مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه بیستوسوم، شاسیبلندهای آفرودی، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین جیپ رانگلر و تویوتا پرادو
مجموع آراء: ۲۳۷۰
آراء جیپ: ۱۴۱۵
آراء تویوتا: ۹۵۵
پیروز دوئل: جیپ رانگلر با کسب ۶۰ درصد از کل آراء
فورد برانکو
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۰
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۵,۰۲۳ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۵۴,۸۴۲ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سواری کاملاً مناسب و بهتر از رانگلر برای استفادههای روزمره، کابین مقاوم و کاربردی، ظاهر رتروی جذاب، قابلیت سفارشیسازی گسترده، تواناییهای آفرود فوقالعاده و فقدان تأخیر توربو در نسخهٔ رپتور، تجهیزات استاندارد فراوان
نقاط منفی: صدای نهچندان هیجانانگیز پیشرانه و اگزوز، سروصدای زیاد باد در سرعتهای بالا، متریال کابین همسطح قیمت تیپهای بالایی نیست، مصرف سوخت بالا و عرض زیاد نسخهٔ رپتور، دید عقب و طرفین میتوانست بهتر باشد
چکیده: فورد برانکو نهتنها شاسیبلندی جذاب و بسیار توانمند در آفرود است بلکه رانندگی روزمره با آن روی آسفالت هم بهطور شگفتانگیزی رضایتبخش است و در نسخهٔ رپتور نیز تواناییهای آفرود حتی بیشتری را همراه با رانندگی هیجانانگیز ارائه میکند
مرسدس بنز G کلاس
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۶ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸,۵۲۳ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲,۳۸۶ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: مالکیت آن نشانهٔ ثروت است، طراحی جعبهای شکل نمادین و بسیار جذاب، تواناییهای آفرود فوقالعاده و درعینحال سواری مناسب روی جاده، کابین مجلل و پر از تکنولوژی، پرفورمنس شگفتانگیز نسخهٔ G63 روی جاده
نقاط منفی: سروصدای باد به خاطر بدنهٔ جعبهای شکل، قیمت بسیار گران و خارج از دسترس اکثر افراد، سیستمهای کمک آفرودی پیچیده، مصرف سوخت بالا، هندلینگ نهچندان چشمگیر، احساس ناخوشایند هنگام پیچیدن با سرعت بالا
چکیده: مرسدس G کلاس به ثروتمندان اجازه میدهد تا ثروت خود را هم روی جاده و هم در خارج از جاده به نمایش بگذارند. نسخهٔ AMG نیز این شاسیبلند افسانهای را به یک آفرودر داغ تبدیل میکند که به همان اندازهٔ نسخهٔ معمولی جذاب و دیوانه کننده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس بنز G550 | فورد برانکو رپتور | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۴۱۶ اسب بخار | ۴۱۸ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۱ ثانیه | ۵.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۹ ثانیه | ۱۴.۴ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۳ متر | ۶۷.۳ متر |
پیست Figure-8 | ۳۰.۷ ثانیه | ۲۹.۰ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۶۱ جی | ۰.۶۸ جی |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۱۰۰ لیتر | ۷۹ لیتر |
وزن | ۲۵۶۷ کیلوگرم | ۲۶۱۵ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب | ۵۵ به ۴۵ جلو/عقب |
ظرفیت یدک کشی | ۳۱۸۰ کیلوگرم | ۲۰۴۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۱۸ میلیمتر | ۴,۸۵۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۹۰ میلیمتر | ۲,۹۵۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۵۵ لیتر | ۹۳۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
زاویهٔ حمله | ۳۱ درجه | ۴۷ درجه |
زاویهٔ فرار | ۳۰ درجه | ۴۰ درجه |
زاویهٔ شکست | ۲۶ درجه | ۳۱ درجه |
حرکت در آب | ۷۰ سانتیمتر | ۹۴ سانتیمتر |
قیمت | ۱۴۰,۹۵۰ دلار | ۷۰,۰۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
ارش
۲۷ شهریور ۱۴۰۱بدون لحظه ای تردید بنز g کلاس
Reza Waffen SS
۲۷ شهریور ۱۴۰۱G کلاس وسلام
࿗
۲۷ شهریور ۱۴۰۱میرم ی G کم کار میگیرم هم افتشو کرده هم قیمتش منطقی تره🤝🏻
ولی اگر قرار باشه صفر بگیرم خب معلومه برانکو
پژمان
۲۷ شهریور ۱۴۰۱جی کلاس که به خودی خود تو دل برو هست ولی از برانکو هم نمیشه به سادگی گذشت !!! پدال مخاطب رو سر دوراهی سختی گذاشته
علی
۲۷ شهریور ۱۴۰۱بدون تردید فورد برانکو ، مشخصات مثل بنز و قیمت نصف اون!!!
mohsen
۲۷ شهریور ۱۴۰۱گفته کدوم برای شما محبوب تره
به قیمتش چکار دارین نه که هر دوتاهم تو کشور هم در دسترسه!!!! که برای قیمت میگین فلان و بهمان….
فورد
۲۷ شهریور ۱۴۰۱منم موافقم جی کلاس بعد میفروشم دوتا برانکو میخرم
شاعر
۲۷ شهریور ۱۴۰۱دقت کنید تو کلاس شاسی بلندهای آفرودی دارین نظر میدین پس بنظر من جنبه آفرودی باید پررنگتر از بقیه چیزها باشه ولی بعضی از دوستان گیر دادن روی مجلل بودن! خب اگه اینجوریه کولینان رو بیارین با رانگلر بندازیم بعد رای بدیم به کولینان بگیم چون مجلل تره!
مثل این می مانه یکی ازتون بپرسه برای آفرود برانکو بهتره یا جی کلاس بعد بگید جی کلاس بعد بپرسه چرا؟ جواب بدید چون مجللتره! حس اشرافیش بیشتره!
کافر مقدس
۲۸ شهریور ۱۴۰۱تردید چیه حتی بعید میدونم یک خط از متن هم خونده باشی که همه اهل فن ش اشاره کردن برانکو بهتر عمل کرده و جی کلاس داره دو برابر پول میگیره و در قبالش چیزی بهت نمیده . جی کلاس اور ریت به کنار .آفرودشون هم ببینی تازه میفهمی جی کلاس چقدر ضعیف عمل میکنه . یه مقاله آفرود تخصصی بذارن هم اون موقع میای میگی بازم بی تردید جی کلاس چون فن هستی و فن کلا همینه و دوست نداره ضعف های بت ش رو ببینه و بت پرستی میکنه صبح تا شب .فقط زوایای حمله و خروج برانکو رو با جی کلاس مقایسه کن دیگه نیاز به توضیح نداره قیمت ک هیچ
Iman99
۱ مهر ۱۴۰۱جی کلاس نسخه 4×4² رو ببین بعد نظر بده چون اون خیلی بالاتر از جی کااس عادیه که اینجا میبینیدش و تمرکزش روی آفرود و پرفورمنس آفروده
اون نسخه کلا یه چیز خیلی سطح بالاتره که فقط مگر رم تی آر ایکس و فورد رپتور و هامر ها بتونن باهاش رقابت کنن در کنار هم اینها خودشون بهترین آفرودر های فول سایز جهان با فاصله زیاد هستن و چیزی به گرد پاشونم نمیرسه
ولی بین نسخه عادی جی کلاس و برانکو برانکو تمایل بیشتری به آفرود داره که طبیعیه چون جی کلاس اینجا نسخه عادی اون هست
ولی نسخه 4×4² رو برید مشخصاتش رو ببینید تا بفهمید آفرودر یعنی چه
زوایای ورود و خروج و حمله اون خداست خدایی
این آفرودر ها از اروپا و امریکا که گفتم دیگه پرچمدار هستن از هر لحاظ کلا در همه چیز هم از همه نظر بهترین هستن با فاصله زیاد
اون نسخه ویژه از جی کلاس که گفتم اکسل های پرتال داره با فاصله بسیار زیاد از زمین که با سیستمهای کنترلی آفرودش پادشاهی میکنن طوری که بدون نیاز به هیچ سیستم کمکی و قفل دیفرانسیل از چالش بر انگیز ترین موانع عبور میکنه جای که بقیه گیر میکنن دیگه با قفل دیفرانسل دیگه یه تانک واقعی میشه دیگه فقط رقیبش همون فورد رپتور و رم تی آر ایکس و هامر ها هستن که میتونن یه چیزی در حدش باشن که گفتم و حتی از برانمو رپتور هم خیلی بزرگتر و بهتر و سنگین تر و پهن تر هستن هرکدوم با بالای ۳ تن وزن هیولاهای بی رقیب و برتر هستن
در کلاس و سگمنت بعد پیین تر از اینها که گفته شد هم همون برانکو و برانکو رپتور و رانگلر و اینیوس گرنادیر و فورد رنجر و شورلت کلرادو و لندروور هستن که بهترین در کلاس خودشون هستن یعنی در آفرودر های مدرن و آفرودر های کلاسیک و آفرودر های پیکاپ و آفرودر های یونی بادی هرکدوم در کلاس خودشون برتر هستن اینهایی که گفتم
mahdi-es17
۲۷ شهریور ۱۴۰۱چی بگم والا ماشین 140 هزار دلاری با 70 هزار دلاری مقایسه کردن داره 🤔
من خودم فورد برانکو انتخاب میکنم چون قیمت کمتری داره و بجاش پتانسیل زیادی برای دست ماری کردن به شما میده🙂
mahdi-es17
۲۷ شهریور ۱۴۰۱بقیه پولم رو هم 10 هزار تا خرج ماشین میکنم بقیش میزنم به جیب🤠
بهراد
۲۷ شهریور ۱۴۰۱خب اون g کلاس یه سال کار کنه میشه هم قیمت اون. من g کلاس یکسال کارکرده تمیز رو برمیدارم بدون تردید.
mahdi-es17
۲۷ شهریور ۱۴۰۱نظر شما قابل احترامه اما در این مقاله ماشین صفر کیلومتر مورد برسی قرار گرفته
corvette
۲۷ شهریور ۱۴۰۱آفرودی برانکو با قیمت کمتر آفرودش از جی کلاس بهتره
از جی کلاس برا خودتون بت درست نکنید
واقعا یکبار سواریش رو بفهمید متوجه میشید این ماشین خیلی اووریتد هستش و فقط قیافه و چرم چوب داره
اصلا سواری خوبی با اون قیمت نداره
فینال آفرودر ها قطعا برانکو و رانگلر هستن
همانطور که نمره های برانکو بالاتره
بی خیال اسم
۲۷ شهریور ۱۴۰۱سوار جی کلاس شدید تا حالا؟
corvette
۲۷ شهریور ۱۴۰۱بله سوار جی کلاس شدم
اگر سوار شید متوجه میشید
سواری خوبی نداره
و در های به شدت سنگینی داره
تو سر پیج ماشین خوب عمل نمیکنه
بی خیال اسم
۲۷ شهریور ۱۴۰۱می شه دقیقا بگید مدل چندش؟
و چه سالی؟
Sina
۲۷ شهریور ۱۴۰۱مشکل من با برانکو و رانگلر همین تیکه تیکه بودن دربو سقفه که راحت باز میشن(البته خیلی ها کلا بخاطر همین ویژگی میخرنش که برن توی طبیعت باز) بخاطر اینکه راحت بادو صداو گرما سرما میاد توی ماشین
خیلی دوست داشتم بدنه ثابتش هم میساختن
ARMAN سابق
۲۷ شهریور ۱۴۰۱باید منطقی فکر کرد
تعداد افرادی که دو برابر پول برانکو به جی میدن خیلی کمه
بعدم اگه کسی صرفا ماشینی برا آفرود و نه برای زرق و برق و از این حرفا بخواد میره و ۱۴۰ هزار تا پول داشته باشه به نظر من میرم برانکو بر می داره و بقیه پولم صرف تجهیزات آفرود می کنه
جی ذات آفرودی داره هیچ حرفیم توش نیست ولی با این قیمت کمتر کسی باهاش آفرود میره
مردیم از خوشی
۲۷ شهریور ۱۴۰۱با نصف قیمت تقریبا از همه لحاظ بهتره از همین چیز خودرو های امریکای خوشم میاد با قیمت کم بیش از انتظار بهت امکانات ارائه میدند
ارش
۲۷ شهریور ۱۴۰۱معلومه بنز
مازیار
۲۷ شهریور ۱۴۰۱با توجه به ظاهر و مشخصات تو آفرود سنگین فورد موفق تره اما اون طرف بنز هست که احتمالا جزئیات و حس و حالش قیمت دو برابریش رو توجیه می کنه
اما اصل موضوع اینه که قیاس کامل و درستی نیست
صرفنظر از قیمت، برای مالکیت بنز و برای تجربه فورد
خان
۲۷ شهریور ۱۴۰۱تو این دوGکلاس از نظر من بهتره👌
۹۱۱
۲۷ شهریور ۱۴۰۱جی کلاس با اینکه برانکو رو دوست دارم اما جی کلاس بهتره.
AMD
۲۷ شهریور ۱۴۰۱با احترام به فورد ، انتخاب من بنز
Alan.r
۲۷ شهریور ۱۴۰۱G class واقعا محشره و به نظر من نباید با هیچ ماشینی مقایسه بشه صد درصد هم ارزش این قیمت رو داره
چون هم آفرود خیلی خوبیه هم خیییلی لوکس و زیباست ظرفیت بکسلشم به مراتب بهتر از برانکوئه
در واقع جی واگن ویژگی های یونیماگ و اس کلاس رو با هم داره(البته نه به خوبی اونا)
M.Kkarimi
۲۷ شهریور ۱۴۰۱باشه ولی کسی با G کلاس نمیره ماشین بکسل کنه…
Erfan
۲۷ شهریور ۱۴۰۱از اون نظر سنجی های هست که برانکو توی اکثر قسمت ها بهتره اما نمیشه به بنز رای نداد😅.
اینجاست که تصمیم دل به عقل می چربه
مهدی
۲۷ شهریور ۱۴۰۱اگر به نسبت پول بسنجیم با اختلاف برانکو اما بدون در نظر گرفتن قیمت با اختلاف کمتر بازم برانکو 😁
meysam
۲۷ شهریور ۱۴۰۱برانکو انتخاب منه
1. اگه بخوای آفرود بری یه ماشین 70 هزار دلاری خیلی منطقی تره
2. مشخصاتشون تفاوت آنچنانی با هم ندارن
3. احیف جی کلاس ببری آفرود داغونش کنی
4. هزینه نگهداریشون به اندازه قیمتشون با هم اختلاف دارن
اگه دنبال پرستیژ یا علاقه شخصی هستی قطعا بنز
جی کلاس اولش یه مدل لوکس نبود، خیلی کاربردی بود ولی بعد از لوکس کردنش جنبه کاربردیش رو تقریبا فدا کردن
Si
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ببینید هیچ شکی نیست که g بسیار خوبه ولی توانایی افرود برانکو رو نداره از اونطرف برانکو لوکس بودن g رو نداره و من رای نمیدم
عاشق پدال
۲۷ شهریور ۱۴۰۱انتخابم بین این دو برانکو هست
ناقابل قیمت برانکو تقریبا همین قیمته تو عراق. وارد شده. اینقدر جمز و شورلوت و فورد ریخته که تویوتا هایلوکس مثل نیسان ابی میمونه.
Ali
۲۷ شهریور ۱۴۰۱این چه حماقتی آخه !!!!
اختلاف قیمت ببینید
datsun
۲۷ شهریور ۱۴۰۱کلا این دوتا درسته آفرودین ولی اصلا ربطی به هم ندارن رقیب هم نیستن دوئل های پدال یه سریش خیلی مضحکه
سوشیانت
۲۷ شهریور ۱۴۰۱قطعا فورد به یه نگاه به جدول مشخص میشه که تو آفرود برتری داره
پدرام
۲۷ شهریور ۱۴۰۱من خودم به شخصه برانکو رو انتخاب می کنم چون قیمتش حدود 70 هزار دلار هست و جی کلاس قیمتش 140 هزار دلار اونم اگه با این شرایط کرونا بهتون بدن بعضی ها 100 هزارتا هم کشیدن روی قیمتش و نکته بعد کسی که چنین پولی می ده به جی کلاس باهاش نمی ره آفرود و راه های صعب العبور تو همون آمریکاو اروپا هم اگه دقت کنید اکثر ویدیوهایی که از آفرود می بینیم ماشین های دهه 80 90 هستند که افت خودشون رو کردن و اگه یه زمانی به جایی برخورد کرد سنگی چیزی رفت زیرش خیلی مهم نباشه
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۷ شهریور ۱۴۰۱من هردو چون این خودروها کاملا متفاوت هستند از لحاظ کاربرد
genius
۲۷ شهریور ۱۴۰۱مرسدس الهه مهندسی است!فورد اما جانانه میجنگه و آخ نمیگه
امیرحسین
۲۷ شهریور ۱۴۰۱اولین شاخصه رو که آدم میبینه عملا متوجه باخت جی کلاس ب برانکو میشه و حتی جای بحثی نیست
موتور هشت سیلندر چهار لیتر
در مقابل ۳ لیتر شش سیلندر
نتیجه کار به نفع برانکو هست
اونایی ک میگفتن آمریکایی ها چرا حجم موتورشون بالاس ولی خروجی بهتری نسبت ب ماشینیای آلمانی ندار حالا باید نظرشونو عوض کنند و تعصب رو قاطی نکنند
بله از لحاظ شتاب اولیه شاید عملکرد نسبی داشته باشه اما بایستی متذکر شد عملا ما تو این سگمنت احتیاجی به شتاب زیاد نداریم
در پایان ما با قیمت مواجه میشیم که اونوقت برای ما فقط بحث لاکچری بودن مطرح میشه
ماشین خوب میخوای با قیمت پایین ک عشق کنی در هر مسیری
برانکو برانکو برانکو
اگر پرستیژ مهمه واست ک واقعا هم مهم جی کلاس انتخاب عالیه
خودم برانکو انتخابم بود
سوشیانت
۲۷ شهریور ۱۴۰۱خب داداش تو شتاب هم که دیدیم دوج چلنجر دیمون از آلمانی ها بهتر بود تو بحث قدرت و تاپ اسپید هم که کادیلاک ct5 v بلک وینگ و دوج چارجر هلکت جیل بریک هم رقیب ندارن
بی خیال اسم
۷ آذر ۱۴۰۱ج.و.ک نگو😂
علی
۲۷ شهریور ۱۴۰۱آقاجون بنز ماله میلیاردر هاست و فورد نه !!! حالا تو نظرسنجی ایرانی های اکثرا آلمان فن بهش رای دادن !! چرا ؟ مکه آدم عادی میتونه G کلاس بخره . یه خورده این مغزتون را بکار بندازین . میلیاردرها به بنز رای میدن ولی مردم عادی یه فورد . از خودت بپرس مگه میلیاردری؟ فلسفه فورد ماشین برای عامه مردم هست دمش گرم
Royal Driver UK 70
۲۷ شهریور ۱۴۰۱لوکس رو دارین با اقتصادی مقایسه میکنین. منصفانه نیست. مثل اینه هوندا آکورد رو بیایم با مرسدس E کلاس مقایسه کنیم
R@min
۲۷ شهریور ۱۴۰۱جی کلاس اصلا ربطی به این گروه نداره و با هیچ ماشینی قابل قیاس نیست چون اصلا فلسفه ساخت و دلیل خریدش متفاوته. حضور پرادو و جی کلاس کاملا اشتباه بود و باید فوررانر و جمینی و برانکو و رانگلر تو یه گروه باشن.
در کل فینال باید بین رانگلر و برانکو می بودن که خب اهمیتی نداره و این نظرسنجی ها جنبه فان و طرفداری داره زیاد سخت نگیرین و دنبال رای جمع کردن و قانع کردن همدیگه نباشین.
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۷ شهریور ۱۴۰۱جی یه آفرودر لوکسه
ولی برانکو بحثش جداعه…
من جی کلاسو دوس دارم ولی چون اینجا بحث آفروده من برانکو رو بر میدارم…
MohammaD
۲۷ شهریور ۱۴۰۱اگه بنا به انتخاب G کلاس باشه فقط به G63 AMG فکر می کنم . برانکو اینجا خفن تر و آفرودی تر بنظر میاد .
MASOUD 0099
۲۷ شهریور ۱۴۰۱فقط g کلاس
بهنام
۲۷ شهریور ۱۴۰۱من نسل ماقبل آخر جی کلاس رو از نزدیک دیدم تو خزرشهر. فکر کنم مدل ۲۰۱۷ بود شاید . خلاصه این جدیده نبود .ولی نمیدونم چرا اصلأ از ظاهرش خوشم نیومد . ده بار دور ماشین چرخیدم براندازش کردم از نزدیک از یکم دورتر دیدم نه واقعا خوشم نمیاد دیگه . شاید سلیقه ی من نبوده ولی اصلا برام جالب نبود تازه با اون قیمتش بیشتر برام جای سوال بود اینو چرا با اون قیمت میخرن . درست کنارش یه کاین پارک بود . من اگه پولشو داشتم حتی اگه جی کلاس یک سوم قیمت کاین هم میبود سمتش نمیرفتم . علاقه ای به این کلاس ندارم ولی انتخابم برونکو .