی زمان خودش انقلاب به پا کرد و بشدت نبوغ آمیز بود ( یه گیربکس روی اکسل جلو و یه گیربکس روی اکسل عقب ) ….
( هنوزم که هنوزه وقتی بهش فک میکنم مخم سوت میکشه )
اگه یه پستی در موردش بود حتما در مورد سیستم انتقال قدرت اف اف توضیح تمام و کمال میدم ….
و البته به شاهکار هنری دهه ۸۰ یعنی ۹۵۹ میرسیم که اولین ماشین اسپورت شهری بود که از awd بهره میبرد و اونم واقعا نسبت به زمانش سیستم کنترل گشتاورش بشدت فوق العاده بود که اینم سر یه پست مرتبط توضیح میدم …
پورشه با ۹۵۹ کاری کرد که فرای اف ۴۰ به غیر از ظاهر دلرباش چیز خاصی برای گفتن در برابر کوه تکنولوژی پورشه نداشته باشه ….
و البته از نظر من فراری توی توسعه اف ۴۰ فقط یه جمله رو سر لوحه کار خودش قرار داده بود : به هر قیمتی شده رکوردهای پورشه رو بشکن !!
ارشیاSVJ
۷ بهمن ۱۴۰۰ب ام و مشخصا بهتره اما طراحیشو دوس ندارم خیلی مسخرس
از اونور فورد رو داریم که خیلی کند تره و بد تر از همه اینکه FWD!!!!
در نتیجه به هیچ کدوم رای نمیدم خلاص
ARMAN
۷ بهمن ۱۴۰۰ای کاش ب ام و هنوزم دف عقب بود و همینطور موتور 6 سیلندر هم حذف نمی شد.
با این حال رای من ب ام و هست