مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه شانزدهم، کراساوورهای میان سایز، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین کیا سورنتو و میتسوبیشی اوتلندر
مجموع آراء: ۱۴۹۰
آراء کیا: ۷۷۰
آراء میتسوبیشی: ۷۲۰
پیروز دوئل: کیا سورنتو با کسب ۵۱ درصد از کل آراء
جیپ گرند چروکی
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۲۱
پلتفرم: جورجیو فیات-کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۴ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۶۴,۴۴۴ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۳۴,۳۶۹ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر شیک و زیبا، تکنولوژیهای ایمنی استاندارد فراوان، کابین شیک و لوکس در تیپهای بالایی، ارائهٔ نسخههای پلاگینهیبریدی، سامانهٔ چهارچرخ محرک توانمند
نقاط منفی: سامانهٔ چهارچرخ محرک بهصورت استاندارد ارائه نمیشود، مصرف سوخت بالای موتور V8، قیمت گرانتر تیپهای بالایی نسبت به نسل قبلی
چکیده: نسل جدید گرند چروکی تقریباً از همه لحاظ بهبود پیدا کرده اما افزایش قیمت آن ممکن است خریدارانی که زیاد به ارزش در برابر قیمت توجه میکنند را از خود دور کند
فورد اِج
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۴
پلتفرم: CD4 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۶.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۳ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸۵,۲۲۵ دستگاه
فروش شش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۵۶,۷۸۷ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین جادار، فضای بار بزرگ، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی استاندارد، سواری ساکت و راحت، تجهیزات زیاد حتی در تیپ پایه، نسخهٔ اسپرت ST
نقاط منفی: کابین سالخورده با برخی متریال پلاستیکی، گیربکس کمی قدیمی و تنبل احساس میشود، هندلینگ نهچندان جذاب، بهاندازهٔ رقبا مدرن و تازه احساس نمیشود
چکیده: هرچند کابین جادار و تجهیزات فراوان همچنان اج را بهعنوان یک رقیب قابلتوجه در کلاس کراساوورهای میان سایز حفظ کردهاند اما در برابر رقبا سن بالای خود را نشان میدهد
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیپ گرند چروکی | فورد اج ST | |
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 | ۲.۷ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۳۵۷ اسب بخار | ۳۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر | ۵۱۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۱ ثانیه | ۵.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۵ ثانیه | ۱۴.۳ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۸۵ جی | ۰.۸۹ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۴۹.۷ متر | ۴۹.۱ متر |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۷ لیتر | ۷۰ لیتر |
وزن | ۲۳۲۵ کیلوگرم | ۲۰۸۵ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۲۷۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۱۵ میلیمتر | ۴,۷۹۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۶۴ میلیمتر | ۲,۸۵۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۰۷۵ لیتر | ۱۱۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت موردبررسی | ۵۷,۳۰۰ دلار | ۴۷,۹۸۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Si
۱۴ شهریور ۱۴۰۱بدون شک جیپ
JDM lover
۱۴ شهریور ۱۴۰۱جیپ گرندچروکی انتخابمه
از طراحیش خیلی خوشم میاد ، با ابهت تره
کابینش هم خیلی زیباتر و شکیل تره و هم کمی جادارتر هست
ظرفیت بکسلش هم خیلی بیشتره و تو افرود و خارج از جاده عملکرد به مراتب بهتری از اج داره
این قیمت هم برای فولترین نسخه اس و نسخه پایه فک کنم از حدود ۴۰k شروع بشه
Reza Waffen SS
۱۴ شهریور ۱۴۰۱جیپ گرند چروکی
Kamy
۱۴ شهریور ۱۴۰۱نتیجه این دوئل بدون رای گیری هم مشخص بود ..
امیر
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ده هزار دلار اختلاف قیمته و اینکه جدید کرند چروکی تقریبا لوکس حساب میاد
Ali
۱۴ شهریور ۱۴۰۱واقعا فورد بعضی از موقع ها احمق میشه! این مانیتور که از خونه مدیر عامل کندی آوردی فقط چرخوندی اش، اوکی!
حداقل مقداری داشبورد درست باز طراحی کن که اینجوری نشه! انگار بردی پیش این ضبط فروشهای نزدیک عوارضی روی پراید مانیتور بسته!
Amir
۱۴ شهریور ۱۴۰۱با وجود اختلاف قیمت و مصرف سوخت و شتاب بازم جیپ گرند چروکی انتخابمه
4wheeled
۱۴ شهریور ۱۴۰۱جیپ قطعا
برنده این گروه هم جیپ که احتمال خیلی زیاد
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۴ شهریور ۱۴۰۱با توجه به بررسی ها انگار که جیپ ماشین بهتری هست و نقاط ضعف اصلیش پرمصرف بودن و یکم گرون بودنه
به نظرم ارزش داره برای جیپ بیشتر پول خرج کنی
SRT
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ظاهر جیپ برا زدنش کافیه.
پارسا
۱۴ شهریور ۱۴۰۱فکر کنم هر کس به فورد رای داده دستش خورده ولی هدفش جیپ بوده
تا به حال با دقت به جیپ نگاه نکرده بودم الان میفهمم چقدر خوش تراشه
PURIYA
۱۴ شهریور ۱۴۰۱جواب معلومه دیگه کی آخه به جیپ چروکی رای نمیده
ایلیا
۱۴ شهریور ۱۴۰۱جیپ خطاب به فورد: بیا پایین بابا سرمون درد گرفت
Erfan
۱۴ شهریور ۱۴۰۱واقعا که هیچ دلیلی برای رای دادن به فورد نیست.
جیپ واقعا شاهکار کرده
T
۱۴ شهریور ۱۴۰۱معلومه جیپ خیلی بهتره
T
۱۴ شهریور ۱۴۰۱فقط فروششونو مقایسه کنید!!!
Reza
۱۴ شهریور ۱۴۰۱جیپ بهتره عالی تره 🌹👏👍
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۴ شهریور ۱۴۰۱گرند چیروکی همه چیزش عالی و برتر از فورد اچ هست. امیدوارم در دوعل های آینده به یک سری دلیل احمقانه و متعصبانه شکست نخوره.
قاطر فروش
۱۴ شهریور ۱۴۰۱چه فورد داغونی بجاش اکورایی چیزی میذاشتن
PURIYA
۱۴ شهریور ۱۴۰۱گرند چروکی از اج بهتر هست ولی نه خیلی ما بخاطر ظاهر شیک تر و جذاب ترش دوسش داریم
پدرام
۱۵ شهریور ۱۴۰۱فورد اج تا 2014 ابهت امریکایی داشت بعدش شبیه ماشین کره ای شد اما نکته جالب گیربکس تنبل جزو ضعف هاش هست اما با این حساب شتابش از جیپ بهتره اما به شخصه جیپ رو می پسندم
Elemento
۱۵ شهریور ۱۴۰۱بنازم موتور وی ۸
علی
۱۵ شهریور ۱۴۰۱بدون تردید جیپ انتخابه ، اما حیرت زده شدم از برتری کیا بر میتسوبیشی که نشون داد اکثریت خوانندگان پدال دوهفته دیگه باید برن مدرسه !!! کاش میشد برای نظر دهی تو سایت پدال شرایط سنی گذاشت!!! واقعا افت داره برای پدال نتیجه نظرسنجی. که کیا را برنده کرد! زمانی که میتسوبیشی کار صنعتی میکرد هنوز نطفه کیا بسته نشده بود
امیر
۱۵ شهریور ۱۴۰۱تنها نکته منفی درمورد جیپ مصرفشه(اونم به ظاهر منفیه!)
در صورتی ک این موتور دوام بسیار خوبی داره و دردسر توربو رو نداره و از طرفی گشتاور بسیار خوب که یکی از عوامل مثبت در ظرفیت بکسل زیاد این خودرو هست!
درکل جیپ همیشه محصولات کاربردی و منطقی داره و در این کلاس هم جیپ حرف اولو میزنه
۹۱۱
۱۸ شهریور ۱۴۰۱سوال داره؟ گرند چروکی
بنانج
۲۳ شهریور ۱۴۰۱Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep