مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه بیستوسوم، شاسیبلندهای آفرودی، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین جیپ رانگلر و تویوتا پرادو
مجموع آراء: ۲۳۷۰
آراء جیپ: ۱۴۱۵
آراء تویوتا: ۹۵۵
پیروز دوئل: جیپ رانگلر با کسب ۶۰ درصد از کل آراء
فورد برانکو
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۰
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۵,۰۲۳ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۵۴,۸۴۲ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سواری کاملاً مناسب و بهتر از رانگلر برای استفادههای روزمره، کابین مقاوم و کاربردی، ظاهر رتروی جذاب، قابلیت سفارشیسازی گسترده، تواناییهای آفرود فوقالعاده و فقدان تأخیر توربو در نسخهٔ رپتور، تجهیزات استاندارد فراوان
نقاط منفی: صدای نهچندان هیجانانگیز پیشرانه و اگزوز، سروصدای زیاد باد در سرعتهای بالا، متریال کابین همسطح قیمت تیپهای بالایی نیست، مصرف سوخت بالا و عرض زیاد نسخهٔ رپتور، دید عقب و طرفین میتوانست بهتر باشد
چکیده: فورد برانکو نهتنها شاسیبلندی جذاب و بسیار توانمند در آفرود است بلکه رانندگی روزمره با آن روی آسفالت هم بهطور شگفتانگیزی رضایتبخش است و در نسخهٔ رپتور نیز تواناییهای آفرود حتی بیشتری را همراه با رانندگی هیجانانگیز ارائه میکند
مرسدس بنز G کلاس
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۶ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸,۵۲۳ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲,۳۸۶ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: مالکیت آن نشانهٔ ثروت است، طراحی جعبهای شکل نمادین و بسیار جذاب، تواناییهای آفرود فوقالعاده و درعینحال سواری مناسب روی جاده، کابین مجلل و پر از تکنولوژی، پرفورمنس شگفتانگیز نسخهٔ G63 روی جاده
نقاط منفی: سروصدای باد به خاطر بدنهٔ جعبهای شکل، قیمت بسیار گران و خارج از دسترس اکثر افراد، سیستمهای کمک آفرودی پیچیده، مصرف سوخت بالا، هندلینگ نهچندان چشمگیر، احساس ناخوشایند هنگام پیچیدن با سرعت بالا
چکیده: مرسدس G کلاس به ثروتمندان اجازه میدهد تا ثروت خود را هم روی جاده و هم در خارج از جاده به نمایش بگذارند. نسخهٔ AMG نیز این شاسیبلند افسانهای را به یک آفرودر داغ تبدیل میکند که به همان اندازهٔ نسخهٔ معمولی جذاب و دیوانه کننده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس بنز G550 | فورد برانکو رپتور | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۴۱۶ اسب بخار | ۴۱۸ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۱ ثانیه | ۵.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۹ ثانیه | ۱۴.۴ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۳ متر | ۶۷.۳ متر |
پیست Figure-8 | ۳۰.۷ ثانیه | ۲۹.۰ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۶۱ جی | ۰.۶۸ جی |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۱۰۰ لیتر | ۷۹ لیتر |
وزن | ۲۵۶۷ کیلوگرم | ۲۶۱۵ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب | ۵۵ به ۴۵ جلو/عقب |
ظرفیت یدک کشی | ۳۱۸۰ کیلوگرم | ۲۰۴۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۱۸ میلیمتر | ۴,۸۵۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۹۰ میلیمتر | ۲,۹۵۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۵۵ لیتر | ۹۳۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
زاویهٔ حمله | ۳۱ درجه | ۴۷ درجه |
زاویهٔ فرار | ۳۰ درجه | ۴۰ درجه |
زاویهٔ شکست | ۲۶ درجه | ۳۱ درجه |
حرکت در آب | ۷۰ سانتیمتر | ۹۴ سانتیمتر |
قیمت | ۱۴۰,۹۵۰ دلار | ۷۰,۰۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
نقیبی
۲۷ شهریور ۱۴۰۱با احترام الان چند تا تون میتونین ی بنز ۲۸۰بالای سال دوهزار بخرین ؟ما ایرانیا عاشق ماشین بزرگوبا ابهتیم و واقعا ماشین امریکایی رویای ما بوده البته بنده دهه پنجاهی هستم . الان ی چینی مزخرف به اسم کی ام سی دادن بازار شبیه پیکاپای امریکاییه حالا ببین چطور دنبالشیم ولی منی که پونصد تومن ماشین سوار میشم نمیتونم همون اشقال یک میلیاردی رو سوار شم پس از طرف نود درصد دهه پنجاهیا ماشین امریکایی از هر نوعش . با احترام برانکو
بهمن
۸ دی ۱۴۰۱دمت گرم عشق اکثر هم سنو سالات برانکو از جمله خودم
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۷ شهریور ۱۴۰۱بی شک g کلاس
Sobhan
۲۷ شهریور ۱۴۰۱آخه من چجوری بین این دوتا انتخواب کنم خیلی سخته فورد برای جاده های خاکی وکوهی بهتره ولی از اون طرف بنز خیلی سرسنگین تر و شیک تره و خانوادگی تره و قشنگ تر هم هست 😭 چیو باید در نظر بگیریم که که نظر بدیم کودوم بهتره ؟
رامتین
۲۷ شهریور ۱۴۰۱فورد انتخاب من هست. ابعاد بزرگتر و جادارتر. و از همه مهمتر قیمت دقیقا نصف.
دکتر
۲۷ شهریور ۱۴۰۱تو این سگمنت مرسدس با هر قیمتی پیروز مسابقس،اصالت و کیفیت از سر و روی ماشین میباره
Yasin
۲۷ شهریور ۱۴۰۱با این قیمت قطعا برانکو
حجم صندوق بار و تواناییهای آفرود هم فورد برتری داره
عارف
۲۷ شهریور ۱۴۰۱چی شد به این نتیجه رسیدید که این دوتا ماشین باید با هم رقابت کنند؟
ایلیا
۲۸ شهریور ۱۴۰۱فورده کلا دوست نداره ترمز کنه 😂
بنانج
۷ مهر ۱۴۰۱چرا قیمت فورد ۷۰ هزار و ۹۵ دلاره
اون ۹۵ دلار چه تاثیری داره
رندش کنید
یا بنز چرا ۱۴۰ هزار و ۹۵۰ دلاره
بیا من ۵۰ دلار دستی میدم رندش کن
amirboss
۲۶ آذر ۱۴۰۱برای یه آفرود عالی قطعا فورد بهترین گزینه ست. از لحاظ قوای فنی و توانایی های آفرود هم چیزی از بنز کم نداره. تو بنز باید با کت و شلوار بشینی نهایت چهارتا خیابون فرعی بری تا اینکه باهاش بری آفرود